Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Casualsbråk igjen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Onnis View Post
    Ahh, viste det skulle komme. Jeg har lest det et eller annet sted på internett, men husker ikke hvor. Prøver å finne det, men ikke så lett når man har lett for å glemme ting. Snakka med en Isko i stad og han sa at det ikke er lov til å slå eller kaste ting på værandre. Men han sa også at det var Brigade RødHvit som begynte å kaste stoler, så da er det jo likgyldig? Men jeg er også In The Know så, jeg kan reglene.
    Shit!! Kjenner du ekte casuals?!? Hvordan er det a? Er det kult eller? Dødsrått Onnis!
    In the beginning the Universe was created.
    This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
    - Douglas Adams

Comment

• Jaja, han har sikkert fått nok tyn, nå, og jeg tror også han har tatt poenget
      Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

• Nå kommer det forhåpentligvis en artikkel om dette på iskoboys.com, men vil bare poengtere et par ting her.

1. Kun noen få personer kan utttale seg på vegne av ec/ib. INGEN som har skrevet i denne tråden til nå har det. Altså med teskje: sidekick, Omnis og Stone_island reprensenter på ingen måte nevnte grupperinger.

2. Det snakkes mye om en dialog, og ja, det har vært samtaler mellom klubb, klan og representanter for alternative miljøer rundt Vålerenga, men ec har en noget annen oppfatning av denne dialogen. Klubb og Klan har selv vært med på å skape et problem for seg selv med behandlingen av alternative miljøer, tenker her på det som skjedde rundt UE, utestengelser av folk på feil grunnlag osv. Slike ting skaper gnisninger, og det er slike gnisninger man ønsker å begrense med dialog. Enkelte her tror at det å kjøre en hard utestengelseslinje, straff, uthenging osv er veien og gå, vel, heldigvis har Espen Knutsen forstått at det bare vil gjøre vondt verre. Et eks her kan være fra LSK som plutselig har fått et firma på rundt 30 gutter, mer eller mindre kun pga klubbens og KFL behandling av egne supportere.

3. Kasting av askebeger på uteserveringer med småbarn er ikke noe som bør forekomme. Det er enkelt og greit.

4. Knapt noe på dette forumet vet hva som skjedde på Torshov, men det spekuleres friskt. Det er av problemet med slike nettfora; jo mindre kunnskap, jo sterkere meninger.

5. IB har ikke monopol på casulbekledning, og er heller ikke alene om konfrontasjonsvillighet i Vålerengamiljøet. All verdens kaffekos på kontoret til Breen, utestengelser, intern krangling eller middelmådige debatter på dette forumet vil kunne forhindre at uheldige episoder oppstår.

Madball, Enga Casuals

Comment

• Originally posted by Madball View Post
          Nå kommer det forhåpentligvis en artikkel om dette på iskoboys.com, men vil bare poengtere et par ting her.

1. Kun noen få personer kan utttale seg på vegne av ec/ib. INGEN som har skrevet i denne tråden til nå har det. Altså med teskje: sidekick, Omnis og Stone_island reprensenter på ingen måte nevnte grupperinger.

2. Det snakkes mye om en dialog, og ja, det har vært samtaler mellom klubb, klan og representanter for alternative miljøer rundt Vålerenga, men ec har en noget annen oppfatning av denne dialogen. Klubb og Klan har selv vært med på å skape et problem for seg selv med behandlingen av alternative miljøer, tenker her på det som skjedde rundt UE, utestengelser av folk på feil grunnlag osv. Slike ting skaper gnisninger, og det er slike gnisninger man ønsker å begrense med dialog. Enkelte her tror at det å kjøre en hard utestengelseslinje, straff, uthenging osv er veien og gå, vel, heldigvis har Espen Knutsen forstått at det bare vil gjøre vondt verre. Et eks her kan være fra LSK som plutselig har fått et firma på rundt 30 gutter, mer eller mindre kun pga klubbens og KFL behandling av egne supportere.

