Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Fjesboka

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fjesboka

Er dette noe Klanen har noe med eller er det en privatperson som har lagd siden...?
    Og hva sier styret om sånne sider, som ikke er offisielle klanssider isåfall ?

Kjenner ikke til hvem som har laget den.

I mine øyne blir det avgjørende om den er laget som en fanside eller en side som hevder å "representere" Klanen.

Forøvrig også lei av at gud og hvermann starter nye Vål'enga fotball-grupper uten å se om det finnes noe fra før av.
    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Klanen har per idag to egne Facebooksider, hvor vi kan peke på hvem som står for innholdet.

EngaTifo (dugnadsinfo og småpropaganda)
      Klanen.no (RSS-feed av hjemmesiden)

"Jo flere vi er sammen"-prinsippet er det mange som burde få kurs i... Derfor lages det sider i hytt og bøtte. Klanen, Norges beste supporterklubb er vel den aller døveste. Det er fint med private initiativer, men noen ganger er det litt døvt. Problemet her er at "Vi som stifta Klanen"-gjengen har en lei tendens til å knekke alle initativer som er annerledes enn hvordan de gjorde ting, uavhenig om dette er gode eller døve initiaver, og dermed blir terskelen for slike initativer høyere.

Klanen og Internett er på mange måter inne i en liten lavkonjunktur men håper og komme knallsterkt tilbake med nye hjemmesider, med god intergrering mot twitter, facebook og andre tjenester som gjør informasjonen bedre tilgjengelig.

(Tror aldri jeg har brukt ordene døv/døvt/døve og initiativ så mye som i dette innlegget)
      Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
      [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Originally posted by Erlink View Post
        Kjenner ikke til hvem som har laget den.

I mine øyne blir det avgjørende om den er laget som en fanside eller en side som hevder å "representere" Klanen.

Forøvrig også lei av at gud og hvermann starter nye Vål'enga fotball-grupper uten å se om det finnes noe fra før av.
        Det er ingen offisiell side. Det er bare én av hundre Vålerenga-relaterte Facebbok-grupper som er opprettet av personer som ikke evner å se etter om det allerede finnes offisielle grupper.

Hva er egentlig poenget i å ha så mange uoffisielle grupper med ni medlemer i hver, i stedet for én stor offisiell gruppe, alle melder seg inn i ?

På Facebook eksisterer det to relativt store Vålerenga-grupper, begge startet av VIF-MEDIA. Den største har 22.000 medlemmer, mens den andre har 11.000. I tillegg til dette finnes det tusener av andre småsider med én eller to medlemer i hver. Dette er forbanna irriterende, og jeg synes VIF-Media har en jobb å gjøre her. Hva med å opplyse alle medlemmene i den minste gruppa (11.000) om at finnes en større gruppe, og oppfordre de til å melde seg ut av den minste og inn i den nye og største ?

Her er altså den offisielle Vålerenga-gruppa på Facebook:

Logg inn på Facebook og begynn å dele og få kontakt med venner, familie og folk du kjenner.

Driter egentlig i de gruppene i utgangspunktet, men når det først blir tatt opp, og det er laget to offisielle grupper, så får VIF-MEDIA ordne opp.

Her er lista over Tippeliga-lagenes offisielle Facebook-sider etter størrelse:

1.Rosenborg--------------70.000
        2.Brann-------------------37.000
        3.Vålerenga--------------21.000
        4.Start--------------------15.000
        5.Viking-------------------12.000
        6.Lillestrøm---------------10.000
        7.ODD Grenland----------10.000
        8.Strømsgodset------------8.000
        9.Tromsø-------------------8.000
        10.Ålesund----------------- 8.000
        11,Molde--------------------8.000
        12.Stabæk------------------7.000
        13.Haugesund--------------4.000
        14.XXX----------------------4.000
        14.Sandefjord---------------3.000
        15.Hønefoss-----------------2.000

RBK er altså suverene på nett.
        Hva er det som gjør at ikke Enga er i nærheten?
        Oppfordrer alle som evt. har det veldig gøy med å lage sider for seg selv, legge ned denne virksomheten, og heller melde seg inn i den offisielle siden. På denne måten bidrar du til at Enga parkerer Rosenborg, Brann og alle andre bønder på Facebook.

