Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sikkerhetssjekk: hVA F*** DRIVER DE MED?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Erlink View Post
    Dette diskuterte jeg med noen bekjente her om dagen. Visstnok er det f.eks. ingen kroppsvisitasjon på Celtic-Rangers (en av de største risikokampene i Europa), men det er såpass god overvåkning og straff at det virker preventivt. Det eneste man gjør der er å blippe et kort.

Motivasjonen for å ha sjekk i døra, er nok at man skal si at man tok ansvar i ettertid dersom noe skulle skje.
    Det stemmer,
    har sesongkort på Celtic Park,
    fungerer som et key card i slalåmbakken, eller et parkeringshus kort.

Det er heller ikke kroppsvisitering, men de har heller ikke noe kultur/problem med bluss her.

Problemene er heller religiøs sjikane og sanger

Og bråk før og etter kamper så det er mye mye politi tistede
    og fansen ledes ned forskjellige gater osv.

Men en del stadioner, feks Dragao i Porto, Murrayfield i Edinburgh,Olympia i Roma, er bygget slik at man går gjennom security og bilettkontroll et lite stykke unna stadion og man kan kjope øl osv, mellom security og stadion.
    For meg virker det som flyten i det hele blir mye bedre på denne måten og sikkerheten blir ivaretatt.

Og på matcher som CL finaler lager de samme opplegg med gjerder rundt og fan zone mellom security og stadion.
    Vi star sammen

og kjemper

og vinner til slutt

Comment

Originally posted by Hannes View Post
      Hvordan håndheves da en utestengelse?
      Er det bare å stelle seg et annet sted en man pleier.

Har vaktene et infomøte der de blir gitt navn og bilder på de som er utestengt?
      Veit ikke hvordan dem fikser det, men vil anta at vaktlederne har ett sikkerhetsmøte med diverse info før kamp. Men tviler vel på at det er noe bilder ute og flyr, hvis ikke politiet har printet ut..?

Men det er jo vakter fra klanen pluss at Ulseth sitter på kameraplassen sin og følger med, så jeg vil nok anta dem har bra kontroll likevel. Eller så er det mange som da står i flokk grunnet gruppering så dem er vel ikke de vanskeligste å finne likevel. Men så har du vel de som tipser om at det er noen utestengte på tribunen også da, som noen kaller det her "tystere" men jeg kaller dem tipsere
      Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Originally posted by haraa1 View Post
        som noen kaller det her "tystere" men jeg kaller dem tipsere
        Same shit, different wrapping
        Enga Terror Squad

Comment

Veit ikke hvordan dem fikser det, men vil anta at vaktlederne har ett sikkerhetsmøte med diverse info før kamp. Men tviler vel på at det er noe bilder ute og flyr, hvis ikke politiet har printet ut..?

Men det er jo vakter fra klanen pluss at Ulseth sitter på kameraplassen sin og følger med, så jeg vil nok anta dem har bra kontroll likevel. Eller så er det mange som da står i flokk grunnet gruppering så dem er vel ikke de vanskeligste å finne likevel. Men så har du vel de som tipser om at det er noen utestengte på tribunen også da, som noen kaller det her "tystere" men jeg kaller dem tipsere

Det jeg ikke skjønner er hvorfor folk skal( jeg velger og si "tyste") til vaktene at dem om dem er utestengte? Hva er det de utestengte gjør som er så farlig på tribunen. Slår deg ned? nei, tvertimot nesten alle av de synger i 2*45. Så jeg skjønner ikke hva som er farlig at 5-8 utestengte kommer seg inn på kamp en sjelden gang!
          Vå'lenga ultra

Comment

Men så har du vel de som tipser om at det er noen utestengte på tribunen også da, som noen kaller det her "tystere" men jeg kaller dem tipsere [/QUOTE]

Takk.Du var akkurat det lille jeg trengte på vekten skålen min for å klippe klans kortet mitt i to.Sånne som deg har jeg absolutt ingen ønske å stå med på kamp.Tenk om jeg fyrer meg en røyk.Frem til styret i Klanen gjør noe,har ikke jeg noe ønske å være i klanen.Jeg er ikke en av de utestengte,men så hvordan folk ble behandlet og kjenner personlig to av de som ble kastet ut for å stå med noen utestengte.Jeg viste ikke at de som de var sammen med var utestengte og bare tilfeldigheter gjør at ikke jeg sto å snakket med el. å selv hadde blitt kastet ut.

