Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hocemo Istinu - Mario Galic !

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• miguel
    replied
    =Enga gitt 500 spenn

El Fingro & Veggur!

Leave a comment:

• Beaker
    replied
    Arbeidernes dag ...
    1. Mai er arbeidernes dag og feires over hele verden og i Norge er det også en dag for fotballfest over hele landet. Klanen er en uavhengig og upolitisk supporterklubb men vi vil alltid ha meninger innen det vi anser som supporterpolitikk. Når det blir begått urett og direkte overgrep mot andre fans må vi støtte disse uavhengig av hvilket politisk ståsted, religiøs tilknytning eller etnisk bakgrunn de enkelte supportergrupper måtte ha.

Leave a comment:

• Scarface
    replied
    Litt bakgrunnsinfo..

"Som noen sikkert fikk med seg smalt det ganske greit mellom politiet og BBB i begynnelsen av mai. Mange supportere fikk massive mengder juling og èn, Mario Galic, ble i tillegg skutt igjennom magen, tarmene og levra der prosjektilen endte opp i lungene. Deretter ble han plukket opp av politiet etter en omgang juling, kjørt på cella og holdt der i to timer før han fikk enda en omgang juling. Så ble han kjørt på sykehuset tidsnok til å ikke blø ihjel av skadene han pådro seg.

Familien lever på en slags "minstepensjon" i Kroatia og det er ca 1500 kroner måneden. Dette fordi det er Galic som har forsørget familien, slik det gjerne er i fattige familier i Kroatia. Derfor har det vært så som så med helseforsikringen, og familien må således dekke hele denne selv. Dette blir meget dyrt, og det kjøres nå en innsamlingsaksjon gjennom Bad Blue Boys til inntekt for familien."

les mer på sidene til Aggromantics http://aggromantics.com/news.html

Leave a comment:

• toni
    replied
    Originally posted by Plaum View Post
    Slik jeg har forstått det ble Galic skutt av politiet, kjørt på politistasjon, banket opp på cella, holdt der i to timer, for så å bli kjørt til sykehus.

Innsamlingen er i støtte til familien, som ikke kan forsørge seg selv med Galic på sykehus.

Rett meg hvis jeg tar feil.

Høres mere riktig ut !

Leave a comment:

• Plaum
    replied
    Slik jeg har forstått det ble Galic skutt av politiet, kjørt på politistasjon, banket opp på cella, holdt der i to timer, for så å bli kjørt til sykehus.

Innsamlingen er i støtte til familien, som ikke kan forsørge seg selv med Galic på sykehus.

Rett meg hvis jeg tar feil.

Leave a comment:

• toni
    replied
    Originally posted by Cyrus View Post
    At Dinamo og Hajduk er store rivaler vet jeg. En kamp mellom de står faktisk på listen min over kamper jeg vil oppleve før jeg går i grava. Men bra forklart, toni. Ble en del klokere.

Eneste spørsmålet jeg da har igjen er hvordan penger skal hjelpe Mario Galic? Betale sykehusopphold, rettsak mot purken? Godt mulig jeg har tungt for det altså, men bær over med meg...
    Takk Jeg har heller ingen anelse hva pengene går til men syntes det er flott at vi støtter en supporter i nød ! beklager vis jeg tar feil men tror man må betale sykehus oppholdet selv men det er bare noe jeg tror eller så går det kanskje slik at han kan komme seg på beina igjen han har sikkert mista jobben og slike ting pga dette

Leave a comment:

• Cyrus
    replied
    At Dinamo og Hajduk er store rivaler vet jeg. En kamp mellom de står faktisk på listen min over kamper jeg vil oppleve før jeg går i grava. Men bra forklart, toni. Ble en del klokere.

Eneste spørsmålet jeg da har igjen er hvordan penger skal hjelpe Mario Galic? Betale sykehusopphold, rettsak mot purken? Godt mulig jeg har tungt for det altså, men bær over med meg...

Leave a comment:

• toni
    replied
    Originally posted by Cyrus View Post
    Fikk ikke vært på dagens kamp selv, så fikk ikke med meg denne innsamlingen. Men hva ble det samlet inn til? Hvem trenger penger og hvorfor? Hvem er denne stakkaren?

Mange spm.

Det ble samlet inn penger til Mario Galic en Dinamo Zagreb supporter som har tilhørighet med Bad Blue Boys, ble angrepet av politiet i pausen i kampen mellom Dinamo - Hajduk to store rivaler i Kroatia ! Han ligger forsatt på sykehus tror jeg, derfor folk vil ha svar, Hocemo Istinu betyr vi vil ha sannheten ettersom politiet hav bare vært stille og ikke sagt noenting etter hendelsen !

Leave a comment:

• toni
    replied
    Synes det er fantastisk ! Er ikke akkurat Kroatisk fotball så populært men detter for folk til og åpne øynene og se hva som skjer andre steder i supporter europa !

Leave a comment:

• Cyrus
    replied
    Fikk ikke vært på dagens kamp selv, så fikk ikke med meg denne innsamlingen. Men hva ble det samlet inn til? Hvem trenger penger og hvorfor? Hvem er denne stakkaren?

Mange spm.

Leave a comment:

• Jørn
    replied
    Det var innsamling i Bend It under kampen. Så noen i Klanen samlet inn penger til denne stakkaren. Der har du sammenhengen.

Leave a comment:

• FrankO
    replied
    Hva har dette med Vålerenga og Klanen å gjøre?

Leave a comment:

• toni
    replied
    jeg har ingenting med det og gjøre men all creeds til dem som gjorde det ! likte det jeg så ! Siden jeg er fra Kroatia og holder med Dinamo Zagreb også så syntes jeg dette var flott gjort !

Originally posted by Jørn View Post
    Hvor mye fikk dere inn?

Leave a comment:

• toni
    replied
    Jo men alt er på kroatisk ! Men kort fortallt politiet stormet tribunen etter at 1 bluss ble tent men blussing er normalt i Kroatia så det er egentlig ikke no og storme tribunen for men siden de gjorde oppstod det bråk på tribunen og suppertere ble nesten drept av politiet

her har du link men dette er reaksjonene fra da politiet stormet tribunen og opptøyer oppstod !

http://www.youtube.com/watch?v=tzkQe...os=R9sODE_jHUg

det er slik jeg har oppfattet situasjonen mens politiet bare har vært stille helt siden det skjedde!

Leave a comment:

• Jørn
    replied
    Hvor mye fikk dere inn?

Leave a comment:

Working...
X