Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vestbredden vs bend-it.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vestbredden vs bend-it.

Av varierende årsaker har jeg plassert meg henholdsvis på Hafslund / og Bend it - og har hatt fornøyelsen av å nyte samhørigheten med supportere -og trøkket fra Vestbredden/Gaza.
    Med bekymring observerer jeg nå at dette faktisk er 2 nesten rivaliserende supporter-grupper , med vidt forskjellige kulturer -og forhold til omgivelsene.
    Spede forsøk på samhandling v synging - dør ut -. og Miniklanen blir overhørt- stort sett.
    En fullsatt Vestbredden er imponerende - men en halvfull (he-he understatement!) som blir mer og mer avfolket (Ref. igår) - uten trøkk - skremmer ikke bortesupporterne mer!
    Bend -it folket lager liv - men Gud hjelpe meg dem som nærmer seg territoriet!

Generalisering som "Gamle gretne gubber" på Vestbredden mot "Ungt friskt blod" på Bend It - er tull - og må ikke få utvikle seg mer.
    Avfolkningen på Vestbredden er et sykdomstegn - og den aggressive "friske"
    stilen på Bend It et annet.
    Begge bidrar negativt til Klanens slagkraft - og mitt håp er at dette tas tak i fra sentralt hold - med utgangspunkt om et et organisert samarbeid.

Hvis dette ikke skjer er jeg oppriktig bekymret for at Klanens tid som en positiv
    -samlende - supporterkraft , går mot slutten!

EN BY - ET LAG

Få alle på en tribune, og bredden som familietribune, så er det vel løst. Da er det en syngende tribune, ikke to som synger hver for seg...
    IKAROS

Comment

Originally posted by superman View Post
      Få alle på en tribune, og bredden som familietribune, så er det vel løst. Da er det en syngende tribune, ikke to som synger hver for seg...
      Støttes. Men dette er vel som å banne i kjerka! Prøve å flytte Vestbredden er nok ikke gjennomførbart, desverre. Det beste hadde vært med syngende klansmedlemmer på Bendit-Øvre og resten av klanen på Bendit nedre!

Comment

Tror nok ikke det skjer noe forening her før ny stadion i 2012/13.
        Innen den tid kan man om vi ikke er forsiktig plutselig ha to fraksjoner som kjører sitt eget løp, og da vi fort slippe de andre supporterklubbene foran oss, noe vi ikke kan la skje!

Comment

Kan ikke se at dette er så veldig vanskelig?!

Det er uten tvil Gaza som kommer best ut stemningsmessig. Det kan vel ikke på noen måte diskuteres. Det er så klart noen på bredden som prøver, men det er ikke den beste tribunen vi har sangmessig.

Da kan man gjøre det enkelt, definere vestbredden som familietribune og Gaza som sangtribune. Begge da for klanen.. Dvs, er du klansmedlem, men har med små barn eller er mest glad i å drikke kaffe og slappe av mens du ser på kamp så kan du sitte på bredden. Da ser man godt, får med seg mye av kampen (for det er jo det desidert viktigste for mange av "den type supportere") og samtidig får man høre stemninga fra kortsiden.

På den andre tribunen har man alle som syns det er greit å se LITT dårligere mot å kunne bidra med synging osv. Da samler man alle på en tribune hvor det skal være bra trøkk hele veien, og da får vi alle syngende på en tribune.

Så er det vel en del folk som står på bredden som sier at de vil absolutt ikke flytte seg, og de vil se kampen best mulig, de er der for å se fotball osv osv - men de vil fortsatt synge....

**Sorry, du får ikke i pose og sekk!! Velg en av delene, og prioriter det du setter høyest.

Det er jo et argument som kommer opp hver gang vi diskuterer dette her, og til slutt må de som har ansvaret for tribuneorganiseringa klare å si at de må, som i så mange andre situasjoner, velge en av to goder. Det er nok en del som flytter uten å si noe dersom Gaza blir definert som sangtribune, mens bredden blir definert som familietribune fra neste år av. De få som absolutt SKAL stå der, de får bare bli igjen, så kan de synge med turister og familier på tur. Jeg syns ikke vi skal la en såpass viktig avgjørelse for klanen sin del henge igjen pga noen få personers meninger. Det er jo veldig få som fortsatt mener bredden er noe å ha sangmessig, det kommer jo stadig frem. Og de fleste begynner å enes om at vi må samle alle syngende på en tribune..

Hvor vanskelig kan det være? Ser ingen grunn til å vente til vi får egen stadion for å gjøre noe med dette. Det kan vi gjøre allerede 2010!!
          IKAROS

Comment

For min egen del så kommer jeg ikke til å plassere meg i Bend-it igjen. Jeg sto der i en lengre periode og oppførselen til enkelte fraksjoner der kan jeg spare meg for. Når man blir slått ned bakfra fordi man sier ifra til feil person at man ikke aksepterer oppførselen så har fraksjonene/supporterene kommet til ett nivå som jeg ikke ønsker å identifisere meg med. Og dette tror jeg fler med meg har fått opp øya for og ikke ønsker å stå i Bend-it før noen grep blir tatt. Har ikke noe problem med å være bajas på tribunen så lenge du klarer å ta hensyn eller forstå når nok er nok.
            Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Originally posted by superman View Post
              Så er det vel en del folk som står på bredden som sier at de vil absolutt ikke flytte seg, og de vil se kampen best mulig, de er der for å se fotball osv osv - men de vil fortsatt synge....

