Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Mayhem i Drammen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mayhem i Drammen

http://www.klanen.no//denne_mannen_toppen_av_smaalighet

Bussene skal komme 15 min før kampstart og det oppfordres til å ikke bruke en eneste krone i Buskerud.

Herlig tiltak

Klanen er tilbake
    Ps: ALLE VIF-supportere på kamp
    EVIG VIF

Er dette en vanlig praksis Godset har ovenfor bortesupportere?

Blir mye slit å veksle til seg 50-øringer før vi reiser, men du verden så moro det blir
    www.grydis.no - Bilder av Vålerenga
    Glemmer passordet mitt...

Comment

er vekslingsautomater i alle kjøpesentere, koster 6 kroner rullen, og hver rull inneholder vel 25 kroner! men hva gjør man ikke for å lage litt kvalm?

Comment

Originally posted by Niding View Post
        Er dette en vanlig praksis Godset har ovenfor bortesupportere?

Blir mye slit å veksle til seg 50-øringer før vi reiser, men du verden så moro det blir
        Ja det er vist helt vanlig i drammen dette....de er den eneste klubben som gjør dette.

frode

Comment

Husk at butikker (gjelder vel også billetter) kan nekte å ta imot betaling i småmynter av typen 50 øre - 1 kr hvis det overskrider en viss prosent i forhold til totalen. Litt usikker på hvor grensen går, det kan sikkert noen andre finne ut.

Comment

Originally posted by Underberger jr. View Post
            Husk at butikker (gjelder vel også billetter) kan nekte å ta imot betaling i småmynter av typen 50 øre - 1 kr hvis det overskrider en viss prosent i forhold til totalen. Litt usikker på hvor grensen går, det kan sikkert noen andre finne ut.
            Det står i Sentralbankloven:

§ 14. Tvungent betalingsmiddel
            Bankens sedler og mynter er tvungent betalingsmiddel i Norge. Ingen er pliktig til i én betaling å ta imot mer enn femogtyve mynter av hver enhet.

Så får vi se hvor god stemning det blir i køen når ingen får lov til å kjøpe billett
            228

Comment

Originally posted by carlsb3rg View Post

Bankens sedler og mynter er tvungent betalingsmiddel i Norge. Ingen er pliktig til i én betaling å ta imot mer enn femogtyve mynter av hver enhet.

Så får vi se hvor god stemning det blir i køen når ingen får lov til å kjøpe billett
              Blir vi nekta så kan vi jo stå utafor å synge, ser jo omtrent like mye som å stå på den jordhauen.
              ouSV - Enga for de gale!

Comment

Originally posted by carlsb3rg View Post

Da kan man jo finne fram veksel i følgende mynt:

24 x 0,50 øre = 12
                25x 1 krone = 25
                ca 25 x 5'er = 125
                sum = 162 kronasjer i klingende mynt.

Så kommer det jo an på hvor mye dem tar for billetten.

Comment

Ryktene (VG debatt bl.a) sier at det nå er tribune der det før var gress samt umulig å se 30% av banen. Kan noen avkrefte/bekrefte og da gjerne med et bilde?

Comment

Det er ikke en tribune. Det er en gressvoll.
                    http://bildr.no/view/454224

Comment

Ny ståtribune i Klokkesvingen: http://www.godset.no/nyheter_cms/200...t_tribune/3357
                      Jeg vil helst være pakk.

Comment

Hakket bedre: http://www.godset.no/nyheter_cms/200..._til_bruk/3365
                        Jeg vil helst være pakk.

Comment

Originally posted by frodev View Post
                          Ja det er vist helt vanlig i drammen dette....de er den eneste klubben som gjør dette.

frode
                          Kan du forklare hva man mener med at Sjappa/VIF ikke får ta normal billettavgift? og hva innebærer det at man tar en en del av billettprisen i kommisjonen? Billettene koster 150 kr. Hvor mye skulle Sjappa "normalt" beholde for jobben med å selge billettene? Er det ikke allerede god business for Sjappa at alle bortekampsbilletter må kjøpes der (tenker på at økt besøk gir økt salg i butikken).

Uansett, har tenkt meg til Drammen uten å drasse på flere kilo med mynter...

Comment

Eneste som er synd er at man går ut med det her så jævlig lenge i forveien at man sikkert er enige når det kommer til stykke.

Uansett, hva med sånne kastestrimler? Noen som veit hvor man får kjøpt det? Eventuelt pris, så klarer vi sikkert å kjøpe nok til å lage hælvete både ved kampstart, pausen og midt i kampen.

Lurer på hvor mye den tribunen der tåler? Inviterer du Klanen til dans så får du dans og litt til. Kan bli morsomt det her merker jeg.

Comment

Originally posted by Pondus View Post
                              Kan du forklare hva man mener med at Sjappa/VIF ikke får ta normal billettavgift? og hva innebærer det at man tar en en del av billettprisen i kommisjonen? Billettene koster 150 kr. Hvor mye skulle Sjappa "normalt" beholde for jobben med å selge billettene? Er det ikke allerede god business for Sjappa at alle bortekampsbilletter må kjøpes der (tenker på at økt besøk gir økt salg i butikken).

