Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Unge Enga

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Unge Enga

Sitat: Den tor, 10 august 2006 09:55 skrev Johannes:

> ogni m.det er mange sanger jeg synes er døve,men synger som bare faen,dette har noe med fellesskapsfølelsen og gjøre.hvis alle skulle gjøre som deg vil det alltid være 30%mindre sang fordi folk boikotter.

Hvor er fellesskapsfølelsen du berømmer når en hel tribune ikke gidder å henge seg på den ene døve sangen etter den andre? VEstbredden blir helt matt av at de gjentas helt til spyterskelen.

Forslag: Bruk sangene som fungerer.

mvh

Ogni M

Comment

Forslag: Bruk sangene som fungerer.

Hvilke sanger fungerer?
      Blårøde brødre

Comment

Sitat: Den tor, 10 august 2006 14:47 skrev ThomasEnga:

> Forslag: Bruk sangene som fungerer.

>

> Hvilke sanger fungerer?

Nok å ta av. Hvis du ikke vet svaret, bør du komme deg på kamp!

mvh

Ogni M

Comment

http://www.klanen.no/snakk/images/sm.../icon_razz.gif

Jeg er oppdaterert på og kan sangene våre jeg,men var bare intressert i å høre hvilke sanger som du mener fungerer.

Det er mye å velge i som du sier derfor og da kan det være fint å vite hvilke sanger man kan synge med på
          Blårøde brødre

Comment

Sitat: Den tor, 10 august 2006 14:51 skrev ThomasEnga:

> http://www.klanen.no/snakk/images/sm.../icon_razz.gif

>

> Jeg er oppdaterert på og kan sangene våre jeg,men var bare intressert i å høre hvilke sanger som du mener fungerer.

>

> Det er mye å velge i som du sier derfor og da kan det være fint å vite hvilke sanger man kan synge med på

Det er jo veldig situasjonsavhengig, og derfor krever det en eller flere forsangere med erfaring. Det virker som om de på Vestbredden har blitt borte, hvilket fører til et kvalitets- og volumtap.

mvh

Ogni M

Comment

Ok.

Vi diskuterer jo hvilke sanger som fungerer og det er mange forskjellige meninger om det.

Hvis det er sånn at noen boikotter enkelte sanger fordi man ikke liker dem så blir det jo egentlig vanskelig å få meg seg "hele" klanen på synging.

Alltid kommer det å være noen som ikke liker den sangen som blir dratt igang.

Jeg liker for eksempel

Vi er Vålenga fotball,Vålenga fotball er vi

Å Våålenga ,Oslo by

Så hev din røst

og flere av de nye sangene fra UE

Sikkert mange som mener det helt motsatte

Blårøde brødre

Comment

Sitat: Den tor, 10 august 2006 15:06 skrev ThomasEnga:

> Ok.

>

> Vi diskuterer jo hvilke sanger som fungerer og det er mange forskjellige meninger om det.

> Hvis det er sånn at noen boikotter enkelte sanger fordi man ikke liker dem så blir det jo egentlig vanskelig å få meg seg "hele" klanen på synging.

>

> Alltid kommer det å være noen som ikke liker den sangen som blir dratt igang.

>

> Jeg liker for eksempel

> Vi er Vålenga fotball,Vålenga fotball er vi

> Å Våålenga ,Oslo by

> Så hev din røst

> og flere av de nye sangene fra UE

>

> Sikkert mange som mener det helt motsatte

>

Helt greit å diskutere hvilke sanger som er bra, men det er virkelig ikke det som er problemet med Klanen og stemmninga for tiden. Det har vært en nedadgående trend lenge (noe som skyldes flere faktorer og som Madball oppsumerte greit tidligere) og som noen andre sier over her det går nok en del på generasjonsskifte også. Har selv vært med siden begynnelsen av 90 årene og ser jo helt klart at vi er klart svakere i dag enn for en 5 år siden. Nye folk får ta over både stemningsmessig og i Klanen så får vi som har lyst henge oss på og de andre forsvinne til andre tribuner.

When the facts change, so does my opinon

Comment

Sitat: Den tor, 10 august 2006 14:35 skrev vif1990:

> Leser du det nøye så skjønner du det, det har ihvertfall jeg gjort.

