Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Brainstorming: Hvordan støtte laget bedre?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• lasse1910
    replied
    Vil gjerne ta litt tak i dette med grilling/ sosial aktivitet før hjemmekamper. Dette er en kjempeidè i mine øyne, klarer man samle en 2-300 stykker til en matbit, god drikke, hyggelige samtaler og flott musikk før kamp er dette en veldig fin måte å få folk mer positive før kamp. Får man 300 folk inn på Ullevaal som er i godt humør og klare til å lage god stemning som en enhet skal dere nok se at dette vil smitte over på mange andre på tribunen.
    Vil ikke si noe om hvordan dette er praktisk mulig, da jeg ikke er helt kjent med regelverket i denne sammenhengen, men det hadde vært veldig artig å samle folk i en park (alá Frognerparken) hvor man arrangerer grilling hvor man tar med seg mat selv, og at man setter opp et telt hvor man kan kjøpe mat/ drikke.

Jeg tror det kunne blitt bedre stemning om man flytter litt på sangsentrum, at man har de 3 midterste feltene i cola øvre og nedre til sanger. Det tar tid før sangene sprer seg utover til sidene. Skal man likevel holde på hele øvre del som sangtribune og forvente at alle som står der skal synge må man gjenta sangene 3 ganger i stedet for 2 og samtidig innfør ropert som brukes neders i 228.

Leave a comment:

• Pebbles
    replied
    Originally posted by Prima Kaos View Post
    ... Noe annet som diskuteres heftig, er adgang til BIøvre.
    I fjor hadde jeg sesongkort på øvre, det har jeg ikke i år. En av grunnene til at jeg ikke har det i år, er at hvis jeg vil ha med meg kompiser og bekjente på match, kan jeg ikke dra dem med opp og vise dem hvordan trøkket virkelig er.
    Dette stemmer ikke.

Hvem som helst kan kjøpe billetter til de ytterste feltene i øvre Bend-it. Når man først er der oppe kan man om ønskelig trekke mot midten hvis det er plass. -Og det er det jo alltid... (desverre)

Leave a comment:

• Prima Kaos
    replied
    Først og fremst vil jeg si at grillingsideen nevt tidligere var en knallide.
    Hvis det er fast rutine før kamp å dra et sted man vet det er noen hundre Enga-patrioter som griller i timene før match, kan nok det være en stemningsskaper.

Noe annet som diskuteres heftig, er adgang til BIøvre.
    I fjor hadde jeg sesongkort på øvre, det har jeg ikke i år. En av grunnene til at jeg ikke har det i år, er at hvis jeg vil ha med meg kompiser og bekjente på match, kan jeg ikke dra dem med opp og vise dem hvordan trøkket virkelig er.
    Blant annet var jeg på både RBK og Stabæk med en bekjent av meg som jeg tror virkelig kunne digga å stått i sangfeltet og virkelig slå seg løs og bli revet med av andre, men vi kunne jo ikke gå opp der.
    Det burde være mulig å få adgang til BIøvre - også for ikke-sesongkjøpere.
    Derfor kunne man f.eks. holdt fast på at 228 er et felt for KUN sesongkort, mens på de øvrige kan ikke-sesongkortinnehavere I FØLGE MED sesongkortinnehavere ha adgang.
    Da vil jeg kunne kjøpe sesongkort neste sesong, og hvis jeg vil dra med meg noen som jeg prøver å rekruttere, kan jeg vise dem hvor det virkelig er trøkk.

