Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

blussing og poeng

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by superman View Post
    Hva syns folk da? Var det verdt det?
    I utgangspunktet nei, selv om anledninga var spesiell. Siden trusselen om poengtrekk teoretisk er der, så var det i tillegg noe hasardiøst med tanke på tabellsituasjonen.

Det jeg lurer på om noen veit er hva penga bøtene utgjør går til? Går det til NFF? Og blir de eventuelt øremerka til verdige tiltak? Mener at spillere som blir bøtelagt i England ofte må donere lønna til veldedighet og ikke at de blir igjen i lønnsavdelinga. Hvis blussebøter kunne gått til veldedige formål, så kunne man jo i det minste si at man blusset for en bedre verden...

Comment

• Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
      Nei. Og er vel ikke rare muligheten for at de skyldige gjør opp for seg.
      Jeg ville ikke vært for bastant i påstanden om at dette koster klubben 50.000. Flere har etterlyst kontonr for å bidra.

Jeg synes det var verdt det denne gangen. Tross alt mot lyn osv, men synd at vi ikke gjør det skikkelig når vi først gjør det.
      Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

• Originally posted by Erlink View Post
        Jeg synes det var verdt det denne gangen. Tross alt mot lyn osv, men synd at vi ikke gjør det skikkelig når vi først gjør det.
        Veldig enig med dette. Når vi først skal dra i gang bluss holder det ikke med 4 stk. Når vi først skal pådra oss bot, så kan vi like greit fyre opp 30-40 stk, fordelt utover hele feltet. Jeg tror ikke boten ville blitt veldig mye høyere av den grunn.

Comment

• Originally posted by Plaum View Post
          Veldig enig med dette. Når vi først skal dra i gang bluss holder det ikke med 4 stk. Når vi først skal pådra oss bot, så kan vi like greit fyre opp 30-40 stk, fordelt utover hele feltet. Jeg tror ikke boten ville blitt veldig mye høyere av den grunn.
          Det er vanskelig å forutse all den tid det er lite som minner om rettssikkerhet i slike sammenhenger. Tidligere har antall bluss hatt noe å si på botstørrelsen, iallefall når det kan trekkes frem som skjerpende omstendighet, men denne gangen har vi fått tidenes høyeste bot (?) for 4 bluss.

Comment

• Er enig det. I sånne sammenhenger er det verdt det. Men det kunne godt blitt gjort ordentlig når det først blir gjort

Comment

• Originally posted by zider View Post
              Er enig det. I sånne sammenhenger er det verdt det. Men det kunne godt blitt gjort ordentlig når det først blir gjort
              Jeg syns også det var verdt det, men syns ikke jeg kan kritisere de som ikke gjorde mer når jeg selv ikke bidro. Kommer det et kontonummer for bøtebidrag, så skal jeg imidlertid bidra med min del der.

Comment

• Jeg synes absolutt det var verdt det ja.

20 september ble en jævlig spesiell dag for klubben og for oss alle,
                og i et større historisk perspektiv er 50 000 dråper i havet.

Selvfølgelig ser man også alvoret når det gjelder bøter av denne størrelse,
                men tror ikke fremtidens Vålerengafans kommer til å bruke dette
                mot oss akkurat ...

Med litt velvilje og juleøl innabords kan man kanskje til og med
                betrakte sånne rampestreker mer som "utgifter til inntekts erhvervelse"
                (les: stor stemning på tribunene = flere supportere osv).

Husk også at mange unge og lovende fotballspillere i dette landet
                ønsker å spille for oss. Hvorfor? Er det bare pga vakre drakter?

4-1!

Comment

Jeg ville ikke vært for bastant i påstanden om at dette koster klubben 50.000. Flere har etterlyst kontonr for å bidra.

Klubben kan vel ikke opprette et kontonummer eller gå ut med oppfordringer om å sette inn penger på klubbens konto for å dekke disse bøtene? Det har jo blitt sagt fra Forbundet at man kan kanskje må se på andre straffemetoder som f.eks poengtrekk ettersom det nærmest budsjetters med bøter og at det har vært samlet inn penger. VIF må derfor betale denne boten og kan ikke be sine medlemmer eller supporterklubbens medlemmer sende inn penger til dem.

Noe annet er om klubben identifiserer den/de som blusser og sender bota videre til dem. Spørsmålet er hvorvidt man faktisk kan tvinge noen til å betale en slik bot. Men om man f.eks truer med livsvarig utestengelse om man ikke gjør opp for seg er det ikke noe i veien for at folk bidrar med cash. Men da er det kanskje best om det skjer uten for mye fuzz? jfr. første avsnitt.

Comment

• Originally posted by Plaum View Post
                    Der tror jeg du tar feil. 30-40 bluss kontra 4 bluss ville gitt en mye høyere bot, om de ikke hadde funnet på noe annet og til og med mye verre.

Comment

• Originally posted by Pondus View Post
                      Klubben kan vel ikke opprette et kontonummer eller gå ut med oppfordringer om å sette inn penger på klubbens konto for å dekke disse bøtene? Det har jo blitt sagt fra Forbundet at man kan kanskje må se på andre straffemetoder som f.eks poengtrekk ettersom det nærmest budsjetters med bøter og at det har vært samlet inn penger. VIF må derfor betale denne boten og kan ikke be sine medlemmer eller supporterklubbens medlemmer sende inn penger til dem.

