Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Om Klanens uavhengighet fra klubben

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Beaker View Post
    I internasjonal sammenheng er det vel heller uvanlig med kun 1 supporterforening. Jeg trodde det skulle komme noe nytt for noen år tilbake, men det har det ikke gjort (ennå). At alle er samlet i kun 1 forening har selvfølgelig fordeler for klubben, men også for oss supportere. Finens det flere grupperinger, kan klubben spille dem ut mot hverandre.
    Jeg skjønner at det kan skje at noen ikke ser fordeler for seg med 1 stor supporterforening og at de vil lage sin egen gruppering/forening/klubb. Men før det skjer synes man burde diskutere det med Klanen, gjerne både Klansstyret og f.eks. her på forumet. Og det burde komme litt mer konkret for at man skal skjønne hvor uenigheten egentlig ligger og hva man kan gjøre for at det blir bedre.

Det har vel alltid vært undergrupperinger i Klanen,men disse blir stort sett slått ned på/uglesett/slengt dritt til....

Lenge leve det innovative individ...

Folk må snart skjønne at det er Vålenga vi holder med,ikke grupperingene,ikke de forskjellige bussene,ikke kameraten ved siden av deg på bredden/gaza..men faktisk sjela/laget/historien og de 11 som til enhver tid spiller på matta
    Last edited by Ogni M; 17.04.2009, 10:01. Reason: sitatformatering
    -Bergen består stort sett av folk fra Sogn, som enten var for dumme eller for fulle til å komme på Amerikabåten-

Comment

Til Lillebror25

jeg må si jeg er svært så enig i det meste du sier, bortsett fra at jeg aldri skal melde meg ut.
      men sånn som jeg ser det er dette et generelt "problem" i hele norge, og norsk fotball.

fotballen skal skreddersys pakker for kvinner barn og homofile.
      for "alle" skal jo gå på kamp.
      og hva skjer når det ikke lenger er like "in" og gå på fotballkamp?
      da sitter klubbene igjen uten publikum, for den ekte fanskaren har jo tatt hatten og gått i protester både mot det ene og andre.
      Som f.eks røykeforbud, blussforbud, utestengelse av "casuals" etc etc.
      awerage joe er ikke lenger hovedgruppen til klubbene, men snarere alle andre.
      VIP'er og barnefamilier..

æsj, en får håpe det bare er en vond drøm.

Comment

Det er lagt opp til forskjellige tribuneseksjoner:
        VIP-seksjoner
        Familieseksjon
        Ståseksjoner
        Handikapptribuner
        Ungdomsfelt
        Miniklanen
        Bortesupportere

Rosenborg har seksjon for "Heia bortelaget"
        Så har vi nyervervelsen fra Sogndal: Kvinneseksjon.

Det bør strengt tatt være mulig å opprette et eget felt for ultrassupportere som en egen del av en ståseksjon. Det vil ikke skremme bort andre, ettersom blussing, røyk, tribuneras og lignende sannsynligvis kun vil skje på det spesifikke feltet og dermed gå utover de som på forhånd har kjøpt billett på det feltet.
        in Absinthia

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
          Det er lagt opp til forskjellige tribuneseksjoner:
          VIP-seksjoner
          Familieseksjon
          Ståseksjoner
          Handikapptribuner
          Ungdomsfelt
          Miniklanen
          Bortesupportere

Rosenborg har seksjon for "Heia bortelaget"
          Så har vi nyervervelsen fra Sogndal: Kvinneseksjon.
          Veldig off-topic denne, men vi har lignende hos oss også "Kvinner på VIFt":

http://fotball.aftenposten.no/kvinner/article134425.ece

"Fotballen er altfor viktig til å overlates til mannfolkene alene. Men modne kvinner vil ha mer enn bare ball."

Er det slutt med at klanen hentet pasienter fra barneavdelinga på et av Oslosykehusene? Eller fikk jeg servert en røverhistorie for en del år tilbake?
          +++

Comment

Takk!

takk til Adi, og Lillebror... de setter finger'n på noe VELDIG viktig... Da forfølgelsene startet (ja, jeg kaller det det), holdt jeg meg passiv alt for lenge... DE knuste UE. Blussing og annet TIFOSI og ULTRAS relatert oppførsel ble stemplet som vederstyggeligheter... og den tiende majoritet samtykket, fordi det tross alt ikke gikk ut over de... Casuals var neste... her var nok dessverre uenigheten mindre, av mangel på forståelse, og tolleranse. Utestengelsene begynte å komme... alt som var alternativt... skins (IKKE nazier), bajaser, blussere...

Slik dette fortsetter er det frem med kaffekopp og kryssord snart...

MANGFOLD er en fin ting... og Alle kan ha rett til sine egne meninger.. så lenge de stemmer overens med klanens....

Comment

Originally posted by Ronny La Rock View Post
              fotballen skal skreddersys pakker for kvinner barn og homofile.
              awerage joe er ikke lenger hovedgruppen til klubbene, men snarere alle andre.
              VIP'er og barnefamilier..

æsj, en får håpe det bare er en vond drøm.

I intervjuet på VPN så er jo nettopp kort som gjelder på Tusenfryd og Ullevål det eneste konkrete eksempelet han har på hva det jobbes med for å få flere tilskuere på kamper. Den vonde drømmen er nok ikke over med det første. Ut med de genuint opptatte som brenner for klubben, inn med de som kan slenge på en tur til Ullevål når de allikevel har tatt seg tid til en dag med familien... Hva skjer når alle disse som er lurt inn på Ullevål ikke underholdes nok? Blir det mye av denne type tiltak fremover så er ihvertfall jeg redd for at Ullevål blir fylt opp av landlagspublikummet også når Enga spiller med klaging og piping over en lang sko.

Comment

Jeg må si jeg stussa litt når Herr Breen fortalte at man nå skulle markedsføre seg mer for og få tak i alle de som sitter hjemme og ikke har valgt klubb enda. Hva med og heller prøve og få med noen av de 100 000 som holder med Vålenga og finne ut hvorfor de er hjemme i stedet for og gå på kamp. Vålenga og klanen beveger seg raskt mot noe som vi latterligjorde for bare noen få år siden.
                Sign on!, Sign on!

With a pen in your hand

And you\'ll never get a job!

You\'ll never get a job!

Er det noe som er værre enn kanaris så er det scousers

Comment

Originally posted by costanza View Post
                  Jeg må si jeg stussa litt når Herr Breen fortalte at man nå skulle markedsføre seg mer for og få tak i alle de som sitter hjemme og ikke har valgt klubb enda. Hva med og heller prøve og få med noen av de 100 000 som holder med Vålenga og finne ut hvorfor de er hjemme i stedet for og gå på kamp.
                  Hva med å gjøre begge deler?
                  Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Working...
                  X