Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Grønt?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mea C
    replied
    Originally posted by bullshit View Post
    Ikke så rart når du starter med et spørsmål, kommer med et ultimatum om å melde deg ut, bruker banne ord i hytt og pine og modererer deg kraftig etterhvert som du skjønner at du har driti deg ut når det etterhvert går opp for deg at ALLE.. jeg gjentar ALLE tilbakemeldinger som du har fått klart ikke støtter deg.
    I tillegg gjør du dette på et forballforum som IKKE har noe politisk budskap i det hele tatt og så er du bonde i tillegg. Virker smått suspekt.
    Du må forstå at det du mener ikke nødvendigvis er a-typisk for hva andre mener. Kanskje vi burde tenke på vårt eget land først..feks helsevesnet, integreringspolitikken i norge,arbeidsløsheten,? Men det er MIN mening ikke andres eller nødvenigvis din! Forstå det du.

Når du starter med et spørsmål og får et greit svar som fra feks fra Kjellsen bør du ha selvinsikt nok til å forstå at du har fått svar og stoppe der.
    "Stoppe der"?

Kom da flere svar en det fra kjellesen eller? Og om en er på et forum forsøker en selvsagt å svare på det som kommer slik jeg gjør akkurat nå, og om det dukker opp spørsmål i innspilla slik det også gjør i ditt.

For hvorfor sier du jeg er bonde?
    Finnes ikke slike i Klanen vettø ikke engang om man er en faktisk bonde på Hadeleland og om du tviler på at jeg virkelig er Klansmedlem har jeg relativt freskt med gode referanser på mennesker som faktisk kan bekrefte dette.

Om du mener det er fordi jeg bor i en annen by en Oslo bor jeg faktisk i noe som var by før Oslo ble det bare sånn til informasjon, så ønsker faktisk Klanen å beholde oss utflyttere som medlemmer også og de ønsker seg gjerne nye utenfor Oslo, for vi og bidrar til felleskapet like mye som dere som fysisk bor i Oslo.

Leave a comment:

• bullshit
    replied
    Originally posted by Mea C View Post
    Hehehe hele gjengen i felleskjøpsfarger synes jeg ser det nå ja...

Fint å få lufta ting og tang en brenner litt for og foruma er jo en plass man gjør slikt, hadde ikke trodd det her skulle få frem sinnet til folk men skjønner jo at enkelte tilter over spørsmålet.
    Skulle vært morro å vite hva svara her inne ville blitt om Klubben hadde spurt oss, men regner med at de ville blitt det samme og det er foråvidt greit og helt rett selvsagt.
    Vi er der først og fremst for "alle gutta" og i bunnen er jeg og selvsagt enig i at man ikke skal blande korta for mye.

Takker for engasjementet morro å diskutere innimellom særlig når en får slikt engasjement!
    Ikke så rart når du starter med et spørsmål, kommer med et ultimatum om å melde deg ut, bruker banne ord i hytt og pine og modererer deg kraftig etterhvert som du skjønner at du har driti deg ut når det etterhvert går opp for deg at ALLE.. jeg gjentar ALLE tilbakemeldinger som du har fått klart ikke støtter deg.
    I tillegg gjør du dette på et forballforum som IKKE har noe politisk budskap i det hele tatt og så er du bonde i tillegg. Virker smått suspekt.
    Du må forstå at det du mener ikke nødvendigvis er a-typisk for hva andre mener. Kanskje vi burde tenke på vårt eget land først..feks helsevesnet, integreringspolitikken i norge,arbeidsløsheten,? Men det er MIN mening ikke andres eller nødvenigvis din! Forstå det du.

Når du starter med et spørsmål og får et greit svar som fra feks fra Kjellsen bør du ha selvinsikt nok til å forstå at du har fått svar og stoppe der.

Leave a comment:

• Prima Kaos
    replied
    Nei si det?

Er vell bare det at jeg mener man kan ha meninger om saker og ting og ikke bare sitte på gjerdet i enhver sak, især når Klanen da er så stor som den er da vil selvsagt meningene våre bli hørt.

