Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Trommer for bønder, stoltramping for bohemer??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Niding View Post
    Prisen NFF betaler pr. sete er nok langt lavere enn 2100.
    Sånne produkter koster jo ikke filla lenger så innkjøpsprisen er nok ikke mer enn et par hundrelapper.

Men som det blir skrevet tidligere i tråden, NFF skal ha noen til å sjekke setene, bytte dem ut også videre. Det er her kostndadene drar seg opp.
    Oppå dette legger sikker NFF minst 30%, de gjør jo ikke dette til kostpris.
    Fint hvis dere som veit så mye bedre legger opp en link til at den prisen som vif oppgir er så utrolig feil. Her kan du se på sandnes sin stadion at dem betaler 800 pr stk når dem skal skifte 100 seter, og dette er enkleste sort, og ikke slik vi har på ullevål.
    http://www.sandnes.kommune.no/Fillag..._vedlegg11.pdf
    Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Originally posted by haraa1 View Post
      Fint hvis dere som veit så mye bedre legger opp en link til at den prisen som vif oppgir er så utrolig feil. Her kan du se på sandnes sin stadion at dem betaler 800 pr stk når dem skal skifte 100 seter, og dette er enkleste sort, og ikke slik vi har på ullevål.
      "en link til den prisen som vif oppgir" - kan ikke du oppgi den linken?? du kommer med en prisantydning, og du mener vi må bevise den??

anngående sandnes sin pris på 800 per sete - det høres mye, mye mer fornuftig ut. De ser også skremmende like ut som de vi har på ullevål..

http://mm.aftenbladet.no/multimedia/...JP_194545m.jpg

Comment

Nå tror jeg du missforstod budskapet i mitt innlegg.
        Det jeg ville formidle er at det er flere måter å beregne prisen pr. sete på.
        Om man ser på selve plastplata enkelte sitter på, andre står på, koster den nok svært lite.
        Vi (min arbeidsplass) importerer kobbergjenstander fra Kina og disse koster "nesten ingenting" tatt poduktet i betrakning.
        Å presse ut en plastbit koster langt mindre.

Men i regninga, som jeg skrev, må man ta i betrakting arbeidstid og andre omkostninger.

Når du bytter 100 seter på en gang viil nok prisen ligge lavere enn om man bytter 100 seter litt sånn nå og da, dette skyldes de "andre" kostnadene som ikke er selve plastplata.

Altså, jeg synes ikke prisen du har hørt virker urimelig om man tar hele bildet i betrakning.

Finn noen andre å agitere med
        www.grydis.no - Bilder av Vålerenga
        Glemmer passordet mitt...

Comment

De er nok ganske like som våre, og prisen er jo nesten 1/3 av hva som ble nevnt over her (2100,-).
          Tenker man da at resterende beløp er alle andre kostnader, så er det jo snakk om 1300,- per sete. Det blir 130 000 kr i ekstra utgifter for å bytte setene? Jeg syns det høres litt drøyt ut... Men hva vet vel jeg

Så er dette prisen de betaler for 100 seter. Man kan jo da tenke seg at man kunne få det enda litt billigere dersom man bestiller 1000 seter?

De klager jo på at det blir ødelagt seter ved hver eneste kamp, både på hjemme og bortetribunen, så det man trenger kanskje ikke gå på skole i så mange år før man skjønner at det kommer til å skje igjen også. Så hvorfor ikke kjøpe flere seter på en gang?

Og som -=VIF=- sier, se dette som "prisen å betale" for at de som er igjen å lager stemning skal gidde å engasjere seg. Legger man en demper på de som bidrar så ender det bare med at de ikke gidder. Noen seter ser jeg for meg at VIF har penger til å betale for. Lyn bruker jo ikke engang Bend-it tribunen, så de trenger vel strengt talt ikke byttes ut før det skal være landskamp?

Det sies jo også at det blir fakturert for seter som ikke skiftes. Om de tar betalt for et sete to ganger men bytter det ut engang, så kan man jo fort si at prisen halveres...
          IKAROS

Comment

For å ta et helt konkret eksempel, så fikk jo KFL 50 000,- i bot for å betale for 52 seter som de ødela under cupfinalen 2008.

Det blir en pris på 961,50,- per sete ferdig byttet.