**Sorry, du får ikke i pose og sekk!! Velg en av delene, og prioriter det du setter høyest.
              Jøss, så vi som står på bredden for å se bedre, får nå ikke lov til å synge fordi du mener det er best.
              Jammen sa jeg smør.
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Vanskelig den der. Synes heller bendit kan komme den til bredden igjen.

Comment

Originally posted by Flem View Post
                  Jøss, så vi som står på bredden for å se bedre, får nå ikke lov til å synge fordi du mener det er best.
                  Jammen sa jeg smør.

For guds skyld mann, les innlegget..du må ta et valg, enten se godt eller være med der stemningen skapes...er ingen som nekter deg å synge, poenget var å gjøre et forsøk på å samle de som vil synge, alltid, hele tiden...

Comment

Flytt banan gutta tilbake til der klanen opprinnelig sto,nemlig vestbredden så blir alt bra igjen!!!!

Comment

Originally posted by Flem View Post
                      Jammen sa jeg smør.
                      Det er så absolutt ikke det jeg mener, og med mindre du er ute etter å skape en diskusjon så tror jeg du forstår innlegget mitt godt. Dersom man definerer bredden som en familietribune, og opplyser om det ved salg av sesongkort og billetter så vil det naturligvis bli en roligere tribune, og mange av de som står på bredden idag vil nok da flytte over uten problemer. Hvis noen absolutt vil stå igjen for å se bedre, og samtidig synge - så værsågod. Men da kan man ikke klage på at folk rundt seg ikke gidder å lette på rævva, synge noe som helst og at det ikke er noe særlig liv der, for man har selv valgt å stå på en familietribune å synge. Men for all del, man velger jo selv.

Men når man da på kortsiden definerer gaza som en sangtribune, så som sagt tror jeg at en del av de syngene på bredden ville kommet over bare ved at man går ut og forteller at sånn blir det fra neste år. Og da kan man velge, enten vil man prioritere stemninga eller å se kampen. Sånn det er idag, så har vi to syngende tribuner, og det inntrykket jeg har fått av det er at det er pga folk på bredden nekter å gi opp, uansett hvor redusert stemninga blir der etterhvert som flere flytter til gaza. Mulig jeg tar feil, men det er det inntrykket jeg og en del andre har og jeg kommer derfor med ett forslag for å endre det.

Jeg syns det er kjipt at de på bredden skal kunne tviholde på en sangtribune, som resulterer i at vi sitter med en delvis familietribune på gaza, og som gjør at vi har to halvgode tribuner.

Det snakkes stadig om å finne sin plass på tribunen. Det er vel et argument man burde kunne bruke i denne sammenhengen?

Vi er ikke store nok til å ha to sangtribuner, det viser seg jo stadig. Da må vi samle alle som synger et sted, familier et sted, og gamle travere som gjerne vil få med seg kampene ordentlig. Ikke blande det litt her og der.

Jeg tror hvertfall at det beste for klanen sin del er å samle alle syngende på en tribune, og med den utviklingen som har vært i det siste med at folk trekker mot gaza så ville vel det naturlige valget være der? Det er jo også en tribune som er mer "konstruert for" tribuneliv (hvertfall frem til den bygges om, når det enn er).
                      IKAROS

Comment

Stiller meg tvilende til at folk på VB har lyst til å flytte over til Bent-it, særlig etter hva som diskuteres i andre tråder. Det er visst om noen elementer som ikke klarer å oppføre seg. Trusler mot egne, hallo liksom.
                        Kan være enig i at vi ikke er store nok til både VB og B-I, men noe av problemet er at vi faktisk er for store også, om du skjønner.
                        Om jeg tviholder på VB ? nja,kanskje, men for meg er det naturlig å være der. Det var det som var vårt ståsted opprinnelig etter bislett, bend-it er for meg på mange måter "utbryter gruppa" og det er uten negativt fortegn. Det skjedde i bl.a. "I" åra at masseturismen kom for fullt, jada noe etter -97 også. Det ble trangt og det ble vel naturlig å dele seg? effekten som vi håpte på uteble vel i noe grad. Da det viste seg at mange av "våre" gode forsangere og punch sangera gikk fra VB til Bend-it i håp om å få til 2 lokomotiv, eller et bedre ett.

Du sier noe om å finne sin plass på tribunen, hvem skal gjøre dette? og hvem i all verden skal kunne si at du og du passer ikke her, men der? Jeg innrømmer glatt at jeg ville hatt problemer med en kvisete 16åring som skal fortelle meg om hvor min plass på tribunen er. Litt på spissen, men du tar vel poenget.
                        Men jeg er enig i at jeg tror det beste hadde vært om vi sto samla på en tribune, realistisk sett tror jeg ikke noe på det før vi får egen bane, noe som er høyt ønsket....inntill videre finnes jeg på 104. VB. for klubben uten annen agenda.

Comment

Working...
                        X