Men for all del folkens dere skal få slippe å engasjere dere til annet en å støtte enga og de utvalgte sakene man går inn for å støtte og jeg kommer selvsagt ikke til å prøve å kuppe noe styremøte og overta styringa, folka bak roret klarer å styre skuta bedre en jeg ville klart, ville antagelig blitt fullstendig hyper om jeg skulle kjørt ei sånn skute :-)
    Og forspist meg med meninger om alt mulig rart.
    Jeg er helt enig i saken din, Mea C - men jeg liker ikke måten du går frem på.
    Jeg er mot å gå i grønt på onsdagens kamp fordi jeg (som mange andre her inne), fordi når jeg støtter Enga, går jeg i kongeblått.
    Forøvrig mener jeg at du fremstiller alle som har den holdninga som uengasjerte og lite samfunnsansvarlige.
    Det finner jeg meg ikke i.

Jeg er aktivt medlem i en organisasjon som jobber med urettferdighet, støttemedlem i Redd Barna, Amnesty og Unicef. Dette har jeg valgt fordi disse organisasjonene jobber for noe jeg støtter. Menneskerettigheter, rettferdighet osv.
    Jeg har også valgt å melde meg inn i en organisasjon som heter Klanen fordi jeg støtter Vålerenga Idrettsforening.

Greia er å holde sakene adskilt!

Se på det på denne måten (hypotetisk situasjon): Amnesty arrangerer demonstrasjon foran Stortinget mot menneskerettighetsbrudd. I forkant oppfordrer jeg alle som skal på demonstrasjonen til å ta på seg Vålerenga-drakt eller noe kongeblått fordi arrogante, maktsyke NFF truer med å sende Vålerenga ned i 5. divisjon pga. blussing. Amnesty er jo tross alt en verdenskjent organisasjon, og hvilket kjempeinntrykk vil det ikke gjøre for CNN og BBC om hele Eidsvoldplassen er fylt opp med kongeblåkledde menneskerettighetsaktivister?

Tror ikke det forslaget hadde slått så godt an i Amnesty - uansett om alle i Amnesty var Enga-fans.

Håper jeg ikke gjorde poenget mitt sarkastisk tydelig, men jeg er lei av å føle meg som en uengasjert bæsj som driter i menneskerettighetsbrudd, valgfusk osv.
    Kle deg gjerne i grønt på Ullevål i morra, men ikke forvent at alle andre gjør det. Jeg er medlem av Klanen for å støtte klubben, og av amnesty osv for å støtte menneskerettigheter og rettferdighet.

Leave a comment:

• Thomas H
    replied
    Originally posted by Ogni M View Post

Jeg mener det er viktig at Klanen har et klart standpunkt i forhold til menneskerettigheter der de berører egen klubb (nemlig holdningsarbeidet mot rasisme), men man må se forskjellene mellom dét og politikk.
    Med menneskerettigheter mente jeg det som skjer ute i den store verden, som f.eks. i Iran nå om dagen. Det var bare svært upresist formulert.
    Ser ikke for meg i overskuelig fremtid at Klanen vil bli en organisasjon som tar standpunkt mot noe som helst annet enn hva som gjelder klubben vår direkte.

Leave a comment:

• Ogni M
    replied
    Originally posted by Thomas H View Post
    Ser ikke helt hva dette har å gjøre med situasjonen rundt menneskerettighetene i Iran. Det har vel fint lite å gjøre med klubben vår. Trodde det var rimelig innlysende jeg...

Menneskerettigheter brytes i mange land i verden. Skal vi markere vår motstand mot dette i kraft av å være supporterklubb?
    Hvis det er slik, så har jeg totalt misforstått den omtalte paragrafen, ja.
    Der er vi ikke uenige, men det var ikke det du sa sist. Du sa:
    Den dagen Klanen begynner å skulle ha meninger om utenrikspolitikk, menneskerettigheter eller noe som helst annet enn det som har med klubben vår å gjøre - ja, da melder JEG meg ut.
    Jeg mener det er viktig at Klanen har et klart standpunkt i forhold til menneskerettigheter der de berører egen klubb (nemlig holdningsarbeidet mot rasisme), men man må se forskjellene mellom dét og politikk.

