Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Mandagskamper

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by STHLM View Post
    Originally posted by Erlink View Post

Hvor mange hadde reist til Trondheim om det hadde vært på mandag? Ikke jeg iallefall. Jeg hadde rett og slett ikke hatt mulighet og det hadde ikke følget jeg reiser sammen med hatt heller.
    Ingen mulighet? Det som mye annet handler vel om prioriteringer?
    Jeg føler ikke at noen her har noe med å vurdere mitt privatliv og mine prioriteringer. Mener dessuten at jeg har vist oppofringsvilje nok ved å stryke på eksamen for å ordne cupfinaletifo, men here goes:

1) Mitt reisefølge jobber som skiftarbeider på en akuttavdeling på et sykehus. Vakta begynner mandag kveld. Så ja, INGEN mulighet.

2) Selv presser jeg grensa ved å reise bort to dager før innlevering av en obligatorisk gruppeoppgave i masterstudiet mitt. Å reise ett døgn senere ville vært uaktuelt med tanke på mine medelever, så ja, heller INGEN mulighet der.
    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Må innrømme at årets statistikk på mandagskamper borte er mangelfull.
      Vi hadde mandagskamp mot Start, men dette var 2. påskedag og dermed i prinsippet en søndagskamp.
      Vi hadde mandagskamp i Tromsø med 68 supportere mindre enn i fjor, men i fjor var det også mandagskamp i Tromsø. Forskjellen i år var at det var mulig å nå siste flyet hjem.
      Vi hadde mandagskamp mot Odd, med 159 tilskuere flere (+22,6%) enn søndagskampen i fjor.

Til sammenligning. Vi hadde mandagskamp mot Lillestrøm i fjor (det er for kort avstand til å bry seg om, dessuten var det 2. påskedag). Men mot Viking, mandagskamp i fjor, 15 færre tilskuere på en lørdagskamp i år.

Altså: Det ser ikke ut som om Vålerengasupportere på generell basis bryr seg om kampen går på lørdag, søndag eller mandag når de vurderer om de skal reise eller ikke. Så påpeker jeg igjen at det statistisk sett er litt få mandagskamper til å gi en bombastisk status. Det hadde dog vært spennende å se på antall som reiser på kamp ut i fra antall uker med forberedelse (altså fra TV-kampene blir satt.) Det har jeg dessverre ingen oversikt over.
      in Absinthia

Comment

Jeg tror at mye av grunnen til at vi har blitt så mange færre på spesielt langturer, er at det har blitt så mange forskjellige privatbusser.

Virker som folk blir vant til privatbussen sin og kvier seg for å resie med andre.
        Hvis privatbussen ikke kjører drar de heller ikke på tur istedet får å dra med en annen buss.

Tror at som f.eks. molde borte i år, så har alle privatbussene under halvtomme busser med folk som er interessert i å reise, dermed kan ikke bussen økonomisk forsvarlig reise.
        Da virker det som folk dropper turen istedet for å reise med en anna buss.
        Da blir vi stående med hvertfal en 6-7 privatbusserbusser som ikke har mange nok folk til å reise.
        Da har du kunn en bussen som har økonomi til å reise på en tur som går i minus og det er klansbussen(HMK) som reiser med 14 stykker.

Hvis man hadde slått sammen alle de som hadde tenkt seg på tur med de diverse bussene, hadde du sikkert fått to fulle busser.

Jeg tror og håper at privatbussene og turgruppa i klanen må jobbe mer sammen for å få så mange som mulig på kamp, spesielt i en sesong som vi kjemper om medalje.
        ouSV - Enga for de gale!

Comment

Originally posted by Plaum View Post
          Ved mindre man sitter i fengsel eller blir holdt igjen med fysisk makt så må man vel ingenting, men jeg forstår godt at det er ting som blir prioritert som viktigere enn en tur til Trondheim.
          Hvis alle Osloborgere som ikke var inne til soning hadde gått på Enga-kamper, så hadde det virkelig blitt liv, mandagskamper eller ei!

Comment

Working...
          X