Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Første oppdatering fra styret

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Første oppdatering fra styret

Målsetninga i år er å informere bedre om hva som skjer og hva vi driver med. Her er første dose:

http://www.klanen.no/styret_har_konstituert_seg_selv
    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Sånn, ja!
    Håper dette kan følges opp med å legge ut rapporter fra hvert styremøte (her mener jeg ikke fullstendige referater, men jeg tror det er nyttig for dere og oss å formidle hva dere holder på med for bedre tilbakemeldinger.)

KjellH

Comment

Originally posted by KjellH View Post
      Sånn, ja!
      Håper dette kan følges opp med å legge ut rapporter fra hvert styremøte (her mener jeg ikke fullstendige referater, men jeg tror det er nyttig for dere og oss å formidle hva dere holder på med for bedre tilbakemeldinger.)
      Bifalles! I tråd med tidens tann er det viktig at styret er åpne i all den kommunikasjon de kan. Hvis styret lykkes i å fortelle om seg selv og sitt arbeid på en slags kronologisk måte vil man oppnå:

- minsket behov for to-veis kommunikasjon i form av spørsmål/svar til(/fra) medlemmer

- økt tilhørighet/eierskap ift. det at man ikke bare betaler en "avgift" pr. år for rabatterte/eksklusive billetter

At styret forteller om seg selv betyr også at de må stille seg dels til rådighet for spørsmål/svar, eks. via forumet her. Kjellsen vil jeg trekke frem som et veldig godt eksempel i så måte - han dukker opp i de merkeligste tråder (sikkert på godt og vondt)

(Før-Kjellsen-)styre[t|r] har til en viss/høy grad vært vaksinert mot å samtale utenfor styrerommet/bardisken.Bohemen/årsmøtet. Han er i så måte en motsats til mørketiden under Gjermund - som jeg var en del av.
      Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Originally posted by Nesrene View Post
        Bifalles! I tråd med tidens tann er det viktig at styret er åpne i all den kommunikasjon de kan. Hvis styret lykkes i å fortelle om seg selv og sitt arbeid på en slags kronologisk måte vil man oppnå:

- minsket behov for to-veis kommunikasjon i form av spørsmål/svar til(/fra) medlemmer

- økt tilhørighet/eierskap ift. det at man ikke bare betaler en "avgift" pr. år for rabatterte/eksklusive billetter

At styret forteller om seg selv betyr også at de må stille seg dels til rådighet for spørsmål/svar, eks. via forumet her. Kjellsen vil jeg trekke frem som et veldig godt eksempel i så måte - han dukker opp i de merkeligste tråder (sikkert på godt og vondt)

(Før-Kjellsen-)styre[t|r] har til en viss/høy grad vært vaksinert mot å samtale utenfor styrerommet/bardisken.Bohemen/årsmøtet. Han er i så måte en motsats til mørketiden under Gjermund - som jeg var en del av.
        Vel, medlemmene har etterspurt bedre kommunikasjon i tre år. Det må lyttes til. Jeg tør ikke garantere rapporter fra hvert eneste møte, da jeg ikke aner hva de vil inneholde foreløpig, men målsetninga er at neste års valgkomite skal slippe å snakke med folk som ikke aner hva styret driver med.

-Erling, for tiden selvutnevnt propagandaminister

Comment

Originally posted by Erlink View Post
          Vel, medlemmene har etterspurt bedre kommunikasjon i tre år. Det må lyttes til. Jeg tør ikke garantere rapporter fra hvert eneste møte, da jeg ikke aner hva de vil inneholde foreløpig, men målsetninga er at neste års valgkomite skal slippe å snakke med folk som ikke aner hva styret driver med.
          Uansett et langt steg i riktig retning. Dere får heller begynne i det små og ta tiden til hjelp.

Vår lokale variant av Komiske Ali?

-jørn-
          (*´ェ`*)

Comment

Originally posted by loco View Post
            Vår lokale variant av Komiske Ali?
            Khemikal Ørling?
            Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Vel, medlemmene har etterspurt bedre kommunikasjon i tre år. Det må lyttes til.
              Det er i beste fall historieforfalskning. Medlemmene har alltid etterspurt bedre:

- informasjon

- kommunikasjon

Informasjonen har egentlig ikke vært helt (les: ikke helt, hehe) på jordet, kommunikasjonen derimot fikk først en slags all-time-high når som nevnt Kjellsen kom ut av (s(t)yre-)skapet.
              Nesrene @ Twitter

Comment

Dette er bra, svært bra faktisk.
                Beste måten å unngå missforståelser og "konspirasjonsteorier" på er å fortelle så mye som mulig om det man driver med.

