Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

alkohol og kamp!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• alkohol og kamp!

Jeg følger enga på alle hjemme kamper og på de borte kampene jeg får til, og en ting gjentar seg ofte, egentlig alt for ofte. Klans medlemmer som ikke har kost seg meg en øl før kampen, men som er drita fulle har kommet inn på kampen. Tar jeg feil eller heter det seg ikke at berusede personer ikke skal slippes inn, greit jeg mener ikke de som har tatt noen øl, men de som ikke kan gå rett, de som ikke husker kampen dagen etter, de som sovner på stolene eller de som detter over deg. Og ikke monst de som truer en eller skader en, hva med dem, jeg har i det siste hatt et par skikkelig vonde og truende opplevelser i klanen.
    Det er ikke de samme personene fra gang til gang da.

Hva er greia rundt dette? Skal jeg bare godta dette eller er det en regel som sier noe om sånn oppførsel?

Originally posted by hegtro View Post
    Jeg følger enga på alle hjemme kamper og på de borte kampene jeg får til, og en ting gjentar seg ofte, egentlig alt for ofte. Klans medlemmer som ikke har kost seg meg en øl før kampen, men som er drita fulle har kommet inn på kampen. Tar jeg feil eller heter det seg ikke at berusede personer ikke skal slippes inn, greit jeg mener ikke de som har tatt noen øl, men de som ikke kan gå rett, de som ikke husker kampen dagen etter, de som sovner på stolene eller de som detter over deg. Og ikke monst de som truer en eller skader en, hva med dem, jeg har i det siste hatt et par skikkelig vonde og truende opplevelser i klanen.
    Det er ikke de samme personene fra gang til gang da.

Hva er greia rundt dette? Skal jeg bare godta dette eller er det en regel som sier noe om sånn oppførsel?
    Kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse av masse fulle folk på vålerengakamper - Er selv på alle hjemmekampene og har ikke lagt merke til det du skriver.. Så til spørsmålet ditt: Nei, det er ikke nå du skal godta. Det er ingen norske supporterforeninger som godtar dette (foruten kanskje RBK/Kjernen..).

Anbefaler at du bare går vekk fra situasjonen - og aller helst sier fra til vaktene våre..
    Panzer er gud og Vålenga min rellion

Comment

Joa'a det er litt som henne sier, av og til. Folk tar med seg små flasker med mye alkohol prosent inn på stadion som dem/den putter i bokseren. Jeg vet om en spesielt, skjenner han ikke, men ser han hele tiden i FG. Noen ganger så bare tar han 1-2 sånne flasker å styrter det i seg. Det er bare noen ganger dette skjer, spesielt med han. Men har faktsik ikke sett noen andre en han. Så dette skjer bare med meg kanskje 5 ganger pr sesong? Detter en anna en så detter andre, akkurat som domino brikker. Men som sagt, ikke mange som gjør dette etter min erfaring.

Comment

Det er verst på bortekamper. Det er imidlertid ikke noe stort problem og går mest ut over stemninga.

Jeg skulle gjerne visst litt mer om hva du legger i "truende". Om du var på midtre felt i øver Gaza i går og fikk beskjed om å synge eller pelle deg vekk, er det sånn det skal være. Om du blei skumpa borti og noen ramla over deg under ellevill scoringsjubel, vil jeg henvise til dette policydokumentet forfattet av sanggruppa og tifogruppa i samarbeid: http://www.klanen.no/sanger/lokomoti...anens_tribuner
        Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Småflasker med Underberger og Jäger er da ikke akkurat noe nytt fenomen. Greit å smøre seg litt når man skriker stemmebånda ut av stilling...
          Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
          [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Originally posted by qxvrea View Post
            Småflasker med Underberger og Jäger er da ikke akkurat noe nytt fenomen. Greit å smøre seg litt når man skriker stemmebånda ut av stilling...
            Jepp, sant det.. Men uansett, prøvde bare å svare på spørsmålet, hehe!

Comment

Originally posted by qxvrea View Post
              Funka jævlig bra å svelge ned pencillinen min med også

Comment

At folk er småpussa, stupfulle eller alt der i mellom sjenerer meg minimalt.
                Kan ikke huske å noen gang ha opplevd noen rundt som truende. At det konsumeres alkohol i Klanen før, under og etter kamp ligger jo nesten litt i sjelen til Klanen
                Skal ikke påstå at du ljuger, for du oppfatter vel situasjoner på din egen subjektive måte akkurat som meg og alle andre. Men kan det være at familietribunen kanskje er mer din greie?
                In the beginning the Universe was created.
                This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                - Douglas Adams

Comment

drekka pule spy & sloss, vålerenga det er oss - var det en som sa en gang

hø hø

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                    Det er verst på bortekamper. Det er imidlertid ikke noe stort problem og går mest ut over stemninga.

