Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Klanen.no: Hvor faen har det blitt av Klanen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Klanen.no: Hvor faen har det blitt av Klanen?

Sakset fra http://www.klanen.no//hvor_faen_har_det_blitt_av_klanen

Hva faen har skjedd med den såkalte store stolte Klanen?
    Midt i kampen går folk tilbake til bussen for å drekke mer, for de har tydeligvis ikke drukket nok på de utallige timene over fjellet.

Jeg vet ikke hvor mange bussturer over hele Norge jeg har vært med på siden tidlig 90-tall hvor dette har skjedd. Du spør hvor er Klanen? Klanen er tilbake.

Det vil alltid være førstereis og det vil alltid være misfits som bruker Klanen til å mimre tilbake til russetida. Alle har gått på en smell eller tre, men at det er mye kokos på VIF away er intet nytt fenomen.

Spørsmålet blir heller hva skal man gjøre for å stoppe flatfylla på turer?

Det finnes vel neppe noe fasitsvar på å kvitte seg med flatfylla på bussene, jeg har gått over til å kjøre bil sjøl, har med noen faste kompiser og bytter på å kjøre. Det funker for oss, når det gjelder bussene så bør de kanskje ha noen enkle "leveregler"?
    Som f.eks. Ikke åpne bussen før tidligst 5-10 minutter etter kampslutt?
    Eller slutt å selg på vei til kamp, kun hjemover?
    Eller,slutt å selg øl på bussen? yeah right..osv..
    Kanskje Klanen burde lage noen "bussdirektiver"? som også gjaldt de private?
    I dont know.. man kan jo si at det er voksne folk, og at burde skjønne såpass, men sånn jeg oppfatter det, så er det flere godt voksne som er "overbørstne" enn den yngre garde.

Comment

Er vel stort sett bare et stikkord her: Holdninger!

Folk snakker alltid i store bokstaver om at casuals som slåss, ofte i en park hvor ingen andre enn de som er med på leken blir involvert, ikke er supportere. Greit nok det, skal ikke ta den diskusjonen her, men:

Hva er da disse folka som drikker seg sanseløse før kamp? De klarer knapt å komme seg inn på stadion og er iallefall langt unna å klare å snakke/synge reint eller følge med på kampen.

Latterlig å kalle seg supporter, når man stort sett bruker kampene som en dårlig unnskyldning for å drekka.

Ja, alkohol er godt, og man kan ryke på en smell en gang i blant. Selvsagt. Men ikke hver gang! Har aldri skjønt hvorfor man ikke bare kan drikke seg fin i formen til kamp, også kan man heller ta den helt ut etter kamp, hvis man føler for det.

Som regel er kampene ferdig til 8-tida og det er vel da kvelden starter for folk flest.

Comment

Jeg er helt enig i det Eystein skriver i sin stemningsrapport.
        Dette tror jeg kommer på topp 3 av hva elendig stemning angår som jeg har opplevd på match, og vil anslå at så mange som 85% av de som var der ga fullstendig faen i å synge, sto med arma i kors og titta på kampen eller prata med sidemannen.
        Hvorfor reise 50-60 mil for å stå rett opp og ned med kjeften igjen? Er det ikke greit å prøve å støtte gutta og gi 100% når man først har reist så langt?(Står man på et supporterfelt skal man støtte gutta uansett forsåvidt om man har hjemmekamp eller reist 60 mil).
        Syns dette var direkte flaut på våre vegne, og absolutt ikke noe vi bør være bekjente av!

Syng deg hes for Vålenga
        Ikaros

Comment

Dette har blitt det blitt mere av de siste årene. Lørdags kamper er verst. 3 turer som jeg husker godt er Brann i 08, Fredrikstad i 09 og Kongsvinger i år. For meg har mange av buss turene blitt for pinlig å dra på. Derfor har jeg selv begynt å reise med bil, tog, ekspress busser eller fly til kamper. Dette er jeg garantert ikke alene om heller. For meg er det flaut å bli satt i samme bås som disse fyllebøttene. Jeg skjønner bare i greia med å reise en hel dag for å drikke seg søplings. Kan man vel gjøre hjemme eller på pub i Oslo.

Men det er synd at det går utover støtten til laget. Burde vært ett skikkelig oppvask møte med ledere i klanen og de som har noe med dette å gjøre. Deretter hatt tiltak over tid som kanskje kunne redusert dette fenomenet. Hvis de blir nektet i døren etter lang busstur til Haugesund så går de vel ikke på en ny smell på turen til Stavanger senere i høst.

Konklusjonen min er grei:

Busstur og pils er bra! Pils på pub før kamp er bra! Støtt laget uansett!!!
          Fyll på buss og pub, bli hjemme... Ingen parter er tjent med at dere tok turen. Inklusive hovedpersonene.

