Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Lære av historien?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lære av historien?

I dag er Klanen på vg.no og krever Martins hode på et fat.

Saken er basert på et sitat fra Espen Knutsen (som ikke gir grunnlag for tittelen), men som også tolkes utfra et bidra den alltid blide Kjell Grønningen har gitt på klanen.no.

Det kunne være grunn til å minne spesielt KjellG på historien:
    http://klanen.no/alle_artikler/hva_n

Kravet om å sparke Kjetil Rekdal etter kvalkampen mot Sandefjord ser vel i ettertid ikke ut til å være det beste forslaget som er kommet. (Jeg tror det finnes flere eksempel, men dessverre virker ikke arkivfunksjonen på "Bardisken" som den skal).

Når vi ser på de klubbene som har hatt suksess de siste årene, er det med noen unntak trenere som har 1) Vært i klubben i noen år og 2) slitt i motbakke før de klatret til topps. Navn? Mons Ivar Mjelde, Kjetil Rekdal, Jan Jønson, Anders Grønhagen, Kjell Joneveret. (Unntak: Hareide, By Rise).

Vålerenga har byttet trenere i høyt tempo de siste årene. Vi hadde suksses da noen turte å satse på Rekdal, selv om kravet fra KjellG var å sparke ham.

Skal vi ha litt is i magen?

Klanen lære av historien? Ja du kan jo drømme...

Jeg sliter litt med å se hensikten med dette utspillet, tror Klanen at laget hadde planlagt å reise til Molde med tap som hensikt, men ombestemmer seg nå som Klanen stiller krav?

Hvis ikke er jo dette bare en "spark Martin" kommentar som er pakket inn i vatt. "Står sammen og kjemper og vinner tilslutt" har blitt til "vinn ellers snur vi ryggen til dere".

Hadde det vært fullt trøkk fra tribunen og Klanen hadde gjort "jobben" sin kunne det kanskje vært greit med slike uttalelser men nå legger man i beste fall grunnlaget for ENDA dårligere stemning fra tribunen.

Comment

Lære av historien?

Er uenig med Alex når det gjelder Martins avgang.
      Han MÅ bort.
      Vi som har vært på endel fotballkamper, (også iår) vet at Klanen ALLTID gjør besøket på Ullevål til en ren nytelse.
      Ett sted går grensen for hvor ofte vi må forsvare oss mot spydige kommentarer på byen, når det gjelder vårt kjære Vålenga. Jeg har lyst til å gå hjem fra Ullevål med hevet hode etter en kamp. Jeg synes jeg ser at spiller gruppa ikke har det "gøy" lenger også. Savner smilet hos gutta.
      Hvorfor er det så mange som vil bort hvis tingenes tilstand er så bra innad i gruppen? Ser også ut som spillerne er usikre på hva de skal gjøre på banen. Det er ene og alene Martin sitt opplegg som fører til denne usikkerheten. Hvis det ikke blir seier mot Molde, håper jeg Martin er voksen nok til å ta sitt ansvar og avgå.

Comment

Vet ikke hvordan man skal tolke disse uttalelsene, men hvis vår talsmann har ytrer seg i samsvar med artikkelen så er det ikke mindre enn en skandale. Hvem er det som setter utlimatum til Martin Andresen? Er det Espen Knutsen eller er der hele Klanen?

Jeg mener og har alltid ment at de problemene kubben har idag stikker dypere enn kun Martin Andresen. Mannen har vær utsatt for en heksejakt fra dag en og har egentlig aldri fått arbeidsro.

Det er 11 mann som spiller fotball for Enga, og disse 11 har samla ikke gjort jobben sin. Jeg liker Martin Andresen som type og håper han får tillitt slik at Enga på sikt kan oppnå suksess. Å sparke trenere i hytt og gevær sliter meg med å se hensikten med.

Vi ka jo ta en titt over til stasjonsbyen. Laget står med halvparen av poengene enn VIF hitill i år, men ingen har der ropt på Berg sin avgang og all instanser har gått ut og sagt at Berg har dems fulle tillitt. Jeg vet at Martin har vært trenere en sesong lengre enn Berg, men nå tok også Martin en tittel i sin første sesong med klubben.

Syntes disse uttalelsen er mer på å bidra til å lage mere kål og forverre situasjonen for klubben...

Comment

Originally posted by Henriksen View Post
          Vet ikke hvordan man skal tolke disse uttalelsene, men hvis vår talsmann har ytrer seg i samsvar med artikkelen så er det ikke mindre enn en skandale. Hvem er det som setter utlimatum til Martin Andresen? Er det Espen Knutsen eller er der hele Klanen?
          Jeg vil ikke henge ut Espen Knutsen her. Han sier ikke noe galt:

http://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.6593912

- Det er bare en ting som må skje, og det er resultater. Det må vinnes fotballkamper - og det mot Molde, sier han.

