Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Pyro-boten fra Åråsen ble 30000 kr

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pyro-boten fra Åråsen ble 30000 kr

Forbundet hadde innstilt på en bot på 50000 kr, men Doms- og sanksjonsutvalget har nå vedtatt at boten blir på 30000 kr etter å ha funnet flere formildende omstendigheter. En bot VIF ikke kommer til å anke.

http://www.vif-fotball.no/article2645149.ece

Vålerenga bøtelagt

Vålerenga Fotball får en bot på 30.000 kroner av Norges Fotballforbund.

Bakgrunnen er bruk av såkalte bengalske lys.

Det skjedde på Åråsen i kampen mot Lillestrøm 13. april. Da fyrte VIF-fans opp fem bengalske lys på tribunen før kampstart.

I en pressemelding skriver NFF: «Det er på det rene at klubben som sådan er lite å bebreide i dette tilfellet, men klubben har imidlertid et ansvar for sine tilhengere.

Nå bør idiotene ta med cash og møte opp på valle!

Comment

[
      QUOTE]
      Originally posted by johnoler View Post

Det skjedde på Åråsen i kampen mot Lillestrøm 13. april. Da fyrte VIF-fans opp fem bengalske lys på tribunen før kampstart.

I en pressemelding skriver NFF: «Det er på det rene at klubben som sådan er lite å bebreide i dette tilfellet, men klubben har imidlertid et ansvar for sine tilhengere.

Nå bør idiotene ta med cash og møte opp på valle![/QUOTE]
      Nå er det om og gjøre å lage "liv" på tribunen som er disse idiotenes agenda,og jeg antar dem ikke har lyst til å betale for seg da penga allerede har gått til å kjøpe bengalske lys..
      Supporteralliansen er for bengalskelys men problematikken oppstår når regningen skal betales,.Dette er en utgift klubben ikke trenger å bli dyttet på av noen supportere som absolutt må tøye grenser..
      Ja til tinnsoldatblussing som det er gitt tillatelse til..
      Nei til impulsiv blussing som koster klubben kr og er ulovlig.
      30000 nå og 50000 neste gang føre poengtrekka kommer..
      Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

Nå har vi hatt to svar i tråden, og begge presterer å kalle blusserne for idioter.... Slikt liker vi i Klanen!!! Fy faen.

Sleng opp et kontonummer, så regner jeg med at man får inn en god del fra folk som vil betale noen kroner til bota. Tinnsoldatblussing?? Haha, no comment
        Vi er St.Hallvards menn

Comment

Jeg liker blussing og er for det!

Men all den tid det er ulovlig og klubben kan bli straffet med poengtrekk, forbeholder jeg meg retten til å kalle de som blusser på tribunen for idioter!

Comment

Nå må du da skjønne at poengtrekk er en fantasiløs påstand. Fortell meg hvilken klubb i hele verden har noensinne blitt trukket for poeng mht. bluss? Såvidt meg bekjent, nada...og takk for det.

Hvis NFF i så tilfelle skulle trekke klubber for poeng (....), så har de gjort det dummeste vedtaket i NFFs historie, bortsett fra å ansette Åge Hareide og beholde Karen Espelund.
            Vi er St.Hallvards menn

Comment

Originally posted by Brigade Øst View Post
              Nå må du da skjønne at poengtrekk er en fantasiløs påstand. Fortell meg hvilken klubb i hele verden har noensinne blitt trukket for poeng mht. bluss? Såvidt meg bekjent, nada...og takk for det.

Hvis NFF i så tilfelle skulle trekke klubber for poeng (....), så har de gjort det dummeste vedtaket i NFFs historie, bortsett fra å ansette Åge Hareide og beholde Karen Espelund.
              Jeg skjønner også at NFF ikke alltid er helt med på notene. Og så lenge det står i reglementet at de kan bruke poengtrekk er det en reell fare for at de faktisk gjør det.

Å argumente med at poengtrekk aldri har blitt brukt som straff for blussing blir for dumt. Noen må alltid være først! Kan tenke meg at det var en del som sa at det aldri kom til å bli krig før 1.verdenskrig - men det ble det gitt..