Leave a comment:

• Ære Være
    replied
    Den dagen alt er på stell her hjemme skal jeg vurdere å bry meg om hva som skjer i utlandet.

Sorry MeaC, null medhold i din sak fra meg.

Mvh Stefan

Leave a comment:

• Mea C
    replied
    Originally posted by HrMetikk View Post
    Det eneste man bør markere ved å gå i visse farger på en fotballarena er klubbtilhørighet. Og grønt er jo en farge som gir svært så ubehaglige assosiasjoner til innavlsfolket fra Hamar, noe en Klanskalle neppe vil ønske og assiosieres med.
    Hehehe hele gjengen i felleskjøpsfarger synes jeg ser det nå ja...

Fint å få lufta ting og tang en brenner litt for og foruma er jo en plass man gjør slikt, hadde ikke trodd det her skulle få frem sinnet til folk men skjønner jo at enkelte tilter over spørsmålet.
    Skulle vært morro å vite hva svara her inne ville blitt om Klubben hadde spurt oss, men regner med at de ville blitt det samme og det er foråvidt greit og helt rett selvsagt.
    Vi er der først og fremst for "alle gutta" og i bunnen er jeg og selvsagt enig i at man ikke skal blande korta for mye.

Takker for engasjementet morro å diskutere innimellom særlig når en får slikt engasjement!

En ting kan jeg i hvertfall få med rubbel på i morra, og det er å stå på hard sammen med laget i 90 pluss tilegg og få med oss en ny 3 poenger, hadde smakt så utrolig godt å få være med i toppen litt lenger og kanskje endelig se anelsen av Martin sin plan og mening med laget vårt.

ÆRE VÆRE!

Leave a comment:

• Nico 8
    replied
    Det jeg ikke skjønner er hvordan det eventuelt hadde hjulpet at 9000 mennesker på en fotballstadion i lille og ubetydelige Norge hadde kledd seg grønt? Hadde det vært så stor hjelp i det som du skal ha det til, så kunne man løst alle verdensproblemene i løpet av feks VM da?

Leave a comment:

• HrMetikk
    replied
    Det eneste man bør markere ved å gå i visse farger på en fotballarena er klubbtilhørighet. Og grønt er jo en farge som gir svært så ubehaglige assosiasjoner til innavlsfolket fra Hamar, noe en Klanskalle neppe vil ønske og assiosieres med.

Som skrevet uttallige ganger i denne tråden finnes det andre arenaer enn VIFs hjemmekamper man kan markere konkrete politiske standpunkter på, ett universelt standpunkt for menneskerettigheter og mot rasisme er tross alt noe helt annet.

Både angrepet på Gaza og den brutale behandlingen av opposisjonen i Iran er noe som personlig har opprørt meg, og jeg forstår at du ønsker å reagere på dette på en eller annen måte.
    Ullevål er ikke stedet for en organsiert aksjon, men det er selvsagt ingen som hindrer deg eller vil ha noe i mot at de personlig markerer dette på kamp.

Leave a comment:

• KristianV
    replied
    Nei si det?

Er vell bare det at jeg mener man kan ha meninger om saker og ting og ikke bare sitte på gjerdet i enhver sak, især når Klanen da er så stor som den er da vil selvsagt meningene våre bli hørt.
    Nå er vel en del av grunnen til at Klanen er så stor nettopp dette at de ikke går ut og støtter, eller går i mot forskjellige saker som ikke har så mye VIF,Klanen eller andre Engarelaterte ting.

Jeg for min del syntes det var litt rart når Klanen gikk så hardt ut ifm TV-aksjonen for noen år tilbake.

Gå for all del i grønt Mea C, og oppfordre gjerne andre til det også. Men å dra det inn på kamp tror jeg ikke du lykkes så bra med.

Leave a comment:

• Fabio
    replied
    Jeg tror essensen av denne saken begynner å komme frem.

Vålerenga og Klanen har sterke holdninger til hvordan vi ønsker at verden skal fungere og disse holdningene skal igjen gjennomsyre miljøet rundt klubben.