Leave a comment:

• Hjesus
    replied
    Originally posted by vif-cb View Post
    Hvor mange medlemmer er det i klanen i dag? 12 000?
    Klanen har 9798 medlemmer.
    Vi har et snitt på 11800 på de 9 første hjemmekampene i år. Da kan vel de fleste se hva som er det største problemet? Vi har medlemmer i alle kategorier: Syngende, ikke syngende, 1-4 åringer, 70-80 åringer, gamle tanter, gamle grinebitere. Og ALLE disse medlemmene har rett til å stå på et klansfeltet. Er det da rart feltene blir vannet ut?
    Klarer du, ut i fra alder og kjønn, å plukke ut hvem som synger og hvem som ikke synger?
    De som ikke er medlem av klanen, som gjerne vil bidra med stemning, kommer faen ikke opp til klanstribunen, de blir nektet av klansvaktene. Hva er egentlig jobben til disse klansvaktene? Ordne slik at det blir minst mulig stemning på kampene?
    Medlemsskapet i Klanen koster bare 150 kroner. Det er en liten pris å betale for de rettighetene Klanen har kjempa for.
    Klanen drives av medlemskontigenten. Tifoshow betales av medlemskontigenten. Borteturer sponses av medlemskontigenten i de tilfellene det ikke er nok påmeldte til å få bussturen til å gå rundt, dermed får de 15 som ønska å reise for å støtte laget mulighet allikevel. Hvorfor skal da Klanen jobbe for dem som ikke vil betale medlemsskap?
    Bend it øvre vil være en sangtribune. Hvor de som kjøper sesongkort skriver under på et sesongkortkontrakt, hvor det står klart og tydelig hva man forventer på et slikt felt. Alle som ønsker å bidra med stemning og sang har nok ingen problemer med å skrive under på en slik kontrakt. Hvis vi ikke selger ut hele feltet, bør de resterende billettene bli solgt i sjappa, hvor de informerer om at dette er et sangfelt, og hva som forventes på dette feltet. Da kan vi hele tiden rekrutere folk opp til sangfeltet, og igjen få et trykk vi ikke har hatt på mange år. Jeg ønsker at det skal være frie plasser på sangfeltet. Her skal alle bidra med samme mynt.
    ...og sangkontrakter har ikke blitt forsøkt?
    Bend it nedre vil da bli en klanstribune. Her kan medlemmer av klanen som ønsker å skravle med sidemannen, drikke kaffe, spise pølser, synge når det passer seg eller holde kjeft plasseres.
    Og hvem skal før sesongstart plukke ut de 1500 som er verdige til å stå på øvre? Jeg regner med at du, som vel umulig kunne rekke hjem fra Tromsø for å skrive dette innlegget, veit hvilke de 1500 personene er?
    Jeg skal klare å plukke ut de 8 som var punche i Tromsø, forøvrig var 3 av dem jenter og som i følge det du har nevnt tidligere i dette innlegget ikke skal ha plass på sangfeltet...

Leave a comment:

• Evol
    replied
    Originally posted by qxvrea View Post
    Det er flere tråder om hvor dårlig Klanen har blitt. Krangelen mellom den gamle og den nye kulturen går hissig for seg. I denne tråden er det ikke lov å være negativ. Alle ideer er like gode, om noen sier noe du ikke er enig i - da overser du det og foreslår noe eget.

Altså - sleng ut ideene du har og diskuter rundt de forslagene som kommer på en positiv måte. Vi har i miljøet rundt Vålerenga potensiale til å skape en tribune i Europaklasse. Hva kan vi gjøre bedre?
    Mulig at man ikke vil se de store endringene slik situasjonen er i dag så lenge vi er på Ullevål ... Men en del grep bør absolutt forsøkes likevel.

For å ta Svingen. Stiller meg bak mye av det som er foreslått før. Krav om medlemskap for å innta Bendit Øvre bør fjernes. Små unger har heller ikke noe i et sangsentrum å gjøre, synes jeg (medlemskap eller ikke). Tror nøkkelen må være nettopp dette med "å finne sin plass", og at vakter på Øvre hjelper til med akkurat det. Mener ikke da noe dybdeintervju av hver enkelt sjel som labber opp trappa for å finne ut om vedkommende er punsj nok eller ikke, men man kan vaffal foreslå for unger, fjortiser og en og annen åpenbar turist at andre deler av tribunen kanskje er tryggere (mindre fare for tribuneras osv). Altså barnefamilier på Nedre, til sidene helst. Stående, syngende i midten både oppe og nede (legg merke til hvor mange som står i enkelte kamper i midten på Bendit Nedre, hvorfor ikke alltid?). Tror man uansett vil rekruttere langt flere som gir gass hvis det er drit enkelt å bli en av dem ...

