Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Billetter til bortekamper

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jeg gikk inn på stadion når portene åpnet og til plassen jeg pleier å stå på på 228. Etter 15-20 minutter så kunne jeg sikkert telle 40 ansikter sentralt på sangfeltet, som jeg aldri har sett på før. Som Felinaldo sier, så var det også unger med familie som slo seg ned. De burde vært andre steder. Så jo på min egen billett at det ikke stod noenting om felt eller plassering, så sånn sett var det jo fritt fram... Men enig med at det blir litt dumt når folk som burde vært på sangfeltet ikke kan stå der, fordi det er turister der som for en gangs skyld orket å få rompa ut av sofaen.

Jeg stod på helt øverste rad og der stod vi 3-4 stk. per sete, så det var trangt og godt, med mye trøkk!

Comment

Dersom du ser familer med unger som setter seg ned på et sangfelt, så bør du ta turen bort til dem og fortelle dem at her er det ikke smart å stå, eller KST bør egentlig gjøre det for deg.

På bortekamper gjør jeg nesten alltid det, dersom det setter seg ned familier med små barn i nærheten av der jeg står. De aller fleste er takknemlige for å få advarsel på forhånd. Hvis man argumenterer saklig med hvilke typer supportere som står der, at de risikerer at det blir blussing, at de ganske sannsynlig må tåle å bli dytta rundt (for det gjør vi jo uansett på enkelte sanger) og at dersom det går tribuneras - så går tribuneraset her. Deretter bør du gi en veiledning til steder det er fornuftig å plassere seg med barn. De aller fleste foreldre blir takknemlige for slik informasjon og er da såpass fornuftige at de tenker på sine barns sikkerhet og flytter seg. Alt annet burde jo egentlig bli en sak for barnevernet...
      in Absinthia

Comment

Jeg prata med en kar med skilt rundt halsen, så ikke hva det stod på det, men mulig KST, han skjønte hva jeg mente, men tok ikke på seg jobben med å si ifra. Ikke hans problem sa han, er Liiin som selger billettene....så hva gir du meg ?......
        Det bør kanskje informeres sterkere til KST om dette....

Comment

Originally posted by Felinaldo View Post
          Ikke hans problem sa han, er Liiin som selger billettene....
          Hum, hvis man er der som vakt - uansett om det er klansvakt, vekter eller stadionvert - så har man vel påtatt seg et ansvar for sikkerheten på tribunen. Da er det vel hans ansvar å sørge for at barn ikke befinner seg midt i tribunens største risikoområde. I så tilfelle en meget slett jobb.

Jeg skal nevne det neste gang jeg ser KST-ansvarlige. Han står somregel på Vestbredden, så det blir vel på søndag skulle jeg mene...
          in Absinthia

Comment

Jeg tar dette spørsmålet her jeg. Hvordan kan jeg bli klansvakt?

Comment

Originally posted by enga View Post
              Jeg tar dette spørsmålet her jeg. Hvordan kan jeg bli klansvakt?
              http://www.klanen.no/klanen/kontaktinfo/kontaktinfo
              in Absinthia

Comment

Originally posted by Felinaldo View Post
                Godt poeng.....Løsningen for fremtidige oppgjøre borte mot Liin (hvis det blir flere vel og merke), er å sørge for en inndeling av nedre/øvre, med sesongkortene som bakgrunn for hvor en hører hjemme....
                Jeg synes for så vidt det er greit at det finnes kamper hvor folk som av en eller annen grunn ikke har sesongkort har mulighet til å stå "der det skjer". I Lyn-kampene er det jo også folk fra VB som må stå et sted. Hovedpoenget for min del blir altså å sørge for at de som ikke lager liv ikke plasserer seg i midten.
                Regnværet skapte nok ekstra problemer fordi folk da vil under tak. Dessuten synes jeg stemningen i hvert fall ikke var dårligere enn under de andre hjemmekampene.
                Beaker

Comment

Originally posted by Beaker View Post
                  Jeg synes for så vidt det er greit at det finnes kamper hvor folk som av en eller annen grunn ikke har sesongkort har mulighet til å stå "der det skjer". I Lyn-kampene er det jo også folk fra VB som må stå et sted. Hovedpoenget for min del blir altså å sørge for at de som ikke lager liv ikke plasserer seg i midten.
                  Regnværet skapte nok ekstra problemer fordi folk da vil under tak. Dessuten synes jeg stemningen i hvert fall ikke var dårligere enn under de andre hjemmekampene.
                  Helt greit at folk vil være der det skjer, men sittende supportere med unger har ingenting på midten å gjøre, heller ikke førstereis og sofasupportere...det bør, som du sier, sørges for at midten er forbeholdt de som vil bidra med sang, hopping osv...

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
                    Jeg skal nevne det neste gang jeg ser KST-ansvarlige. Han står somregel på Vestbredden, så det blir vel på søndag skulle jeg mene...
                    Og da var det nevnt. KST har retningslinjer om å rettlede barnefamilier vekk fra de værste feltene. Jan lovte å ta det særskilt opp på neste møte. Men det er jo ikke sikkert det var KST-vakt da.
                    in Absinthia

Comment

Working...
                    X