Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Disgusted

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hehe, fantastisk tråd. Helt i klasse med han fra Praha som ville starte en tjekkisk fanklubb for Enga.

Noen som har hørt hvordan det går med klubben??

Comment

Originally posted by Ronny La Rock View Post
      personangrep, Ogni M ?

"Rasisme, nazisme og fotballrelatert vold er uforenlig med medlemskap i Klanen."
      jeg kaller det ikke rasisme å kalle en neger for en neger.
      det at DU oppfatter ordet neger som negativt ladet er ikke mitt problem.
      har mange negervenner jeg, som jeg sier neger til. aldri fått høre noe om "rasisme".
      det står også "fotballrelatert vold".
      jeg foreslår at du personlig kaster ut alle som har gitt noen en ørefik/klaps/slag iført vålerengatøy.
      som han sa over her, jeg har ingen problemer med å si "jævla neger" om annan, da han er en neger og oppfører seg jævlig, samtidig som jeg er stor fan av Ogude.
      Neger og nigger er to forskjellige ord. Meningsinnholdet er ikke det samme. Neger på norsk er tilsvarende "negro" på engelsk. Nigger er spotting og kan sikkert sammenlignes med "pakkis" men med mange sterkere og mer alvorlige historiske assosiasjoner knytta til seg.

Å bruke neger er det mange som reagerer på, så det er sosialt uakseptert. Det er dog ikke rasisme før det er et skjellsord eller trekkes fra som begrunnelse eller kriterie der det ikke er relevant. Setningen "han er dårlig i fotball fordi han er neger" er rasistisk, mens setningen "han får mye dritt slengt etter seg fordi han er neger" er ikke en rasistisk setning etter min mening.
      Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

[QUOTE=Stjerna85;228745]I would, without a doubt in my heart, call Annan a gay man, nigger, or other similar and worse expressions.
        But I will also more than proudly go and give Fegor Ogude a giant hug and welcome him to Vålerenga!

That is not homophobic, rasicm og freaking holocaust all over again! it is emotions, and spontanious reactions. If people that followed Vålerenga were found of rasicm, the WHY do we as norwegians chant the names of Mohammed, Amin, Mostafa, Harmeet produly every weekend? They are not related for the Kings of Northern Europe and the year 1000... But they are in our hearts as Vålerenga players.
        [QUOTE]

I agree with much of what you say, but I'd never call anyone 'a n***er'. Certain words are so bad - they're taboo. The "n-word" is one such word.

And i'd give a bigger hug to Shelton than Ogude - coz Shelton's done more for our club so far. Biggest hugs would go to dos Santos and Berre though... old faithfuls...

The work 'Vålerenga against Racism' - and the attitude behind it - are some of the things that make me real proud of our club... But as Antirasistisk Senter (or SOS Rasisme) has said: 'En drittsekk er en drittsekk uansett hudfarge'. And I think Annan behaved like a 'drittsekk' yesterday.

One other question: heard of 'reverse racism'? What if A. Annan has a grudge against white people? (He has had a few conflicts with "whites" it seems) Wouldn't that be racism?

Mer På Norsk: I en annen tråd gratulerte jeg Annan med 'å komme ut av skapet'... (Ironisk ment) Kanskje var det over streken?

Syns ellers det er greit å diskutere dette. Det kan jo få oss til å reflektere...
        Har sjøl lurt på om det har blitt et "ekstra gir" på noen i Klanen når vi har hetsa mørkhuda motspillere. (Ok - vi har hetsa dem for stygt spill - ref: Ijeh, En i Godset for et (par?) år siden som ble psyka ut og tatt av banen e. 30 minutter... Men har noen/vi tatt i ekstra mot disse ifht. mot fx Bakke; Søgård el. andre?
        Last edited by Ogni M; 04.10.2010, 21:21. Reason: Er sitering sååå vanskelig?!?!

