Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Klanens nødfond - forsterkninger?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Klanens nødfond - forsterkninger?

Er det innenfor reglene til nødfondet å låne klubben penger til en ny midtstopper? Det er forskjellige oppslag i dag om jakt på eksterne investorer. Med Muri ute på ubestemt tid med en lei kneskade, er det vel absolutt nød i klubben...
    Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
    [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

ja, helt enig!

Spesielt når det er opplest og vedtatt at den ene av midtstopperne våre ikke skal spille. Stefan gjorde seg ikke helt bort i vinter, så han må være ufattelig dårlig på trening..

JAS og mayor.. lukter ikke medalje akkurat..

Comment

Utifra uttalsene til herr sportsdirektør kan det virke som at klubben har fått eksterne investorer på beina. VIF har allerede lagt inn et bud på 3 millioner, som har blitt avslått.

Spørsmålet mitt er likevel om det er innefor rammene til nødfondet. Om det er aktuelt må styret avgjøre. Jeg mener nå at det burde være mulighet for å låne klubben penger, dersom det trengs for å forsterke stallen. For i forsvareter det jo katastrofalt tynt...
      Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
      [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Originally posted by qxvrea View Post
        Utifra uttalsene til herr sportsdirektør kan det virke som at klubben har fått eksterne investorer på beina. VIF har allerede lagt inn et bud på 3 millioner, som har blitt avslått.

Spørsmålet mitt er likevel om det er innefor rammene til nødfondet. Om det er aktuelt må styret avgjøre. Jeg mener nå at det burde være mulighet for å låne klubben penger, dersom det trengs for å forsterke stallen. For i forsvareter det jo katastrofalt tynt...
        Klanens reservefond
        Formål
        Midlene i Klanens reservefond skal sikres som bankinnskudd og kan benyttes til to formål:
        1. Oppkjøp av nye eierandeler og oppkjøp der Klanen allerede har aksjer. Eventuelle nye
        investeringer skal ha tydelig tilknytning til VIF eller til Klanen.
        2. Nødfond som kan benyttes når Vålerengens Idrettsforening eller idrettslag underlagt VIF ikke
        kan opprettholde sine økonomiske forpliktelser, slik at man f.eks. står i fare for å miste profflisens.
        På meg virker det noe tvilsomt med lån til forsterkninger, selv om man med mye velvilje kan hevde at det kan komme under pnkt 1.
        Arne G

søvnløs om natta - bevisstløs om dagen

Comment

Intensjonen med reservefondet har ikke vært å bidra til spillerkjøp, det er mer situasjoner som fare for konkurs og lignende - for eksempel slik situasjonen er på Kringsjå om dagen.

Forøvrig er det ikke SÅ mye penger i reservefondet, så man ville nok uansett endt opp med en spiller som er langt mer uinteressant enn JAS, Fuenmayor og Strandberg.

Comment

Working...
          X