Du besøker forumet som gjest. For å skrive innlegg og delta i debatten må du være registrert.Registrer ny bruker her.
Guest, er du en av de som bruker Facebook? Nå kan du koble sammen Facebookkontoen din med Klansforumet, og på den måten dele innholdet mye enklere med dine venner.
Klikk på knappen "Facebook Connect" mens du er logget inn på forumet og Facebook, og resten går av seg selv. Liker du tråder, kommer det på veggen din, og når du skriver i en tråd kan du huke av for at svaret skal gå direkte på din Facebookvegg.
Hvis alle er flinke til å bruke dette vil forumet få mer trafikk, og Vålerenga får mer penger!
Det stemmer ikke med intervjuet som var med Hylland-Eriksen i Lynsjer'n for et par år siden. Der var det bare hytta - ehh, hytten - som holdt ham vekk fra Lyns hjemmekamper.
Under kampen merker jeg dette i hver trevl i kroppen. På Gaza, banens kortside, holder store deler av Klanen til. De sitter ikke. De står. Det gir mer trøkk. Gjennom hele kampen runger sangen fra Klanen over banen og spillerne. Og de får svar fra Vestbredden – den ene langsiden. Der holder resten av Klanen til.
Morsomt å se hvordan utenforstående oppfatter oss.
Enda en grunn til å holde seg unna kioskene på Ullevål?
(Men iflg. Hylland-Eriksen sjøl - på Skavlan i diskusjon med Bård Tufte-Johansen - er han mer Lyngutt-PAPPA. Han har lite interesse for fotball sjøl)
Det stemmer ikke med intervjuet som var med Hylland-Eriksen i Lynsjer'n for et par år siden. Der var det bare hytta - ehh, hytten - som holdt ham vekk fra Lyns hjemmekamper.
Han er jo ihuga Lyngutt og kioskhore med jevne mellomrom på Ullevaal.
Enda en grunn til å holde seg unna kioskene på Ullevål?
(Men iflg. Hylland-Eriksen sjøl - på Skavlan i diskusjon med Bård Tufte-Johansen - er han mer Lyngutt-PAPPA. Han har lite interesse for fotball sjøl)
Søt artikkel, men jeg tror man skal ta av seg Thomas Hylland Eriksen-brillene når man skal prøve å analysere tribunekultur.
Tja, men når dama kanskje har lest mer antropolog-litteratur enn fanziner, så bør hun nå få litt tid på seg.
Ser da ut som om hun er på rett vei. Tviler på at hun satt og noterte underveis...
Et sitat:
'Jeg synger med. Brøler når jeg skal – og av og til når jeg ikke skal. Alle reiser seg i rekordfart, strekker armene i været og brøler jaaaaaaa så lenge stemmen bærer når Vålerenga scorer. Selv jeg – under opplæring og en smule skeptisk – lar meg rive med i et inferno av følelser og begeistring. Her er alle følelsesutbrudd tillatt. Sinne, frustrasjon, skuffelse og glede. Alt skrikes ut – helt uten hemninger.'
At hun også kommer med noen antropologiske betraktninger i en artikkel tre dager etter kampen er fair enuff.
Vi ser henne nok som capo når vi samler hele Klanen i en stor sving på vår egen stadion om noen år. Hun traff hvertfall blink med valg av debuttkamp som fotballsupporter.
Ok artikkel/kommentar fra journalist-dame i Aftenposten som 'etter press fra ulikt hold', hadde bestemt seg for å bli Vålerenga-supporter. Hun kjøpte seg skjerf og ble med på Vålerenga-Odd Grenland....
Leave a comment: