Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Død? NOT! Klanen lever!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Død? NOT! Klanen lever!

Er lei av å stadig se overskrifta 'Klanen er død' på forumoversikta. Har behov for å se noe som motsier dette, så derfor denne trådtittelen.

Syns også at når en tråd som har gått SÅÅ lenge og generert ca. 200 innlegg affal må kunne sies å bli diskutert av levende mennesker. Sannsynligvis er noen av disse med i Klanen og da skulle det vel være tegn til liv i den påstått døde...

Sjøl er jeg altså av den mening at vi lever. Vi lever kanskje ikke så sterkt og intenst som før, kan trenge fornyelse etc. men så lenge det er liv, er det håp.

Og vi var ikke så verst fx. i 2. omgang mot Tromsø i kvarten nylig. Dårlig oppmøte, ja. Men synging/stemning: BRA! Hvis DET kom fra en gjeng zombier, så er:
    1. jeg elendig til å se forskjell på vanlige folk og zombier.
    2. zombier langt mer ålreite enn ryktene sier...

Originally posted by san Paolo View Post
    Er lei av å stadig se overskrifta 'Klanen er død' på forumoversikta. Har behov for å se noe som motsier dette, så derfor denne trådtittelen.

Syns også at når en tråd som har gått SÅÅ lenge og generert ca. 200 innlegg affal må kunne sies å bli diskutert av levende mennesker. Sannsynligvis er noen av disse med i Klanen og da skulle det vel være tegn til liv i den påstått døde...

Sjøl er jeg altså av den mening at vi lever. Vi lever kanskje ikke så sterkt og intenst som før, kan trenge fornyelse etc. men så lenge det er liv, er det håp.

Og vi var ikke så verst fx. i 2. omgang mot Tromsø i kvarten nylig. Dårlig oppmøte, ja. Men synging/stemning: BRA! Hvis DET kom fra en gjeng zombier, så er:
    1. jeg elendig til å se forskjell på vanlige folk og zombier.
    2. zombier langt mer ålreite enn ryktene sier...
    Det er ikke klanen som lager liv, det er 228. Mange i klanen sitter i vg, postbanken øvre og haslund. Syns at klansmedlemer burde sitte i bendit nedre og de som synger i øvre.

Comment

Originally posted by Onnis View Post
      Det er ikke klanen som lager liv, det er 228. Mange i klanen sitter i vg, postbanken øvre og haslund. Syns at klansmedlemer burde sitte i bendit nedre og de som synger i øvre.

Sitter ikke du i VG selv?

Comment

jeg er egentlig møkka-lei denne plasseringa. Hvorfor kan ikke Vålerenga og Klanen være for alle som er interessert i Vålerenga og fotballen vi spiller, og livet Klanen lager?
        Så sier kanskje noen at de mener det er bedre med alle på ett felt osvosv.. Personlig syns jeg Klanen var morsommere å stå i før. Nå er det mere negativitisme og aggresjon(godt mulig jeg bidrar selv til det på kampene).
        Håper vi kan bli en mere famlilie som vi var før og ikke plassere alle der og der til de grader vi prøver å gjøre nå..

Men Klanen er for all del ikke død, bare litt annerledes..
        KOM IGJEN ENGA

Comment

Originally posted by SondreSM View Post
          jeg er egentlig møkka-lei denne plasseringa. Hvorfor kan ikke Vålerenga og Klanen være for alle som er interessert i Vålerenga og fotballen vi spiller, og livet Klanen lager?
          Så sier kanskje noen at de mener det er bedre med alle på ett felt osvosv.. Personlig syns jeg Klanen var morsommere å stå i før. Nå er det mere negativitisme og aggresjon(godt mulig jeg bidrar selv til det på kampene).
          Håper vi kan bli en mere famlilie som vi var før og ikke plassere alle der og der til de grader vi prøver å gjøre nå..

Men Klanen er for all del ikke død, bare litt annerledes..
          Ja, jeg er sjæl lei av sutringa. Jeg har kommet opp med en teori om at det har noe å gjøre med at vi tidligere så på et lag fullt av ræva spillere som gav alt, mens vi nå ser på et lag fullt av gode spillere som innimellom jogger rundt.

