Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Årsmøte 2010

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Årsmøte 2010

Jepp, da er budsjettforslag, innstilling fra valgkomiteen og forslag til vedtekstendringer mm. ute på klanen.no

http://www.klanen.no/styret/klanens_...10_sakspapirer

Hva mener folk? Plankekjøring? Skandale? Småting som bør debatteres?

Mener det kan være lurt å ta en forhåndsdiskusjon her for å hindre de mest åpenbare eller ugjennomtenkte argumentene å bli gjentatt til det kjedsommelige på årsmøtet.

Kjør debatt
    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Fra Klanens årsmøte 2010: Budsjett og regnskap
    1. a) Styret innstiller på at omlag 1/3 av driftsoverskuddet i 2009 går til å styrke egenkapitalen, mens de øvrige 2/3 av driftsoverskuddet samt renteinntektene for 2009 går til å opprette et nytt Klansfond. Dette fondet skal dekke den type tiltak som per i dag dekkes over driftsbudsjettet gjennom posten ”støtte”. Det vil si at fondet skal kunne støtte veldedige og/eller humanitære formål relatert til Vålerenga eller Klanens virksomhet, eller prosjekter som støtter opp om Klanens vedtektsfestede grunnholdning om å være inkluderende og ta avstand fra rasisme, nazisme og fotballrelatert vold. Dette gjelder formål som ikke faller inn under søkekriteriene for Klanens breddefond, men som heller ikke hører naturlig hjemme på driftsbudsjettet.

d) I 2010 kan styret disponere inntil 120.000 kroner av de ovennevnte midlene i punkt a) til den type formål som nevnt over. Dette medfører at det ikke avsettes
    midler til støtteposten på driftsbudsjettet i 2010.

Jeg klarer ikke helt å forstå hva dette er for noe, og håper noen kan gi meg teskjeutgaven...
    Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
    [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Openberrt at ein må hugsa på å velja varafolk til neste valnemnd (valgkomite) - kjipt med delt innstilling frå ei nemnd med to personar.

Frå møteførsegnene (forretningsorden):
      http://klanen.no/styret/klanens_aars...rretningsorden
      "Valgkomiteens innstilling legges til grunn for valget. "

Etter som tilrådinga er delt skaper det litt bry for gjennomføringa...

Comment

Men grattis til Erling som alle vil ha!

Comment

Originally posted by Magnus View Post
          Openberrt at ein må hugsa på å velja varafolk til neste valnemnd (valgkomite) - kjipt med delt innstilling frå ei nemnd med to personar.

Frå møteførsegnene (forretningsorden):
          http://klanen.no/styret/klanens_aars...rretningsorden
          "Valgkomiteens innstilling legges til grunn for valget. "

Etter som tilrådinga er delt skaper det litt bry for gjennomføringa...
          Årets valgkomité anbefalte styret å utnevne en vara som får stemmerett ved frafall neste gang. Rådet ble gitt allerede for flere uker siden :-)

Comment

Originally posted by qxvrea View Post
            Fra Klanens årsmøte 2010: Budsjett og regnskap
            1. a) Styret innstiller på at omlag 1/3 av driftsoverskuddet i 2009 går til å styrke egenkapitalen, mens de øvrige 2/3 av driftsoverskuddet samt renteinntektene for 2009 går til å opprette et nytt Klansfond. Dette fondet skal dekke den type tiltak som per i dag dekkes over driftsbudsjettet gjennom posten ”støtte”. Det vil si at fondet skal kunne støtte veldedige og/eller humanitære formål relatert til Vålerenga eller Klanens virksomhet, eller prosjekter som støtter opp om Klanens vedtektsfestede grunnholdning om å være inkluderende og ta avstand fra rasisme, nazisme og fotballrelatert vold. Dette gjelder formål som ikke faller inn under søkekriteriene for Klanens breddefond, men som heller ikke hører naturlig hjemme på driftsbudsjettet.

d) I 2010 kan styret disponere inntil 120.000 kroner av de ovennevnte midlene i punkt a) til den type formål som nevnt over. Dette medfører at det ikke avsettes
            midler til støtteposten på driftsbudsjettet i 2010.

