Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Om Klanens uavhengighet fra klubben

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Om Klanens uavhengighet fra klubben

Det høres så flott å si at man er uavhengig av klubben, men fakta er at man aldri har vært det. Det er svært tette bånd mellom klubbledelsen og nikkedukkene i klanen som øvrigheten ikke kjenner til. Dette kommer tydelig til syne hver gang noen skal utestenges og når det lages kvalme på generell basis.

- "Vi ber innstendig våre fans om å innrette seg etter dette regelverket."

Da har jeg lest dette også. Har man lyst, har man lov Pål. Og du har ingenting du skulle ha sagt. Snu heller hele problemstillingen på hodet og jobb mot NFF for å forandre dette latterlige forbudet.
    Vålerengas største tribunelegende - Jørund Smedhus

Originally posted by Mara View Post
    Klubber enkelte steder har faktisk busjettert med bøter pga. bluss, nettopp fordi rammen det gir er ufattelig bra. Det girer alle. Men Norge er selvfølgelig et u-land i enkelte sammenhenger.

I tillegg til det du nevner overfor, så ønsker de fleste klubbene ikke å komme på kant med sine supportere, og en del klubber er såpass mye infiltrert av fansen(her kunne jeg nevnt 20-30 klubber på flekken) at de ikke tør gjøre annet enn å lytte til hva fansen har å si. Vi har heldigvis ikke kommet til dette stykket, og ikke er på vei heller, men jeg hadde trodd at Breen visste bedre enn å gå slikt ut hver gang det skjer noe upolitisk korrekt i hans øyne. Verken han eller klubben har offisielt styring over supporterne, og en god del gir blanke f i hva både han, klubben og klanen måtte mene. Uten at noen av de sistnevnte elsker klubben mindre av den grunn.

Originally posted by Mara View Post
    Det er ikke bruk som er farlig, men misbruk. Sånn er det med alt her i verden. Den dagen et lag blir trukket i poeng, blir det opprør fra meg. Faktisk et så stort opprør at alle krefter må mobliseres inn mot en aksjon - overalt.

Helt enig. Tror NFF skyter seg selv i foten dersom denne skremselspropagandaen blir gjennomført.

Comment

Originally posted by Adi_ View Post
      Det høres så flott å si at man er uavhengig av klubben, men fakta er at man aldri har vært det. Det er svært tette bånd mellom klubbledelsen og nikkedukkene i klanen som øvrigheten ikke kjenner til. Dette kommer tydelig til syne hver gang noen skal utestenges og når det lages kvalme på generell basis.

Og hva tror du er nikkedukkenes holdning når vi får henvendelse fra ansatte i ledelsen i AS'et da. Voks opp, og hold debatten på ett saklig nivå, eller i det minste kom med beskyldninger med fullt navn, hvis du i tillegg er medlem kan vi sikkert gi deg en orientering om dette, hvis du er interessert da vel og merke.

Kjellsen
      Last edited by Ogni M; 14.04.2009, 22:30. Reason: sitatformatering

Comment

Originally posted by Kjellsen View Post
        Og hva tror du er nikkedukkenes holdning når vi får henvendelse fra ansatte i ledelsen i AS'et da. Voks opp, og hold debatten på ett saklig nivå, eller i det minste kom med beskyldninger med fullt navn, hvis du i tillegg er medlem kan vi sikkert gi deg en orientering om dette, hvis du er interessert da vel og merke.

Kjellsen

Tydelig at jeg traff et ømt punkt her, og dermed bekrefter du indirekte også det jeg skrev.
        Dette med å gi navn videre til klubb/politi har du/dere sikkert rutine med, eksisterer det et hotline mellom klan/klubb?
        Har ingen interesse av å nevne navn her da jeg ikke er medlem av dette flotte fellesskapet kalt "Klanen", ikke vært det på 2-3 år siden man rensket og kvittet seg med de som prøvde å skape stemning. Kjenner til hele prosessen fra både klan, klubb med Siem i spissen og enkelte pent kledde - uten at jeg skal ta det videre her.

Comment

Tydelig at jeg traff et ømt punkt her, og dermed bekrefter du indirekte også det jeg skrev.
          Kan man ikke bli provosert uten å bekrefte noe?

Comment

Jeg kan ikke se at noe har blitt bekreftet. At du føler det betyr ikke at det er sant.

Kjenner til hele prosessen fra både klan, klubb med Siem i spissen og enkelte pent kledde - uten at jeg skal ta det videre her.
            Hvis du ikke vil ta det videre her, hva er poenget ditt da?
            mvh

Ogni M

Comment

Hvor kom du inn i bildet? Kjenner du ikke til det som skjedde, så fortjener du heller ikke å få vite det - spør Kjellsen eller de som satt i styret den gang. Nevnte det hele for å understreke poenget mitt.

