Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Pyro-boten fra Åråsen ble 30000 kr

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Erlink View Post
    De skrev en identisk uttalelse til alle supporterklubbene, men med en formulering som fikk den til å se ut som om de holdt spesielt øye med "deg". Det ble der nevnt at man ser tendenser til at klubbene budsjetterer med bøter. Om det er snakk om supporterklubbene eller fotballklubbene er noe uklart, men det er altså noe ganske annet enn å hjelpe til med å samle inn.
    Det ble kanskje klønete formulert av meg. Om noen ønsker å hjelpe de som har fått overført bøtene til seg selv må det jo selvsagt være greit. Men hvis det blir slik hver gang dette skjer at man bruker Klanens debattforum som veggtavle for en innsamling med kontonummer o.l. så ser jeg det litt problematisk ift hvordan NFF vil reagere på dette når man ser det ift diskusjonen om poengtrekk fordi bøtene ikke ser ut til å ha noen betydning.

Comment

Originally posted by superman View Post
      Jeg er nødt til å komme med ett spørsmål, da jeg opplever litt forskjellige erfaringer fra forskjellige situasjoner her.

Noen medlemmer av klanen blusser på åråsen og VIF blir bøtelagt av NFF for dette. Forsåvidt ok..

Det ender med i utgangspunktet en bot på 50 000,-, som skal betales av klubben som supporterne tilhører. Ja, jeg sa sånn i utgangspunktet... Boten har da tydeligvis blitt redusert til 30 000,- og blir etter hva man får høre, flyttet over på den enkelte som ble identifisert i forbindelse med blussingen. Men sånn fra NFF sitt ståsted, er det klubben som blir bøtelagt. 30 000,-.

Så ser man på et annet eksempel. Det er landskamp på ullevaal, og NFF er både arrangør, og man kan vel også kalle dem for hjemmelaget i denne situasjonen? Det er jo tross alt Norges landslag som spiller. Når en supporter av Norge da blusser, på Norges tribune.. Hva skal skje?

Sånn man kan tolke det vil jo være at NFF skal bøtelegges (av seg selv?) og da evt flytte boten over på enkeltindivider som har gjort det, om de kan bevise at han/de gjorde det?

Det som skjer i praksis, er at hele gruppen rundt den/de personene som blusset blir bortvist fra stadion, uten at de faktisk er sikre på hvem som gjorde hva, og en person blir bøtelagt direkte med 8000,- i bot. Det blir også gitt direkte beskjed fra vaktene om at "nei vi vet ikke hvem som gjorde det, men dersom ikke ALLE går ut av stadion nå, så blir alle utestengt fra Ullevaal på ubestemt tid".

Henger dette helt på greip? Jeg tar her da utganspunkt i at det som skjer med bota vår på åråsen stemmer i følge det som kommer frem her på forumet, men det som skjedde under Norge - Island VET jeg at foregikk sånn jeg forteller, da jeg var en av de som ikke blusset, men alikevell ble bortvist fra Ullevaal.

Er det noen som har noen forbindelse med NFF som kan komme med et svar på hvordan dette henger sammen? Det burde vel være et bestemt handlingsmønster i forbindelse med slike handlinger, som NFF også burde forholde seg til dersom det blusses på landskamper?

Kanskje ett dumt spørsmål, men jeg syns det er merkelig at de kan bøtelegge enkeltpersoner begrunnet med påstand om at noen så at det var dem - med 8000,-, på en landskamp, mens når en TL klubb gjør det, så er boten i utgangspunktet plutselig 50 000,- til klubben. Burde det ikke vært en bot på 50 000 (evt redusert til 30 000,-) til NFF, som da evt gikk til veldedighet eller hva-det-måtte-være?

Legger de til grunn argumentet om at det er farlig å blusse på tribunen, så vil det jo faktisk være grunnlag for å gi en større bot på landskamp, da det er en av de få kampene i året da Ullevaal faktisk er full...?!
      Det er evt FIFA som gir NFF en bot ifm VM-kvallik. NFF er bare teknisk arrangør. For å få dekket hele eller deler av en evt bot fra FIFA forsøkte man altså å gi en bot til en som tydeligvis blusset.

Comment

Originally posted by Pinnsvinet View Post
        Merket at jeg jeg var overkvalifisert for Klanen og valgte derfor å ikke betale medlemskap denne sesongen

Å fyre opp bluss på tribunen gjør at klubben blir straffet, i første omgang med bøter. Da hjelper det ikke at de som gjør det mener reglene er feil.

Hvor mange bøter er dere villig til å gi klubben under forsøket på bekjempelse av reglene?
        Mener at reglene er feil?
        Vel du kan stå i en liten gummibåt midt ut i havet som gjerne er stappfull med folk og fyre opp et bluss uten problem. Men på stadioen er det "livsfarlig"?

