Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Røyking på Ullevaal..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Røyking på Ullevaal..

Etter å ha tenkt noen timer på dette må jeg bare få ut frustrasjonen!:

Vi har jo flere ganger hørt speaker på Ullevaal si "vi gjør oppmerksom på at Ullevaal er en røykfri arena". Og da piper folk. Og jeg kan skjønne det. I utgangspunktet har jeg null problem med folk som tar seg en røyk. Men mot Aafk gikkk det for langt. Hadde en gjeng på 4-5 stk på raden foran meg hvor (nærmest) konstant minst en av dem fyra en kreftpinne.
    Dette synes jeg er unødvendig! At folk trenger en røyk før kamp og en i pausen og kanskje en til i løpet av en av omgangene kan jeg forstå, men etter det får det strengt tatt være nok. Når antall minutter hvor det ikke er en røyksky rundt meg er svært få, lurer jeg litt på hvor mye disse menneskene bryr seg om felles supportere som ikke er så glad i røyk.
    For første gang siden røykeloven ble innført henger det tøy til lufting på balkongen min fordi det stinker røyk av alt!

Så min stille bønn til dere som ikke overlever uten røyken: vær så snill å nøy dere med en før kamp og en i pausen! Det vil gjøre det mye triveligere for enkelte av oss andre..

Originally posted by Loffen View Post
    Så min stille bønn til dere som ikke overlever uten røyken: vær så snill å nøy dere med en før kamp og en i pausen! Det vil gjøre det mye triveligere for enkelte av oss andre..
    Dette har nok mer med hvordan folk oppfatter kampen. Er det spennende, så tror jeg folk røyker mer... Jeg røyker ikke, men det overrasker meg ikke at folk røyker.

Selv er jeg astmatiker, men jeg har ikke noen tro på at det å nekte folk å røyke på stadion er veien å gå før man får en skikkelig holdningsendring blant folk flest.

Comment

Burde være ganske problemfritt.
      Keen på en sigg? Spør de rundt deg om det er greit.
      Jeg pleier å ta meg en rett før match og en i pausen. Sjelden jeg får nei når jeg spør de rundt meg. Og får jeg nei så lusker jeg meg av gårde til en annen plass og spør de rundt meg der..no stress..
      Forstår meg forøvrig ikke på de som mener at det skal være en prinsippsak at ingen røyker på stadion.
      In the beginning the Universe was created.
      This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
      - Douglas Adams

Comment

Syns maksimalt tre sigg burde være en slags uoffisiell regel. Før kamp, pause og evt en mot slutten. Røyker selv, men syns selv det er ubehagelig når man kontinuerlig blir røyka på i 90min. Spesielt når man står så tett som vi gjorde i går.

Comment

Greit å ta seg en røyk før kamp og i pausen. Er man blitt avhengig så er man blitt det. Synd for dem.

Men at det skal gå utover oss andre som ikke røyker synes jeg er for drøyt. Man blir ikke akkruat fresk i halsen av det(for oss som synger), og det stinker dritt! Greit nok å ta seg en før, i pausen. Og evt. en til i løpet av kampen hvis du så absolutt må, men isåfall kan du blåse den ut litt diskre, og ikke rett opp sånn at det blåser i trynet på den ved siden av eller over deg. Skal ikke blåse på den under deg heller, men kanskje f.eks blås inn i jakka eller rundt deg sjæl. Vis litt hensyn.
          KOM IGJEN ENGA

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
            Dette har nok mer med hvordan folk oppfatter kampen. Er det spennende, så tror jeg folk røyker mer... Jeg røyker ikke, men det overrasker meg ikke at folk røyker.
            Du har et poeng der. Hvis kampen er spennende så røyker folk mere og hvis man er leder 2-1 og det er 5 min igjen og det andre laget presser så nervøs røyker man.. Jeg røyker selv og det er min oppfatning..

Comment

på sangfelt skal det synges ikke røykes under kamp fortell dem det

Comment

Originally posted by Johannes View Post
                på sangfelt skal det synges ikke røykes under kamp fortell dem det
                Å? Hvorfor ikke?

Comment

Heter det røykefelt kanskje?! Hvor trangsynt er du?

Neida , men hadde vært fint om de som absolutt må røyke, om det er mot slutten av kampen og det er sånn uberspennende, kunne latt være blåse det rett opp i trynet på de rundt seg. Det noe de fleste så og si alltid glemmer. Sjelden det er en som er litt forsiktig med utblåsningen.

