Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Klanen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Klanen

Desverre med den dalende interessen rundt vålerenga (også internt i klanen) virker det ikke som det løfter spillerne å synge for full hals som det gjorde for noen år siden og som det gjør i enkelte andre ligaer.

Klart klanen høres godt dem, når det er fler enn 950stk som gidder å synge, men helt ærlig så må vi ta selvkritikk.

Klanen har ikke utviklet seg og blitt noe særlig bedre de siste åra, snarere tvert imot.

Dette skyldes til dels resultater, spillere, trenere men mye skyldes også oss selv. Vi er vel rundt 12-14 000 medlemmer i klanen..? Hadde disse kommet på kampene, og synget for full hals alle sammen, da ville det vært texas å møte oss på ullevaal.

Jeg skal ikke utrope meg selv som noen bedreviter eller bedre supporter enn andre, jeg innrømmer glatt at jeg også har vært bedriten på tribunen til tider de siste par åra..

Man snakker mye om hva man kan gjør for å skape liv, hvilke sanger som er bedre enn andre for å lage trøkk etc...

Det første man må gjøre (skjer vel aldri så lenge vi er på ullevaal) er å samle alle supportere i enten en sving eller på en bredde.

Det eneste som funker med to grupperinger som i dag er "kom igjen, enga" alt annet virker ekstremt dårlig forsegjort og tamt..

Som f.eks kampen sist mot godset, på tv bildene ser ullevaal "nakent" ut med noen på bredden, noen i bendit og noen på hafslund/vg...
    8.000 er selvfølgelig et altfor dårlig antall når vi snakker om VIF, men vi må innse at Vålerenga som markedsprodukt trekker ikke flere tilskuere enn det til en kamp mot godset.. Til og med ikke brannkampen trakk fler enn 16`.. Helt håpløst men uansett..

Hvor mye bedre hadde det ikke sett ut om alle de ca 7995..? fra Klanen sto samlet i f.eks bendit? Rett ovenfor bortesupporterne, men viktigst av alt det blir stappfullt i svingen. Noe som alene sørger for at de som står der blir i litt "WOW" humør når de kommer inn porten som igjen gjør det "enklere" for de som ikke alltid synger og faktisk synge mer enn de ville gjort ellers...

En annen ting med bredden / bendit er at det er håpløst dårlig synkronisert, personlig synes jeg det høres dumt ut når man står og synger hver sin sang.

Legg merke til hvor ofte det faktisk ikke er synkronisert når det står 50 mann i teltet utenfor dolly`s engang..
    Får du ikke 50 mann i et telt til å synge samme sang i likt tempo er det dødfødt å få det til innenfor portene med 8000...

Jeg mener vi må stikke finger`n i jorda å først og fremst innrømme at vi har falt i kvalitet i det siste.
    Når man innser det, da kan man legge planer for hvordan man kan bedres, så kan man sette disse veltenkte planene ut i liv og ta all annen motstand på tribunen med storm.

Grunnen til all denne frustrasjonen skyldes et mareritt jeg hadde i natt..
    Desverre husker vel de fleste kampen mot lsk for noen år siden på ullevaal hvor vi ble tatt på... tribunen..?

Jeg drømte i natt at i nettopp lsk kampen som kommer var vi ca 7000 fra klanen også kom det ca 7000 fra bondelandet inn på vg svingen, i tillegg ble vi desverre blåst av banen når det gjaldt å synge høyt..

Det var seriøst en vond drøm, og jeg vil ikke at det skal skje!!

Kanskje jobbes det med noe konkret, men det har det vel gjort siden Klanen "delte seg i to"... I så fall hvor langt har man kommet, hva skjer, skjer det ikke noe i det hele tatt, ønsker man endring....??
    -pat-

Det er vel egentlig gruppedynamikk mye av dette her går på, og det er selvsagt ingen fordel at Klanen er spredd på to tribuner nei.

Jeg tror faktisk ikke det er realistisk å tro på noen markant bedring av trykket før vi står på en tribune igjen.

Egentlig er det mer enn god nok plass til de som faktisk synger på enten Gaza eller Vestbredden, men det er vel mange som er som meg å er mye mer på`n når de står ett sted med mer trøkk enn mer ut på siden.

Har flytta fra Gaza til VB denne sesongen, og merker at jeg bidrar mindre siden jeg vanligvis står på ett felt som er daffere enn det jeg er vant med fra før.

Med dagens oppmøte vil jeg egentlig foreslå at alle samles enten på VB eller Gaza, og at en viss gjeng ikke får hevd på de beste plassene.
    Så blir jo problemet å skille sangfugl fra stemningsøker uten at det utvikler seg en enerverende og lite inkluderende kjefte og småkongekultur på tribunen.

Comment

Working...
    X