Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Trommer for bønder, stoltramping for bohemer??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Trommer for bønder, stoltramping for bohemer??

Jeg er født vanskelig og har etterhvert også rukket å bli gammal og bitter, kan derfor noen forklare meg følgende:

His det er så forferdeig med trommer, hvorfor står ofte dere veldig ivrige å tramper med stolsetene??

Det er i prinsippet ingen forskjell. Det samme går for dere som liker å slå på reklameskilta.
    Geir Bergerud

En By, Ett Lag

Det er vel ikke nødvendigvis de som er mest imot trommer som står å tramper. Er mange pro-tromme folk i klanen også.

Comment

Det er vel tatt opp en del ganger før, og det er vel gjort ganske klart fra mange at de er for trommer generelt sett. De tror det hjelper til med å bygge opp en god stemning på tribunen. At noen velger å trampe på seter hjelper jo til, det ser vi gang på gang.

At en tromme som dunker myye høyere enn hva setene gjør blir dumt å ta i bruk er det mange som sier, mens setene høres bare på feltet der vi står å synger. Men det gir jo samme effekt. Så syns det er helt greit å trampe litt her og der.
      IKAROS

Comment

Altså: Ingenting er mer trist enn å se en gjeng gulkledde bønder hoppe opp og ned, når det ENESTE du hører er "dunk dunk dunk"! DERFOR er trommer for bønder. Tromme passer fint blandt mange tusen folk. Lettere å holde takten og det skaper helt klart litt trøkk. MEN, en tromme skal ikke overdøve synginga, og det er akkurat det som skjer her i Norge.

Setene derimot blir brukt kunn for at folk i klanen skal holde takten bedre, og i tillegg skaper det litt trøkk akkurat hvor vi står. Resten av stadion hører ikke setene, og det er hele poenget. Nettopp derfor er det ok med setene, selv om det i utgangspuktet ikke burde vært nødvendig.

Det er selvsagt en bakdel med disse setene også. . Setene bidrar ofte til at folk begynner å klappe, fordi de tror at det skal klappes når folk dunker i setene, og det er synd. Jeg synes det er helt utrolig at folk fortsatt sliter med å IKKE klappe til "i Oslo by". Det er uforståelig for meg. men men. .

For å oppsummere: Trommer er for bønder. Seter fungerer, men vi burde klart å holde takten og skape trøkk uten! Reklameskiltene gidder jeg ikke kommentere. Det blir bare useriøst å stå og banke takten på dem. greit å smelle i dem når vi skårer e.l, men ikke mens vi står og synger.

Comment

Originally posted by geirb View Post
          Jeg er født vanskelig og har etterhvert også rukket å bli gammal og bitter, kan derfor noen forklare meg følgende:

His det er så forferdeig med trommer, hvorfor står ofte dere veldig ivrige å tramper med stolsetene??

Det er i prinsippet ingen forskjell. Det samme går for dere som liker å slå på reklameskilta.
          Det er kult med stoltrampinga. Lydbølgene får fettet til feite gretne klansmenn til å dirre sånn småsexy, som kidsa liker det!
          Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
          [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Det er mye kraftigere lyd i en stor bonde-tromme enn hva det er i et stol sete. Tviler på at de hører det over på andre siden.

Comment

Stol tramping er for bohemer, trommer er for bønder.

Comment

Hvem er det som betaler for de stolene dere tramper i stykker på hjemmekampene? Koster jo klubben ca 2100 pr sete pr gang. Så tramper man i stykker ca 15 seter da pr kamp i løpet av sesongen så kunne det vært startkapital til en ny midtstopper det.
                Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Originally posted by haraa1 View Post
                  Hvem er det som betaler for de stolene dere tramper i stykker på hjemmekampene? Koster jo klubben ca 2100 pr sete pr gang. Så tramper man i stykker ca 15 seter da pr kamp i løpet av sesongen så kunne det vært startkapital til en ny midtstopper det.

Nå har ikke jeg sett så mange som ødelegger stoler med vilje, litt må klubben tåle for å få igjen god trykk, liv og stemning!
                  Du kan jo kutte ut disse BK burgerne og begynne å synge litt mer istedenfor å kjefte på alle rundt deg.

Comment

Originally posted by Almighty View Post
                    Nå har ikke jeg sett så mange som ødelegger stoler med vilje, litt må klubben tåle for å få igjen god trykk, liv og stemning!
                    Du kan jo kutte ut disse BK burgerne og begynne å synge litt mer istedenfor å kjefte på alle rundt deg.
                    BK burgere, tror du tar feil av meg og en annen gitt Lenge siden jeg har kjefta på noen også, synger meg hes for det meste.

Comment

Originally posted by haraa1 View Post
                      BK burgere, tror du tar feil av meg og en annen gitt Lenge siden jeg har kjefta på noen også, synger meg hes for det meste.
                      Isåfall beklager jeg

Comment

For meg så er det litt det å ta med seg hjelpemilder på stadioen som er ille(ropert,klappere,trommer), vi burde ikke trenge sånnt, men å utnytte et sete foran deg som er der fra før blir noe anna.
                        Sete kan også som andre har nevt hjelpe til å holde takten, og lage det lille ekstra som kanksje får folk til synge enda mer.
                        I forhold til de fleste i Norge som bruker tromme/capo, hvor du får noen få som kunn starter sanger og styrer stemminga. Har vel vi hatt i klanen litt mere anarki på tribunen, hvor fler kan medle seg på. Noe som jeg mener har gjort at klanen har veldig mange sanger med ironi og humor, noe jeg er veldig stollt av.
                        Tromma er noe som en bruker og overdøver de andre, stoler er noe alle kan bruke og improvisere litt med(men prøv og hold takten da:P).

-INGEN TRÅER HOLDER MEG!
                        ouSV - Enga for de gale!

Comment

Bare vent til den dagen to personer slår seg sammen, har øvring på ullevaal 3 dager i uka og hamrer på de setene som om de var verdens beste trommeslagerDa blir're rytme i klanen
                          IKAROS

Comment

Originally posted by geirb
                            Ditt poeng var at det ble bedre lyd, jeg bar ga deg et alternativ jeg.
                            Du er vel dem som syntes det er greit at regningen for ødelagte stoler sendes til vif?
                            Rolig nå, den regningen de evnt får på et ødelagt stolsete får de nesten tåle. Ikke få noe inntrykk at jeg er for herverk, men uhell kan skje. Dessuten prisene pr. sete som Haraa1 oppererer med, kan jeg ikke fatte å begripe at kan være riktig.

Tips til stoltrampere. 70 % av kroppsvekta på beinet som ikke er på setet, så vil setet få en belastning på 30 kg på en i 100 kg klubben Jeg har trampa på samme setet i lang tid, er fortsatt i god behold
                            Cola FG

Comment

Originally posted by SånnPisserEnga View Post
                              Rolig nå, den regningen de evnt får på et ødelagt stolsete får de nesten tåle. Ikke få noe inntrykk at jeg er for herverk, men uhell kan skje. Dessuten prisene pr. sete som Haraa1 oppererer med, kan jeg ikke fatte å begripe at kan være riktig.

Tips til stoltrampere. 70 % av kroppsvekta på beinet som ikke er på setet, så vil setet få en belastning på 30 kg på en i 100 kg klubben Jeg har trampa på samme setet i lang tid, er fortsatt i god behold
                              Prisen var noe jeg hørte via KST som dem hadde fått oppgitt av VIF. Men om det er riktig eller ikke kan jeg ikke gå god for. Men regner med dem har oversikten på det

Comment

Working...
                              X