Eller det man ikke driver med
                www.grydis.no - Bilder av Vålerenga
                Glemmer passordet mitt...

Comment

Det er i beste fall historieforfalskning. Medlemmene har alltid etterspurt bedre:

- informasjon

- kommunikasjon

Informasjonen har egentlig ikke vært helt (les: ikke helt, hehe) på jordet, kommunikasjonen derimot fikk først en slags all-time-high når som nevnt Kjellsen kom ut av (s(t)yre-)skapet.
                  Jeg innrømmer glatt at jeg først og fremst baserer meg på de tre siste årsmøtene jeg har vært på og sutringa jeg har hørt på bohemen

Comment

og sutringa jeg har hørt på bohemen
                    Og det er å sette ord på det; bardisk-demokratiet i Klanen.

Nå har man to bardisker, men disse bør heller brukes som en slags "utklekkings-anstalt" enn forlengede styremøter.
                    Nesrene @ Twitter

Comment

Og det er å sette ord på det; bardisk-demokratiet i Klanen.

Nå har man to bardisker, men disse bør heller brukes som en slags "utklekkings-anstalt" enn forlengede styremøter.
                      Jeg ser poenget ditt, men nå har ikke jeg sittet i styret mer enn noen uker, så det faktum at jeg personlig først og fremst har fått inntrykk av hva medlemsmassen mener gjennom egen omgangskrets og arbeidslaga jeg involverer meg i, er ikke noen skandale all den tid jeg ikke har hatt tilgang til de offisielle kommunikasjonskanalene folk kan nå styret på (f.eks. mailen deres).

Jeg tror det er en fordel at folk føler de kan komme til styremedlemmene i tide og utide og prate, gi feedback og diskutere. Jeg tror heller ikke det er et problem før man får en situasjon der kun en snever krets har tilgang på "barddisk-demokratiet". Skjer det, er det selvsagt til en viss grad elitistisk og ekskluderende, men foreløpig er det faktisk sånn at alle som gjør en innsats for å få tak i oss (og det gjør du hvis du brenner for meningene dine) har muligheten til det. Det tror jeg er viktig.

Når det er sagt, er ikke det det samme som at vi ikke skal passe oss for de negative konsekvensene du skisserer.

Comment

Bardisken bør på ingen måte vekk fra demokratiet i Klanen, men det bør ikke være den eneste innfallsporten.

Nå er ikke bardisken det når rett skal være rett, (eks.) arbeidslagene er også meget gode åpninger.

Så lenge man er bevisst på problematikken er det dog håp
                        Nesrene @ Twitter

Comment

Bardisken bør på ingen måte vekk fra demokratiet i Klanen, men det bør ikke være den eneste innfallsporten.

Nå er ikke bardisken det når rett skal være rett, (eks.) arbeidslagene er også meget gode åpninger.

Så lenge man er bevisst på problematikken er det dog håp
                          Det er relativt kjapt å få svar fra kls (ætt) klanen (dått) no også (jada jeg har lest mailen din) :-)

Comment

Det er relativt kjapt å få svar fra kls (ætt) klanen (dått) no også (jada jeg har lest mailen din) :-)
                            styret [ætt] er den riktige offentlige adressen kls var i "gamle dager" en silemekanisme som bla. tok seg av en hysterisk mengde spam automagisk.
                            Nesrene @ Twitter

Comment

* Godt gjort å se hvordan enkelte klager på hvor dårlig det var, når det er noen som tar tak i det.

Artikkelen om styret og hvilke arbeidsoppgaver de har er flott. Dette er med på å senke terskelen for å ta den første kontakten.

Det kommer en egen side på Klanen.no med kontaktinformasjon om alle styremedlemmer og arbeidslagsledere. Gjerne med bilde slik at denne terskelen blir enda lavere.

-Joachim
                              Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                              [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Working...
                              X