Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Brainstorming: Hvordan støtte laget bedre?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

dele ut lapper på sangfelta om at det faktisk er et sangfelt. Tenker mest på felt 225-231 alle disse felt er klansfelt og dette bør merkes på en bedre måte. Jeg er personlig lei av alle "turistene" spm sitter på de ytterste klansfeltene. Bra trøkk på 228. men det er som en vegg ut mot 227. Synd og skam. Vi er vel fortsatt best i Norge, men vi bør ha ett høyere mål! Best i Europa!!!!
    Marek Kulič til Vålerenga nå !!!!!!!!!!!!!

Comment

Originally posted by engaforpenga View Post
      dele ut lapper på sangfelta om at det faktisk er et sangfelt.
      Tror slik, eller lignende info er veldig bra. Det er sikkert mange supportere som aldri er innom vpn eller har tenkt over begrepet sangsentrum og lokomotivfelt, som steller seg midt på tribunen rett og slett fordi der er det best utsikt og best stemning.

Er man på konsert på Valle Hovin og er ute etter best stemning steller man seg i midten så nære scenen som mulig, uansett om man kan sangene eller ikke. Det er naturlig å gjøre dette på fotballkamp også, hvis man ikke har tenkt på at man da også bidrar med å dempe stemningen.

Comment

Dem som kommer på kamp bare for å sutre om alt det kjipe som skjer kan få seg en lykkepille å heller bli med på en sang, tror det ville hjulpet fælt....
        alt for mye negative røster til tider...... hmmm

Comment

..resept på lykkepiller Hadde kløppere klart å jekke ned forventningene en smule, kunne mye vært gjort..

Forresten, har aldri helt skjønt den gaza greia, er jo stort sett ’same shit, different wrapping?’ Fett nok det for så vidt.

Comment

støtter forslaget med å spre forsangere utover i feltene i bendit svingen.
            Jo nærmere haflsund og vestbredden man kommer i benditsvingen, jo stillere blir det. Vi trenger folk der ute til å tørre å synge.

Hva med å spre alle våre syngende supportere litt ut? Istedet for å konsentrere de inn i et lite felt?
            "Blør for Vål’enga, dør for Vål’enga"

Comment

Originally posted by driftlife View Post
              støtter forslaget med å spre forsangere utover i feltene i bendit svingen.
              Jo nærmere haflsund og vestbredden man kommer i benditsvingen, jo stillere blir det. Vi trenger folk der ute til å tørre å synge.

Hva med å spre alle våre syngende supportere litt ut? Istedet for å konsentrere de inn i et lite felt?
              Dersom man står mellom to stk som ikke gir gass på tribunen blir man ofte trukket litt ned selv også. Dersom de to ved siden av deg synger, så blir du mer gira selv. Ettersom vi er såpass få syngende som vi er, så tror jeg vi burde først fokusere på å fylle opp et sangfelt til randen før vi "bruker opp" de engasjerte sang-sjelene som er der til å spre dem uttover de halv-døde feltene. Få heller de som synger til å trekke inn i midten så trøkker vi alle sammen der. Etterhvert som det ikke er plass til flere kan vi tenkte videre ut mot sidene.

Syns jeg da..
              IKAROS

Comment

det som jeg syns var starten til "dårlig" liv, var den gangen klansstyret bestemnte seg for fasteplasser på kamp.
                Det starta bra, men etterhvert så har det dødd ut mer og mer.
                Kanskje på tide å tenke nytt, f.eks meg selv, som hverken er medlem av klanen eller har sesongkort(skylder bare på meg selv her), blir nekta å stå på bendit øvre, enda jeg ser på meg selv som en punch supporter.
                Det er for meg et feil signal å gi til ivrige fæns,(spesiellt de yngre som ønsker å gi full gass) mens mange av de som har sesongkort på øvre, kun tenker bra plasser, så er det med på å vanne ut en klan, som på 90-tallet var enorme. Uansett hvor man var så lagde man alltid ett vanvittig trøkk.

Kutt ut faste steder å stå, kom heller tidligere for å få plass der man ønsker.
                Det vil bidra veldig til at klanen nok engang skal gjenoppstå som det store vi engang var.
                Det er bedre med kvalitet enn kvantitet.

