Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Klanen og grønne drakter

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Klanen og grønne drakter

Hva sier klanen og klanens styre til dette med Ham/kam farger på draktene til søndag a ?

Er det greit at Hafslund skal styre farge og annet på drakta bare fordi de er generalsponsor og spytter inn mye spenn i klubben, både a lag og bredde...?

Håper å høre i fra styret hva de mener om dette...
    At den vakre blå skal støve ned på valle på norsk fotballs nationaldag...

La Bellona redde miljøet, så spiller vi fotball sier jeg ihvertfall

Originally posted by Toy S View Post
    Hva sier klanen og klanens styre til dette med Ham/kam farger på draktene til søndag a ?

Er det greit at Hafslund skal styre farge og annet på drakta bare fordi de er generalsponsor og spytter inn mye spenn i klubben, både a lag og bredde...?

Kanskje vi skal lansere en ny sang på søndag ?

Se min trøye, den er grønn som gresset,
    alt hva jeg eier, det er grønt som den.
    Det er fordi jeg elsker alt det grønne,
    og fordi en jeger er min venn.

Hilsen den stolte blårøde armé
    EVIG VIF

Comment

Originally posted by Toy S View Post

For første gang på svært lenge leser jeg noe jeg synes er konstruktivt og viktig fra deg Toy.

Kunne ikke sagt meg mer enig, våre farger er blå - ikke la pengene rå. Hah.

Det finnes et godt innlegg på VPN om temaet, og en egen tråd ser jeg.

-STHLM som mest sannsynlig har alle dine fanziner

Comment

Vi er Vål'engas tapre soldater
        og vi har aldri bodd i no' skjønt.
        Og vi puler og pisser og raper
        Vi er Enga i rødt, hvitt og grønt.
        Last edited by Ogni M; 14.05.2010, 09:28. Reason: fant en feil
        mvh

Ogni M

Comment

FY FAEN! Detta er helt katastrofe. Skal VÅL'enga spelle kamp i GRØNNE DRAKTER??? Tror dæven døtte jeg skal melde meg ut av Klanen og begynne og holde med andrelaget istedet.

Eller? Neida. Se heller alt det positive i dette. For det første får ikke Ålesund alene fordelen av å spille i heslige drakter. Det er supporterfaglig vedtatt at stygge farger gir sportslig fordel. Nå også for oss.

Miljøsaken er viktig, og det er stor politisk enighet om miljøet og hvor viktig det er. Kun ett av Stortingspartiene er såkalte "klimaskeptikere" (ihvertfall utad), og Miljøsaken har voldsom dekning i media. Norske aktivister har sågar gått i danske fangehull for saken!

Vålerenga prøver altså. De forsøker nå, endelig, å skape litt blest og dekning omkring en hjemmekamp. Som regjerende verdensmester i ikke-markedsføring, er det ihvertfall fremgang. Klubben kjører et stunt, riktignok et dårlig stunt, men de prøver.

Dessuten er det kult at vi har en god avtale med draktleverandøren, slik at vi får kjøpe ekstra draktsett i andre farger til slike markedsføringstiltak.
          Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
          [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Må si meg enig med qxvrea.

Så lenge dette er snakk om "stunts" en gang i året, så synes jeg det er fin-fint. Ingen farge er som den kongeblå, men hvis vi som klubb ønsker å vise samfunnsansvar og engasjement på arenaer utenfor fotballen (hei, Toy S!), så er dette et kraftig virkemiddel å spille i en annen farge, og jeg tror klubben vil forvalte det med kløkt.

Vi kan sikkert diskutere om klima er en bra sak, om det er et bra stunt eller ei, men det blir en annen diskusjon (vel, som oftest - regner ikke med at klubben blir sponset av Vigrid med det første med brune drakter 16. mai og "send sotrøra hjem" på drakta - alt med måte!) men jeg synes det blir for dumt å være så hårsår med klubbfargene at man skal "forby" klubben å gjøre den type stunt dersom det ellers ses på som hensiktsmessig. LITT tillit må vi ha til klubben, ikke mye men LITT.

Selv om vi spiller en kamp i grønne drakter føler jeg ikke akkurat at vår identitet er truet slik en del ser ut til å antyde. Ja, Hafslund betaler en masse spenn for å være hovedsponsor, og da bør klubben være lydhør for stunts o.l. som de ønsker å gjennomføre, spesielt når det er i tråd med klubbens øvrige profil. Jeg tror vi er et godt stykke unna å endre logo til Hafslunds logo og bytte navn til Hafslund Oslo. Jeg tror klubben skjønner at merkevaren de sitter på er såpass verdifull at vi skal være ganske rævkjørte økonomisk, åndelig og administrativt før arvesølvet selges til høystbydende.

Dessuten kan jeg tenke meg mange mye verre måter å bli utnyttet på av en sponsor - her har Enga og Hafslund funnet sammen om et prosjekt som ikke er direkte bunnlinje kommers for Hafslund men mer at Hafslund vil vise samfunnsansvar, slik som VIF også vil. Da er et samarbeid helt naturlig og etter min oppfatning ganske ufarlig.

Comment

Working...
            X