Jeg skulle gjerne visst litt mer om hva du legger i "truende". Om du var på midtre felt i øver Gaza i går og fikk beskjed om å synge eller pelle deg vekk, er det sånn det skal være. Om du blei skumpa borti og noen ramla over deg under ellevill scoringsjubel, vil jeg henvise til dette policydokumentet forfattet av sanggruppa og tifogruppa i samarbeid: http://www.klanen.no/sanger/lokomoti...anens_tribuner
                    Sier bare 1 ting.Bergen!

Comment

Originally posted by Den12Mann View Post
                      Sier bare 1 ting.Bergen!
                      Javel? Er du interessert i at andre skal forstå hva du snakker om, så kanskje du bør utdype litt?

Comment

kan ikke si at jeg har lagt så mye merke til det på ullevål, selv om jeg hadde en litt pussig episode mot lyn. Var en kul fyr på sikkert 18 som klikka i vinkel på meg fordi jeg "sneik" i do-køen. Om han var drita eller bare skulle tøffe seg for kompisene sine vites ikke, men jeg tipper det er en blanding.

til trådstarter så kan det nok oppstå situasjoner, men det hører nok med til sjeldenhetene. Ingen som trenger å være redd for å dra på kamp!

Comment

Jeg kan ikke si at jeg har opplevd så veldig mye fyll på Ullevål siste årene. Men på bortekampene er det jo dessverre en del, og da spesielt på de lengste bussturene som til Trondheim, Ålesund og Bergen. Men er dette egentlig så veldig mye å diskutere ? De aller fleste har da gått på en og annen smell med alkohol en gang i tiden, og folk er gjerne ikke så veldig stolte av dette i ettertid, om det er på klansbuss, på nattbuss på vei hjem fra byen osv...

- Dersom man føler ubehag med enkelte personer så er det da bare å ta dette med vaktene. Skjer det gjentatte ganger med samme personer på ullevål, så er det vel bare å ta det med KOT-gjengen eller bussansvarlige dersom dette skulle vært bortetur?

Er forøvrig helt enig i at vaktene burde gjøre en bedre jobb ved enkelte anledninger på vei inn til kamp. Men se det fra vaktenes side; det er ikke alltid det er så enkelt å se om en person har drukket for mye. det holder jo strengt tatt å stå stille de 5 sekundene de sjekker om du har noe med deg inn på stadion....

Jeg har aldri følt meg truet av noen, verken på hjemmekamp eller bortetur i regi av klanen. Men tåler man ikke at noen har et annet forhold til alkohol enn hva du selv har, så er kanskje ikke de lengste borteturene noe for den personen.....
                          Lars

- Il Bimbo d`oro

Comment

takk for mange svar nei jeg hører absolutt ikke til på fam tribunen, jeg har ikke sagt at dette skjer ofte eller at det er de samme personene, men det er enkelt hendelser som faktisk ikke har vørt hyggelige.

ja den ene hendelsen var på gaza øvre mot lyn, men jeg sang av full hals og hoppet opp og ned som resten av gjengen. her kom det en som ble drit sur fordi han ikke hadde sett oss før og mente vi kunne dra til helvete. truet en kompis med juling og ventet på han utenfor. min kompis så at vedkommende var drita og overså han og hans oppførsel. men syns ikke dette var noe hyggelig i det hele tatt.

men det er enkelt hendelser jeg snakker om. jeg mener ikke at det skal være alkogol fritt liksom, men når man ikke har kontroll over egen kropp da er det kanskje greit å skjerpe seg, jeg har fått en mann over meg på kamp så jeg ble skadet, for så å komme tilbake på plassen min etter legehjelp for da å finne mannen sovende....

men jeg skal fortsette å være stolt av de klans medlemmene som lager god stemning og de som gir av seg selv.

Comment

Originally posted by -=VIF=- View Post
                              kan ikke si at jeg har lagt så mye merke til det på ullevål, selv om jeg hadde en litt pussig episode mot lyn. Var en kul fyr på sikkert 18 som klikka i vinkel på meg fordi jeg "sneik" i do-køen. Om han var drita eller bare skulle tøffe seg for kompisene sine vites ikke, men jeg tipper det er en blanding.

til trådstarter så kan det nok oppstå situasjoner, men det hører nok med til sjeldenhetene. Ingen som trenger å være redd for å dra på kamp!
                              Hvis det hadde seg sånn at du sneik, så fikk du vell ei skyllebøtte som fortjent.
                              Selv har jeg en mye større tolleranse ovenfør medsupportere, enn ovenfor andre medmennesker i andre situasjoner.
                              Cola FG

Comment

Working...
                              X