Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Klanen vil luke ut homofobi

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Klanen vil luke ut homofobi

Dette var nytt for meg.

http://www.dagsavisen.no/sport/article2195558.ece

Skal man da slutte å synge; "hva gjør du med batongen kjære snut" og "hvem tar NAVN bak....."?

Eller hva i praksis er det man ønsker å gjøre?

Men jeg er forsåvidt enig i at hets mot homofile er en uting.

Re: Klanen vil luke ut homofobi

Har dette vært noe problem de siste 3-4 åra?

Comment

Man kan jo ikke være uenig i dette, men jeg håper det ikke blir på et nivå hvor alle som roper "homo" til dommeren skal taes, da blir effekten tilnærmet null.

Comment

når noen som feks jeg har gjort. jeg har kalt noen utpå banen for "din jævla homo" men det kommer jo av seg selv.. er jo ikke sånn man tenker over. når man blir irritert så er det lett at ting bare detter ut av deg. så hvis det skal bli sånn at det blir "straff" til de som roper no sånt no så stiller jeg meg meget skeptisk til dette....

Comment

Hmm kanskje jeg tok feil.

Comment

Sitat: Den søn, 16 juli 2006 23:21 skrev Alex Malager:

> Man kan jo ikke være uenig i dette, men jeg håper det ikke blir på et nivå hvor alle som roper "homo" til dommeren skal taes, da blir effekten tilnærmet null.

>

>

...men er egentlig å kalle noen for "homo" noe bedre (eller mindre ille) enn å kalle en mørkhudet for "nigger"?
            mvh

Ogni M

Comment

Du får vel neppe straff for det, men det er jo mulig å tenke litt over hvordan det føles for homoseksuelle som står i nærheten at du bruker homo som skjellsord for elendige linjemenn, korrupte dommere eller sleipe motspillere...

Comment

Om det er bra kan vel diskuteres, men det har lite med homofobi og gjøre. Hvis du setter av neste kamp til å høre etter hva folk lirer av seg til spillere og dommer så kan vi jo diskutere etterpå hvor mye av det som er "bra".

Vi snakker om at det er så vanskelig å være homo som spiller, vel, såvidt jeg vet er Anders Hornslien den eneste kjente homosupporteren, og han har jaggu fått mye pepper og.(fra Enga hold også). Så hva med å skrive en artikkel i Klansropet om hvordan det er å være homo i Klanen? Eller noe annet, kanskje det er bedre å ikke lage noe fokus på det, hva vet jeg. Vi kommer ihvertfall aldri noen vei med å løpe etter folk som slenger litt med leppa under kamp.

Comment

Sitat: Den man, 17 juli 2006 10:28 skrev Alex Malager:

> Vi kommer ihvertfall aldri noen vei med å løpe etter folk som slenger litt med leppa under kamp.

>

Det tror jeg heller ikke er poenget. Det er vel mye viktigere at det utvikles en bevissthet rundt at det ikke er greit med diskriminering uansett årsak.

mvh

Ogni M

Comment

Sitat: Den man, 17 juli 2006 10:56 skrev Ogni M:

> Sitat: Den man, 17 juli 2006 10:28 skrev Alex Malager:

>

> > Vi kommer ihvertfall aldri noen vei med å løpe etter folk som slenger litt med leppa under kamp.

> >

> _____________

>

> Det tror jeg heller ikke er poenget. Det er vel mye viktigere at det utvikles en bevissthet rundt at det ikke er greit med diskriminering uansett årsak.

>

Og det er vel her det tross alt er ok for klanen å ta et standpunkt. Og så bør man kanskje ta inn over seg at motstanden mot rasisme tankegangen har de aller aller fleste ingen problemer med, men at homoddebatten har to sider (til og med her i Norge, den drar med seg andre faktorer som giftemål, adopsjonsrett, arverett etc og mange er sikkert ikke like enige i alt som kommer fra homoforeningen her) og jeg er rimelig sikker på at vi i klanen har mange meninger om denne. (morsomt også å tenke på at mange av de som vi prøver å inkludere i Vålenga familien sannsynlig har atskillige sterkere negative holdninger til homoer enn gjennomsnittet blant oss). Et ganske stort paradoks som man opplever i atskillig sterkere grad i andre land, til nå.

Så får også klanen passe seg noe for å tross alt ikke å bli en politisk kamparena for alt mulig som man ikke liker i samfunnet. Det er sannsynlig like mange meninger og oppfatninger som det er medlemmer i klanen og tror det beste er å konsentrer seg om fotball og Enga så får folk gå til andre arenar og sloss for de andre tingene.

When the facts change, so does my opinon

Comment

Argh, vi er jo mer politisk korrekt enn KrF nå jo. Ikke det at jeg er for systematisk homohets, men fortsetter vi slik kommer vi vel til å slutte å synge øl og vold o.l.

"Vi ønsker at alle skal føle seg velkommen som VIF-supporter, sier talsmann for Klanen, Kjell Henning Thon."

Hva med oss homofober da!! http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

-Grim, homofob

Comment

Sitat: Den man, 17 juli 2006 12:47 skrev Grim:

> Hva med oss homofober da!! "

Kom ut av skapet.

Comment

> Argh, vi er jo mer politisk korrekt enn KrF nå jo.

Sånn til opplysning så er vel KrF det mest homofobe partiet av dem alle, så det er vel evt. du som kan melde deg inn der da, ikke KjellH...

Comment

> Argh, vi er jo mer politisk korrekt enn KrF nå jo. Ikke det at jeg er for systematisk homohets, men fortsetter vi slik kommer vi vel til å slutte å synge øl og vold o.l.

>

> "Vi ønsker at alle skal føle seg velkommen som VIF-supporter, sier talsmann for Klanen, Kjell Henning Thon."

> Hva med oss homofober da!! http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

Helt enig med deg Grim . Hva blir det neste som skal forbys?

Comment

Dette går ikke på om klanen er for adopsjon for homofile, rett til ekteskap i kirka eller lignende. Dette går på om homofile skal diskrimeres på enga kamp pga homofili. Dette skjer i dag. Har selv en meget fotballintressert venn som er homofil. Han kan ikke trivest når endel bruker homo som skjellsord. Derfor er det helt greit at styret tar avstand fra homofobi. Jeg regner med at styret overhodet ikke kommer til å være homopoliti iforhold til slike utrop, men det er viktig at de viser standpunktet. Jeg føler meg veldig bekvem med at klanen synligjør at de er en ikke diskrimerende organisasjon. De som kan herjes med er bønder
                              Arne G

søvnløs om natta - bevisstløs om dagen

Comment

Working...
                              X