----

Det er ikke poenget. Skal man delta i en debatt, er det viktig å få fram poenget slik at det ikke blir misvisende (slik Enersen poengterer lenger opp). Spesielt i det siste har det kommet en del slike innlegg, hvor man virkelig må legge godvilja til for å forstå. Ordlegger disse personene seg såpass dårlig at ikke en gang "forhåndsvis melding" hjelper?

Det er faktisk lov å se over teksten man skriver FØR man poster den ut (igjen : dette har ikke noe med dysleksi å gjøre).

"I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Ogni m.jeg står i cola,flytt over dit neste år hvis du synger i 90 min.enig at vestbredden har tapt seg. I cola startes det sanger hele tiden,men vi har ikke nok folk som synger.Hva er greia med turistene?hvorfor er dem i cola?

Comment

Tingen med turister i cola - folk skal stå der det er liv uten at de selv skal være med å skape liv, det er et problem, men jeg har sett en drøss av folk (som ikker er klansfolk) som ikke har peiling på at det er et klansfelt på øvre cola. Sist kamp f.eks hadde jeg to fotball lag(fra Norway cup sikkert) sittene på to rader foran meg på felt D i cola.

Comment

Sitat: Den tor, 10 august 2006 22:42 skrev Johannes:

> Ogni m.jeg står i cola,flytt over dit neste år hvis du synger i 90 min.enig at vestbredden har tapt seg. I cola startes det sanger hele tiden,men vi har ikke nok folk som synger.Hva er greia med turistene?hvorfor er dem i cola?

Føler at sangere diskuterer mot hverandre og legger ut skjellsord til hverandre. Nå må vi for faen drite i det cola/bredden, unge/gamle skille...(Unge som gamle samles igjen..husker dere?) Nå må vi finne en løsning som gagner alle som har lyst til å bidra for klubben vår. Slutt med det bedritne interne kranglinga, det er barnslig som faen. Problemet vårt er at en ny type fans har begynnt å infiltrere oss og det skal vi faen ikke godta. Ser det selv på bortekamper, nå stiller popcorn/kaffefans midt i beste feltene. Før så tørte ikke den slags fans å stelle seg blant "bermen". Påtide å ta foppallen tilbake og fortelle den slags fans hvor skapet skal ta. Om det så betyr å gi de en real lekse om hvordan syngende fans oppfører seg og at mer passive fans skal trekke til sidene, så får det stå til.

Og anngående denne angivertrenden, jeg blir kvalm. Løpe til vakter for at en MEDfan kjører opp en røykbombe eller et bluss, for noen kvalminger, begynn å følg landslaget med store rosa fingre dere kvalmende motefans.

Tilslutten av dette innlegget vil jeg si at både Enga Unge sympatører (jeg liker unge enga) og gretne vestbreddfolk (jeg liker dere, jeg er gretten sjæl)prøv å være litt overbærende mot hverandre. Vi har det samme målet og vi kan nå det med litt "jenking" fra hver side.

Takk for meg.

Dorian Stefan, tar meg en pause er møkk lei alt pisset!
                        *****KREPP ARMY*****
                        DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
                        Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Føler at sangere diskuterer mot hverandre og legger ut skjellsord til hverandre. Nå må vi for faen drite i det cola/bredden, unge/gamle skille...(Unge som gamle samles igjen..husker dere?) Nå må vi finne en løsning som gagner alle som har lyst til å bidra for klubben vår. Slutt med det bedritne interne kranglinga, det er barnslig som faen. Problemet vårt er at en ny type fans har begynnt å infiltrere oss og det skal vi faen ikke godta. Ser det selv på bortekamper, nå stiller popcorn/kaffefans midt i beste feltene. Før så tørte ikke den slags fans å stelle seg blant "bermen". Påtide å ta foppallen tilbake og fortelle den slags fans hvor skapet skal ta. Om det så betyr å gi de en real lekse om hvordan syngende fans oppfører seg og at mer passive fans skal trekke til sidene, så får det stå til.