3. Kasting av askebeger på uteserveringer med småbarn er ikke noe som bør forekomme. Det er enkelt og greit.

4. Knapt noe på dette forumet vet hva som skjedde på Torshov, men det spekuleres friskt. Det er av problemet med slike nettfora; jo mindre kunnskap, jo sterkere meninger.

5. IB har ikke monopol på casulbekledning, og er heller ikke alene om konfrontasjonsvillighet i Vålerengamiljøet. All verdens kaffekos på kontoret til Breen, utestengelser, intern krangling eller middelmådige debatter på dette forumet vil kunne forhindre at uheldige episoder oppstår.

Madball, Enga Casuals
          ett par spm dukker opp for meg,kanskje du kan hjelpe?

punkt 2..Du snakker om gnisninger som ett resultat av Klan og klubbens "dialog" og linje de har lagt seg på..Jeg har ikke vært til stede på disse samtalene,men uansett linje som blir lagt,så har vel casuals gutta ett ønske om å sloss uansett???Så hva har da klubbens linje med den trangen å gjøre?
          At "dere" ikke får støtte eller aksept for "deres" oppførsel,bør jo ikke komme som noen bombe..

punkt 4,,De fleste her var nok ikke på Torshov,Carl Berner eller andre offentlige steder "dere" fant for godt til å barke sammen.
          MEN...........det er fotografier,øyenvitner OG video opptak av noe som skjedde der...Og disse maler ikke ett pent bilde av "Engas fineste" syns jeg.
          Og her er det samme faen hvem som gjorde hva først og annet barnehage prat,for disse gjengene avtaler jo å møtes..Så at noe skjer er jo ingen overraskelse.,er vel mer planlagt...Så hvor mye trenger vi egentlig å vite om hva som skjedde på Torshov??Annet at dere avtalte å møtes for å "forsvare klubbene" deres...FYI....Å si at dette blir gjort for klubben,er en SKAM!

Punkt 5:Hva mener DU da skal til for at uheldige episoder skal hindres i fremtiden??
          Heltestatus innad i Klanen??Klapp på skulderen når "dere" banker noen "for oss"?
          Større plass i Bendit?
          Som du selv skriver,dette er grupper som er konfrontasjonsvillige..den villigheten blir jo ikke borte over natta,forhåpentligvis vill "dere" vokse den av dere...Men det klubb og Klan bør/kan gjøre intill da,er å ta så stor avstand som mulig, la disko boys og andre konfrontasjonsvillige grupperinger bare bli nok en voldelig gjeng som raver rundt i Oslo,så får dere bli håndtert av politiet på lik linje som A og B Gjengen og Young Guns..

Hverken klubb,Klan eller Oslo trenger flere idioter flyende rundt i byen vår for å slåss.
          Last edited by Evig; 20.05.2009, 01:00. Reason: Skrivefeil
          statistikk er kun svart-hvit,og livet er ikke svart-hvit..

Comment

• Originally posted by Madball View Post
            Enkeltpersoner i Klanens behandling av UE, kan vel ikke klubb og klan lastes for? At man istedenfor å ta debatten og svare folk som tyner en på tiltale, velger å sette seg bakpå illusterer vel også noe av problemene med mangel på selvironi i enkeltes tilfeller (uten at jeg skal nevne navn).

Hver enkelt straff fra gang til gang og hvorvidt disse er riktige eller ikke, kan sikkert diskuteres, og det kan godt hende det er gjort en og annen fuckup. Det er imidlertid også ganske sikkert at det er et par 100% rettmessige utestengelser. Disse utestengelsene har skjedd på bakgrunn av hendelser disse enkeltpersonene har vært involvert og observert i. En viktig forutsetning for at dialogen skulle være der, er at hendelser som f.eks. Carl Berner og Thorsov ikke skulle skje. Denne avtalen har mer eller mindre blitt pissa på siden den ble opprettet. Da blir det noe merkelig å gå i baklås på dialogen fordi en eller annen fuckup blir gjort mot dere (!).