P.S. "Bor" ikke på forumet slikt du og noen andre gjør, og nei, jeg følger ikke med på hva som blir flyttet på forumet og hvilke nye tråder som åpnes. Fint gjort av deg å la det siste jeg skrev der bli stående.

Comment

Hvor kom du inn i bildet? Kjenner du ikke til det som skjedde, så fortjener du heller ikke å få vite det - spør Kjellsen eller de som satt i styret den gang. Nevnte det hele for å understreke poenget mitt.
                For en merkelig argumentasjon. Hva jeg vet eller ikke vet har da ingenting med ditt poeng å gjøre. Og hvor jeg kom inn i bildet? Jeg er en bruker i dette forumet, akkurat som du er det.
                Hvis du ikke vil diskutere det du selv postet i et diskusjonsforum, da skjønner jeg ikke helt hva du vil frem til.
                mvh

Ogni M

Comment

Jeg skal bite meg i tunga og svare deg. Skal si du gjør en heidundrandes jobb her med å kvelurere og stikke opp andres innlegg - dette er du særdeles flink til. Får du lov til å kverulere like mye på forumet til Hamburger SV-fansen som du gjør her?
                  Svaret mitt var rettet til Kjellsen for å understreke poenget mitt om at klanen ikke er så uavhengig som de liker å fremstå. Og jeg brukte eksemplet om hvordan de i felleskap blei kvitt de som skapte stemning noen sesonger tilbake. Dette er ikke det eneste eks - finnes langt flere. Klanen har interesser i klubben, og vise versa.

P.S. Vet du nå hva barskjerf er for noe? Det er ikke spiselig vettu.

Comment

Endelig

Endelig en tråd som kan sette litt fokus på hvordan Klanen har utviklet seg de siste årene,og det er ikke i positiv retning...
                    -Bergen består stort sett av folk fra Sogn, som enten var for dumme eller for fulle til å komme på Amerikabåten-

Comment

Originally posted by mæggern View Post
                      Endelig en tråd som kan sette litt fokus på hvordan Klanen har utviklet seg de siste årene,og det er ikke i positiv retning...
                      Den som tier samtykker. Tusenvis av folk samtykker, en liten håndfull rabulister deimot gnåler på det samme om og om igjen.
                      Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Originally posted by Nesrene View Post
                        Den som tier samtykker. Tusenvis av folk samtykker, en liten håndfull rabulister deimot gnåler på det samme om og om igjen.
                        Ett vesentlig poeng, og det er bare å beklage at jeg ikke lot det passere uten kommentar. Som nevnt og diskutert 1000 ganger før. Balansegangen mellom vårt formål (støtte VIF) og vår kamp ved å være en uavhengig supporterklubb hvor formål og supporterpolitikk/rett, på kort sikt har motsridende interesser er alltid en utfordring. Diskusjonen pågår kontinuerlig innad i Klanen, heldigvis, noe alle som gidder å involvere seg vet jævlig godt.

Hvis noen fremdeles lurer på klanstyrets syn i denne saken anbefaler jeg denne. http://www.klanen.no/bardisken/bluss_og_kluss

En fortreffelig dag ønskes alle, la oss håpe denne motsetningen mellom klubb og klan blir snappet opp av pressen slik at det hele koker ned til fokus på NFF og vi kanskje kan få gjort noe med regelverket og vår rett til å være supportere på en mest mulig fri måte.

Over og ut,
                        Kjellsen

Comment

Originally posted by mæggern View Post
                          jeg slenger meg med på denna.
                          jeg har meldt meg ut av "klanen" nettopp pga at "klanen" samarbeider altfor tett med klubben og at de har tatt politiske standpunkt i div saker(tenker ikke på den mot rasisme) "klanen" skulle ikke ytre politiske standpunkt, ei heller skulle man gjøre noen form for politiske ytringer på kamp.. Det gjør "klanen" i dag desverre...
                          (skal dere ha beviser, så får dere gå på kamp, åpne opp øya og øra, så opplever dere mye politisk. jeg har hverken tidspunkt eller kamp å referere til)

Når jeg er på kamp, så skal jeg få lov til å være lit bajas, ultras osv. uten å måtte tenke på å bli utestengt.

Dagens supporterkultur i Vål'enga er bassert på kaffedrikking og klaging.
                          Det så jeg sist i Sparta Amfi der en kaffedrikkende supporter klarer å stelle seg blandt de som hopper og synger. resultatet var at koppen endte over han som prøvde å drikk'n, samt at han gikk til fysisk angrep på de som faktisk prøver å lage litt liv.
                          Dette er et godt eksempel på hvordan dagen klansskaller er i dag..