-Er så enig. Der andre klubber har "vanlige" supportere sittetribuner så trekkes våre "vanlige" supportere til ståtribunene til klanen. Hva med å etablere en skikkelig familietribune?? Dette har vært forsøkt, men her kan man plutselig oppleve å bli omringet av fulle folk fra stavanger osv på bortetur med viking. hvor gøy er det å ta med familien på noe sånnt?? Lag en skikkelig familietribune som kun er åpen for engafans. Lag i tillegg en skikkelig sangtribune, der det er lov å være "gal", der ikke barnefamilier ol har adgang. Jeg står stort sett på øvre Cola, men når jeg har med unga så sitter vi på nedre cola. Prøvde meg på Hafslund nedre en gang i fjor. Da havnet vi inne i en gjeng med trøndere, kjempegøy!! Vi kan ikke tillate at norges beste supportere bli redusert til et middels håndballpublikum. Grep må gjøres, og de må gjøres nå.

Og anngående denne angivertrenden, jeg blir kvalm. Løpe til vakter for at en MEDfan kjører opp en røykbombe eller et bluss, for noen kvalminger, begynn å følg landslaget med store rosa fingre dere kvalmende motefans.

-Dette er tragisk, skjønner ikke hvorfor folk skal angi medsupportere. Synes det er bra med blussing ol på tribunene. Hadde familiene holdt seg borte fra "bermen" så hadde ikke det blitt noe problem. Det er mange som drar på borteturer, noe som er bra. Det som ikke er positivt er at alt skal foregå på de "nye" sine premisser. Ta nå med familien ut på sidene. Slutt å angi hverandre.

Tilslutten av dette innlegget vil jeg si at både Enga Unge sympatører (jeg liker unge enga) og gretne vestbreddfolk (jeg liker dere, jeg er gretten sjæl)prøv å være litt overbærende mot hverandre. Vi har det samme målet og vi kan nå det med litt "jenking" fra hver side.

-Er bare å slutte å kritisere hverandre det. Noen liker å gå i drakt på kamp, noen liker å gå i SI genser. jeg gi faen i hva folk går med. Det som betyr noe er hva de gjør på tribunen.

Comment

Helt enig med at alt ikke skal foregå på 'de nyes' premisser!

Men hvem er ' de nye'? De som dukket opp i fjor, forfjor, eller i 1991? Det fins faktisk 'gamlinger' som er under 30 og har sunget for VIF siden på syttitallet og som fremdeles er hese når de stiller på jobb mandag morgen - de folka finner du både på Gaza, Vestbredden og Hafslund. Og de ga 'alt' i Boreslav - ikke sant, Magnus? (Du gjorde en fantastisk jobb som forsanger - fikk folka med deg ved å tolke stemninga (bl.a.))
                            evif

Comment

Under 30 og syngi for vif siden 70-tallet? Noe sier meg at mattekarakteren din ikke var særlig god...
                              in Absinthia

Comment

Sitat: Den fre, 11 august 2006 10:16 skrev evif:

> Helt enig med at alt ikke skal foregå på 'de nyes' premisser!

> Men hvem er ' de nye'? De som dukket opp i fjor, forfjor, eller i 1991? Det fins faktisk 'gamlinger' som er under 30 og har sunget for VIF siden på syttitallet og som fremdeles er hese når de stiller på jobb mandag morgen - de folka finner du både på Gaza, Vestbredden og Hafslund. Og de ga 'alt' i Boreslav - ikke sant, Magnus? (Du gjorde en fantastisk jobb som forsanger - fikk folka med deg ved å tolke stemninga (bl.a.))>>>

Høres sikkert arrogant ut, men for meg er 'de nye' fortsatt de som er kommet til fra 1997 og seinere. Det skjedde noe med Klanen i 1997 som påvirket mentaliteten i Klanen. Sakte men sikkert er denne mentaliteten blitt vanna ut av 'de nye' som, slik jeg ser det, ikke har fnugg av peiling på hva som er sjela i Vif og Klanen. Mange av ' de nye' er pønsje som eff og vifter med tifo og synger evighetsanger, men det hjelper lite når man ikke innehar 'touchen' på hvordan den vålengske tribunekulturen en gang var. Derfor har vi null humor og spontanitet igjen, og derfor gidder mange - meg selv inkludert- ikke lenger å være så aktive på tribunen.

Nei..Alt var bedre før - analtoga også!

Hilsen gammal, feit og heterofil grinebiter http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

Comment

Working...
                                X