Comment

Hvordan og hvem som vinner Facebooktabellen er ikke egentlig så veldig viktig, for det er klikketabellen som teller. Der vant Vålerenga ifjor, og jeg vil tro at man med årets resultater ligger foran fjoråret... Hvordan de andre gjør det er ikke så lett å si.

Sosiale medier kan generere store mengder trafikk til hovedsidene hvis det gjøres på riktig måte.

Men, det er litt rart at EngaTifo har 1240 likere, mens Klanen.no kun har 570. Er innholdet på Klanen.no virkelig så uinteressant? Jeg tror ikke sexistiske damefotballartikler er veien å gå akkurat... Rosenborg har alltid vært flinke til å gå i flokk. Det er sånn man blir av å ha sex med dyr. Kanskje kan damefotballartiklene få opp flokkmentaliteten hos oss også???

Viktig at man skiller på grupper og sider. Sider er for kommunikasjon fra avsender, grupper er for interaksjon mellom medlemmer (enveis, toveis). Nå er det også forskjell på "samfunnside" og "offisiell side".

Comment

Originally posted by qxvrea View Post
            Hvordan og hvem som vinner Facebooktabellen er ikke egentlig så veldig viktig, for det er klikketabellen som teller. Der vant Vålerenga ifjor, og jeg vil tro at man med årets resultater ligger foran fjoråret... Hvordan de andre gjør det er ikke så lett å si.

Sosiale medier kan generere store mengder trafikk til hovedsidene hvis det gjøres på riktig måte.

Men, det er litt rart at EngaTifo har 1240 likere, mens Klanen.no kun har 570. Er innholdet på Klanen.no virkelig så uinteressant? Jeg tror ikke sexistiske damefotballartikler er veien å gå akkurat... Rosenborg har alltid vært flinke til å gå i flokk. Det er sånn man blir av å ha sex med dyr. Kanskje kan damefotballartiklene få opp flokkmentaliteten hos oss også???

Viktig at man skiller på grupper og sider. Sider er for kommunikasjon fra avsender, grupper er for interaksjon mellom medlemmer (enveis, toveis). Nå er det også forskjell på "samfunnside" og "offisiell side".

Ja, nå har jo Facebook utviklet seg til å bli en meget viktig plattform for klubbene da, og tross alt et ledd i klikketabellen, så viktig er den.

Å rakke ned på RBK for den gode innsatsen de gjør på nett synes jeg blir lavmål. Vi får heller bruke energi på å forsøke å bli best.

Vi bør også bruke damefotballen for det den er verdt.
            Vi vet alle at SEX selger. Da tenker jeg ikke på SEX som i SEX, men om det er noen lekre jenter på det laget, skader det ikke med litt synlighet. Se bare til Bærum. Hvor mye oppmerksomhet har ikke de damene der påført Stabæk?
            Noen frekke bilder, intervjuer, flere artikler og omtale hadde ikke gjort noe. Og ja, jeg vet at grupper og sider er to forskjellige ting.
            Og det går fint ann å kommunisere medlemmene imellom på sider også.
            Det finnes diskusjonstråder. Man kan kommunisere under innlegg, bilder, nyhetsoppdateringer og saker som legges ut av siden. Og det viktigste av alt:
            Det legges til rette for en mer saklig og høyere kvalitetsmessig debatt ettersom siden drives av noen lunde profesjonelle mennesker.

Comment

Originally posted by garcia View Post
              Ja, nå har jo Facebook utviklet seg til å bli en meget viktig plattform for klubbene da, og tross alt et ledd i klikketabellen, så viktig er den.
              Viktig, ja - men hvor viktig? Vålerenga kan trekke langt mer trafikk på andre måter. Der er de jo allerede så smått igang i forhold til Engablogg, og kan få til en del fra Twingly og lignende tjenester. Dette genererer klikk som bare rakkern.

Uansett er økt synlighet for Vålerenga og Klanen generelt positivt. Men, utfordringa her er ofte at det er halvstuderte BI-japper, og ikke profesjonelle nettlærde som står bak tankegangen. Da blir det ofte lagt litt for stor vekt på økonomiske markedsprinsipper, og internetts iboende anarkidemokratigreie forsvinner litt.