Hva man gjør med grinebitere er derimot noe annet, men de kan kanskje overdøves?

Leave a comment:

• dikern
    replied
    Knølhvaler!!

Det tok jammen ikke lang tid før krigen var i gang her også. Minner om at denne tråden skal være positiv og konstruktiv. Kjekling om megafoner, trommer og videre kan dere ta andre steder. La nå folk få si at de synes det er en idè, det kan jo tenkes at det kan gjøres bra...

Kanskje vi skal starte en egen krangletråd? "Krangletråden: Her kan vi være sinte"
    Dette skal være en kosetråd. Her skal vi stryke hverande på kinnet for de gode ideene, mens vi glatt overser de dårlige.

- Opp med humøret
    - Lykkepille/Lystgass på alle KST-vakter
    - Drikkeløsning for sangfelt på varme dager... (Helst tilgang på vann hele tiden, men spesielt varme kamper som i sommer)

- Gratis snop til Miniklanen to timer før avspark. Det er vel omtrent så lang tid de bruker på å få sukkerkick. 2 halvlitere med Cola, litt potetgull og de smågodtet med mest sukker i.

- Ny trener; vi kan ikke lage noen tøffe sanger på Andresen. Vi må få tak i en trener fra Italia, så vi kan synge tøffe italienske ord*! Ancelotti får snart sparken i Chelsea uansett. har ikke vinni enda jo! Ole Ancelotti, Oleeee!

- Mer grøftefyll, folk er generelt mer punche og gira når dem drikker. Obligatorisk med 12 øl før kamp på de punche feltene. Les forøvrig glitrende leserinnlegg fra "Sarcas" i Klansropet nr 67 (desember 2004). Så ikke helt min idè...

Et annet forslag er om vi kan få hypa fotballvolden i Norge så jævlig at det stilles med Antiterrorstyrke på alle kamper. Vi kan nappe litt kroner fra ølsalget på turene og bruke dette til å bestikke snuta til å kun stå hos bortesupporterne. Da blir det ihvertfall stille i fjøset... Hvis ikke kan vi svarte ut noe cash fra breddefondet, de får så mye likevel. Klanen kommer jo uansett til å øke sin omsetning, når vi igjen blir størst.

Det går ann å komme med dumme forslag, og det går ann å komme med gode forslag. Det viktigste er kanskje at de kommer i det hele tatt. Penge-Klanen blir regelrett hengt ut i VG. Det er jo bare bisniss, biss, niss og litt surt gammalt bikkjebiss!

OVERSE DUMME FORSLAG - DISKUTER KUN DE GODE

* = Det er generell mening her inne at Olè, allez og sånn er tullete og blodharry. Vi står nå å rææer 70% av tia. Kan en eller annen gammel helt forklare meg hvorfor akkurat RÆÆÆ er tøft, mens Olè er dårlig?

Leave a comment:

• ASEB
    replied
    Originally posted by garcia View Post
    Nei, er vi en supporterklubb som er i ferd med å drukne eller er vi en fritidsklubb? Greit at vi ikke skal ha det helt nazi, men visse regler bør det vel kunnes strammes inn på. Slik det ser ut nå er hvertfall ikke bra. Barnevogner og 1.klasseunger på tur osv i bendit nedre. Og det er alltid det som filmes fra scoring i målet forann gaza. Endten flytter de som står øverst ned eller så får vi hele klanen til bendit. Det er flaut hvor dårlig stemning og organisering det er der nå. Hadde jeg hatt ansvaret for klanen hadde jeg hvertfall ikke latt tanter og barnevogner få fremme vårt rykte fra tribuneplass.
    Du mener at flere regler eller en strengere tolkning av dagens "regler" som skal til for at vi skal bli bedre? Mulig at vi ikke er så uenige som det kan virke som..? Det du mener er dårlig organisering mener jeg er et resultat av overorganisering.

