Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Grønt?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by superman View Post
    Noe av det beste ved å gå på kamper hver søndag, er at man får et par timer fri fra hverdagen.
    Ser den der altså.

Comment

Du får arrangere et demonstrasjonstog som starter nede på Plata og som ender opp foran Stortinget. Der kan du ha på deg grønn skjorte og ytre akkurat det du vil. Ullevaal er intet egnet sted for sånne ting. Skulle man ha demonstrert mot alt mulig gæærnt her i verden på diverse fotballarenaer rundt omkring så hadde fokuset blitt forholdsvis feil - for å si det mildt.

Skal man ikle seg noe på onsdag (eller hvilken som helst annen dag Enga speller kamp) så bør det være kongeblått - spesielt hvis man drar på stadion for å gjøre det som de aller fleste andre gjør - nemlig å se en, forhåpentligvis god fotballkamp og støtte laget i sitt hjerte.

Det er ingen vits i å ta seg nær av at de fleste er i mot ditt forslag. Det er en god tanke, og et bra initiativ, men feil arena. Sorry.
      Hater NFF

Comment

Originally posted by Mea C View Post
        Synes Klanen burde begynne å gjøre det og ikke bare være storepus til TV2, ha fønky butikk med fete klær, billig plassering på tUllevåll og sponsa bussturer.
        Driter i det jeg og melder meg nok ut av Klanen av helt andre årsaker og inn i klubben fordi jeg har et bittelite håp om at sneipen en gang blir god nok for enga, det siste er vell en like stor utopi som at enga skulle åpne seg og ta noen stanpunkt.
        Håper på flere meninger.

MeaSpørsmålet var enkelt det og jeg har jo fått et unisont brøl for nei her.
        Så da skal vell Klanen fortsatt være en syklubb helt uten mål og mening i allle andre spørmål en i antirasisme og støtte til klubben i våre hjerter, greit nok og jeg respekterer selvsagt dette jeg, trodde bare kanskje vinden ville blåse en annen vei nå, men den gang ei... .
        Du har dine meninger,, og det er greit. Men det du presterer over her, er i mine øyne ikke annet enn sugmaga oppgulp(storepus til tv2? syklubb? hva faen mener du med det?)
        Jeg får iallefall ikke lyst til å støtte grønt, hvis de har fanebærere som deg!
        Standpunktet ER tatt og det er MOT rasisme.
        Måten du ordlegger deg på, får meg også til å tvile på at du faktisk respekterer dette standpunktet til klubb/klan.
        Å blande politikk og idrett er det største pisset som overhodet kan gjøres.
        Det finnes sikkert 1000 måter for DEG å støtte din sak på, og det utenom arenaer der sport utøves. Så gjør det, jeg fant min måte å støtte min sak på, uten å trekke inn andre, eller laget "mitt"...

Comment

Spørsmålet var enkelt det og jeg har jo fått et unisont brøl for nei her.
          Så da skal vell Klanen fortsatt være en syklubb helt uten mål og mening i allle andre spørmål en i antirasisme og støtte til klubben i våre hjerter...
          Den ene tingen, nemlig støtte til Vålerenga ER Klanens mål og mening. Ikke mer, men heller ikke mindre. Jeg ser ikke hvordan det gjør Klanen til en "syklubb". Hva forresten med dem som faktisk er syklubber... skal de nå også engasjere seg politisk, når det er søm som er deres formål?
          Hvorfor i alle dager vil du at Klanen skal ta stilling til situasjonen i Iran?
          mvh

Ogni M

Comment

Originally posted by Trampe View Post
            Det er ingen vits i å ta seg nær av at de fleste er i mot ditt forslag. Det er en god tanke, og et bra initiativ, men feil arena. Sorry.
            Tar meg overhodet ikke nær av disse meldingene som kommer her, skal litt mer til en som.
            Var som sagt bare et spørsmål og jeg får svar så det holder og det er egentlig bare morro det, selv om alle går imot min mening om akkurat denne saken.

Comment

Nei jeg går på kamp for å støtte Enga. Støtte Irak, Iran eller morra mi kan jeg gjøre ellers!

Comment

Originally posted by Ogni M View Post
                Hvorfor i alle dager vil du at Klanen skal ta stilling til situasjonen i Iran?
                Nei si det?

