Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

LSK-sykdom med full spredning.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Huffameg..

Greit, gutta. Jeg ser hva argumentene bunner i og legger meg herved flat.. Har aldri, aldri, aldri vært meningen å hverken støte eller brenne noen. Vi vil ha folk på match vi, det er alt. Vi er så opptatt av denne sporten og mener den er så ekstremt publikumsvennlig. De som har vært på sin første match er alltid enige om at detta var utrolig moro og må gjentas.

Så, mine herrer, jeg prøver på denne måten;
    Vålerenga Håndball er godt inne i sin første sesong i 1. div. De sloss i toppen og kjemper, tro det eller ei, om opprykk allerede første år. Er vi klare for Enga på topp i alle de store idrettene??

Lyst på å se Lillestrømpakk bli ydmyket på det groveste i Skedsmohallen imårra, søndag? Gutta gir alt på dekket og trenger støtte fra trofaste røster. Meld deg på bussen og kom og støtt gutta i fargene vi elsker.

Velkommen skal du være!

Mine herrer: Bedre nå? Jeg lærer stadig, ser dere..

Comment

Hmm, jeg registrerer at guilt-tripperne fra håkkien følte det var på sin plass å sette handsen på plass... Nå er det nok litt øyet som leser og hjernen som oppfanger og sånn (og hos meg er ingen av delene riktig vel bevart), men jeg ser altså ikke så mye guilt-tripping her i denne tråden, eller i andre tråder som har med håndball å gjøre. Jada, det kan være tildels intensiv og noe ovedrevet masing på at folk bør/må komme - men jeg ser lite av at det fremsettes krav om at folk skal komme, som en direkte konskevens av sitt brennende engasjement for foreninga.

Anyway, som brura sa, her er litt edruelig informasjon som kanskje pirrer de som er nysgjerrig på hands:
      * Vålerenga Håndball var i fjor det første laget fra andredivisjon som tok seg til kvartfinale i håndballkøppen for herrer. Som takk for blomstene som Follo ga klubben for denne prestasjonen, sendte våre handsere Follo ut av køppen og tok seg til semifinalen. En sterk prestasjon som rystet håndball-Norge. Og som satte Vålerenga Håndball på kartet.
      * Seinere samme vinter/tidlig vår spilte handsherrene om opprykk til førstedivisjon. I et seriesystem der det er seks avdelinger i andredivisjon, og bare tre plasser tilgjengelig i førstedivisjon blir nødvendigvis hver eneste kamp en "vinn-eller-forsvinn"match i forhold til opprykk. Det gjelder spesielt mot slutten, når det virkelig tetter seg til. Er det da rart man bruker store ord om hver eneste kamp?
      * Etter å blitt vår avdelings representant spilte Vålerenga i kvalifiseringsturnering i Horten i våres. Her møtte fire av de seks kvalifiserte, to lag (fra nordvestlandet og nordnorge) innså at de ikke hadde økonomi til å møte i turneringa. Vålerenga vant den oppryksturneringa!
      * I høst, ved begynnelsen av sesongen 09/10, var økonomien stusselig i håndballen, og hvorvidt laget egentlig ville hevde seg var temaet for oss handsinteresserte. Hvor lag som Tistedal har McDonalds som sponsor, har Vålerenga fanzina "=Enga", Vertshuset og Enga Bar og Café som sponsorer. Våre spillere har to treninger i uka, reiser med sammen med supporterne på Vertshusbussen, og driver egentlig med håndball fordi det er gøy, og fordi de elsker Vålerenga. Myten (dette kan sikkert noen i styret bekrefte/avkrefte) skal ha det til at gutta tok ut feriedager fra jobben og betalte av egen lomme for å komme seg til Alta(!) i fjor sommer i køppen... Det sier noe om dedikasjonen til det de driver med - og det bør det være ålreit at både påpekes og bejubles ved enhver anledning!
      * Med disse stusselige ressursene har altså Vålerenga Håndball herrer gjort noe totalt uhørt - de har gått hen og ligget i toppen av tabellen for førstedivisjon hele sesongen. Per i dag ligger vi på andreplass med 15 poeng, et poeng bak Viking (Stavanger) HK, med en kamp mindre spilt, og et poeng foran HK Herulf Moss, med likt antalt spilte kamper. "Byrialene" i Oppsal, som har som uttalt mål å rykke opp og ønsker å bli "Oslos ledende elitelag i herrehåndball", ligger på fjerdeplass, to poeng bak med likt antall kamper. Til sammenligning ligger de to laga vi rykka opp sammen med før denne sesongen, Falk fra Horten og Kristiansand på henholdsvis 8. og 9. plass, med syv og seks poeng. (NB! I hands gis det to poeng for seier, ett for uavgjort og null for tap...)
      * Vålerengas handsherrer har altså på to år sjokkert hele håndball-Norge med suverene resultater, først i køpp, så i divisjonsspill, resultater som kommer til tross for magre økonomiske kår. I ekte østkantstil har gutta spilt og kjempa for livet, med en stå-på-"attityd" og guts og en brillefin fandenivoldskhet - og slåss seg opp fra en underdog-posisjon til å bli et frykta lag.