Jeg betaler for biletten min og forventer som alle andre å bli behandlet med respekt.Om du står innen for en radius av 15 meter av noen som er utestengte igjen håper jeg på en masiv "tipsing" hver kamp,så du ikke får sett 90 minutter med fotball igjen.

Takk for meg!

Comment

Originally posted by glass-mannen View Post
              Men så har du vel de som tipser om at det er noen utestengte på tribunen også da, som noen kaller det her "tystere" men jeg kaller dem tipsere
              Takk.Du var akkurat det lille jeg trengte på vekten skålen min for å klippe klans kortet mitt i to.Sånne som deg har jeg absolutt ingen ønske å stå med på kamp.Tenk om jeg fyrer meg en røyk.Frem til styret i Klanen gjør noe,har ikke jeg noe ønske å være i klanen.Jeg er ikke en av de utestengte,men så hvordan folk ble behandlet og kjenner personlig to av de som ble kastet ut for å stå med noen utestengte.Jeg viste ikke at de som de var sammen med var utestengte og bare tilfeldigheter gjør at ikke jeg sto å snakket med el. å selv hadde blitt kastet ut.

Jeg betaler for biletten min og forventer som alle andre å bli behandlet med respekt.Om du står innen for en radius av 15 meter av noen som er utestengte igjen håper jeg på en masiv "tipsing" hver kamp,så du ikke får sett 90 minutter med fotball igjen.

Takk for meg![/QUOTE]

Tror du bør lese innlegget en gang til, jeg sa ikke at jeg tipset ehh tystet som det så fint heter. Jeg tok en antagelse i forhold til et spørsmål jeg fikk, og skal det ikke mer til for at du ikke klarer å stå sammen med meg på tribunen er det vel like greit du holder deg hjemme. Da har du ikke mye å gjøre blandt de "punsje" gutta som du personlig kjenner.

Comment

Tror du bør lese innlegget en gang til, jeg sa ikke at jeg tipset ehh tystet som det så fint heter. Jeg tok en antagelse i forhold til et spørsmål jeg fikk, og skal det ikke mer til for at du ikke klarer å stå sammen med meg på tribunen er det vel like greit du holder deg hjemme. Da har du ikke mye å gjøre blandt de "punsje" gutta som du personlig kjenner.[/QUOTE]

Jeg sier ingen ting om at jeg ikke skal på kamp.Jeg sier at jeg melder meg ut av klanen.Sånne som deg har gjort klanen verre enn plankehaugen.Du har et snevert syn.Er man ikke sånn eller sånn er du ikke velkommen.Helt siden jeg ble dratt med på min første kamp i 89 har alltid takhøyden vært stor.At det var skremende da for en gutt på 7 skal jeg ikke nekte for.Men det er grunnen til at jeg elsker klubben og har lagt drøsevis av timer på diverse frivillig arbeid.Se på mange av de som dannet klanen og alt dritten de drev med tidligere.Hadde det ikke vært for stor takhøyde hadde vi ikke hatt klanen.Men det er kanskje for vanskelig å se for deg.Du vil ha et produkt som en nhl kamp.Null sjel.Kun komers.Det er pga folk som deg at vi har gått fra norges beste suporter klubb,til kanskje topp 3 med litt flaks.

Comment

Originally posted by glass-mannen View Post
                  Tror du bør lese innlegget en gang til, jeg sa ikke at jeg tipset ehh tystet som det så fint heter. Jeg tok en antagelse i forhold til et spørsmål jeg fikk, og skal det ikke mer til for at du ikke klarer å stå sammen med meg på tribunen er det vel like greit du holder deg hjemme. Da har du ikke mye å gjøre blandt de "punsje" gutta som du personlig kjenner.