Ære Være
                Lillebror
                Året rundt med Vål'enga
                OSLO BAJAS

Comment

Det er mer passende for en supportergruppe å stå i en sving eller kortside. Hvorfor ikke stappe både Bendit Øvre OG Nedre med bare Klansmedlemmer. Tenk hvilket trøkk det kunne blitt. Håpløst slik tilstandene er i dag.

Hvis ropert blir tatt i bruk i Klanen blir jeg utrolig skuffa. Say no more.
                  Oslo by, St. Hallvards menn

Vi er Vål\'enga!

Comment

[QUOTE=the butcher;187055]Det er mer passende for en supportergruppe å stå i en sving eller kortside. Hvorfor ikke stappe både Bendit Øvre OG Nedre med bare Klansmedlemmer. Tenk hvilket trøkk det kunne blitt. Håpløst slik tilstandene er i dag.

Enig, men det står verre til med klansstyret enn på et gamlehjem. Uten å ha noen grunn for det jeg sier, så er det hvertfall dønn stille. De må se å få opp øya og se tilstanden.

Comment

At vi skal være best i Norge er ikke noe et styre kan vedta. Det er et sånt omtrentlig ordrett sitat fra denne eller en liknende tråd. Og en veldig fornuftig mening. Men hvor smart er det å vedta alt mulig annet rart "på vegne av" de Vålerengasupporterne som går på kampene? Faste plasser her, faste felt der, rolige supportere til høyre, engasjerte supportere til venstre, medlemmer av ditt og datt i øvre, ikke medlemmer i nedre, sangfelt her, ungdom og unger der, den sangen synger vi, den sangen synger vi ikke og så videre og videre. Norsk fotball blir organisert i hjel på banen. Holder ikke det?

Comment

Originally posted by ASEB View Post
                        At vi skal være best i Norge er ikke noe et styre kan vedta. Det er et sånt omtrentlig ordrett sitat fra denne eller en liknende tråd. Og en veldig fornuftig mening. Men hvor smart er det å vedta alt mulig annet rart "på vegne av" de Vålerengasupporterne som går på kampene? Faste plasser her, faste felt der, rolige supportere til høyre, engasjerte supportere til venstre, medlemmer av ditt og datt i øvre, ikke medlemmer i nedre, sangfelt her, ungdom og unger der, den sangen synger vi, den sangen synger vi ikke og så videre og videre. Norsk fotball blir organisert i hjel på banen. Holder ikke det?
                        Nei, er vi en supporterklubb som er i ferd med å drukne eller er vi en fritidsklubb? Greit at vi ikke skal ha det helt nazi, men visse regler bør det vel kunnes strammes inn på. Slik det ser ut nå er hvertfall ikke bra. Barnevogner og 1.klasseunger på tur osv i bendit nedre. Og det er alltid det som filmes fra scoring i målet forann gaza. Endten flytter de som står øverst ned eller så får vi hele klanen til bendit. Det er flaut hvor dårlig stemning og organisering det er der nå. Hadde jeg hatt ansvaret for klanen hadde jeg hvertfall ikke latt tanter og barnevogner få fremme vårt rykte fra tribuneplass.

Comment

Originally posted by garcia View Post
                          Nei, er vi en supporterklubb som er i ferd med å drukne eller er vi en fritidsklubb? Greit at vi ikke skal ha det helt nazi, men visse regler bør det vel kunnes strammes inn på. Slik det ser ut nå er hvertfall ikke bra. Barnevogner og 1.klasseunger på tur osv i bendit nedre. Og det er alltid det som filmes fra scoring i målet forann gaza. Endten flytter de som står øverst ned eller så får vi hele klanen til bendit. Det er flaut hvor dårlig stemning og organisering det er der nå. Hadde jeg hatt ansvaret for klanen hadde jeg hvertfall ikke latt tanter og barnevogner få fremme vårt rykte fra tribuneplass.
                          Har det noen gang slått deg at det er kanskje han som har stått ved siden av deg som har fått sneip?? Det er faktisk en rekrutering til klanen dere skal fjerne også, tror du ryktet våres blir bedre når vi skal nekte dem tilgang på tribunen fordi dem ikke har noe der å gjøre slik dere legger det frem? Når skal en person/unge være bra nok for å få tilgang? Hvilken aldersgrense skal du sette på det?