Comment

Det er så fint at alle dere gamle stadig glemmer at dere kanskje tøyde noen grenser i deres ungdom. Ble Klanen kanskje stifta fordi det var så fint før? Kanskje er det en grunn til at ungdommene begynner å samle seg.

Men selvsagt, hva kan jeg si, jeg er jo bare en ung drittunge. Så min mening eller mine erfaringer er jo totalt verdiløse. Da er det bedre med en gammel bedreviter som slutta å dra på kampene i 2000, fordi vi var så dårlige. enn en unggutt som har vært på det meste så langt i år...

Nei, det var bedre før. Stemninga, trøkket, spellet. Hva var det som stod i =Enga, spell til senterhalfen! Nei til sweeper, ja til en livlig tribune Fremtiden er skumle saker ass.
                Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Det er vel kanskje også en formildende omstendighet at TV2 mener stemningen dette skaper er såpass bra at de velger å kjøre det i saktefilm flere ganger.

Comment

Originally posted by johnoler View Post

Nå bør idiotene ta med cash og møte opp på valle!
                    Jøss 20.000 vi snakker jo like mye som noen av gutta bruker på byen en helg. Er det dette det koster fyr løs!
                    When the facts change, so does my opinon

Comment

Skal vi la dem som vil sverte klubben gjør det uten å reagere? Greit det er fler som vil ha blussing fordi det er kult, men prøv å forstå realiteten at det ødelgger for klubben på sikt da, eller klarer dere ikke tenke så langt? Bøtene blir større for hver gang fordi vi ikke klarer å holde orden på folka på tribuna, og ransakinga er for dårlig. Økonomien er ikke så jævlig bra om dagen for klubben i vårt hjerte, skal vi la dette være det som gjør at vi går dukken eller må selge spillere for å klare oss?

For meg er dem som blusser idioter, sorry!!
                      Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Jeg tror man må presse fram dette på en flere måter en bare å prate med nff. Man hadde jo ikke fått debatten om det skal bli lov å få det opp på tribunen hvis ingen hadde gjort det. Så jeg tror om man skal få til noe må man presse på alle mulig punkter. ikke bare være "politisk" korekte hele tiden. Noen regler må rett å slett bare brytes innimellom for å få forandring. Om blussing skader klubben på flere måter en økonomisk tviler jeg på. Men man vet jo aldri

Comment

Originally posted by Brigade Øst View Post
                          Sleng opp et kontonummer, så regner jeg med at man får inn en god del fra folk som vil betale noen kroner til bota.
                          Kom opp med ett kontonr som folk VET går direkte til å dekke bota, så er det garantert mange som ville satt inn noen kroner.
                          IKAROS

Comment

Originally posted by superman View Post
                            Kom opp med ett kontonr som folk VET går direkte til å dekke bota, så er det garantert mange som ville satt inn noen kroner.
                            Tror ikke det er så smart om en evt innsamlingsaksjon for å dekke bota blir organisert her på Klanens forum. Når det ble raslet med sablene om poengtrekk for blussing var det bl.a nevnt at man hadde sett at det ble samlet inn penger for å dekke bøter for blussing. Hvis man hele tiden organiserer betalingen av bøtene mente de at hensikten med straffen ikke ble oppnådd. Det er klubben som får boten, men om den blir sendt over til supporterene slik at de betaler den ved innsamling mente man at det måtte vurderes andre straffer.

Nå har vel Breen varslet at de som blir identfisert ifm blussing både blir utestengt og må betale bota. Og om de ikke betaler blir utestengelsen på ubestemt tid. Så om noen ønsker å hjelpe dem med betalinga bør det kanskje skje gjennom andre kanaler enn forumet!?

Comment

Tror ikke det er så lurt at du prøver å stanse en kronerulling med latterlige argumenter heller. Jeg henger opp plakater over hele byen om nødvendig. Jeg foretrekker ti trekte poeng fremfor å måtte dra på pub i to år uten mine bøtelagte kamerater.
                              Jeg vil helst være pakk.

Comment

Working...
                              X