Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Unge Enga

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Unge Enga

Sitat: Den man, 14 august 2006 19:51 skrev Steinar:

> Sitat: Den man, 14 august 2006 17:21 skrev Flem:

> >

> > Forskjellen nå var jo at 'hele' stadion var med på den låta, det kan ikke værra bra .......

>

>

> Hva slags svar er det? Selvfølgelig er det bra at flere er med og synger. I går sang flere av den enkle grunn at vi til tider spilte veldig bra, samt at vi vant.

> Dessverre synger altfor få når det butter litt imot. Det gjelder både på Cola og Vestbredden.

>

> Hvis du ikke hører at sanger som Sha-la-la dør kjapt hvis folk ikke klarer å roe tempoet, så må du være døv eller totalt uten rytmesans.

> Hørte det med tempoet veldig godt på reprisen de viser på TV2zebra nå. Det gjelder også andre sanger vi har.

>

> UE gjorde bl.a. en bra jobb med å holde mer riktig tempoe på endel sanger. Nå har de flytta.

> Hva slags folk har stilt seg opp på det feltet i stedet? Folk som er langt mindre pønsje og synger mye mindre enn dem. Så det er det vi ønsker?

>

----

Som de fleste her påpeker, stemninga på tribunen har vært bedre de to siste hjemmekamper (etter at UE flytta på seg), hvorfor klage nå da? UE flyttet seg frivillig vekk, noe som ser ut som en vinn situasjon for alle parter.

Men som andre sier, det er alltid noe å klage på, fyr løs!

"I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

de flyttet seg jo selv.. ingen andre enn de som bestemte det.. de står jo bra der de er nå da.. http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

Comment

Sitat: Den man, 14 august 2006 21:18 skrev Flem:

> Som de fleste her påpeker, stemninga på tribunen har vært bedre de to siste hjemmekamper (etter at UE flytta på seg), hvorfor klage nå da? UE flyttet seg frivillig vekk, noe som ser ut som en vinn situasjon for alle parter.

> Men som andre sier, det er alltid noe å klage på, fyr løs!

>

Du er tydeligvis strålende fornøyd med flyttinga av UE.

Jeg stiller spørsmålstegn ved hvor bra dette egentlig er, og viser blant annet til nevnte sang som et eksempel.

Å da komme med tilsvar av typen "det er alltid noe å klage på" "hvorfor klage nå", synes jeg er jævlig tåpelig.

Har du ikke mer å komme med, håper jeg du heller lar være å trykke på svarknappen i fremtida.

Comment

Sitat: Den man, 14 august 2006 19:51 skrev Steinar:

> Selvfølgelig er det bra at flere er med og synger. I går sang flere av den enkle grunn at vi til tider spilte veldig bra, samt at vi vant.

> Dessverre synger altfor få når det butter litt imot. Det gjelder både på Cola og Vestbredden.

Helt enig. Synes det var heller laber stemning før 1-0. Det ble faktisk veldig tydelig nettpp med Sha-la-la som ble sunget rett etter skåringa og da var den plutselig 3 ganger så høyt som tidligere under kampen.

> Hvis du ikke hører at sanger som Sha-la-la dør kjapt hvis folk ikke klarer å roe tempoet, så må du være døv eller totalt uten rytmesans.

Det er jo rett og slett umulig å synge sangen når den går for fort, rent "sangteknisk". Da er den også en stemmedreper. Jeg tror årsaken er at folk ikke hopper der hvor det ikke skal klappes, for hoppinga fører automatisk til lavere tempo. Dessuten er det nok også en del som kun klapper og ikke synger og derfor ikke vet at sangen ikke kan synges for fort.

Beaker

Comment

Det er faktisk nærast umogleg å henga seg med på den songen no. Det går ALTFOR fort der borte på midten.

Og det er ikkje i dei to siste kampane det har vore best stemning i år, sjølv om nokon har bestemt seg for å seia det slik.

Eg håper at det at UE har flytta seg gjer at folk kan sjå nærare på kva som er dei faktiske problema med synginga/stemninga på Ullevål, heller enn å gje UE skulda/æra for alt mogleg,

Comment

Sitat: Den man, 14 august 2006 23:18 skrev Beaker:

> Helt enig. Synes det var heller laber stemning før 1-0. Det ble faktisk veldig tydelig nettpp med Sha-la-la som ble sunget rett etter skåringa og da var den plutselig 3 ganger så høyt som tidligere under kampen.

Den sangen ble jo sunget i det vi scora begge målene, ble den ikke? Bare det at den ble nesten kvalt av jubelrop, så ett par av oss skreik litt ekstra høyt på en "sta" måte slik at vi hodlt låta gående. Ikke uvanlig at vi kommer sterkt og kraftig tilbake etter det.

Noen på tribunen virker mere innbitt og synger mer når det butter i mot, mens andre blir stumme å tause (og furtne)..

Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Sitat: Den tir, 15 august 2006 08:53 skrev Magnus:

> Eg håper at det at UE har flytta seg gjer at folk kan sjå nærare på kva som er dei faktiske problema med synginga/stemninga på Ullevål, heller enn å gje UE skulda/æra for alt mogleg,

>

Helt enig. Tidvis og spesielt etter scoringene (surprise, suprprise) var stemningen topp søndag. Men da det butta i mot, synes jeg noe av trøkket.. (som UE bidro sterkt med der de stod før).. var borte. Synes ikke samsyngingen mellom Cola og Bredden var så fryketlig mye bedre.

Men nå har UE gitt oss en glimende mulighet til å angripe dette problemet. Måtte det bare komme noe konstruktivt ut av dette.

Ikke lær deg selv å kjenne. Du blir alltid skuffet

Comment

Syns det kan være en bra løsning at UE står der de står nå,nå har hele Gaza og VB fullt innsyn bort på dem,ergo kan jo de dra i gang sanger,og det er lettere for folk å se når man skal klappe,og når man skal hoppe..
                  -Bergen består stort sett av folk fra Sogn, som enten var for dumme eller for fulle til å komme på Amerikabåten-

Comment

Sitat: Den tir, 15 august 2006 10:33 skrev mæggern:

> Syns det kan være en bra løsning at UE står der de står nå,nå har hele Gaza og VB fullt innsyn bort på dem,ergo kan jo de dra i gang sanger,og det er lettere for folk å se når man skal klappe,og når man skal hoppe..

UE betyr ingen ting for om sanger startes eller ikke på Bredden. Vi som står omtrent i midten hører dem knapt når det er stille. Det som betyr noe er om cola drar igang og det er nok trykk der til at sangen forflytter seg videre nedover bredden.
                    When the facts change, so does my opinon

Comment

UE drar igang Cola

Comment

Sitat: Den tir, 15 august 2006 10:42 skrev Erlink:

> UE drar igang Cola

----

Cola har nok forsangere til å dra igang seg selv.
                        "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Ja, vi har egentlig nok folk, prøver jo å bidra selv, men allikevel har det flere ganger vært UE som har satt igang ting.

(dersom du tror det er jeg ikke med i UE, altså)

Comment

det jeg så på kampen i går var greit.men jeg savner unge enga og hvorfor er det ingen som vil synge ole ole sangen dem synger jeg mener den sangen er drit bra men jeg glemmer jo at klanen ikke liker supporter kultur.

Comment

Kommer nok få folk på lørdag, premier leage begynner da http://www.klanen.no/snakk/images/sm...s/icon_sad.gif

Comment

Olé er spansk.

Vålerenga er et norsk lag.
                                in Absinthia

Comment

Working...
                                X