Synes klanspolitiet skal begynne å tenke seg litt om snart!
                          Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Originally posted by garcia View Post
                            De fleste er vel enig at bend-it øvre er den delen av stadion som lager best stemning...? Men de ønsker du da å flytte fordi det skal se bedre ut på TV? Merkelig tankegang syns nå jeg...
                            IKAROS

Comment

Vi må gjøre noe med klanen, og det ganske kjapt. De 3-4 siste årene har klanen bare blitt dårligere og dårligere. Ja, vi har lagd stemning på enkelte hjemmekamper, og bortekamper. Men det er laaangt i mellom hver kamp.

Hvor mange medlemmer er det i klanen i dag? 12 000? Vi har et snitt på 11800 på de 9 første hjemmekampene i år. Da kan vel de fleste se hva som er det største problemet? Vi har medlemmer i alle kategorier: Syngende, ikke syngende, 1-4 åringer, 70-80 åringer, gamle tanter, gamle grinebitere. Og ALLE disse medlemmene har rett til å stå på et klansfeltet. Er det da rart feltene blir vannet ut?

De som ikke er medlem av klanen, som gjerne vil bidra med stemning, kommer faen ikke opp til klanstribunen, de blir nektet av klansvaktene. Hva er egentlig jobben til disse klansvaktene? Ordne slik at det blir minst mulig stemning på kampene?

For meg er det helt greit at vi har så mange medlemmer, men alle disse 12 000 er ikke medlem av klanen fordi de ønsker å bidra med stemning. Og poenget med å være medlem er vel fordi vi skal støtte laget?

Den eneste muligheten jeg ser, er å samle alle syngende på en tribune. Vi er ikke mange nok til å fylle to tribuner. Og den beste tribunen for stemning er bend it. Og det er ingen god løsning å blande fans med småbarn, og familier osv. Hvis vi gjør hele bend it til en klanstribune/sangtribune, vil de bli slik:
                              Bend it øvre vil være en sangtribune. Hvor de som kjøper sesongkort skriver under på et sesongkortkontrakt, hvor det står klart og tydelig hva man forventer på et slikt felt. Alle som ønsker å bidra med stemning og sang har nok ingen problemer med å skrive under på en slik kontrakt. Hvis vi ikke selger ut hele feltet, bør de resterende billettene bli solgt i sjappa, hvor de informerer om at dette er et sangfelt, og hva som forventes på dette feltet. Da kan vi hele tiden rekrutere folk opp til sangfeltet, og igjen få et trykk vi ikke har hatt på mange år. Jeg ønsker at det skal være frie plasser på sangfeltet. Her skal alle bidra med samme mynt.
                              Bend it nedre vil da bli en klanstribune. Her kan medlemmer av klanen som ønsker å skravle med sidemannen, drikke kaffe, spise pølser, synge når det passer seg eller holde kjeft plasseres. Hvis ikke dette skjer neste år, blir jeg rett og slett skuffet!! Da ønsker rett og slett klanstyret klanen død, for vi er faretruende nære døden...

Comment

Originally posted by qxvrea View Post
                                Det er flere tråder om hvor dårlig Klanen har blitt. Krangelen mellom den gamle og den nye kulturen går hissig for seg. I denne tråden er det ikke lov å være negativ. Alle ideer er like gode, om noen sier noe du ikke er enig i - da overser du det og foreslår noe eget.

Altså - sleng ut ideene du har og diskuter rundt de forslagene som kommer på en positiv måte. Vi har i miljøet rundt Vålerenga potensiale til å skape en tribune i Europaklasse. Hva kan vi gjøre bedre?
                                Minner om at denne tråden skulle kunn værra positiv, med ideer til hvordan vi kan gjøre det bedre.
                                Skriv gjerne om du har en ide, men hvis du skal bare skrive om hvor dårlig alt er, eller hvor dårlig de andre ideene er så kan du vel henvende det til en av de mange andre trådene eller?
                                F.eks:http://forum.klanen.no//showthread.php?t=21099
                                ouSV - Enga for de gale!

Comment

Working...
                                X