Det handler altså ikke om prestasjoner, men om innsats samtidig som en del folk har "surna" og forventer mye mer. Disse folka som bruker halve kampen på å kjefte ut argumenter, sjikane og klagesang trekker alle rundt seg ned, og dette er en ond sirkel.

Klanen er ikke død, men har seriøse utfordringer. Mange av disse utfordringene løses med selvinnsikt. Hvordan kan man påtvinge folk selvinnsikt? Umulig, spør du meg. Skal man da sitte på ræva? Nei, man skal lage liv, lurveleven og komme med påstander som får folk til å debattere, diskutere og tenke gjennom sitt forhold til tribunelivet.

Derfor er det viktig å ha en levende debatt, samtidig som det finnes nok av troll på forumet som ikke gjør denne debatten noe godt.
          Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

så mye mas om klanen er død eller ikke død.
            det blir bedre liv på tribunene med fler folk.
            mer folk kommer med bedre spill og resultater.
            bedre spill og resultater, kommer med ny trener.

Comment

Originally posted by sked79 View Post
              så mye mas om klanen er død eller ikke død.
              det blir bedre liv på tribunene med fler folk.
              mer folk kommer med bedre spill og resultater.
              bedre spill og resultater, kommer med ny trener.
              Det som kjennetegner klanen (iallefall gjorde det) er at vi er rå i motgang. Selv om vi er i første div. eller blir pissa på eller mæler til oss en heldig kvalik-plass, så er klanen der og høres godt.

Derfor synes jeg ikke vi skal skylde for mye på resultater
              Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Det og skylde på reultater blir for dumt, vi er jeg ikke kjent for og ligge i toppen av TL og spille stabilt godt over tid.
                Men folk har støtta opp like mye i med som i motgang.

Det og alltid klage på trenern som folk er veldig flinke til og gjøre gjør det bare værre for han og lykkes.Med det mener jeg at presset blir større og større og er ikke artig og høre at du ikke har tillitt.Noe dagens trenerteam ikke har hatt fra dag en,men like vel har gjordt en god jobb spør du meg.
                En pokal ifjord redda endel av sesongen og det ble gjordt klart før sesongen at vi sannsynligvis ikke kom til og spille stabilt godt.
                Iår har vi stort sett spelt bra,men slipper inn for enkle mål og scorer ikke på sjansene våres.Og treneren kan ikke noe for at en speller glepper markeringer eller bommer på åpent mål.

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                  Det som kjennetegner klanen (iallefall gjorde det) er at vi er rå i motgang. Selv om vi er i første div. eller blir pissa på eller mæler til oss en heldig kvalik-plass, så er klanen der og høres godt.

Derfor synes jeg ikke vi skal skylde for mye på resultater
                  På en annen side tror jeg resultatene har noe å si på stemninga nå om dagen. Ikke nødvendigvis at resultatene er så dårlig nå, men at de var så bra i 2004/2005.

Folk fikk da faktisk se at laget kunne prestere. Nå som vi har falt tilbake på litt mere normale resultater for Vålerenga, så skjønner ikke folk hvorfor ting ikke er som de var da, og de blir surmulende, klagende og desverre også mindre bidragsytende på tribunen.

Men til slutt bunner det meste i selvinnsikt. Jeg har alltid hvert av den oppfatninga at supporterne bidrar til at laget gjør det bra. Ta en titt på en spiller som Hæstad i cupfinalen. Han kan neppe beskyldes for å ikke ha innsatsen inne i de fleste kamper, men jeg er bombesikker på at det den gutten fikk oppleve i teltet kvelden før og i spillerbussen på vei til Ullevaal bidro til at han kom opp de 5 % ekstra han trengte for å spille sin beste kamp den sesongen.

Se også på Åråsen i år. Vi tente bluss og fikk opp en jævlig bra trykk i det spillerne fant sine posisjoner og skulle starte kampen. De 5-10 første minuttene i den kampen der var spillerne jævla gira og la et bra grunnlag for resten av kampen. Jeg har ihvertfall ikke sett Panzer trøkke til med så harde og presise taklinger verken før eller etter den kampen denne sesongen her.