Er vell bare det at jeg mener man kan ha meninger om saker og ting og ikke bare sitte på gjerdet i enhver sak, især når Klanen da er så stor som den er da vil selvsagt meningene våre bli hørt.

Men for all del folkens dere skal få slippe å engasjere dere til annet en å støtte enga og de utvalgte sakene man går inn for å støtte og jeg kommer selvsagt ikke til å prøve å kuppe noe styremøte og overta styringa, folka bak roret klarer å styre skuta bedre en jeg ville klart, ville antagelig blitt fullstendig hyper om jeg skulle kjørt ei sånn skute :-)
                Og forspist meg med meninger om alt mulig rart.

Comment

Originally posted by Dust View Post
                  Du har dine meninger,, og det er greit. Men det du presterer over her, er i mine øyne ikke annet enn sugmaga oppgulp(storepus til tv2? syklubb? hva faen mener du med det?)
                  Jeg får iallefall ikke lyst til å støtte grønt, hvis de har fanebærere som deg!
                  Standpunktet ER tatt og det er MOT rasisme.
                  Måten du ordlegger deg på, får meg også til å tvile på at du faktisk respekterer dette standpunktet til klubb/klan.
                  Å blande politikk og idrett er det største pisset som overhodet kan gjøres.
                  Det finnes sikkert 1000 måter for DEG å støtte din sak på, og det utenom arenaer der sport utøves. Så gjør det, jeg fant min måte å støtte min sak på, uten å trekke inn andre, eller laget "mitt"...
                  Har vell kanskje ikke vært helt heldig med ordvalget i begynnelsen her og kan vell moderere det litt, men jeg står for det jeg sier og mener Klanen bør kunne si sin mening/eventuelt støtte i saker som denne og ikke bare sitte med henga i fanget.

Å tro at en slik støtte ikke vil bli hørt og bli borte i det store bruset nekter i hvertfall jeg å tro på, så fort en eller annen talsperson stikker frem hodet sitt og sier noe er jo alle landets aviser og TV kanaler over saken før en får sagt kake om det er noe interessangt.

Og jeg respekterer selvsagt valget dems og til dere andre her i denne tråden og vil selvfølgelig bøye meg for det overveldende flertallet og selvsagt kommer jeg alltid til å være der for VIF uansett.

Comment

Grønt? Ikke før Enga spiller i grønne drakter!

Så da skal vell Klanen fortsatt være en syklubb helt uten mål og mening i allle andre spørmål en i antirasisme og støtte til klubben i våre hjerter
                    Hvorfor skal støtte til opposisjonen i Iran være en sak der Klanen skal ta standpunkt? Har folk i Iran det noe verre enn innbyggerne i Somalia? Palestina? Sierra Leone?
                    Ja, det er for jævlig å leve under et islamistisk diktaturprestestyre; men hvorfor er akkurat det kvalifisert til å være Klanens fanesak?
                    Eller skal man også ta stilling til det meste av jævlighet i hele verden? Krise i eldreomsorgen? Manglende politi i byens gater?
                    Hva skal være grunnen til at Klanen velger seg ut denne ene saken blant mye annet jævelskap?
                    Annet enn at dette tydeligvis engasjerer deg?

Den dagen Klanen begynner å skulle ha meninger om utenrikspolitikk, menneskerettigheter eller noe som helst annet enn det som har med klubben vår å gjøre - ja, da melder JEG meg ut.
                    Thomas H.

Comment

Originally posted by Thomas H View Post
                      Den dagen Klanen begynner å skulle ha meninger om utenrikspolitikk, menneskerettigheter eller noe som helst annet enn det som har med klubben vår å gjøre - ja, da melder JEG meg ut.
                      Vel, da forstår jeg ikke hvorfor du ble og hvordan du fortsatt kan være medlem, når det finnes følgende i Klanens vedtekter: "9. ... Klanen ... tar avstand fra enhver form for fordommer basert på hudfarge, nasjonalitet, legning og tro. Rasisme, nazisme og fotballrelatert vold er uforenlig med medlemskap i Klanen."
                      Alle disse tingene er helt klart relatert til menneskerettigheter.
                      mvh

Ogni M

Comment

Liker Mea godt jeg, men må si at dette er en av de dummeste trådene jeg har sett og lest her inne noen gang....