Jeg sier ingen ting om at jeg ikke skal på kamp.Jeg sier at jeg melder meg ut av klanen.Sånne som deg har gjort klanen verre enn plankehaugen.Du har et snevert syn.Er man ikke sånn eller sånn er du ikke velkommen.Helt siden jeg ble dratt med på min første kamp i 89 har alltid takhøyden vært stor.At det var skremende da for en gutt på 7 skal jeg ikke nekte for.Men det er grunnen til at jeg elsker klubben og har lagt drøsevis av timer på diverse frivillig arbeid.Se på mange av de som dannet klanen og alt dritten de drev med tidligere.Hadde det ikke vært for stor takhøyde hadde vi ikke hatt klanen.Men det er kanskje for vanskelig å se for deg.Du vil ha et produkt som en nhl kamp.Null sjel.Kun komers.Det er pga folk som deg at vi har gått fra norges beste suporter klubb,til kanskje topp 3 med litt flaks.[/QUOTE]

Fint du dømmer meg etter det som skrives her inne bare viser at du ikke har peiling for fem øre. tror nok vi har jobba sammen i en del av det frivillige arbeidet. Har gjort min plikt jeg også, så jeg er ikke en del av det komerse slik du tror i det lille hodet ditt. Skjerp deg.

Comment

Kan dere to være så snille og gå på quote-kurs?

Comment

Originally posted by Cyrus View Post
                      Kan dere to være så snille og gå på quote-kurs?
                      Hehehe sorry, så det ble litt kluss der. Men rakk ikke fikse før det var for seint

Comment

Fint du dømmer meg etter det som skrives her inne bare viser at du ikke har peiling for fem øre. tror nok vi har jobba sammen i en del av det frivillige arbeidet. Har gjort min plikt jeg også, så jeg er ikke en del av det komerse slik du tror i det lille hodet ditt. Skjerp deg.
                        Fint da vet du sikkert hvem jeg er og hva jeg står for.Når man kan forsvare at det tystes og det går utover uskyldige så ser du ikke poenget mitt.Sånn som deg,hjelper ikke på.Støtter tysting,når man vet at det kan gå utover uskyldige.Senest i kampen mot lyn.Skal ikke se mange årene tilbake i tid før vi var en mye bedre samensveiset gjeng.Klanen er ikke hva den en gang var.Nå er folk mest opptatt å rake ned på å bli kvitt de som ikke er som seg selv.Vi var engang en stor familie,nå er vi delt opp i en stor familiekrangel etter skilsmissen.Klanen har etter begynelsen på 2000 tallet eksplodert i antall medlemer.Se på f.eks kjernen.Mindre medlemer,men bedre trøkk.Folk er medlem i klanen fordi det er "kult".Fint at det gir oss masse penger til arbeide i klanen,men er det virkelig det som betyr noe?Luk ut ugresset,få folk samlet igjen på en tribune og lag en stor familie.Blir ikke det gjort asap har vi ikke noe klan igjen.Det vil alltid være folk med egne meninger,men aldri gå bort i fra at vi passer på hverandre.Ikke start med å løp ned å pek på en om vaktene gjør en dårlig jobb å slipper inn en utestengt.Så vidt meg bekjent har disse utestengte hovedsaklig gjort ting utenfor tribunen ikke på tribunen.Om du er utestengt å kommer å gir full gass på tribunen er det hva som teller.Vi kvittet oss med nazi stempelet og vi er klubben som alle elsker og hate.Skjer det noe i Bergen trenger det ikke bli en notis av det,men skjer det noe i Vålerenga blir det slått stort opp med en gang.Vi er ikke lyn.Vi er ikke a4.Vi skal være stolt av vår historie og fortsette som vi alltid har gjort.

En av de tingene som er av nyere dato er "tysting".Blitt en stor mote å tyste.Før det blir ryddet opp i kan vi ikke samles.Alt for mye motstridninger som går på akurat det.På tribuen er vi en stor familie og vi støtter familien om de ikke har gjort noe alvorlig kriminelt.Om alle ikke liker et bluss,en sang eller de som sloss så trenger man ikke kaste de ut av familien.Får ikke noe bedre forhold av det.Det burde brukes mere tid på å få oss samlet igjen enn å luke ut de man ikke liker.Sånn du går ut får oss mere splittet enn noen gang og jeg mener at sånne utalser som du kommer med ødelegger ti ganger mere enn de får frem noe poeng.Du har din fullerett til å ha din mening,men klanen er per dags dato mere tilrette lagt for barn enn for stående syngende suportere.Suporter klubben burde å være for stående syngende suportere å ikke barne familiene i vg øvre eller hafslund.Vi får eventuelt lage to,for barnefamilien og stående syngende suportere vil alltid gå på kamp med to forskjellige agendaer
                        Last edited by FrankO; 23.09.2009, 13:51.

Comment

Working...
                        X