Leave a comment:

• Fyrtegn
    replied
    Originally posted by qxvrea View Post
    Det er flere tråder om hvor dårlig Klanen har blitt. Krangelen mellom den gamle og den nye kulturen går hissig for seg. I denne tråden er det ikke lov å være negativ. Alle ideer er like gode, om noen sier noe du ikke er enig i - da overser du det og foreslår noe eget.

Altså - sleng ut ideene du har og diskuter rundt de forslagene som kommer på en positiv måte. Vi har i miljøet rundt Vålerenga potensiale til å skape en tribune i Europaklasse. Hva kan vi gjøre bedre?
    Minner om at denne tråden skulle kunn værra positiv, med ideer til hvordan vi kan gjøre det bedre.
    Skriv gjerne om du har en ide, men hvis du skal bare skrive om hvor dårlig alt er, eller hvor dårlig de andre ideene er så kan du vel henvende det til en av de mange andre trådene eller?
    F.eks:http://forum.klanen.no//showthread.php?t=21099

Leave a comment:

• vif-cb
    replied
    Vi må gjøre noe med klanen, og det ganske kjapt. De 3-4 siste årene har klanen bare blitt dårligere og dårligere. Ja, vi har lagd stemning på enkelte hjemmekamper, og bortekamper. Men det er laaangt i mellom hver kamp.

Hvor mange medlemmer er det i klanen i dag? 12 000? Vi har et snitt på 11800 på de 9 første hjemmekampene i år. Da kan vel de fleste se hva som er det største problemet? Vi har medlemmer i alle kategorier: Syngende, ikke syngende, 1-4 åringer, 70-80 åringer, gamle tanter, gamle grinebitere. Og ALLE disse medlemmene har rett til å stå på et klansfeltet. Er det da rart feltene blir vannet ut?

De som ikke er medlem av klanen, som gjerne vil bidra med stemning, kommer faen ikke opp til klanstribunen, de blir nektet av klansvaktene. Hva er egentlig jobben til disse klansvaktene? Ordne slik at det blir minst mulig stemning på kampene?

For meg er det helt greit at vi har så mange medlemmer, men alle disse 12 000 er ikke medlem av klanen fordi de ønsker å bidra med stemning. Og poenget med å være medlem er vel fordi vi skal støtte laget?

Den eneste muligheten jeg ser, er å samle alle syngende på en tribune. Vi er ikke mange nok til å fylle to tribuner. Og den beste tribunen for stemning er bend it. Og det er ingen god løsning å blande fans med småbarn, og familier osv. Hvis vi gjør hele bend it til en klanstribune/sangtribune, vil de bli slik:
    Bend it øvre vil være en sangtribune. Hvor de som kjøper sesongkort skriver under på et sesongkortkontrakt, hvor det står klart og tydelig hva man forventer på et slikt felt. Alle som ønsker å bidra med stemning og sang har nok ingen problemer med å skrive under på en slik kontrakt. Hvis vi ikke selger ut hele feltet, bør de resterende billettene bli solgt i sjappa, hvor de informerer om at dette er et sangfelt, og hva som forventes på dette feltet. Da kan vi hele tiden rekrutere folk opp til sangfeltet, og igjen få et trykk vi ikke har hatt på mange år. Jeg ønsker at det skal være frie plasser på sangfeltet. Her skal alle bidra med samme mynt.
    Bend it nedre vil da bli en klanstribune. Her kan medlemmer av klanen som ønsker å skravle med sidemannen, drikke kaffe, spise pølser, synge når det passer seg eller holde kjeft plasseres. Hvis ikke dette skjer neste år, blir jeg rett og slett skuffet!! Da ønsker rett og slett klanstyret klanen død, for vi er faretruende nære døden...