Og det er da vi som følger handsen spør; bør ikke en sånn innstilling belønnes med sang, balluba og ballade på tribunene? Bør ikke håndball-Norges mest slagkraftige outsidere få støtte fra sine utstøtte svirebrødre? Bør ikke vi, med ENGAsjementet og humøret på topp, gi jernet og oralere og vise at Vålerenga her Norges beste håndballag, uansett? Og - i samme slengen - lære et nytt forbund og et nytt tilskuerfolk den rette supporterkultur?

Som jeg har skrevet tidligere i denne tråden - jeg ønsker ikke å tvinge noen til å komme. Jeg tror ikke at det hjelper å guilt-trippe folk til å komme - tvert i mot. Men jeg må da også få lov til å skrive om det jeg opplever, rapportere om våre seiere, om den ståpelsen jeg får på armer og tær når vi snur et nesten garantert nederlag til en storslagen seier de siste ti minutta av en kamp - mot en storfavoritt? Jeg må da kunne hause opp stemninga og skape liv og røre rundt de prestasjonene som handsgutta står for? Har man ikke lyst til å være med, og har man ikke lyst til å lese om håndball, ja så drit i det da. Men la oss som gleder oss over at 15-20 amatører skaper større sportslige prestasjoner med fem-ti-femten syngende på tribunen, enn 30 overbetalte ballsparkere klarer med fem-ti tusen på tribunen, få dele denne gleden med dem som er nysgjerrig.

Er det fair 'nough?
      Er det ikke skremmende hvor lett fakta kan ødelegge argumenter?

Comment

Originally posted by Skrible View Post
        Hmm, jeg registrerer at...

.....

Er det fair 'nough?
        Hadde dette vært åpningsinnlegget her så hadde jeg nok hengt meg på et "engangs-arrangement" mot hvemsomhelst, selvom jeg som sagt har null interesse av håndball.
        IKAROS

Comment

Hmm, jeg registrerer at guilt-tripperne fra håkkien følte det var på sin plass å sette handsen på plass...
          Så langt jeg kan se er det ingen av "guilt-tripperne" som har for vanlig å syte og jamre for å få folk på kamp som har skrevet i denne tråden...
          Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Originally posted by Nesrene View Post
            Så langt jeg kan se er det ingen av "guilt-tripperne" som har for vanlig å syte og jamre for å få folk på kamp som har skrevet i denne tråden...
            Nei, ser at jeg uttrykte meg uklart. Med "guilt-tripperne fra håkkien" mente jeg de som tar opp/kritiserer at det også skjer i håkkimiljøet. Det var sånn sett ikke negativt ment, mer en observasjon. Ok?

Comment

Og det er da vi som følger handsen spør; bør ikke en sånn innstilling belønnes med sang, balluba og ballade på tribunene? Bør ikke håndball-Norges mest slagkraftige outsidere få støtte fra sine utstøtte svirebrødre? Bør ikke vi, med ENGAsjementet og humøret på topp, gi jernet og oralere og vise at Vålerenga her Norges beste håndballag, uansett? Og - i samme slengen - lære et nytt forbund og et nytt tilskuerfolk den rette supporterkultur?
              Nei, det er ingen automatikk i at fordi dere er håndball Norges gladgutter, kjeledegger og kosebamser, så skal folk se på dere.

Folk som liker enga/håndball kommer selvfølgelig til å gå på noen kamper (evnt alle), men slutt med det derre vi er så hyggelige og koselige at vi fortjener at dere kommer. Fortjener hva da ?

Hyggelig at dere gjør det bra og trener lite, at et lag under VIF paraplyen vinner er jo en bonus. Men at det dermed kan påberope seg å fortjene noe som helst ?

Klanen satte opp busser og stilte opp når dere spilte mot Runar ifjor, ikke forvent at alle de folka kommer på alle borte og hjemmekamper fordi de stilte opp på 1 kamp der dere var super askeladd.

Informer gjerne om når kampene går (helst i eget forum), men ikke forvent at klanen stiller med mange mann hver kamp. Etter en (meget) lang fotball sesong kjenner jeg selv at tiden er inne til å prioritere samboer og barn litt mere igjen.
              Geir Bergerud

En By, Ett Lag

Comment

Men uansett kan vel ingen si at det ikke hadde vært morro med norges eneste hat oppgjør i håndball.? Noe som aldri noen har opplevd i norsk håndballs historie.

Comment

Originally posted by geirb View Post
                  Nei, det er ingen automatikk i at fordi dere er håndball Norges gladgutter, kjeledegger og kosebamser, så skal folk se på dere.

