Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Fotball & Hockey

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fotball & Hockey

[ er ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste denne, men siden det angår klanen både når det gjelder fotball og hockey så legger jeg den ut her, bare og flytte den. ]

jeg må le, igjen..
    toppidrettsnorge spør seg sjæl; hvordan få fler folk på kamper.
    en ting kunne jo vært og satt opp kampene litt bedre.
    som f.eks åpningskampen vår mot Comet.

Søndag 13 September. Akkurat da Vif-fotball spiller mot FFK.
    I fredrikstad.

Hadde NHF og NFF gått sammen om dette, kunne vi jo flytta FFK kampen til lørdag, slik at Klanen fikk muligheten til og få med seg begge.

En annen ting er øl, som også gjelder på fotballkamper.
    vi menn(esker) er enkle.
    vi liker sport. og vi liker øl.
    vi liker sport OG øl sammen.

enda bedre liker vi og se sport LIVE, mens vi konsumerer øl.

I amerika, der sikkerheten rundt ting faktiskt er værre enn her, så får de drikke øl, både på hockey,fotball, basket og nfl kamper.

i nederland det samme. er så deilig og sitte på ArenA og se Ajax og ta seg en kald pils.

I UK må man vel stå i gangene bak tribunene og kjøpe og drikke det, men der er det jo skjermer overalt så man går jo ikke glipp av noe hvis man må leske seg.

Litt bedre samspill mellom toppidrettsutvalget og litt løsere regler, tror jeg vil få mange fler på kamp. både hockey og fotball.

Mener at man kan ha med øl på plassen sin i England. Eneste er at de selger bare før kamp og i pausen.

Comment

Når det gjelder kollisjon mellom hockey- og fotballkamper burde man selvsagt forsøke å unngå det. I høst spiller vi 4 søndagskamper mens fotballen fortsatt ruller. 2 av hjemmekampene er mens VIF fotball er i hhv Bodø og Bergen. Er kanskje ikke det store behovet for å flytte hockeykampen da hvis man prioriterer å holde på de faste kampdagene? 1 av kampene er en bortekamp på Hamar samtidig som vi har besøk av Sandefjord på Ullevål. En telefon til Hamar vil sikkert få denne kampen omberammet til lørdag.

Når det gjelder serieåpningen mot Comet, som kolliderer med fotballkamp i Fredrikstad, så kan det jo være at man venter for å se om fotballkampen blir flyttet til lørdag eller mandag pga TV-sendinger? Uansett synes jeg VIF hockey bør sørge for at kampen ikke blir spilt samme dag som fotballkampen og samtidig legge seg i selene for å markedsføre kampen skikkelig selv om det "bare" er Comet vi skal møte.

Comment

enig. og må bare presisere at dette gjelder jo ikke bare oss, men også stavanger, fredrikstad, asker (nå vet ikke jeg om fansen til stabæk er Frisk fans og?) og hadde hamkam vært i TL så også Hamar, og kanskje Sparta.

Comment

Originally posted by enga View Post
          Mener at man kan ha med øl på plassen sin i England. Eneste er at de selger bare før kamp og i pausen.
          Det var hvertfall ikke sånn da jeg så United - Liverpool på Old Trafford i fjor. Da måtte man drikke under stadion før man fikk komme opp for å se resten av kampen.
          Uansett så ville bare dette vært helt ålreit i Norge også, et sted må man jo begynne.
          Til debatten som pågår syntes jeg det er merkelig at man ikke skal klare å få hockeykampene til å kræsje med den ene fotballkampen i uka, for det er dessverre bare å innse at fotball aldri kommer til å bli flyttet fordi det kolliderer med en ishockeykamp. Selv vil jeg bare ha hockey på søndager så jeg kan se mest mulig
          There is the right way, the wrong way and the Norwegian way

Comment

ja ikkesant.
            hvorfor ikke ha fotballkampene på fredag og lørdag istedet ? kl. 18 på fredag og 20.00 på lørdag?
            det sier seg selv at folk ikke kan dra på bortekamper når laget spiller søndag klokka 20. Det virker som om NFF eller NTF ikke skjønner at folk jobber.
            heldigvis når det gjelder hockeyen pleier jo kampene og begynne kl 17.
            Nei de får skylde seg selv når de legger det opp slikt de gjør.

Comment

På Lerkendal har de en supporterpub som er plassert på samme tribune som Kjernen holder til på (Øvre Adressa) http://www.rbk.no/info/article133235.ece Øl må naurligvis nytes inne på puben og kan ikke tas med ut på tribunen.

Svenske hockeyhaller har det samme konseptet. Løfbergs Lila Arena i Karlstad har restaurant, en stor og to mindre sportspuber...

Comment

jøss så bra.
                vet også at flere klubber i holland der supportergruppa har eget klubbhus inne på arenene, der de har egen pub.
                Kanskje dette er noe og tenke på inne på vår nye stadion?
                Den 12 mann, eller noe.
                Hvis da det selfølgelig blir en litt mer liberal sjenkepolitikk.

Comment

Originally posted by lasse1910 View Post
                  Det var hvertfall ikke sånn da jeg så United - Liverpool på Old Trafford i fjor. Da måtte man drikke under stadion før man fikk komme opp for å se resten av kampen.
                  Uansett så ville bare dette vært helt ålreit i Norge også, et sted må man jo begynne.
                  Til debatten som pågår syntes jeg det er merkelig at man ikke skal klare å få hockeykampene til å kræsje med den ene fotballkampen i uka, for det er dessverre bare å innse at fotball aldri kommer til å bli flyttet fordi det kolliderer med en ishockeykamp. Selv vil jeg bare ha hockey på søndager så jeg kan se mest mulig
                  Det er ikke lov til å ta med ølen inn på stadion i England, du må drikke den under tribunen på anviste områder hvor dem sleger det. Det står vakter ved alle innganger når du skal inn igjen på plassen din som sjekker at du ikke har med deg inn.
                  Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Øl og idrett, inkl fotball, passer IKKE sammen...

Sånn er det bare

Comment

Originally posted by Toy S View Post
                      Øl og idrett, inkl fotball, passer IKKE sammen...

Sånn er det bare
                      Jeg er uenig, og mange med meg.

Sånn er det bare

Comment

Fotball og øl, passer så bra sammen at jeg nesten ikke kan forklare det... Blir som hånd i hanske, og alt det der.

Comment

Det er ikke Øl og idrett som ikke går. Det er Øl og noen supportere som ikke går.

Så fordi noen garantert ville drukket som i russetiden (som de gjør på bortetur), så kan ikke vi andre ta oss en rolig øl eller 2. Sånn er det.
                          Geir Bergerud

En By, Ett Lag

Comment

ja... det gode gamle "ødelegger for alle andre" trikset..
                            men det er jo absolutt ikke værre enn og ha det slikt de har det i alle andre land, en vakt som sier "nei nå er du for full"..
                            det kan jo alle de som står utenfor og sjekker oss for det ene med det andre si ifra om, syns jeg.
                            har man kommet seg inn så bør det være de i utsalgsbodene som sier ifra.
                            personlig syns jeg ikke det er noe og være kanon dritings på fotballkamp. ikke ser man ordentlig, tekster glemmes og balansen er et kapittel for seg selv ;P
                            Men at ølsalg hadde fått flere på kamp er jeg 200% overbevist om.

Comment

Working...
                            X