Comment

En utfordring med at folk blir for fulle er at bussene våre trenger inntekter fra salg av øl og da blir det fort en russefest.

Her trengs det en holdningskampanje til alkohol før kamp og kanskje litt bidrag til bussene slik at dem hvertfall kan holde stengt mens kampen pågår?

Syng høyt,Syng Vålerenga !
            EVIG VIF

Comment

Man kan vel innføre nekt i gå ut under kamp, pause o.l. Hold bussen låst, og la dem kun drekke til og fra.

Jeg har trappa mye ned på å dra på en del bortekamper grunnet fyll, synes det blir for mye til tider.. Folk klarer jo ikke begrense seg.
              Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Enig i mye, men dette er ikke måten å gjøre det på.

Jeg kommer tilbake med mer.

-Joachim
                Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Simsalabim

Idag er det slik at spennet blant supportere og supporteres interesse og alder er blant noe av den bredeste som finnes, Vi har pjokken på 4 og tanta på 83. Vi har Ultras, Casuals, Juletrær og gud vet hva i vår skare av stolte supportere. Det skal vi faktisk være jævelig glade og stolte over.

Når det kommer til flatfyll og tragedie er det noe som har fulgt Vålerenga i ihvertfall 2 ti år. Vi vil aldri komme vekk fra det. Dessverre. Hva kommer til å oppleve en ny russetid i Engas farger skjer, og med all sannsynlighet vil det fortsette. Vi er blant de aller ypperste hva kommer til bortefølge, ønsker vi å være 20-50 semiberusede, eller 300 guds sauer?

Det kan ikke på noen måte være de mange frivillige (les bussansvarliges) ansvar å sørge for at fyll og faen ikke skal finne sted, det handler om å gå i seg sjæl (aldri mer om jeg skal på Ålesund away med 19 i promille). De som tar ansvar og frakter skaller gjennom norges vidstrakte land gjør en kjempejobb. Måten det gjøres på kan man diskutere herfra til helvete, men vi vil dessverre ikke komme utenom det faktum at Enga er manges mulighet til å flykte fra hverdagen (koner, barn, ektemenn (og jeg som mener at våre tribuner burde være fri for kvinner), jobb og annet). Noen velger da å ta til en uant mengde pokaler, og det kan aksepteres til en viss grad.

Det som jeg reagerer på, endelig. Det er at denne mengden mennesker ofte er de som vet best, de som har "vært" med lengst og kan mest. De det ikke går ann å fortelle noe som helst.

VÅKN OPP- dere tråkker over grenser, dere ødelegger, dere setter fargene dere gjerne har på skoene (noe som burde vært forbudt) ned i søla. Dere er på ingen måte noe bedre enn noen andre som reiser land og strand rundt. Det er dere som gang på gang havner i situasjoner som gjør at vårt navn og rykte trekkes ned i søla. Det er dere som stort sett legger igjen inntrykk. Det er dere som mener og forteller sidemannen at de uten synlige effekter (men med et hjerte i blått) er syndere. Dere sprer skam, gang på gang på gang.

Heller 30 mann til Trondheim enn 300 halvdøde sjeler.

Comment

Originally posted by Bojan View Post
                    En utfordring med at folk blir for fulle er at bussene våre trenger inntekter fra salg av øl og da blir det fort en russefest.
                    Problemet er nok heller at folk har med medbrakt sprit og andre drikkevarer. Dette har hverken sjåfører eller bussansvarlig oversikt over, dessverre.

-jørn-
                    (*´ェ`*)

Comment

<<Hva faen har skjedd med den såkalte store stolte Klanen?
                      Midt i kampen går folk tilbake til bussen for å drekke mer, for de har tydeligvis ikke drukket nok på de utallige timene over fjellet.>>

Her snakker vi om folk som ikke er der for Enga, og ikke har ekte følelser i utgangspunktet. Patetisk.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                        Her snakker vi om folk som ikke er der for Enga, og ikke har ekte følelser i utgangspunktet. Patetisk.
                        Det er derfor de bruker tusenvis av kroner og titalls av timer for å se VIF borte?

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                          <<Hva faen har skjedd med den såkalte store stolte Klanen?
                          Midt i kampen går folk tilbake til bussen for å drekke mer, for de har tydeligvis ikke drukket nok på de utallige timene over fjellet.>>

dumt å si, dust!!!

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                            Det er derfor de bruker tusenvis av kroner og titalls av timer for å se VIF borte?
                            Finanskrisa rammet oss ikke hardt nok?
                            Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                              Det er vel nettopp dette som er kjernen i innlegget? At de bruke tusenvis av kroner, men IKKE ser/opplever VIF borte (Innlegget du siterte handler forresten om de som befinner seg i bussen unnder matchen).

Comment

Working...
                              X