Folk som liker enga/håndball kommer selvfølgelig til å gå på noen kamper (evnt alle), men slutt med det derre vi er så hyggelige og koselige at vi fortjener at dere kommer. Fortjener hva da ?

Hyggelig at dere gjør det bra og trener lite, at et lag under VIF paraplyen vinner er jo en bonus. Men at det dermed kan påberope seg å fortjene noe som helst ?

Klanen satte opp busser og stilte opp når dere spilte mot Runar ifjor, ikke forvent at alle de folka kommer på alle borte og hjemmekamper fordi de stilte opp på 1 kamp der dere var super askeladd.

Informer gjerne om når kampene går (helst i eget forum), men ikke forvent at klanen stiller med mange mann hver kamp. Etter en (meget) lang fotball sesong kjenner jeg selv at tiden er inne til å prioritere samboer og barn litt mere igjen.
                  Øhm... Siden du siterer meg, så vil jeg korrigere deg litt: jeg er klansmedlem, og har intet med Vålerenga Håndball (eller VIF ellers) å gjøre, utenom klansmedlemskapet mitt. Jeg er klansmedlem som har fått full tenning for håndball, og som gjerne vil at vi skal bli flere. Og før jeg var å så Vålerenga Håndball spelle hands i fjor, hadde jeg bare sett en håndballkamp i livet. Derfor agiterer og propaganderer jeg for håndballen, og jeg synes, helt ærlig, at jeg er godt innafor de grensene som finnes for sånt både i Klanen og her på forumet. Er du uenig med meg i det, så tips en mod eller adm, så får de heller sende meg en advarsel eller noe.

Ellers noterer jeg meg, for min egen del, innholdet i innlegget ditt - men jeg forstår knapt nok hvor du vil hen. Vil du, eller vil du ikke, at klansfolk og representanter for laga tilknytta VIF skal skape entusiasme rundt det man driver med? Vil du, eller vil du ikke, at det diskuteres hvordan man skal organisere et best mulig tribuneliv i de idrettene som klansfolk er tilstede på? Vil du, eller vil du ikke, at klansforumet brukes aktivt hver dag?

Dersom du synes fotball er det viktigste, og synes at det er godt med en pause fra all virraken og ståheien i perioden fra november til mars, så værsågod - det er absolutt ingen som tvinger deg til verken å gå på handskamp, eller å lese om det her på forumet. Det finnes masse ting på dette forumet som jeg ikke bryr meg filla med, ting som ulike folk her hyper noe helt jævlig - dem som liker det følger med, antar jeg, selv gløtter jeg knapt nok på det.

Comment

Eller du GeirB litt sinna for at Vålerenga Basket ikke får mer treningstid og håndballen tar mer?. Vålerenga sitt herrelag i håndball trekker like mange syngende som når Vålerenga Kings prøvde seg for en del årsiden. Mange som heier på Vålerenga heier kun på fotballen. Noen har det og hockeyn, mens andre har innebandy om vinteren. Noen går rett og slett i hi, mens andre tar igjen kvalitstid med sofaen og ikke minst armkroken til sin kjære. Vi prøver å få de som ikke har en favorittnummer 2 idrett i Vålerenga....

Da har vi gjort som følgende som Skrible skreiv i en av de andre trådene sendt mail til styret i Klanen. Vi er fire mann eller vi liker å kalle oss gutter selv om Terje "Bergen" Risa kunne vært faren vår;-). Om at vi vill opprette ett arbeidslag for håndballen. For å fremme håndballen og kanskje verve 1 supporter eller 50 eller kanskje så mange som 100 innen år 2013...

Når det gjelder info om kamper, så har vi fått klanen.no til legge inn hjemmekamper. Info om kamper kommer også på Facebook selvom alle ikke er der også skriver vi litt i håndballen sitt egene forum som vi er så heldige å ha fått...

Men du og mange andre tar feil av idretten håndball...Nei håndball er hands, nei håndball er for lesber, nei håndball skjer det så lite osv osv. Akkurat samme myter som f.eks Føkk Nøff, når man mener hater NFF.....Hyggelig at du andre mener noe, men hvorfor svarer enkelte på ting man ikke veit noe om?. Blir som når jeg måtte intervjue Knut Spange ex formann i Vålerenga Kings hadde null peil men fikk til ett intervju.

En deal hvis du kommer på en håndballkamp og synger med oss 5-10 som står der på en god dag, så kommer vi på en basketballkamp. OK?

På vegne av det kommende arbeidslaget HANDS

MikkelK

PS: Erre mye selvmål i basket?

Comment

Denne debatten kommer ikke videre, ønsker dere å diskutere det videre så gå til håndballens eget forum og tråden der.

-jørn-
                      (*´ェ`*)

Comment

Working...
                      X