Leave a comment:

• superman
    replied
    Nei, er vi en supporterklubb som er i ferd med å drukne eller er vi en fritidsklubb? Greit at vi ikke skal ha det helt nazi, men visse regler bør det vel kunnes strammes inn på. Slik det ser ut nå er hvertfall ikke bra. Barnevogner og 1.klasseunger på tur osv i bendit nedre. Og det er alltid det som filmes fra scoring i målet forann gaza. Endten flytter de som står øverst ned eller så får vi hele klanen til bendit. Det er flaut hvor dårlig stemning og organisering det er der nå. Hadde jeg hatt ansvaret for klanen hadde jeg hvertfall ikke latt tanter og barnevogner få fremme vårt rykte fra tribuneplass.
    De fleste er vel enig at bend-it øvre er den delen av stadion som lager best stemning...? Men de ønsker du da å flytte fordi det skal se bedre ut på TV? Merkelig tankegang syns nå jeg...

Leave a comment:

• haraa1
    replied
    Har det noen gang slått deg at det er kanskje han som har stått ved siden av deg som har fått sneip?? Det er faktisk en rekrutering til klanen dere skal fjerne også, tror du ryktet våres blir bedre når vi skal nekte dem tilgang på tribunen fordi dem ikke har noe der å gjøre slik dere legger det frem? Når skal en person/unge være bra nok for å få tilgang? Hvilken aldersgrense skal du sette på det?

Synes klanspolitiet skal begynne å tenke seg litt om snart!

Leave a comment:

• garcia
    replied
    Originally posted by ASEB View Post
    At vi skal være best i Norge er ikke noe et styre kan vedta. Det er et sånt omtrentlig ordrett sitat fra denne eller en liknende tråd. Og en veldig fornuftig mening. Men hvor smart er det å vedta alt mulig annet rart "på vegne av" de Vålerengasupporterne som går på kampene? Faste plasser her, faste felt der, rolige supportere til høyre, engasjerte supportere til venstre, medlemmer av ditt og datt i øvre, ikke medlemmer i nedre, sangfelt her, ungdom og unger der, den sangen synger vi, den sangen synger vi ikke og så videre og videre. Norsk fotball blir organisert i hjel på banen. Holder ikke det?

Leave a comment:

• ASEB
    replied
    At vi skal være best i Norge er ikke noe et styre kan vedta. Det er et sånt omtrentlig ordrett sitat fra denne eller en liknende tråd. Og en veldig fornuftig mening. Men hvor smart er det å vedta alt mulig annet rart "på vegne av" de Vålerengasupporterne som går på kampene? Faste plasser her, faste felt der, rolige supportere til høyre, engasjerte supportere til venstre, medlemmer av ditt og datt i øvre, ikke medlemmer i nedre, sangfelt her, ungdom og unger der, den sangen synger vi, den sangen synger vi ikke og så videre og videre. Norsk fotball blir organisert i hjel på banen. Holder ikke det?

Leave a comment:

• garcia
    replied
    [QUOTE=the butcher;187055]Det er mer passende for en supportergruppe å stå i en sving eller kortside. Hvorfor ikke stappe både Bendit Øvre OG Nedre med bare Klansmedlemmer. Tenk hvilket trøkk det kunne blitt. Håpløst slik tilstandene er i dag.

Enig, men det står verre til med klansstyret enn på et gamlehjem. Uten å ha noen grunn for det jeg sier, så er det hvertfall dønn stille. De må se å få opp øya og se tilstanden.

Leave a comment:

• the butcher
    replied
    Det er mer passende for en supportergruppe å stå i en sving eller kortside. Hvorfor ikke stappe både Bendit Øvre OG Nedre med bare Klansmedlemmer. Tenk hvilket trøkk det kunne blitt. Håpløst slik tilstandene er i dag.

Hvis ropert blir tatt i bruk i Klanen blir jeg utrolig skuffa. Say no more.

Leave a comment:

Working...
X