Noe annet er om klubben identifiserer den/de som blusser og sender bota videre til dem. Spørsmålet er hvorvidt man faktisk kan tvinge noen til å betale en slik bot. Men om man f.eks truer med livsvarig utestengelse om man ikke gjør opp for seg er det ikke noe i veien for at folk bidrar med cash. Men da er det kanskje best om det skjer uten for mye fuzz? jfr. første avsnitt.
                      Har jeg sagt noe om at klubben skal gjøre det?

Comment

• Om klanen velger å betale deler av eller hele bota, så må det da være greit for alle? Klanen tar på seg skylda for hendelsen og betaler det de klarer å samle inn... Kan ikke helt se problemet med det.

Når det gjelder det som ble sagt om å se på andre straffemetoder pga folk budsjetterte med bøter, så mener jeg å huske at det også ble sagt at dersom pengene derimot ble samlet inn i etterkant i beste dugnadsånd, så var det helt ok.

Noen som vet noe om det?
                        IKAROS

Comment

Har jeg sagt noe om at klubben skal gjøre det?
                          Jeg misforsto deg kanskje, men når du skrev "Jeg ville ikke vært for bastant i påstanden om at dette koster klubben 50.000. Flere har etterlyst kontonr for å bidra" så trodde jeg du mente at det skulle samles inn penger som skulle gis til VIF Fotball for å avhjelpe regninga. Det ville i så fall bli litt som å skyte seg i foten med tanke på at Forbundet nettopp har brukt slike innsamlinger som argument for å innføre poengtrekk i stedet.

Men hvis VIF finner de "skyldige" og krever dem for penger så stiller det seg selvsagt annerledes om kompiser og andre samler inn penger off record.

Comment

• Originally posted by Pondus View Post
                            Jeg misforsto deg kanskje, men når du skrev "Jeg ville ikke vært for bastant i påstanden om at dette koster klubben 50.000. Flere har etterlyst kontonr for å bidra" så trodde jeg du mente at det skulle samles inn penger som skulle gis til VIF Fotball for å avhjelpe regninga. Det ville i så fall bli litt som å skyte seg i foten med tanke på at Forbundet nettopp har brukt slike innsamlinger som argument for å innføre poengtrekk i stedet.

Men hvis VIF finner de "skyldige" og krever dem for penger så stiller det seg selvsagt annerledes om kompiser og andre samler inn penger off record.
                            Om privatpersoner som ikke er Klanen eller klubben samler inn pengene og gir dem til klubben, vil ikke klubben kunne lastes for "å kalkulere med bøter"

Comment

• Originally posted by superman View Post
                              Om klanen velger å betale deler av eller hele bota, så må det da være greit for alle? Klanen tar på seg skylda for hendelsen og betaler det de klarer å samle inn... Kan ikke helt se problemet med det.

Når det gjelder det som ble sagt om å se på andre straffemetoder pga folk budsjetterte med bøter, så mener jeg å huske at det også ble sagt at dersom pengene derimot ble samlet inn i etterkant i beste dugnadsånd, så var det helt ok.

Noen som vet noe om det?
                              Her er ordlyden. Husk at den er skrevet som om den er personlig til klubben, men alle klubbene har fått samme mail. Copypaste, altså:

"I de tilfeller der klubbene, som her, gjentatte ganger gjør seg skyldige i tilnærmet samme forseelse, kan det stilles spørsmålstegn om de tidligere ilagte sanksjoner har tilstrekkelig preventiv effekt/tilsiktet virkning. På den bakgrunn har det i dette tilfellet vært vurdert om det eventuelt bør innstilles på andre sanksjonsformer.

Etter en totalvurdering finne forbundsstyret at det for dette tilfellet er tilstrekkelig...med en bot. Det kan imidlertidig bemerkes at det ved evt. fremtidige brudd på pyroteknikkbestemmelsene vil bli vurdert andre (strengere) sanksjonsformer."

Comment

Her er ordlyden. Husk at den er skrevet som om den er personlig til klubben, men alle klubbene har fått samme mail. Copypaste, altså:

"I de tilfeller der klubbene, som her, gjentatte ganger gjør seg skyldige i tilnærmet samme forseelse, kan det stilles spørsmålstegn om de tidligere ilagte sanksjoner har tilstrekkelig preventiv effekt/tilsiktet virkning. På den bakgrunn har det i dette tilfellet vært vurdert om det eventuelt bør innstilles på andre sanksjonsformer.

Det kan imidlertidig bemerkes at det ved evt. fremtidige brudd på bestemmelsene vil bli vurdert andre (strengere) sanksjonsformer."
                                En ørliten redigering og advarselen kan like gjerne gjelde kort for munnbruk, bortsparking av ballen, manglende spilletillatelse, smugdrikking av Underberger på tribunen, forglemmelse av kampmøtet, ureglementert bruk av storskjerm eller vanning av banen i pausa. Setter mindre taktisk kloke klubbdirektører, sikkerhetssjefer og deretter media like stort fokus på Underberger som de har gjort på bluss må NFF før eller siden vurdere poengtrekk.

Comment

Working...
                                X