Originally posted by Madball View Post
            Men er det greit å arrangere ting på Thorsov eller Carl Berner (eller et av de andre offentlige stedene det har smellt)? Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at slike situasjoner kommer til å oppstå der det er sivile i nærheten.

Originally posted by Madball View Post
            Du må gjerne komme med forslag du mener vil hjelpe. Det er vel også noe av poenget med dialogen som i det siste har vært noe anstrengt, nettopp å unngå slike episoder. Dersom du/dere ikke liker å få skylda for ting som andre capsegutter driver med (og som i deres øyne er utafor akseptable grenser), bør dere definitivt samarbeide om å forhindre dette.
            Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

• Originally posted by Evig View Post
              Når spillere som er ansatt i en klubb,ber idiotene om å slutte,for at de ødelegger for dem og deres arbeidsgiver,da bør det faen meg ringe en bjelle i hue på de mest tjukkhua slåssidiotene her inne!!

"Dere vanærer klubben" står det...Mere klart og tydelig enn det går det vel ikke ann å få det..Så den "forsvarer klubben" ideologien ble vist grusa greit der.
              uten og ta noe standpunkt her nå så vil jeg si at jeg også hadde sagt det meste til media for og ikke miste plassen på laget i mitt hjerte. Les: Freddy..

Comment

• et spørsmål

Er det fortsatt noen som kan kalles "hardcore" supportere?
                Og hva er det om dagen?
                Folk som blør for klubben, eller de som legger igjen visakortet i Sjappa?
                Er det de som skriker høyest og drar på alle bortekampene, eller er det de med fast plass på ullevaall?

Og hva er en casual? Et begrep tatt fra engelske betjenter for og beskrive klesstilen til gutta de jagde.
                Er det en som kler seg i svart og pene klær, uavhengig om man sloss?
                Eller er folk som kler seg i engas farger og sloss, også casuals?
                Eller de er vel bare vanlige hooligans?

Jeg syns folk bør se filmene "The Rise Of A Footsoldier" og "Cass" - to geniale filmer som skildrer miljøene mellom The Hammers og Lions, West Ham og Millwall på 80tallet, der dette begynte.
                "The Football Factory" og "Hooligan" er ingenting i forhold.
                Det blir litt sånn som HipHop det der, at man ikke skal uttale seg før man har hørt/lest om Kool Herc og Bronx..

Og er dette casual begrepet også aktivt innen hockey'en?
                Der det aldri har blitt noe mediekjør a-la dette, når det har skjedd der.
                Dette gjelder jo iallefall Fredrikstad, der hovedgjengen i Rød/Hvit er gamle Beavers bønder..

Og et eksempel, hvis jeg går på byen iført en VIF genser, gjerne utenbys, så skal jeg måtte tenke meg over det jeg gjør, kun pga genseren?
                At jeg havner i slosskamp, og lokalavisen smeller opp et stykke at en da "vål'enga casual" ble innbrakt for slossing.
                Så sprer det seg til VG, og så hit.
                Er det sånn at sålenge man ifører seg noe med klubb eller farger så må man passse på og være gode forbilder??
                Si det til 13000 klansfolk når de er på byen..
                For når jeg er drita, så tenker man ikke på hva man går med..
                Det blir da sånn, går man med Wu-Tang skjorte og blir arrestert er alle Wu-Tang fans kriminelle, right?
                Med det mediebildet vi har pr. dags dato så er det faktisk sånn.
                Folk tror mer på aviser og noen rasshøl av journalister istedet for sitt eget vett!

Nei jeg sier som han sa, journalistikk er ikke et yrke men en sykdom.