Skal vi noen gang ta standpunkt for noe, så skal det være en engarelatert ting, som kan gangne klubben i stadionsak el, ALT ANNET er fullstendig uinnteresannt for 99,9 % av medl våre...

Vi er der for klubben, ikke Iran

Comment

Originally posted by Ogni M View Post
                          Vel, da forstår jeg ikke hvorfor du ble og hvordan du fortsatt kan være medlem, når det finnes følgende i Klanens vedtekter: "9. ... Klanen ... tar avstand fra enhver form for fordommer basert på hudfarge, nasjonalitet, legning og tro. Rasisme, nazisme og fotballrelatert vold er uforenlig med medlemskap i Klanen."
                          Alle disse tingene er helt klart relatert til menneskerettigheter.
                          Ser ikke helt hva dette har å gjøre med situasjonen rundt menneskerettighetene i Iran. Det har vel fint lite å gjøre med klubben vår. Trodde det var rimelig innlysende jeg...

Menneskerettigheter brytes i mange land i verden. Skal vi markere vår motstand mot dette i kraft av å være supporterklubb?
                          Hvis det er slik, så har jeg totalt misforstått den omtalte paragrafen, ja.
                          Thomas H.

Comment

Jeg tror essensen av denne saken begynner å komme frem.

Vålerenga og Klanen har sterke holdninger til hvordan vi ønsker at verden skal fungere og disse holdningene skal igjen gjennomsyre miljøet rundt klubben.

Hovedpoenget i dette er at vi må forholde oss til den realiteten vi befinner oss i og jobbe etter premissene.
                            Man kan, for eksempel, synes det er altfor mange innvandrere i Oslo, men hvis det er realiteten vi lever i, skal vi ikke stenge ute 2 somaliere som har lyst til å spille i den vakre kongeblå.

Jeg kan være Antiteist, god i matte, scientolog, muslim, nazizombie eller en kremfylt pistasjnøtt. Dette skal både jeg og du slippe å tenke på når vi står på tribunen.

I Vålerenga ville vi ikke tillatt en situasjon ala Iran, men vi ville ikke utelukket de involverte fra miljøet hvis de holder seg i ro når de er på kamp.
                            Tar Klanen, eller VIF, et politisk standpunkt (og det er det det er) i Iran saken, skviser man ut de som mot formodning skulle støtte den andre siden.

Så la oss heller diskutere sakene som bringer klubben videre. Nye spillere, spillestil, ja eller nei til bluss og hvorfor tribunelivet suger

Oi, dette ble mye. Håper det ga mening så seint på kvelden.
                            Hjelp oss å gi deg nye storflagg. Flaggborgen av 1913s konto: 1503 12 17528

Comment

Nei si det?

Er vell bare det at jeg mener man kan ha meninger om saker og ting og ikke bare sitte på gjerdet i enhver sak, især når Klanen da er så stor som den er da vil selvsagt meningene våre bli hørt.
                              Nå er vel en del av grunnen til at Klanen er så stor nettopp dette at de ikke går ut og støtter, eller går i mot forskjellige saker som ikke har så mye VIF,Klanen eller andre Engarelaterte ting.

Jeg for min del syntes det var litt rart når Klanen gikk så hardt ut ifm TV-aksjonen for noen år tilbake.

Gå for all del i grønt Mea C, og oppfordre gjerne andre til det også. Men å dra det inn på kamp tror jeg ikke du lykkes så bra med.
                              Enga

Comment

Det eneste man bør markere ved å gå i visse farger på en fotballarena er klubbtilhørighet. Og grønt er jo en farge som gir svært så ubehaglige assosiasjoner til innavlsfolket fra Hamar, noe en Klanskalle neppe vil ønske og assiosieres med.

Som skrevet uttallige ganger i denne tråden finnes det andre arenaer enn VIFs hjemmekamper man kan markere konkrete politiske standpunkter på, ett universelt standpunkt for menneskerettigheter og mot rasisme er tross alt noe helt annet.

Både angrepet på Gaza og den brutale behandlingen av opposisjonen i Iran er noe som personlig har opprørt meg, og jeg forstår at du ønsker å reagere på dette på en eller annen måte.
                                Ullevål er ikke stedet for en organsiert aksjon, men det er selvsagt ingen som hindrer deg eller vil ha noe i mot at de personlig markerer dette på kamp.

Comment

Working...
                                X