Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Med klansbussen - Stabæk borte søndag 23.08.09 kl 20:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Dorian Stefan View Post
    Hvor vanskelig er det? Følg med på vpn/klanen.no...Skal du ha særbehandling fordi du er treig...Jeg veit du er selværklært "grûnder" men samma reglene gjelder for alle medlemer. Så rull inn gjeipen. Ta 31 bussen meda dama di da...ikke værre. Gutta i turgruppa gir opplysninger om når man bør melde seg. Følg med. Det er ikke rakkettforskning.
    > Ja for det er KJEMPELETT å følge med på dette og annet når en har blitt proppa med 13 - 15 piller HVER dag en god stund og ligger i sykehusseng på Lovisenberg, så rull inn gjeipen og se og skjønn hva jeg skriver...

Comment

Originally posted by Toy S View Post
      > Ja for det er KJEMPELETT å følge med på dette og annet når en har blitt proppa med 13 - 15 piller HVER dag en god stund og ligger i sykehusseng på Lovisenberg, så rull inn gjeipen og se og skjønn hva jeg skriver...
      Jeg er helt sikker på at alle her sympatiserer med det faktum at du har blitt rammet av en kjip sykdom. Samtidig forsto jeg på deg at det var prinsippet du ønsket å løfte fram en diskusjon rundt, ikke enkelttilfellene.

Forhåpentlig er det ikke så mange av oss som er i samme situasjon som deg, men det er mange av oss som av forskjellige årsaker er sent ute. Enten fordi man ikke får ut fingern, eller på grunn av endrede omstendigheter. Da er det selvsagt kjipt at bussen er utsolgt.

Hvis det er en gjenganger at Klansbussene blir utsolgt 2-3 dager før kamp, er det noe Klanen bør ta til etteretning, slik at vi får flest mulig folk på kamp.

Selv om det er enkelt å komme seg til kamp via det lokale rutetilbudet, er det vesentlig morsommere å dra på kamp sammen. Det kan være tungen på vektskålen for hvor vidt man drar eller ei.

Comment

Det er det jeg tenker på også, at det er kuulere å få det sosiale felleskapfølelsen før kamp med å dra på tur sammen, og det blir noe annet å sitte på en klansbuss enn tbane - buss eller tog liksom...
        Der er derfor vi heter Klanen, en stor familie, og da bør det være buss for alle, ikke bare for de som melder seg på en uke i forveien...

Og å skylde på penger blir bare latterlig når vi ser hva klanen har brukt penger på de siste årene, bla stadionutredning og Vertshuset, begge ting som har kostet klanen flere milloner kroner, samtidig som vi ikke skulle ha råd til å tape en tusenlapp eller to hvis en buss " bare " skulle bli halvfull ved avgang til et eller annet sted...
        Det er vel en god del viktigere å få folk til kamp enn at vi har to - tre egne puber å drekka på...

Comment

Opplegget fungerer i all hovedsak på følgende måte.

Turgruppa bestiller x antall busser til hver aktuelle bortekamp. Vi gjør en vurdering fra kamp til kamp på hvor mange busser vi trenger. Torsdagen før kamp må vi melde tilbake til Sporveiene vedr ekstrabestilling, eller avbestilling.

Erfaring fra i år, men også i fjor, og tildels også sesongen før der, har interessen dalt. I tillegg spiller vi ikke akkurat feiende flott fotball for tida. Det påvirker også reiseoppslutninga.

På onsdag var det ikke solgt mer enn ca 50-60 bussbilletter til Stabæk. På torsdag ca. 80.

Etter disse tallene gjorde vi en vurdering på at det ikke kom 150 pers i Sjappa fredag og lørdag for å handle bussbillett. Vi avbestilte derfor en buss.

Mulig det var feil. Men økonomisk var det riktig.

Tilslutt, husk at leie av busser koster en del penger. Turgruppa har brukt mye penger på at folk skal komme seg på kamp i år. Vi har et budsjett å forholde oss til.

Hilsen Jostein
          -turgruppa

Comment

Klanen setter opp busser til alle bortekamper bortsett fra tromsø/bodø.

Bussene er ment som ett tillegg til den jungelen av private busser vi heldigvis også har. Hver torsdag før match må vi bestemme oss og sende inn endelig bestilling til sporveiene. Torsdag var det 20 billetter igjen. Vi tok da en avgjørelse om at det holdt med en leddbuss. Hadde vi skullet lenger en til fornebu hadde vi kanskje vurdert det annerledes og hatt en i bakhånd for sikkerhets skyld.

Når det gjelder pengebruk blir det for dumt å blande inn hvordan vi forvalter fonda våre med årets turbudsjett. Alle de lange turene har gått med stygt underskudd (trondheim,molde,viking,ålesund og verdal), derfor er vi nødt til å tenke penger desverre.

På den andre siden vet du og alle andre at det meste ordner seg med en telefon til meg eller jostein (eller til en av de private bussene for den saks skyld) hvis det kniper med bussplass. som du selv sier, vi er klanen, og da er det alltid plass til en til.....

Kjellsen

Comment

Godt turgruppa vet å koordinere seg internt mht. de konkrete fakta i saken....

Comment

Working...
              X