- Er dette noe dere forlanger?

- Det er et krav, sier han.

Det er når hans uttalelser pares med Kjell Grønningen at de danner grunnlaget for VGs tittel på saken. Det er Truls Dæhli og Kjell Grønningen som er problemet, ikke Espen Knutsen.

Comment

Jeg ser også at VGs hensikt er å lage en sak for å selge mest mulig. Men uttalelsene til KjellG sammenholdt med Espen Knutsen sitt ultimatum danner grunnlaget for en uheldig konklusjon som media benytter seg av.

Selv om mange har rett til å sifra når noe er fundamentalt galt i klubben dem er så glad i , så mener jeg at man i disse tide skal stå sammen, kjempe og vinne til slutt. Problemene hos Enga stikker dypere enn Martin Andresen.

Comment

Originally posted by antiol View Post
              Det er når hans uttalelser pares med Kjell Grønningen at de danner grunnlaget for VGs tittel på saken. Det er Truls Dæhli og Kjell Grønningen som er problemet, ikke Espen Knutsen.
              Tror ikke Knutsen er så uskyldig her, du trommer ikke sammen til styremøte i Klanen for så å prate med styreleder, direktør og sportsdirektør i klubben etterfulgt av personlige intervjuer med samtlige medier her i landet for å fortelle at du håper vi vinner litt snart.

Isåfall er han rørende naiv.

Comment

Originally posted by Alex Malager View Post
                Tror ikke Knutsen er så uskyldig her, du trommer ikke sammen til styremøte i Klanen for så å prate med styreleder, direktør og sportsdirektør i klubben etterfulgt av personlige intervjuer med samtlige medier her i landet for å fortelle at du håper vi vinner litt snart.

Isåfall er han rørende naiv.

1. Styret i Klanen har møte annenhver mandag i 3 etg over Bohemen aka klanskontoret. At NRK gjerne vil ha litt gift fra supporterene kan vel ikke overraske noen. De gangene vi evt inviterer noen fra media vil det merkes. Nå driver vi kun som vanlig, er tilgjengelige når de maser.
                2. Siden mai ifjor har vi blitt oppringt av journalister ukentlig om når vi krever Martins hode på ett fat. Vi vet bedre, dette dreier seg ikke om kun Martin Andresen, dette dreier seg om "prosjekt Martin".
                3. Siden Martinprosjektet ble satt igang har vi spilt skremmende dårlige fotballkamper og ingen kan vel på med hånden på hjertet påstå at vi har sett noen bedring, snarere tvert imot.
                4. Styret i Klanen har åpen linje rett inn til Valle og har brumma og klaget vesentlig mere der enn i pressen.
                5. At en supporterklubb krever seier kan vel ikke overaske noen. Klanen hverken ansetter eller avsetter, heldigvis.
                6. Vi kommenterer det vi ser. Etter ett utall justeringer, avganger og tilvekster blir det ikke bedre, snarere værre. Dette forventer vi at det gjøres noe med. Dette er noe vi som enkeltmennesker mener og noe vi aner er gjengs oppfatning blant de 12 000 medlemmene vi er valgt av
                7 Nå kan det vel heller ikke overraske noen over 15år at KjellG snakker med store bokstaver. Det trengs av og til, og denne var da ikke av de barskeste. (mener og huske en nekrolog for ett par år siden...)
                8. Vi har ennå ikke krevd noen personers avgang, vi krever bare at det snart vinnes fotballkamper. Hadde vi ikke gjort det hadde vi ikke vært supportere.
                9. Naive. Ja, jeg håper da det. Personlig har jeg trodd på Vålerenga som etablert topplag siden 80 tallet. Det er naivt det, og det håper jeg at jeg forblir til den dagen jeg dør.

Kjellsen

Comment

Jeg mener det er naivt hvis dere ikke skjønner hvordan media vil bruke dette, slik det står idag fremkommer dette som en offisiell uttalelse fra Klanen og ikke et svar på en tilfeldig telefonopprigning.

Og jeg mener det er naivt hvis ikke hensikten med disse uttalelsene er å kreve Martins avgang, for så mye oppstyr rundt å kreve et par seiere tror jeg ikke noe på, det krever vi jo hver eneste uke.

På VPN forumet er det allerede snakk om hvite tørkler i neste hjemmekamp, tviler på at det blir noe av men det beviser bare at bidrar negativt fra supporternes side.

Så, jeg tror faktisk ikke dere er naive men at dette er meget bevisst, at vi alle er naive i forhold til tro og drømmer om egen klubb er en annen sak og KjellG's meninger holder jeg utenfor dette.