50 000 er jo også et ganske rundt tall da, tilfeldig? Eller kanskje NFF syns det er ok å tjene noen kroner på dette? Isåfall er jo prisen opprinnelig enda lavere...
            IKAROS

Comment

Har det noen gang vært diskutert mellom VIF/Klanen og NFF/Ullevål stadion å etablere et ståfelt f.eks på øvre Bend-it? Det hadde vært mulig å fjerne alle stolene på felt 228 og sette opp bølgebrytere på hver 5 rad. Det ville gitt plass til flere på feltet også. Utfordringen blir at stolene må monteres før hver landskamp og fjernes igjen etterpå. Det samme måtte blitt gjort til kampen mot PAOK, eller man lot være å bruke feltet. Hvis Klanen hadde ønsket en slik løsning måtte man kanskje stille opp med folk på dugnad for montering/demontering av stolene. Vet at dette var stort diskusjonstema i Stabæk når de etablerte ståfeltet der (som vel ikke eksisterer lenger?).

PS! Det er 4 landskamper på Ullevål i år. Det ville betydd 8 dugnader.

Comment

Ullevål vil ikke engang diskutere å lage ståplasser. Vi har også sett på hvordan setene er festet og skal de kunne monteres opp/ned i forbindelse med landskamper må vi bytte ut alle sammen. dette fordi de er festet på en sånn måte at boltene som holder de på plass ikke kan skrus ut og inn. Men dette har vel du sjekka ut når du er på Ullevål Pondus så egentlig burde du vite at det medfører større kostnader enn å betale for de ødelagte. At vi bør ha mer kontroll med hva vi betaler for er en annen sak.

Det er også spørsmål om hvor disse skal lagres når de ikke skal brukes. Går fint å ikke ødelegge setene når man står på dem. De ryker som regel i forbindelse med mål og da pga at vi står trangere der enn andre steder på stadion.

Svenna

Comment

Originally posted by daddycool View Post
                  (...)De ryker som regel i forbindelse med mål og da pga at vi står trangere der enn andre steder på stadion.

Svenna
                  Det er ett godt poeng i denne diskusjonen.
                  Setene blir ikke ødelagt av at man holder takten på sanger, men at lsk putter på overtid.

Comment

Originally posted by daddycool View Post
                    Ullevål vil ikke engang diskutere å lage ståplasser. Vi har også sett på hvordan setene er festet og skal de kunne monteres opp/ned i forbindelse med landskamper må vi bytte ut alle sammen. dette fordi de er festet på en sånn måte at boltene som holder de på plass ikke kan skrus ut og inn. Men dette har vel du sjekka ut når du er på Ullevål Pondus så egentlig burde du vite at det medfører større kostnader enn å betale for de ødelagte. At vi bør ha mer kontroll med hva vi betaler for er en annen sak.

Det er også spørsmål om hvor disse skal lagres når de ikke skal brukes. Går fint å ikke ødelegge setene når man står på dem. De ryker som regel i forbindelse med mål og da pga at vi står trangere der enn andre steder på stadion.

Svenna
                    Spørsmålet mitt var egentlig bare om det var vurdert å fjerne stolene, og som du forteller blir det både vanskelig og dyrt. Uansett er det ikke noe mere å tenke på så lenge vi snart skal flytte til eget stadion. Regner med at spørsmålet kommer opp igjen da. For skal vi ha en vanlig ståtribune med bølgebrytere må vi samtidig ha en løsning for hvordan montere stoler ifm E-cup. Kanskje blir det så komplisert og dyrt at man ender opp med en løsning à la Gamla Ullevi hvor man stripser opp setet mot ryggen og har bølgebrytere mellom hver rad?

Comment

Originally posted by Pondus View Post
                      Har det noen gang vært diskutert mellom VIF/Klanen og NFF/Ullevål stadion å etablere et ståfelt f.eks på øvre Bend-it? Det hadde vært mulig å fjerne alle stolene på felt 228 og sette opp bølgebrytere på hver 5 rad. Det ville gitt plass til flere på feltet også. Utfordringen blir at stolene må monteres før hver landskamp og fjernes igjen etterpå. Det samme måtte blitt gjort til kampen mot PAOK, eller man lot være å bruke feltet. Hvis Klanen hadde ønsket en slik løsning måtte man kanskje stille opp med folk på dugnad for montering/demontering av stolene. Vet at dette var stort diskusjonstema i Stabæk når de etablerte ståfeltet der (som vel ikke eksisterer lenger?).

PS! Det er 4 landskamper på Ullevål i år. Det ville betydd 8 dugnader.
                      Hvis du finner 20-30 mann som stiller frivillig på dugnad før kamp, så skal jeg jobbe for å finne en slik løsning
                      Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                        Hvis du finner 20-30 mann som stiller frivillig på dugnad før kamp, så skal jeg jobbe for å finne en slik løsning
                        når skal vi møte

Comment

Working...
                        X