Uansett, har tenkt meg til Drammen uten å drasse på flere kilo med mynter...

Billettgebyr er så vidt jeg forstår den delen av billettprisen som tilfaller selgeren. Kjøper du billett på Narvesen blir gebyret igjen der og det samme gjelder for Sjappa osv, med forbehold om at jeg har forstått det riktig . Tidligere var billettpriser oppgitt i pris + gebyr (gjerne med veldig liten skrift) men det fikk NFF (eller kanskje Forbrukertilsynet?) en slutt på. Gebyret er på 20 kroner ( i hvert fall hos LSK og Ålesund som spesifiserer beløpet på nettet) og ligger nå altså innbakt i billettprisen som oppgis.

I følge frodev er det vanlig praksis at gebyret tilfaller bortelaget for de billettene som klubben selv selger til egne tilhengere. Strømsgodet vil tydeligvis beholde gebyret selv. Hvorvidt dette er smålig eller naturlig later det til å herske forskjellige oppfatninger om i Oslo og Drammen.

For meg høres den vanlige innarbeidede praksisen fornuftig ut. Det er naturlig at Vålerenga som står for så godt som alt det praktiske rundt billettsalget beholder gebyret. Strømsgodset gjør vel ikke annet enn å sende over tusen identiske billetter for deretter å sjekke at penga kommer inn på kontoen. Hvis Berntzen har noen motargumenter så er det kanskje at Vålerenga vil få gebyrbeløpet for bortesupportere i begge kampene mot Godset (regner med at de aller fleste besøkende kjøpte billetten utenfor inngangen eller på Narvesen når dem var på Ullevål). Eller kanskje så enkelt som at klubben vil beholde de cirka 100 000 ekstra årlige kronene? For å bli helt enig med meg selv hadde det vært litt interessant å vite hva Strømsgodset selv gjør med gebyrene når de selger billetter til egne bortekamper.

Det jeg egentlig har på hjertet er at dette må være noe klubbene selv kan diskutere, krangle om og løse selv. Kan ikke helt se at det er Klanens oppgave å bry seg så veldig om denne saken. Bedre blir det ikke av at artikkelen på klanen.no er full av feil, irrelevante opplysninger og skrevet i et sutrete tonefall (som kanskje er ment ironisk). Kunne vært greit å ha sjekket ut om det er en ny tribune eller ikke i Klokkesvingen på Marinlyst før man beskriver forholdene der. Hva Tom Berntzen gjør og har gjort er lite interessant selv om han mot formodning skulle ha bestemt drammensernes ”gebyrpolitikk” alene. Hva ønsker skribenten å oppnå når han deler sin personlige oppfatning av nylig avdøde Knut Bjørnsens yrkeskarriere med hele Norge? Tror ikke jeg er spesielt hårsår, men etter å lest ferdig fikk jeg en aldri så liten flau smak i munnen.

”Sjappa har måtte takke nei til å selge bortebilletter…” er innledningen på artikkelen. Regner med at det er klubben som har takket nei og ikke Sjappa selv om de handterer billettsalget på vegne av klubben. Sett i lys av at klubben har ansvaret for egne supportere er det kanskje ikke så smart å frasi seg muligheten til å kontrollere billettsalget? I praksis spiller det nok ingen rolle, men i hodene til de på Valle som har vært på forelesning av europeiske ”eksperter” på fotballbråk ville jeg tro at kontroll på eget billettsalg blir ansett som viktig. Klanen.no skriver at det er Strømsgodset som nekter Vålerenga å ha denne kontrollen, noe som i beste fall må betegnes som en upresis presentasjon av saken.

At de omtalte represaliene vil bli gjennomført i praksis er heller tvilsomt. En kvalifisert gjetning er at Strømsgodset endrer gebyrpraksisen (i hvert fall for denne ene kampen) og at billettsalget går sin vante gang. Og nettopp det er vel hensikten med ”truslene” på klanen.no. Er det uhøflig å samtidig stille spørsmål om hvilken klubb som tjener mest på de innarbeida gebyrrutinene ved billettsalg til bortekamper? Skulle ikke forundre meg om det er oss gitt. Nei, jeg har ikke tall som kan verifisere det. Men med tanke på at ganske mange av oss drar på bortekamper (snaut 4000 på de seks første kampene + samme antall ”borte” mot Lyn) og at de aller fleste kjøper billett i Oslo før avreise så ligger vi i det minste helt i toppen av den tabellen. Riktig nok er Ullevaal banen hvor det kommer flest bortesupportere, men det alltid er billetter å oppdrive og mange av bortesupporterne bor i Oslo eller på Østlandet - og dermed kjøper billettene utenfor Ullevaal. Mulig at billettgebyrene er en vesentlig del av inntektsgrunnlaget for andre supporterklubber – påstanden er i hvert fall vanskelig å motbevise – men hele greia her går vel ut på at Vålerenga og/eller Sjappa ønsker å beholde dagens gebyrpraksis? En praksis som for de fleste klubbene betyr at man bytter penger med hverandre, men også en praksis som vi tjener ganske bra på…

Comment

Working...
                              X