Jeg klarer ikke helt å forstå hva dette er for noe, og håper noen kan gi meg teskjeutgaven...
            Dette er jeg også litt nysgjerrig på, så fint om et styremedlem kunne svart på det

Comment

Originally posted by Erlink View Post
              Dette er jeg også litt nysgjerrig på, så fint om et styremedlem kunne svart på det
              Grunnet generellt god egenkapital fra akkumulert overskudd på drift i flere år, ser vi nå muligheten til og kunne lette styrets bevilgningarbeid for framtida med opprettelse av et nytt fond.
              Breddefondet og støtte derfra har strenge regler, og omhandler kun idrettslag underlagt VIF.

Klanens arbeid på Norway Cup er ett typisk formål vi anser dette fondet kan brukes til. De siste åra har det vært fulgt opp endel utenalndske lag som det har blitt etablert god kontakt med. Barnehjemslag i Romania, Palestina, Litauen. Dette har vært veldig ad-hoc styrt og i stor grad ligget på de som har vært tilstede på sletta og spesielt Svennas engasjement der.

Reisestøtte til andre supporterarrangement i utlandet. Anti-rasist turneringer i Tyskland, Belgia Danmark er steder vi ser det nyttig og være tilstede.

Alle slike tiltak har tidligere blitt tatt over drift og da under temaet "Støtte"

Forlaget er første ledd i og få litt mer system på dette, slik at gode ideer og tiltak som innebærer bruk av penger kan måles opp mot noe og få egne poster.

Ingen liker regnskap som inneholder ordet "diverse"....

Morten og Marit vil helt sikkert utdype dette mye mer korrekt og vedtektsaktig på årsmøtet.

Dette er bakgrunnen sett med mine enkle prinsippielle øyne.

Kjellsen

Comment

Originally posted by Magnus View Post
                Men grattis til Erling som alle vil ha!
                > Amen to that, motkandidaten var ikke bra denne gangen ærlig talt

Comment

Originally posted by Toy S View Post
                  Hva mener du med det Børre?

Comment

Originally posted by Toy S View Post
                    Så vidt jeg kan se, har jeg ingen motkandidat. Begge innstillingene ønsker meg og Espen.

Marius og Svenna er differansen her (+ litt sjonglering med vara/fastplass)
                    Last edited by Erlink_gammel; 01.03.2010, 00:41.

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                      Så vidt jeg kan se, har jeg ingen motkandidat. Begge innstillingene ønsker meg og Espen.

Marius og Svenna er differansen her (+ litt sjonglering med vara/fastplass)
                      Det tryggeste hadde nok vært om vi hadde fått Børre inn som styreformann. Da kunne Klanstyret i det minste vedlikeholdt det dårlige ryktet...

Comment

Originally posted by qxvrea View Post
                        Hva mener du med det Børre?
                        > At jeg kommer til å stemme på erling

Comment

Noen som kan fortelle hva som skjedde på møtet?

Comment

Erling og Svenna er valgt inn i styret. Espen er valgt som vara.
                            Det er også gjort noen vedtektsendringer, blant annet at styret f.o.m. neste år kan ha inntil 7 medlemmer, pluss to vara.

Comment

Det tok heldigvis sin tid, det var trangt og vi fikk gleden av å innånde frisk og god luft under hele seansen.
                              ca 124(?) stemmeberettigede tilstede, litt avhengig av hvem som løp på dass, på puben eller tok ekstra røykepause.

Det ble jo ganske mye debatt rundt/i tilknytning til noen avsnitt i årsmeldingen, samt vedtektsendringer.
                              Hva skal Klanen være, hva skal Klanen fokusere på, er forhåpentligvis en treffende oppsummering, om man skal forsøke å gjøre det kort.

Da valg av styremedlemmer stod for tur til slutt, var det vel få som orket prate spesielt mye, og man gikk raskt til avstemming.
                              Erling ble først valgt inn i styret uten motkandidat, og Svenna trakk deretter det lengste strået mot Espen om den siste styreplassen. Espen ble så valgt inn på vara uten motkandidat da Marius W trakk sitt kandidatur.
                              Gratulerer!

Steinar
                              -som lurer veldig på hvem Børre stemte på

PS! Og takk til tellekorpset! Heftig dag på jobb, skikkelig gode til å telle ble dere!

Comment

Working...
                              X