Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Ølsalg på turbusser

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ølsalg på turbusser

Årets siste agurk? Vet ikke om vi skal være glade for at fokuset taes vekk fra det sportslige et lite øyeblikk eller om man skal irritere seg over bortkasta blekk fra Aften på en helt ubetydelig historie.

Når det er sagt tviler jeg ikke på at Politi og andre etater setter inn alle tilgjengelige ressurser for å få tak i de 10-15 000 kronene skattemyndighetene taper på dette...

Originally posted by Alex Malager View Post
    Årets siste agurk? Vet ikke om vi skal være glade for at fokuset taes vekk fra det sportslige et lite øyeblikk eller om man skal irritere seg over bortkasta blekk fra Aften på en helt ubetydelig historie.

Når det er sagt tviler jeg ikke på at Politi og andre etater setter inn alle tilgjengelige ressurser for å få tak i de 10-15 000 kronene skattemyndighetene taper på dette...
    Det er så forbanna mye smålighet rundt om.
    Nå er det vel ikke lenge før man får vaffel- og kakeskatt ...
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

latterlig. Dessuten selges ølen på bussene for 25,-kr stk, dvs en fortjeneste på 10-11 kr. Alt for å slenge på nnoen stusselige kr for å få det til å virke "verre". Men det er vell ikke noe nytt i journalist-verden å vri og vende på saker å ting.
      Cola FG

Comment

Det er vel mer snakk om sjenkebevigling osv, sjekker bussjåføren legg eller?

Comment

Originally posted by Flem View Post
          Nå er det vel ikke lenge før man får vaffel- og kakeskatt ...
          Ikke lenge til det med de rødgrønne ved roret, nei... Arveskatt, gaveskatt... vaffel- og kakeskatt... Bare å finne på noe, så dukker det vel opp, før eller siden.

Comment

Originally posted by Marsh View Post
            Ikke lenge til det med de rødgrønne ved roret, nei... Arveskatt, gaveskatt... vaffel- og kakeskatt... Bare å finne på noe, så dukker det vel opp, før eller siden.
            Så du regner med at ei regjering med eller med støtte av Krf vil ordne dette

Her er det nok ei tantete avis som skal ha skylda, og ikke politikere.
            Arne G

søvnløs om natta - bevisstløs om dagen

Comment

Originally posted by Marsh View Post
              Morsomt å blande inn regjeringen i dettte. Spesielt etter som det er Høyre-avisa som har dratt det frem...
              Jeeesuz...

Comment

Cheezezz.. her har kona til Krf-Westerveld fått seg sommerjobb i agurktida..
                Grattis med årets dårligste agurk, June.
                ----------------
                Pilsner og slagsmål.
                Ille tilredte agronomer.

Comment

Morsomt hvordan dere får dette til å bli en partipolitisk sak. Poenget er vel at man har blitt klar over at gjeldende praksis er ulovlig, og stanset denne med en gang. Politi og påtalemakt ser på dette (til vanlig ihvertfall) som formildende. Nå har dette riktignok såkalt Vålerengarelevans, og da skal du ikke se bort ifra at onkel dunk og gutta kommer for å ta oss.

Taxi og rutebusser ansees jo som offentlig sted. Men siden medlemsforeningen Klanen arrangerer tur for sine medlemmer er vel ikke bussen offentlig?

For meg har denne saken to mulige utfall. Jeg kan drikke meg nesten dobbelt så full på medbrakt, evt drikke meg like full som vanlig og spare pengene...
                  Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                  [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Nå er det vel ikke sånn at buss sjåføren selger alkohol heller.. Er vel vi som kjøper "alt for mye" og selger det videre. Bare å legge saken død..

Comment

Originally posted by qxvrea View Post
                      Morsomt hvordan dere får dette til å bli en partipolitisk sak. Poenget er vel at man har blitt klar over at gjeldende praksis er ulovlig, og stanset denne med en gang. Politi og påtalemakt ser på dette (til vanlig ihvertfall) som formildende. Nå har dette riktignok såkalt Vålerengarelevans, og da skal du ikke se bort ifra at onkel dunk og gutta kommer for å ta oss.

Taxi og rutebusser ansees jo som offentlig sted. Men siden medlemsforeningen Klanen arrangerer tur for sine medlemmer er vel ikke bussen offentlig?

For meg har denne saken to mulige utfall. Jeg kan drikke meg nesten dobbelt så full på medbrakt, evt drikke meg like full som vanlig og spare pengene...
                      Alkoholloven § 8-9:
                      "Det er forbudt å drikke eller servere alkohol med mindre det foreligger bevilling til dette, og selv om dette skjer uten vederlag:
                      (noen irrelevant tilfeller)
                      6. på skip, fly, tog, buss eller annet innenriks transportmiddel for almenheten.

På steder som nevnt i første ledd, må heller ikke eier eller annen ansvarlig oppbevare, servere eller tillate servering eller drikking av alkohol."

På godt norsk; i en buss (uavhengig av funksjonen til bussen) må det være bevilling for å skjenke og servere alkohol.

En bevilling skal gis til den for hvis regning virksomheten drives, dvs. den som tjener på det, se alkoholloven § 1-4b. Sett fra mitt ståsted er det enten sjåføren, busselskapet eller Klanen v/turgruppa som skal innha bevilling, og ut fra den praksisen man har hatt, og det som fremkommer i artikkelen, tyder ting på at det er sjåføren som skal være bevillingshaver.

Så er det fremdeles to uavklarte spørsmål, som jeg i farta ikke finner fullgode og dokumenterbare svar på; det ene er om en buss som passerer flere kommuner og fylker trenger bevilling i en, flere eller alle kommunene den kjører gjennom og er i. Det andre er om en klanstur er tilstrekkelig lukket til å kunne anses som et lukket arrangement, eller om det klassifiseres til et åpent arrangement - forskjellen ligger i hvor stort bevillingsgebyret er (et par hundrelapper i det ene tilfellet, et par tusenlapper i det andre).
                      Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Originally posted by Skrible View Post

Så er det fremdeles to uavklarte spørsmål, som jeg i farta ikke finner fullgode og dokumenterbare svar på; det ene er om en buss som passerer flere kommuner og fylker trenger bevilling i en, flere eller alle kommunene den kjører gjennom og er i. Det andre er om en klanstur er tilstrekkelig lukket til å kunne anses som et lukket arrangement, eller om det klassifiseres til et åpent arrangement - forskjellen ligger i hvor stort bevillingsgebyret er (et par hundrelapper i det ene tilfellet, et par tusenlapper i det andre).
                        Regn med at en 5-6 byråkrater bruker de neste ukene på denne nøtten samt kalle inn Geelmyiden til 3000 kroner timen får å kunne gi Aftenposten et svar.

Comment

Working...
                        X