Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Praha

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vlad
    replied
    Re: Praha

Et par ting til jeg kom på:

Veldig grei side for hotell i Praha:

www.phl.cz

Et annet tips hvis man sliter med overnatting er å gå over broa fra sentrum og komme seg til taubanen som ligger der. Når man har tatt den helt opp tar man til venstre gjennom en park og kommer til mange høye blokker som er studentboliger utenom sommeren. Her kan man leie et lite og ufasjonabelt rom ( type do og dusj på gangen) til 50 kroner natta, og da får du med en pils på kjøpet. (Altså det samme man betaler for kun en pils i Norge) Dette ligger rett ved siden av en svær stadion som jeg ikke kommer på navnet på i farta. Litt utafor sentrum detta, men et godt alternativ hvis man ikke er hypp på å være vanlig turist. I bunnen av taubanen ligger dessuten verdens beste tex-mex sjappe, hvor du kan få kjøpt øl pr meter bortover bardisken. En meter øl er mye øl.....

Leave a comment:

• Vlad
    replied

Apropos trafikk i Tsjekkia: Tsjekkerne drikker suverent mest øl pr innbygger i verden, men operer med en promillegrense for bilkjøring på 0! I følge mine bergninger skulle det da kun være folk under 14 som skulle være istand til å kjøre bil, da frokost og lunsjpils er en nokså obligatorisk del av ihvertfall mennenes hverdag. Ikke rart det er litt risikokjøring da, med kun hormonbefengte fjortiser på veiene!

Vlad- som for en gangs skyld ikke la ferien til Praha, for så å finne ut at vi trakk Mlada....Ironi til å gråte av

Leave a comment:

• skog
    Guest replied

Forøvrig er det veldig billig å leie bil der, bare sørg for å få full forsikring. Ifølge NAF er Tjekkia det landet i Europa hvor folk kjører mest risikofyllt. Noe som overrasker meg, etter å ha funnet ut at alle som fører motorkjøretøy i Romania er selvmordskandidater.

Leave a comment:

• Alfa
    replied

Info: Siste buss/tog fra Mlada Boleslav til Praha går 21.20.

Leave a comment:

• Hjesus
    replied

Hey, hey! Ser man det.

Jepp, det var den!

Leave a comment:

• Ogni M
    replied

Sitat: Den ons, 28 juni 2006 13:40 skrev Hjesus:

> Er det noe forslag til en pub vi kan samle oss på i Praha?

> Den eneste Sportspuben jeg har vært på kan beskrives på følgende måte.

>

> Snu ryggen til Museum (spør kontrolløren om hvor sentrum er, så får du beskjed om å gå av t-banen på Museum) og gå nedover bakken på venstre side av gata. Når du kommer til en liten hjørnebutikk (som selger absinth (nammenam)) tar du inn tverrgata (sving til venstre altså) og så får du en sportspub på venstre hånd.

>

> Jeg er med andre ord lommekjent i Praha. http://www.klanen.no/snakk/images/sm...s/icon_lol.gif

Mener du kanskje denne?

http://www.pragueexperience.com/places.asp?PlaceID=1088

Leave a comment:

• Veggur
    replied

Vi er 5 stk mandag-torsdag på Grand Hotel Bohemia!

Ingen flere som har havna der? Gruble gruble...

Flyr med CSA.

Vi har med ihvertfal èn kjentmann, med tanke på samlingssted etc. (Merkelig nok har det vært mer snakk om kjødelige "serveringssteder" fra den kanten men... http://www.klanen.no/snakk/images/sm...s/icon_lol.gif )

Leave a comment:

• hp29
    replied

Det er noen år siden jeg var i Praha sist, men jeg kan ikke komme på en eneste sportspub i gamlebyen. Men det er endel i sentrum.

Leave a comment:

• Hjesus
    replied

Nei, nei, nei.

Når du kommer inn i puben står det en rekke tørste mennesker som leiter etter bartenderen. Bartenderen har gått i dekning for å slippe å konversere med kunder som prater engelsk. Dette er min opplevelse av Praha (vi mellomlanda og hadde totalt 5 timer til rådighet, så vi rakk ikke leite rundt etter masse puber.)

Er det noen som har forslag til en annen sportspub kanskje? Helst i gamlebyen. Det er alltids greit å ha et samlingssted.

Leave a comment:

• FrankO
    replied

Oppsummert: Finn museumet. Gå til venstre rundt absinthen og så er det på venstre side.

Når du oppdager at du er helt aleine på puben gjør du følgende:

Gå ut av puben, gå til høyre på tverrgata, sving til høyre og så vil du finne et hundretalls av VIF-supportere med en Absinth-flaske i hånda ravende rundt mens de synger "Praha er ræva".

Leave a comment:

• Hjesus
    replied

Er det noe forslag til en pub vi kan samle oss på i Praha?

Den eneste Sportspuben jeg har vært på kan beskrives på følgende måte.

Snu ryggen til Museum (spør kontrolløren om hvor sentrum er, så får du beskjed om å gå av t-banen på Museum) og gå nedover bakken på venstre side av gata. Når du kommer til en liten hjørnebutikk (som selger absinth (nammenam)) tar du inn tverrgata (sving til venstre altså) og så får du en sportspub på venstre hånd.

Jeg er med andre ord lommekjent i Praha. http://www.klanen.no/snakk/images/sm...s/icon_lol.gif

Leave a comment:

• skog
    Guest replied

Hotellet mitt heter Pyramida. Ser ganske spesielt ut egentlig. http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

Leave a comment:

• Dorian Stefan
    replied

Sitat: Den tir, 27 juni 2006 14:43 skrev Ogni M:

> Sitat: Den man, 26 juni 2006 20:50 skrev Hjesus:

>

> > Bestilte på reisefeber (det blei billigst totalsett.)

> > Reiser med Czeck Air.

> > Skal bo på Hotel City Centre.

> ________________________

>

> tirsdag - fredag her.

> Norwegian og hotel Jerome House.

>

>

>

Tirsdag -Fredag her også.

Sas og hotellet heter Seven Days..

Dorian, klar for tur http://www.klanen.no/snakk/images/sm.../icon_razz.gif

Leave a comment:

• loco
    replied

Sitat: Den tir, 27 juni 2006 14:43 skrev Ogni M:

> tirsdag - fredag her.

> Norwegian og hotel Jerome House.

mandag - fredag her.

samme flyselskap, samme hotell. i det minste litt kjentfolk.

-jørn-

Leave a comment:

• Hjesus
    replied

Jepp. Dessuten serverer de Urquell gratis på flyet. Pilsens mor!

Leave a comment:

Working...
X