Selvfølgelig må det gå en grense for hvor lenge det kan gå dårlig, men så må man spørre seg hva målet med eventuelle endringer skal være, er det å redde årets sesong? Er det å bygge et lag for fremtiden? Jeg er ikke i tvil om at om Åge skulle komme iår så for vi det kjempemorro resten av sesongen, akkurat som når Myhre tok over, det jeg bekymrer meg for er neste år, akkurat som når Myhre tok over og akkurat som jeg bekymret meg for den gangen. Ganske alene om jeg får legge til.

Det var sist gang jeg følte Klanen blandet seg inn i driften av klubben og jeg har som du skjønner ikke spesiellt gode minner.

Comment

Originally posted by Kjellsen View Post
                    7 Nå kan det vel heller ikke overraske noen over 15år at KjellG snakker med store bokstaver. Det trengs av og til, og denne var da ikke av de barskeste. (mener og huske en nekrolog for ett par år siden...)

Kjellsen
                    Som sagt synes jeg Klanen v/Knutsen har uttalt seg helt greit her. Kan ikke se hva annet dere kunne sagt, og jeg oppfatter det som rimelig dekkende for hva som er holdningen til alle som elsker Enga.

Men, det jeg siterer ovenfor er litt naivt: Det er Klanen, antar jeg, som slipper til KjellG med fast spalte på klanen.no, der han gjentatte ganger får kreve at hoder ruller i klubben. Dermed gir Klanen en mulighet for pressen til å fremstille at vi er en pressgruppe for å bli kvitt Martin Andresen, ikke en pressgruppe for at Vålerenga skal vinne kamper. Faste spalter på klanen.no gir en saklig grunn til å fremstille det slik. Da må Klanen eventuelt balansere dette inntrykket når anledningen byr seg i media.

For å bruke din retorikk, Kjellsen: Det burde ikke overraske noen over 15 år at pressen biter seg fast i enhver mulighet til å lage negativ støy rundt Vålerenga.

Jeg tror ikke Enga vinner kamper ved at Klanen.no fremstår for nyttige idioter for Dæhli i VG og Pedersen i Dagbladet.

Andreas

Comment

Tror ikke det er mer usikkerhet rundt laget og trener som trengs nå. Vi må gjerne tape kamper, men ikke uten å kjempe. Akkurat nå savner jeg den gode gamle kjempingen som vi hadde under Reka..

Slik jeg ser det, så er det bare en ting å gjøre. Få Martin inn som assistenttrener for Åge Hareide! Betal Åge det han forlanger og gjør det som må gjøres for å beholde Martin!
                      Panzer er gud og Vålenga min rellion

Comment

Åge

du hei, Bohem.
                        Åge Hareide som trener. Vær så snill a. Hva har han gjort som trener. Det bor en trener i Tyskland som heter Jørn Andresen. Han gjør det vel greit der og kan være ett alt.

Comment

Det var faktisk tilfeldig at det var Kjell G. sin tur til å skrive etterkampkommentaren denne gang. Det går på rundgang.
                          in Absinthia

Comment

Originally posted by karild View Post
                            du hei, Bohem.
                            Åge Hareide som trener. Vær så snill a. Hva har han gjort som trener. Det bor en trener i Tyskland som heter Jørn Andresen. Han gjør det vel greit der og kan være ett alt.
                            Nå har vell Jørn Andersen gitt klart utrykk for at å trene ett lag i norge er helt uaktuelt.. så du kan fortsette å drømme men realistisk er det ikke.kun en drøm
                            Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

Originally posted by karild View Post
                              du hei, Bohem.
                              Jørn Andersens meritter:
                              FC Locarno - Sveitsisk 2. divisjon (usikker på resultater)
                              Oberhausen - 5. i 2. Bundesliga 03/04, sparken året etter pga dårlige resultater (endte med nedrykk)
                              Borussia Mönchengladbach - (ass.trener), 10. i 2. Bundesliga, fikk sparken etter det.
                              Kickers Offenbach - Nedrykk til Regionalliga
                              Mainz - 2. Bundesliga, ligger bra an til opprykk

Åge Hareides meritter:
                              Molde (85-91) (93-97) - Cupgull (mot Lyn...)
                              Helsingborg (98-99) - Seriegull
                              Brøndby (00-02) - Seriegull, men da var han vel ikke trener (husker ikke helt hvordan det der skjedde. Hans fortjeneste var det vel uansett, ihvertfall en god slump av den)
                              Rosenborg (03) - Cup og seriegull
                              I tillegg har han vært landslagtrener. En av veldig få trenere med seriegull i tre land.

Prøver ikke si noe negativt om Jørn Andersen her, bare påpeke at å fremheve Andersen foran Hareide basert på hva han har gjort som trener er ganske meningsløst.
                              Last edited by kaputt; 05.05.2009, 16:56. Reason: fiksa

Comment

Working...
                              X