Nettanarkiet er jo tydelig på Facebook med at det finnes hundretusener av slike Pages og grupper. Men, selv om det er tungvint - så er det ikke nødvendigvis negativt.

Sex selger, ja - men til hvilken pris ønsker man å selge seg? Hvor billig skal man tillate seg selv å være, i desperasjonen etter tilskuertall? Vålerenga Fotball handler ikke om sex. Det handler om fotball. Det handler om å være en breddeklubb med elitesatsing, satsing som skal fungere som forbilder for de unge og lovende. Sexifisering av Vålerengas damelag er noe jeg ihvertfall ser på som helt feil vei å gå...

Å rakke ned på bønda er aldri feil. Uansett...

Comment

Ikke for å være vanskelig nå. Men hvorfor klage på de som tar et litt initiativ å lager en liten gruppe påfjesboka eller noe annet. Kan ikke heller de som er med i forskellige avdelinger/abeidslag eller lignende kontakte de som ser ut til å kunne ta i et tak, å bruke de "riktig" istede ? Klanen blir ikke mere samla eller større av å kritisere de som prøver litt. Jeg mener veileding kanskje ville funka bedre

Comment

Jeg melder meg til å lage en offisiell Klanen-gruppe på Facebook. Jeg er ganske dreven på slikt.

Om jeg får nei, kommer jeg til å lage en "For oss som heier vif, manchester, pære brus og fotball pS chelase er teit."
                  Jeg kommer til å invitere meg selv og syv andre.

Men seriøst. Kan jeg lage en offisiell gruppe ?

Comment

Jeg foreslår at den offisielle klanen.no gruppa http://www.facebook.com/pages/Klanen...9129351?ref=ts bør brukes. Jeg er ikke for at det skal være fler enn én offisiell gruppe for klanen.
                    in Absinthia

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
                      Jeg foreslår at den offisielle klanen.no gruppa http://www.facebook.com/pages/Klanen...9129351?ref=ts bør brukes. Jeg er ikke for at det skal være fler enn én offisiell gruppe for klanen.
                      Imponerende høyt det medlemmstallet, du.
                      Det må jeg si. Bra at det eksisterer en side i hvert fall.
                      Begynn å inviter.

Comment

Originally posted by zider View Post
                        Ikke for å være vanskelig nå. Men hvorfor klage på de som tar et litt initiativ å lager en liten gruppe påfjesboka eller noe annet. Kan ikke heller de som er med i forskellige avdelinger/abeidslag eller lignende kontakte de som ser ut til å kunne ta i et tak, å bruke de "riktig" istede ? Klanen blir ikke mere samla eller større av å kritisere de som prøver litt. Jeg mener veileding kanskje ville funka bedre
                        Dersom det å mekke en side på facebook under reklamepausen på TV hadde vært en målestokk på folks evne og vilje til å gjøre noe på dugnad, hadde jeg vært enig med deg.

Comment

Her er forøvrig tifogruppas facebookside:

Erling Rostvåg er på Facebook. Bli medlem av Facebook for å komme i kontakt med Erling Rostvåg og andre du kanskje kjenner. Facebook gir deg muligheten til å dele informasjon og gjør verden mer åpen...

Comment

Originally posted by qxvrea View Post
                            Men, utfordringa her er ofte at det er halvstuderte BI-japper, og ikke profesjonelle nettlærde som står bak tankegangen. Da blir det ofte lagt litt for stor vekt på økonomiske markedsprinsipper, og internetts iboende anarkidemokratigreie forsvinner litt.
                            Hvor er det du får dette fra, Joachim? Har du noe konkret å underbygge den påstanden der med?

Comment

Originally posted by Toy S View Post
                              http://www.facebook.com/?ref=home#!/...pub=2386512837

Er dette noe Klanen har noe med eller er det en privatperson som har lagd siden...?
                              Og hva sier styret om sånne sider, som ikke er offisielle klanssider isåfall ?

Med tanke på at den som har lagd profilen har klart å bomme på fødseldatoen, så er det nok bare en svadaprofil

Comment

Working...
                              X