En ting jeg lurer litt på er om det er nikotinen man får lyst på når det skjer noe spennende eller om det er psykisk at man føler seg tryggere og roligere med en røyk mellom fingra.. Ikke veit jeg, opp til forskere, eller røkere å finne ut. Hvis det er det siste, så bør man kunne klare seg uten. Det gjør jo alle andre. Men om det er nikotinen(som man faktisk har blitt avhengig av) så er det jo sånn det er. Uansett, vær smidig og diskré i utblåsningen av røyken. Vær så snill!
                  KOM IGJEN ENGA

Comment

Originally posted by SondreSM View Post
                    Heter det røykefelt kanskje?! Hvor trangsynt er du?

Neida , men hadde vært fint om de som absolutt må røyke, om det er mot slutten av kampen og det er sånn uberspennende, kunne latt være blåse det rett opp i trynet på de rundt seg. Det noe de fleste så og si alltid glemmer. Sjelden det er en som er litt forsiktig med utblåsningen.

En ting jeg lurer litt på er om det er nikotinen man får lyst på når det skjer noe spennende eller om det er psykisk at man føler seg tryggere og roligere med en røyk mellom fingra.. Ikke veit jeg, opp til forskere, eller røkere å finne ut. Hvis det er det siste, så bør man kunne klare seg uten. Det gjør jo alle andre. Men om det er nikotinen(som man faktisk har blitt avhengig av) så er det jo sånn det er. Uansett, vær smidig og diskré i utblåsningen av røyken. Vær så snill!
                    Forstår ikke helt hvordan man kan være smidig og diskrè i utblåsning av røyk. Når noen røyker på en tribune tettpakket av folk er det umulig å unngå at det vil plage andre. Er vel derfor det er røyking forbudt på Ullevål stadion. Røyker selv, og løser dette ved å ta en blås nede i trappa i pausen (inngangspartiet til Bend-it). Og så får jeg klare meg uten i 2 x45 min. Er kun snakk om respektere reglene og ta hensyn til de som plages av sigarettrøyking rundt seg og da er det intet problem å la egne behov vike litt.

Comment

Hva med å ta seg en tyggis når man får lyst på en røyk?

Jeg har ikke blitt plaget av de som røyker enda og synes det er greit at de tar seg en røyk eller 2.

Comment

Originally posted by Pondus View Post
                        Forstår ikke helt hvordan man kan være smidig og diskrè i utblåsning av røyk. Når noen røyker på en tribune tettpakket av folk er det umulig å unngå at det vil plage andre. Er vel derfor det er røyking forbudt på Ullevål stadion. Røyker selv, og løser dette ved å ta en blås nede i trappa i pausen (inngangspartiet til Bend-it). Og så får jeg klare meg uten i 2 x45 min. Er kun snakk om respektere reglene og ta hensyn til de som plages av sigarettrøyking rundt seg og da er det intet problem å la egne behov vike litt.
                        Du respekterer ikke reglene - du bryter dem.

Comment

Originally posted by ASEB View Post
                          Du respekterer ikke reglene - du bryter dem.
                          he-he vet, men det er i alle fall mye bedre å gå ned i trappa og ut mot porten, enn å stå på tribunen å røyke. Mange som gjør det samme.

Comment

Er røyker, og kommer ikke til å slutte å ta en sigg når jeg får lyst på en. Men selvfølgelig er jeg enig i at røykere må ta hensyn til personer rundt, trenger ikke å blåse dem i ansiktet.

Personlig mener jeg det er LATTERLIG å innføre et forbud mot noe så vanlig som røyking uten å kunne tilby et avlukke/hjørne/krok for de som "bare må" ha sigg.

Comment

Din uvane dreper andre - og det er latterlig at folk ikke gir deg ditt eget rom?

Jeg hata røykeforbudet som pesten da det kom, men ser nå at det er grunnen til at jeg er røykfri på tredje året. Jeg står på kanten av VB så jeg plages ikke av at det er dårlig med plass og mange røykere rundt meg. Noen er det, men de viser hensyn.

Selv om jeg ikke ønsker nazi-vakter (som man har/hadde i Stavanger) mener jeg at alle som røyker sigarer kan vente til etter kampen med å fyre den opp.

Comment

Working...
                              X