Hovedpoenget i dette er at vi må forholde oss til den realiteten vi befinner oss i og jobbe etter premissene.
    Man kan, for eksempel, synes det er altfor mange innvandrere i Oslo, men hvis det er realiteten vi lever i, skal vi ikke stenge ute 2 somaliere som har lyst til å spille i den vakre kongeblå.

Jeg kan være Antiteist, god i matte, scientolog, muslim, nazizombie eller en kremfylt pistasjnøtt. Dette skal både jeg og du slippe å tenke på når vi står på tribunen.

I Vålerenga ville vi ikke tillatt en situasjon ala Iran, men vi ville ikke utelukket de involverte fra miljøet hvis de holder seg i ro når de er på kamp.
    Tar Klanen, eller VIF, et politisk standpunkt (og det er det det er) i Iran saken, skviser man ut de som mot formodning skulle støtte den andre siden.

Så la oss heller diskutere sakene som bringer klubben videre. Nye spillere, spillestil, ja eller nei til bluss og hvorfor tribunelivet suger

Oi, dette ble mye. Håper det ga mening så seint på kvelden.

Leave a comment:

• Thomas H
    replied
    Originally posted by Ogni M View Post
    Vel, da forstår jeg ikke hvorfor du ble og hvordan du fortsatt kan være medlem, når det finnes følgende i Klanens vedtekter: "9. ... Klanen ... tar avstand fra enhver form for fordommer basert på hudfarge, nasjonalitet, legning og tro. Rasisme, nazisme og fotballrelatert vold er uforenlig med medlemskap i Klanen."
    Alle disse tingene er helt klart relatert til menneskerettigheter.
    Ser ikke helt hva dette har å gjøre med situasjonen rundt menneskerettighetene i Iran. Det har vel fint lite å gjøre med klubben vår. Trodde det var rimelig innlysende jeg...

Menneskerettigheter brytes i mange land i verden. Skal vi markere vår motstand mot dette i kraft av å være supporterklubb?
    Hvis det er slik, så har jeg totalt misforstått den omtalte paragrafen, ja.

Leave a comment:

• Toy S [Utestengt]
    replied
    Liker Mea godt jeg, men må si at dette er en av de dummeste trådene jeg har sett og lest her inne noen gang....

Skal vi noen gang ta standpunkt for noe, så skal det være en engarelatert ting, som kan gangne klubben i stadionsak el, ALT ANNET er fullstendig uinnteresannt for 99,9 % av medl våre...

Vi er der for klubben, ikke Iran

Leave a comment:

• Ogni M
    replied
    Den dagen Klanen begynner å skulle ha meninger om utenrikspolitikk, menneskerettigheter eller noe som helst annet enn det som har med klubben vår å gjøre - ja, da melder JEG meg ut.
    Vel, da forstår jeg ikke hvorfor du ble og hvordan du fortsatt kan være medlem, når det finnes følgende i Klanens vedtekter: "9. ... Klanen ... tar avstand fra enhver form for fordommer basert på hudfarge, nasjonalitet, legning og tro. Rasisme, nazisme og fotballrelatert vold er uforenlig med medlemskap i Klanen."
    Alle disse tingene er helt klart relatert til menneskerettigheter.

Leave a comment:

• Thomas H
    replied
    Grønt? Ikke før Enga spiller i grønne drakter!

Så da skal vell Klanen fortsatt være en syklubb helt uten mål og mening i allle andre spørmål en i antirasisme og støtte til klubben i våre hjerter
    Hvorfor skal støtte til opposisjonen i Iran være en sak der Klanen skal ta standpunkt? Har folk i Iran det noe verre enn innbyggerne i Somalia? Palestina? Sierra Leone?
    Ja, det er for jævlig å leve under et islamistisk diktaturprestestyre; men hvorfor er akkurat det kvalifisert til å være Klanens fanesak?
    Eller skal man også ta stilling til det meste av jævlighet i hele verden? Krise i eldreomsorgen? Manglende politi i byens gater?
    Hva skal være grunnen til at Klanen velger seg ut denne ene saken blant mye annet jævelskap?
    Annet enn at dette tydeligvis engasjerer deg?

Leave a comment:

Working...
X