Er ikke så viktig at blussing er lov eller ikke for meg, men det at nff hele tia skal skrenke inn på hva en supporter skal få lov å gjøre på tribunen bekymrer meg.
        Hvis vi er nikkedukker til hva nff sier hele tia, så tror jeg det fort blir lite friheter for oss supportere etter hvert, og ting som å få lov å stå på kamp er ikke en selvfølge lenger.
        Skal vi værra med på å besteme litt, så må vi tøye grensene og kjempe litt imot.

Uansett blussing på åråsen genial, fyrte opp gutta og oss noe sykt før kamp.
        Gir et bra signal til gutta, når man veit at at man får en høy bot og gjør det allikavel. At man er villig til å betale i 30.000 klassen for å vise gutta på banen hvor mye den kampen betyr for oss.
        ouSV - Enga for de gale!

Comment

Originally posted by Fyrtegn View Post
          Mener at reglene er feil?
          Vel du kan stå i en liten gummibåt midt ut i havet som gjerne er stappfull med folk og fyre opp et bluss uten problem. Men på stadioen er det "livsfarlig"?

Er ikke så viktig at blussing er lov eller ikke for meg, men det at nff hele tia skal skrenke inn på hva en supporter skal få lov å gjøre på tribunen bekymrer meg.
          Hvis vi er nikkedukker til hva nff sier hele tia, så tror jeg det fort blir lite friheter for oss supportere etter hvert, og ting som å få lov å stå på kamp er ikke en selvfølge lenger.
          Skal vi værra med på å besteme litt, så må vi tøye grensene og kjempe litt imot.

Uansett blussing på åråsen genial, fyrte opp gutta og oss noe sykt før kamp.
          Gir et bra signal til gutta, når man veit at at man får en høy bot og gjør det allikavel. At man er villig til å betale i 30.000 klassen for å vise gutta på banen hvor mye den kampen betyr for oss.
          På stadion får man, foreløbig, bot for blussing og da går det igjen ut over klubben.

Kjemp gjerne imot, men da på en måte som gjør at ikke klubben får smellen.

Comment

På stadion får man, foreløbig, bot for blussing og da går det igjen ut over klubben.

Så hvis man får bot får å stå på kamp så skal alle sette seg? Er ikke lov å banne på kamp, da får du bot. Gud forby om noen tok seg en røyk, da snakker vi utestengelser.
            Detta er å ta den litt vel langt, men hvis du finner deg i alt hele tia så våkner du kanksje opp i en virkelighet du ikke liker? Eller?
            Jeg stoler hvertfal ikke på hva dissa i nff kan finne på.

Når det gjelder blussing, så erre vel ingen som ikke har brukt blussing som markedsføring, inkludert klubben. Når folk ser noe bilder eller vidoer av blussing så synes de fleste, spesielt folk som meg sjøl av den yngre garde at det ser kult ut. Kanskje jeg drar på neste kamp mot fugla, kanksje jeg får se blussing live??
            Står alltid noe ekstra i avisen hvis noen blussa, hva om breen/klubben prøvde og snu det til en god ting? Gratis reklame.
            Når det er store straffer på ting så sjønner jeg godt at man ikke skal blusse alltid, men kamper som åråsen er en perfekt anledning spør du meg.

Klubben blir straffa sier du? Boten blir overført til de to som ble "tatt" for det. Regner med at det er mange, inkludert meg sjøl som spytter i noe spenn for å hjelpe.
            ouSV - Enga for de gale!

Comment

Har du ikke lest noen av trådene eller innleggene på forumet som sier noe om hvor bota ender opp?
              Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Har du ikke lest noen av trådene eller innleggene på forumet som sier noe om hvor bota ender opp?

Jeg har lest dem og vet at de som ble tatt må betale, men hva skjer når forbundet bestemmer seg for poengtrekk? Hvordan skal de som blir tatt gjøre opp for seg da?
                Å blusse på tribunen er ulovlig i Norge, uansett hvilke argumenter man prøver å bruke her. Forbundet straffer klubben og ved gjentatte forseelser vil straffen bare bli hardere.
                Fortsetter man å blusse, selv når man vet konsekvensene av det, tenker man mer på seg selv enn på klubben.

Comment

Poengtrekk er kun kjipt når vi har mulighet til seriegull. Der er ikke dagens utgave av Idrettsforeningen. Et nedrykk er det vi trenger. Da er det synd at poengtrekk for pyroteknikk på tribunen ikke er veldig realistisk.

Pål Breens lønn og/eller frynsegoder kan trekkes fra når bøtene fra fotballforbundet kommer. Kanskje man på den måten slipper å bli imøtesatt av en ruspåvirket og paranoid adm. direktør på sponsortur også. Her slår man langt mer enn to fluer i samme smekk.

Jeg vil mene at Vålerenga har et dårlig rykte å ta vare på. "Rolig familietribune" er et produkt Lyn godt kan ha eneretten på i Oslo. Vi skal være klubben for alle, men det ene skal ikke vike for det andre. Chavs, kids, scarfers, casuals, skinheads, punks, suiters og ultras på samme tribune er det vi trenger. Stort fokus på tribunesang, massiv flagging og innslag av pyroteknikk. Drit i resten.
                  Jeg vil helst være pakk.

