Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Holdningsendring etterlyses

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Holdningsendring etterlyses

Jeg har i det siste bitt meg merke i at det hersker en del dårlige holdninger hva gjelder behandling av EngaTifos (heretter omtalt som ET) standardmateriell på tribunen (det være seg flagg og tostangs). Jeg kan bare snakke på vegne av meg selv, men jeg tror det er flere i ET som kan si seg enig i noe av dette:

For det første opplever jeg til stadighet (senest på Åråsen) at folk brekker flaggstenger med vilje. Dårlige dommeravgjørelser, eller andre ting som måtte provosere én, legitimerer aldri til ødelegging av ETs materiell.

Ellers opplever jeg gjennomgående likegyldighet til materiellet som legges ut. Det er greit nok at man ikke ønsker å flagge til enhver tid, men vær vennlig og prøv å unngå og trampe ned flagg og tostangs så de brekker eller revner. Jeg har all mulig forståelse for at dette utilsiktet forekommer fra tid til annen, da jeg selv er blant de mer aktive, og hopper og herjer rundt, men det er lov til å prøve å legge materiellet litt ut av veien, f.eks. ved å rulle det sammen og legge det bak seg eller på stoler når det ikke er i bruk. Så slipper vi kanskje at materiellet kommer i en slik forfatning som det er per dags dato. Stumping av røyk på tifomateriell kvalifiserer også til gult kort. Dessuten kan det legges til at vi setter stor pris på om flagg og tostangs rulles pent sammen etter kamp, slik at vi i ET får så liten opprydningsjobb som mulig.

Så til det mest graverende av alt, nemlig tyveri. Fra tid til annen er det materiell som vi ikke kan gjøre rede for. På Åråsen på søndag forsvant det 3 splitter nye tostangs. Hvorvidt disse er stjålet for å henges opp på gutterommet eller om dette beror på en misforståelse vet jeg ikke, men jeg ville satt stor pris på om disse kom til rette igjen, da jeg har brukt flerfoldige timer av egen fritid på å lage dem. Bilder av tostangsene ligger vedlagt.

Jeg håper folk blir mer bevisste på disse tingene. Det er mange som er veldig flinke, men stadig altså noen som trenger en liten oppstrammer. Ødelagt materiell koster penger, men aller verst så tærer det på motivasjonen hos folk. Vi er ikke veldig mange aktive i ET om dagen, og vi har nok av andre ting å ta tak i, enn å måtte reparere eller lage nye flagg og tostangs hele tiden.

Plaum, som håper på bedring allerede på mandag.

Jævlig trist om disse tostangsa er stjålet. De er noen av de finere vi har og som nevnt er det mange timer bak.

Om noen føler for å levere tilbake uten moralsk skjennepreken, ta kontakt på PM.
    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Mye som handler om blussing på forumet nå, men jeg vil fremheve det arbeidet Tifo-gruppa gjør som en stor stemningsskaper på tribunen. Jeg blir like skuffet hver gang jeg finner plassen min på Bredden og ser at det ikke er flagg eller andre rekvisitter som skal benyttes før kampen. Tifo er for meg en stor stemningsskaper på Ullevaal, og ingenting sier mer ENGA enn en overhead men vår typiske tongue-in-cheek humor.

Vi andre, dvs vi som er for opptatte/slappe til å selv bidra i gruppa, burde vise disse såpass respekt at vi ikke bruker vår fritid til å stjele/ødelegge det arbeidet de har brukt sin fritid til å skape.

Stå på, dere gjør en fantastisk jobb

Comment

Vedr. tyveriproblemet: Det kan tenkes at de som evt. tar med seg effekter ikke er klare over at noen faktisk eier materiellet og antar at det er "felles". Jeg vet ikke om noen faktisk er så dumme, men man skal ikke undervurdere folks tankeløshet, ref. behandlingen av andre effekter. Kan det være en idé å merke de større tingene (les: tostangsflagg m.v.) med en advarsel om at det er ET som eier dem? Dette kan løses med lapper som er påtrykket dette og som enten sys eller strykes på flaggene. Eller?
        mvh

Ogni M

Comment

Originally posted by anderan View Post
          Mye som handler om blussing på forumet nå, men jeg vil fremheve det arbeidet Tifo-gruppa gjør som en stor stemningsskaper på tribunen. Jeg blir like skuffet hver gang jeg finner plassen min på Bredden og ser at det ikke er flagg eller andre rekvisitter som skal benyttes før kampen. Tifo er for meg en stor stemningsskaper på Ullevaal, og ingenting sier mer ENGA enn en overhead men vår typiske tongue-in-cheek humor.

Vi andre, dvs vi som er for opptatte/slappe til å selv bidra i gruppa, burde vise disse såpass respekt at vi ikke bruker vår fritid til å stjele/ødelegge det arbeidet de har brukt sin fritid til å skape.

Stå på, dere gjør en fantastisk jobb

Takker og bukker.
          Grunnen til at det skjer lite på bredden om dagen er dessverre basert på labert oppmøte. Vanskelig å få noe til å se fett ut der. EngaTifo gjør ikke noe halvveis som kjent.

Comment

Originally posted by Ogni M View Post
            Vedr. tyveriproblemet: Det kan tenkes at de som evt. tar med seg effekter ikke er klare over at noen faktisk eier materiellet og antar at det er "felles". Jeg vet ikke om noen faktisk er så dumme, men man skal ikke undervurdere folks tankeløshet, ref. behandlingen av andre effekter. Kan det være en idé å merke de større tingene (les: tostangsflagg m.v.) med en advarsel om at det er ET som eier dem? Dette kan løses med lapper som er påtrykket dette og som enten sys eller strykes på flaggene. Eller?
            Det kan godt hende du har rett ang. tankeløshet, Ingo. Derfor muligheten til å levere tilbake uten fordømmelse, refs e.l.

Comment

Vift med flagga, ikke tråkk på dem. Da blir det bra, dritbra!
              Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
              [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Originally posted by Ogni M View Post
                NO SHIT !

Jeg håper virkelig ikke at folk stjeler det heller...
                Jeg tok som regel med meg tifo flagg hjem før, og tok de med på neste kamp.

Comment

Jeg har nå snakket Åråsen, og de sier at det ikke lå igjen noen 2-stang eller andre flagg som tilhørte oss..

Comment

Da er knyttneven kommet til rette.

De to andre er fortsatt savnet.

Comment

Er det noe regler om å ta med eget?
                      Ikaros Oslo

Comment

Originally posted by vif-krigern View Post
                        ja, det er tillatt

Comment

Originally posted by vif-krigern View Post
                          Du får ikke med deg plastrør som er mer enn 12mm. Du får verbalt ganske mye juling hvis du har med deg "politiske" budskaper (right-wing, left-wing). Ellers er det ingen regler.

Det selges VIF-flagg i Sjappa, de er kjipe. Kom på kontoret og sy eget, det blir tøft!

Comment

Originally posted by Line View Post
                            Jeg har nå snakket Åråsen, og de sier at det ikke lå igjen noen 2-stang eller andre flagg som tilhørte oss..
                            250 plastflagg?

Comment

Originally posted by qxvrea View Post
                              Kom på kontoret og sy eget, det blir tøft!
                              Skal prøve på det
                              Ikaros Oslo

Comment

Working...
                              X