Så da handler det egentlig bare om hva hver enkelt vil gjøre det til. Hvis du ikke har motivasjon nok til å bidra bortsett fra når det går jævlig bra, så får du kanskje aldri oppleve at det går jævlig bra igjen.

Men hvis du er gira på oppleve banestorming ala Skien i 2005, feiringa i Oslo 2005, eller en cupfinale med tilhørende cuptelt og cuptog, så er det kanskje på tide å heve din røst, hoppe noen hopp og vaie med noen flagg for å få oss tilbake til de gode tidene og opplevelsene!

Comment

Klanen er nok ikke død, men jeg tror den blir svakere for hvert år i den form den nå er!
                    Ting som bør gjøres er i mine øyne følgende:
                    SAMLE KLANEN!!!!
                    Samle klanen på en føkkings tribune!

2 enkle grep skulle man tro, men det er det neppe.
                    Alltids noen som nekter å flytte seg fra der de nå er, selv om jeg tror at de fleste er enige om å samle oss til en tribune.
                    I tillegg bør noen og enhver gå i seg sjøl, er det noe som slår negativt ut for evt. nye tilvekster på tribunen, så er det å kjefte som bare f... fordi de ikke synger, hopper osv. Disse som er SÅ mye bedre og tøffere og flinkere supportere enn andre, ødlegger mer for "totalklanen" enn de bygger den opp.
                    En røff tone er ok det, det er sånn som det skal være, men noen fatter ikke helt hvor grensa er. Nok om det!
                    At vi har blitt litt store, er også ting som slår ut på synginga, da utrolig nok i negativ retning. Noe av dette kan nok rettes opp med å samle alle under samme tak, bortsett fra lyden da..den tar den tiden tar fra den ene til den andre siden av klanen, ergo vil det bli litt forsinkelseseffekt uansett. Og i tillegg så blir det jo startet sanger samtidig på hver sin kant noe som også er uheldig, men dette går det an å gjøre noe med..
                    Etterhvert vil de som bidrar mest havne midt i smørøyet, og de som bidrar mindre komme utover på sidene (som i gamledager) dette er i mine øyne den beste veien å gå.
                    For å summere opp, Samle klanen ( det betyr i mine øyne: føkk fraksjoner, vi er en føkkings klan ferdig med det!!)
                    Samle oss på en føkkings tribune! Garantert liv og røre og bedring i synginga!

Så drite i å fortelle at "jeg er en bedre supporter enn deg" det øker ingens potensiale. Det bidrar vel heller til dårlig stemning mellom egne folk. La folk få lov til å lære sanga først i allefall, om de ikke trives der det er mayhem, så sklir de naturlig ut til sidene etterhvert..
                    Skal det være lov å korrigere noen på tribunen, så må det være å få "hysjet" ned de som kommer med oppgulp til egne spillere, noe som også er bedritent piss.
                    Hmm litt langt innlegg, mulig jeg har gjentatt meg sjøl også, sorry i såfall...

Comment

Jeg tror ikke å samle Klanen er noen bra løsning idet hele tatt! Klanne bør(som tidligere) være åpen for alle og enhver! Så kan vi ivrige og ihuga supprtene dra igang sanger og bidra til en positiv og god stemining, som får folk til å få lyst å komme tilbake, selvom det ikke går såå bra på banen bestandig. Det skal være engasjement og gøy(så mye som mulig) å være på kamp med Vål'enga!

Jeg f.eks blei ikke Vål'engasupporter i de tider Vålerenga var spesielt gode på banen og vant noe særlig. Men Klanen var der og jeg syntes det var gøy å dra på kamp, og likte engasjementet! Så er det jo selvfølgelig litt smaken er som baken, men tror nok en åpen og positiv Klanen drar flere enn en lukket og mere-eller-mindre positiv/negativ Klanen.

Det er nå min teori. Kan selvfølgelig skrive mye mer utfyllende, men frister ikke så veldig akkurat nå..
                      KOM IGJEN ENGA

Comment

Working...
                      X