Comment

Jeg har lest dem og vet at de som ble tatt må betale, men hva skjer når forbundet bestemmer seg for poengtrekk? Hvordan skal de som blir tatt gjøre opp for seg da?
                    Å blusse på tribunen er ulovlig i Norge, uansett hvilke argumenter man prøver å bruke her. Forbundet straffer klubben og ved gjentatte forseelser vil straffen bare bli hardere.
                    Fortsetter man å blusse, selv når man vet konsekvensene av det, tenker man mer på seg selv enn på klubben.
                    Hvis du følger litt med på hva NSA driver med om dagen, så vil du se at sjansen for poengtrekk blir mindre og mindre. Jeg er enig i at timinga til blussing ikke er den beste akkurat nå, og at man kanskje bør se an situasjonen litt (så har heller ikke tifogruppa blussa i år), men jeg er uenig i at Klanen skal bøye seg for alle mulige regler uavhengig om de er fornuftig fundert eller ikke.
                    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Hvis du følger litt med på hva NSA driver med om dagen, så vil du se at sjansen for poengtrekk blir mindre og mindre. Jeg er enig i at timinga til blussing ikke er den beste akkurat nå, og at man kanskje bør se an situasjonen litt (så har heller ikke tifogruppa blussa i år), men jeg er uenig i at Klanen skal bøye seg for alle mulige regler uavhengig om de er fornuftig fundert eller ikke.
                      Sjansen for poengtrekk er kanskje mindre og mindre, men den er der og da må man ta hensyn til det.
                      Som jeg sa i et tidligere innlegg; kjemp gjerne imot regler dere mener er feil, men gjør det på en måte hvor ikke klubben kan bli skadelidende.

Comment

Originally posted by Scarface View Post
                        Poengtrekk er kun kjipt når vi har mulighet til seriegull. Der er ikke dagens utgave av Idrettsforeningen. Et nedrykk er det vi trenger. Da er det synd at poengtrekk for pyroteknikk på tribunen ikke er veldig realistisk.

Pål Breens lønn og/eller frynsegoder kan trekkes fra når bøtene fra fotballforbundet kommer. Kanskje man på den måten slipper å bli imøtesatt av en ruspåvirket og paranoid adm. direktør på sponsortur også. Her slår man langt mer enn to fluer i samme smekk.

Jeg vil mene at Vålerenga har et dårlig rykte å ta vare på. "Rolig familietribune" er et produkt Lyn godt kan ha eneretten på i Oslo. Vi skal være klubben for alle, men det ene skal ikke vike for det andre. Chavs, kids, scarfers, casuals, skinheads, punks, suiters og ultras på samme tribune er det vi trenger. Stort fokus på tribunesang, massiv flagging og innslag av pyroteknikk. Drit i resten.
                        Et imponerende og vel gjennomtenkt innlegg, rett og slett

Comment

Det du sa

Alle krefter må samles for massiv støtte på tribunen for Vålenga.
                          EVIG VIF

Comment

Poengtrekk er kun kjipt når vi har mulighet til seriegull.

Var litt kjipt i 96 også...

Selv om det neppe blir poengtrekk så er det vel stor sannsynlighet for at bøtene blir større og større for hver gang. Spørsmålet blir vel hvor går grensa? Hvor langt må man gå for at man finner ut at det ikke er verdt prisen man må betale? Finnes det i hele tatt en slik grense?

Comment

Amen!

Jeg vil mene at Vålerenga har et dårlig rykte å ta vare på. "Rolig familietribune" er et produkt Lyn godt kan ha eneretten på i Oslo. Vi skal være klubben for alle, men det ene skal ikke vike for det andre. Chavs, kids, scarfers, casuals, skinheads, punks, suiters og ultras på samme tribune er det vi trenger. Stort fokus på tribunesang, massiv flagging og innslag av pyroteknikk. Drit i resten.Er vel tredje tråden som beviser at det bare er å rulle ut termos med pølser, kryssord og kakao. DA får NFF/Breen det som de vil på tribunen. Forhold som vil få en cricketkamp til å virke som en heftig batalje...

For det første: gi meg et kontonummer! Vi var alle sammen enige om at det var morsomt når det skjedde, vi syntes alle det så kult ut, vi ønsket alle det var fler, helt til den dagen noen ble pekt ut?!? Ikke faen! Du gå'kke aleine i Vål'enga trodde jeg... som sagt; kontonummer, pronto!

Må vi slutte å være feige horer som vender ræva til NFF og Breen med spredde skinker så fort annledningen byr seg! Er lov å si i fra at om de på død og liv skal rævkjøre noe, så får de ta seg turen til mer alternative venues!

Slipp de utestengte inn (det kan vi ordne sjøl også, men...)

Comment

Originally posted by flunra View Post
                                Jeg kommer til å bidra. Oppfordrer alle andre til å gjøre det samme.
                                Slenger meg på den!
                                Scarface sett i gang med plakatene mate
                                "Quitters never win, winners never quit. But those who never win and never quit are idiots" -Sir David Brent-

Comment

Working...
                                X