Comment

• Originally posted by Ronny La Rock View Post
                  uten og ta noe standpunkt her nå så vil jeg si at jeg også hadde sagt det meste til media for og ikke miste plassen på laget i mitt hjerte. Les: Freddy..
                  Så du mener at Freddy egentlig liker IB? Kanskje han også henger litt med dem på fritiden?

Comment

Og et eksempel, hvis jeg går på byen iført en VIF genser, gjerne utenbys, så skal jeg måtte tenke meg over det jeg gjør, kun pga genseren?
                    At jeg havner i slosskamp, og lokalavisen smeller opp et stykke at en da "vål'enga casual" ble innbrakt for slossing.
                    Hvis du havner i slåsskamp i ført en Vålerenga genser, vil nok media omtale deg som Vålerengasupporter ja... Men ikke som casual..

Comment

• Originally posted by Raven View Post
                      Hvis du havner i slåsskamp i ført en Vålerenga genser, vil nok media omtale deg som Vålerengasupporter ja... Men ikke som casual..
                      Ikke vil de heller omtale det som avtalt møte for å sloss om klubbens ære
                      statistikk er kun svart-hvit,og livet er ikke svart-hvit..

Comment

• Originally posted by Raven View Post
                        Så du mener at Freddy egentlig liker IB? Kanskje han også henger litt med dem på fritiden?
                        blæh...
                        håpløst..

Comment

blæh...
                          håpløst..
                          Det som er håpløst, er trenering og bortforklaring fra diverse her inne.
                          Alltid er det "vi" som ikke er tilstede, inkludert media og snut, som ikke har et snev av peiling.
                          Gidder ikke dra disse forbaska debattene med "dere" enda en gang, føler jeg får bedre svar av dattera mi på 7 - men det er interessant å vite hvorfor "dere" ikke kan ta disse oppgjørene "utenbys" og vekk fra folk?
                          Svar som "dette var tilfeldig" funker jo ikke her. Eller kanskje "disse folka", løser inn dagsbillett på kollektiven kampdager, og reiser rundt for å vise seg fram?
                          "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

blæh...
                            håpløst..
                            Nok et konstruktivt og argumenterende svar fra en casual sympatisør...

Comment

Mye...

Ronny, igjen sier du mye uten at jeg helt forstår hva du sier. Du starter med noen retoriske spørsmål om det fortsatt er noen som kan kalles hardcore supportere for så å gå inn i en debatt med deg selv om ordet casual er riktig betegnelse, så litt filmtips før du avslutter med at journalister er dumme.

Kan du forklare hva du vil med innlegget ditt? Hva er det du vil diskutere egentlig?

Comment

Er det fortsatt noen som kan kalles "hardcore" supportere?
                                Og hva er det om dagen?
                                Folk som blør for klubben, eller de som legger igjen visakortet i Sjappa?
                                Er det de som skriker høyest og drar på alle bortekampene, eller er det de med fast plass på ullevaall?
                                Det er da ikke så vanskelig å svare på det. Er du hardcore fan reiser du på borte kampene og er på hjemmekampene. Støtter opp om klubben. Vanligfans holder seg vel stort sett til hjemmekamper og casual fans er på en kamp i ny og ne.

Driver du med slossing osv. og kaller det å forsvare klubbens ære er du ikke hardcore fotballfan. Men en hardcore fan av rettigheten for å gjøre hva man vil hvor man vil. Det er jo flust av "våpen" i bruk i disse filmsnuttene som blir lagt ut. (For meg er stoler, askebegere samt andre gjenstander man bruker våpen.)

Som en tidligere utøver av kampsport. Kan dere ikke søke om å låne en av treningssteden(Er en del useriøse i markedet. Var ivertfall). Så kan man sikkert stille med beskyttelses utstyr for dere. Dermed kan dere denge løs på værandre så mye dere vil uten at andre kommer til skade. Samt at jeg tviler på at median hadde sett på det mer en en gang. Ser ikke ut som dere har alverden av teknikk eller ferdigheter.

Comment

Working...
                                X