Tror også at de som ikke vil sitte på kamper, kjøper seg sesongkort der man egentlig skal lage liv. det er jo billigere. man driter i å synge, så lenge kaffekoppen er full og freda mot bajaser og ultras...(ultras og casulas har jo som kjent ingen plass i "klans" samfundet. Er det det man kaller fellesskap????)

Kan tenke meg at om noen år så er folk så lei, at det kommer til å bli mange nye grupperinger, akkurat som i sverige.. noe som ledelsen i både klubb og klan er redde for...
                          Dere har gravd deres egen grav, nå venter dere bare på å hoppe oppi!
                          Lillebror
                          Året rundt med Vål'enga
                          OSLO BAJAS

Comment

Jeg skal bite meg i tunga og svare deg. Skal si du gjør en heidundrandes jobb her med å kvelurere og stikke opp andres innlegg - dette er du særdeles flink til. Får du lov til å kverulere like mye på forumet til Hamburger SV-fansen som du gjør her?
                            Svaret mitt var rettet til Kjellsen for å understreke poenget mitt om at klanen ikke er så uavhengig som de liker å fremstå. Og jeg brukte eksemplet om hvordan de i felleskap blei kvitt de som skapte stemning noen sesonger tilbake. Dette er ikke det eneste eks - finnes langt flere. Klanen har interesser i klubben, og vise versa.

P.S. Vet du nå hva barskjerf er for noe? Det er ikke spiselig vettu.
                            Det jeg eller andre gjør eller ikke gjør andre steder på internett har ingenting med denne saken å gjøre. Det er bare et dårlig forsøk på hersketeknikk fra din side. Og i samme slengen får du det til å kalle meg en kverulant. Du ser vel kanskje selvmotsigelsen din her?

Når det kommer til den delen av innlegget ditt som faktisk er argumentativ - fair enough å diskutere hvor uavhengig Klanen er av klubben.
                            Men er eksemplet du kommer med så veldig bra?
                            Du sier at Klanen kvittet seg med dem som skapte stemning.
                            Prøver du å si at Klanen kvittet seg dem det gjelder FORDI de skapte stemning? Det er vel ikke hele sannheten, er det nå det?

Videre spør jeg om det å være uavhengig nødvendigvis må bety å være på konfrontasjonskurs med klubben for enhver pris. En ting er å ha felles interesser med den (det hadde vel vært litt gærnt å kalle seg supporter og IKKE ha noen av de samme interesser som klubben), og dermed ha et godt samarbeid, men hvordan gjør det Klanen og Klanens styre til nikkedukker (et begrep du introduserte)?
                            Last edited by Ogni M; 15.04.2009, 09:58.
                            mvh

Ogni M

Comment

Originally posted by lillebror25 View Post
                              ... "klanen" samarbeider altfor tett med klubben og at de har tatt politiske standpunkt i div saker(tenker ikke på den mot rasisme) "klanen" skulle ikke ytre politiske standpunkt, ei heller skulle man gjøre noen form for politiske ytringer på kamp.. Det gjør "klanen" i dag desverre...
                              (skal dere ha beviser, så får dere gå på kamp, åpne opp øya og øra, så opplever dere mye politisk. jeg har hverken tidspunkt eller kamp å referere til)
                              Jeg har vært på en del kamper, for å si det slik, og vanligvis med både åpne øyne og ører, men jeg vet likevel ikke hva du sikter til. Hva mener du med "politisk"?

Originally posted by lillebror25 View Post
                              Kan tenke meg at om noen år så er folk så lei, at det kommer til å bli mange nye grupperinger, akkurat som i sverige.. noe som ledelsen i både klubb og klan er redde for...
                              I internasjonal sammenheng er det vel heller uvanlig med kun 1 supporterforening. Jeg trodde det skulle komme noe nytt for noen år tilbake, men det har det ikke gjort (ennå). At alle er samlet i kun 1 forening har selvfølgelig fordeler for klubben, men også for oss supportere. Finens det flere grupperinger, kan klubben spille dem ut mot hverandre.
                              Jeg skjønner at det kan skje at noen ikke ser fordeler for seg med 1 stor supporterforening og at de vil lage sin egen gruppering/forening/klubb. Men før det skjer synes man burde diskutere det med Klanen, gjerne både Klansstyret og f.eks. her på forumet. Og det burde komme litt mer konkret for at man skal skjønne hvor uenigheten egentlig ligger og hva man kan gjøre for at det blir bedre.
                              Beaker

Comment

Working...
                              X