Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Årsmøte 2010

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Magnus View Post
    Voteringane var i seg sjølv heilt i orden, og slik som dei skal gjennomførast i vedtektsspørsmål. Ein skal ha aktiv tilslutting frå meir enn 2/3 av dei røysteføre (stemmeberettigede). Hadde dirigenten fått lov til å styra utan innblanding frå salen hadde det gått mykje betre, han gjorde ein god jobb...

Det ein kunne gjort frå styret si side var å ei redaksjonsnemnd som på førehand gav tilrådingar til kvart framlegg, og som kunne samla dei minst kontroversielle framlegga til eit framlegg td.

Elles vart styrevalet vanskeleg, men det visste vi på førehand. Nokon - skulle gjort det sjølv - burde gjort framlegg til årsmøtet om å fravvika vedtektene og velja inn både Espen og Svenna.
    Jeg starta denne tråden i et forsøk på å få en litt mer ferdigdiskutert debatt rundt en del av vedtektene slik at man ville spare seg for den mest banale diskusjonen på årsmøtet. Gikk vel ikke helt som jeg håpa, men kanskje hadde det blitt værre uten.

Når det gjelder at styret stemte konsekvent unisont, så ser jeg ikke det som merkelig i det hele tatt, all den tid de sikkert har hatt mulighet til å diskutere dette grundig seg imellom i forkant.
    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by Magnus View Post
      Voteringane var i seg sjølv heilt i orden, og slik som dei skal gjennomførast i vedtektsspørsmål. Ein skal ha aktiv tilslutting frå meir enn 2/3 av dei røysteføre (stemmeberettigede). Hadde dirigenten fått lov til å styra utan innblanding frå salen hadde det gått mykje betre, han gjorde ein god jobb...
      Det er ikke voteringene, men gjennomføringa. Tellekorpset vimsa litt rundt og virka ikke alltid like sikre på hva de skulle gjøre. Dirigenten gjorde en utmerket jobb, men burde og kunne vært litt tydeligere i enkelte tilfeller.

Selve stemmegivinga burde vært bedre gjennomført, og bør planlegges bedre av styret i forkant av neste årsmøte.
      Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
      [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Jeg er helt enig med Kjellsen, nå skal vi alle dra i samme rettning. Vi drar kanskje ikke helt i takt, men vi drar, og det er det viktigste.

Bortsett fra et par grunnleggende spørsmål som må avklares så er vi nok stort sett svært like. Ser ut til at vi i 2010 vil få en del debatt rundt dette og innen neste årsmøte tror og håper jeg man har kommet fram til en plattform der alle med medlemskap i Klanen føler seg både velkomne og verdsatt.

Ståfelt 228 har en viktig jobb sesongen 2010, det har også resten av Klanen.

Jørund

Comment

Vedtekter og fløyer

Det kan godt være at man bør sette ned et bredere utvalg til en vedtektskomite til neste årsmøte, slik at man 1) er mer enige når årsmøtet kommer (fordrer et bredt sammensatt utvalg) 2) får mer gjennomarbeida forslag 3) behandler alle vedtektsforslag som kommer inn og kan lage innstilling til disse eller eventuelt lage forbedrede forslag med utgangspunkt i forslag med gode intensjoner etc.

Man skal uansett være klar over at slike prosesser over år mest sannsynlig vil føre til et ganske komplisert vedtektssett som kan være omfattende å sette seg inn i. Vedtektene er tross alt ikke veldig dårlige. Kanskje vi bør sette ned et utvalg for å vurdere dette også...

* * *

Til slutt vil jeg få melde at jeg ikke synes det bør legges noen voldsom vekt på at det avtroppende styrets medlemmer stemte imot en del av forslagene som ble fremmet. Kan/skal-endringene gir for eksempel styret større handlingsrom og ryggen fri til å vurdere eksklusjoner, det kunne jeg sikkert like gjerne stemt for som i mot isolert sett. Mer makt til toppen er alltid fint, enn så lenge man befinner seg på toppen sjøl...

Poenget mitt er imidlertid dette: Det avtroppende styret har i betydelig grad forøkt å holde seg nøytrale i forhold til det som noen kaller fløyene, og det har sikkert også gjort at det ble mindre støy på årsmøtet enn man kunne fryktet.

Jeg er veldig fornøyd med at Svenna ble valgt inn i styret, han er en kjemperessurs som vil gjøre en fabelaktig jobb, og utfylle styret på en utmerket måte. Jeg er også veldig fornøyd med at Espen er med videre.

Det betyr at det er bare å si seg enige med Kjellsen og Jørund i at det nå bare er å trekke sammen framover, og det skal vi faen meg gjøre også!

Morten

Comment

Originally posted by Erlink View Post
            Når det gjelder at styret stemte konsekvent unisont, så ser jeg ikke det som merkelig i det hele tatt, all den tid de sikkert har hatt mulighet til å diskutere dette grundig seg imellom i forkant.
            Det er ikke det at de stemte likt som er merkelig. Det jeg stiller spørsmålstegn ved er at styret konsekvent (med et halvt unntak) stemte mot det klare flertallet i salen på alle "supporterrelaterte" forslag.

Comment

Originally posted by Skrible View Post
              Atles dobbeltstemme (som en følge av fullmakt) er ikke i strid med vedtektene i seg selv, men altså i strid med den forretningsorden ...
              §16. Stemmerett
              Medlemmer som har betalt medlemsavgiften for det året årsmøtet holdes har stemmerett. Stemmeretten er personlig og medlemsbevis må framvises ved inngangen.

Comment

Originally posted by Kjellsen View Post
                Når det gjelder de vedtektsendringene som ikke ble vedtatt med kun få stemmer er tilbakemeldinga såpass klar fra årsmøtet at det neste årets styre selvfølgelig ikke kan se bort fra dette og de signalene som ble gitt. Dette er i min tid som styremedlem det første årsmøtet hvor signaler og tiløp til fundamentale diskusjoner har forekommet.
                Takk skal du ha for denne Kjellsen. Det er håp i en tynn hyssing eller hva det heter...

Comment

Originally posted by ASEB View Post
                  Takk skal du ha for denne Kjellsen. Det er håp i en tynn hyssing eller hva det heter...
                  Jeg tolker årsmøtet slik at de generelt syntes du kom med interessante vedtektsendringsforslag, ergo er det meget naturlig at du blir med å ser på vedtektene i en slags komite inn mot neste årsmøte. Dette er det imidlertid viktig at du minner meg på sjøl, jeg har en tendens til å forglemme ting - og dermed kan folk føle seg forbigått. Det er svært sjelden intensjonen! Ergo snakkes vi, om ikke før, i januar.

Morten

Comment

Originally posted by MortenN View Post
                    Jeg tolker årsmøtet slik at de generelt syntes du kom med interessante vedtektsendringsforslag, ergo er det meget naturlig at du blir med å ser på vedtektene i en slags komite inn mot neste årsmøte. Dette er det imidlertid viktig at du minner meg på sjøl, jeg har en tendens til å forglemme ting - og dermed kan folk føle seg forbigått. Det er svært sjelden intensjonen! Ergo snakkes vi, om ikke før, i januar.

Morten
                    Kanskje også lurt om man her får inn noen jurister eller andre paragrafpøbler, som kan gå igjennom og sjekke alle vedtektene for "tolkning". Selvsagt også forslaga.

-Onkel Hagbarth, ikke-jurist
                    Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                    [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Working...
                    X