Comment

Originally posted by Erlink View Post
          Å bruke neger er det mange som reagerer på, så det er sosialt uakseptert. .
          når ble det det?
          og mener du det gjelder for hele landet?
          jeg tviler på at de er så hårsåre der oppe i nord f.eks.
          og ja, det er forskjell på nigger og neger.
          nigger er et nedsettende ord som kom under slavetiden, mens neger er en betegnelse på et folkeslag av gruppen mørk i huden fra afrika.
          neger kommer av negro som betyr svart, som du sikkert veit.
          og jeg syns ikke det er noe værre å skrike jævla afrikaner, enn jævla svenske/amerikaner osv.
          Akkurat som mange av dere ikke nøler ett sekund med å skrike tyskerfaen når det måtte passe dere eller andre i samfunnet. (les: Uwe Rössler bl.a)

Comment

Originally posted by san Paolo View Post
            I agree with much of what you say, but I'd never call anyone 'a n***er'. Certain words are so bad - they're taboo. The "n-word" is one such word.

.

One other question: heard of 'reverse racism'? What if A. Annan has a grudge against white people? (He has had a few conflicts with "whites" it seems) Wouldn't that be racism?
            I used N****r, as a result of bad imagination and translation skill at the moment. and that is NOT a word often used in my vocabulary. except when i quote movie comments!

I would not call that reverse rasicm, since rasicm are definition of hate or grudge against people with another colour than yourself. And as far as I can see, Annan is black, and Aaroy and Muri are caucation. So it must be rasicm, if that is the case. Though, we never call a black person in a "white country" a racist, they are just "misunderstood"! a term I find offensive and wrong.

There are just as many dark coloured rasist in Norway, as there are white. But they are misunderstood! And that CAN'T be RASICM!?!??!
            Just saying.

THIS DO NOT INCLUDE EVERYONE WITH DARK SKIN TONE!!!!!!

But Annan treated Jon Obi Wan Kenobi Mikel with cheapshots i Africa Cup, so it is probably no deeper meening to his actions. He is just a good footballer, that makes a living on cheapshots. And that is why the bigger clubs in Europe don't gamble on him. Bad for the team, it's reputation, and for the league it self!

So please NFF, take control! And stop the madness! bad advertising, and PR for TL. RBK do not have the balls to do anything about it!
            Vål'enga - en gang, hver gang, ALLTID!

Comment

i agree to what mæggi said.
              what if some of lommemannens victims were at Ullevall during the Brann game?
              Stop beeing so hår-såre eller hva man kaller det på engelsk..
              Takhøyde og humor. Det er viktig.
              But this is not a VIF or Klanen problem, its a communityproblem.
              Everything must be 100% political correct.
              One guy behind me at VIF-SKB shouted jævla homo/fucking fag at least 20times during the game. Actually, several people did.
              I didnt hear a single soul who "stood up" and defended the gays - if i can put it that way.. Nor a single soul who told him to stop.

Stop, World - i want to get off.
              Jeg er til en viss grad enig med deg i at det er blitt litt for mye politisk korrekthet i VIF og Klanen. Men samtidig synes jeg ikke noe om å stå å lage apelyder etter mørkhuda spillere, som kotyme var for mange herrans år siden.
              Samma det, grunnen til at jeg siterer deg er at jeg må si dette er det herligste innlegget som er skrevet på norsk-engelsk noensinne Uansett hva man måtte mene om RonnyLaRocks meninger, han har en penn som man ikke har sett siden Toy Sorbitzens velmaktsdager i papirfanzinenes tid.

Comment

Annan oppførte seg som et rasshøl i denne kampen (noe som jo ikke er første gang) og situasjonen der Freddy og Annan fikk gule, burde ha endt opp med gult til Prica (for det som var en mellomting mellom overfall og dytting av Freddy da han prøvde å stille seg opp på streken) og rødt til Annan for veldig usportslig opptreden. Ingen kort til våre spillere burde vært gitt i den situasjonen, sjøl om MA har rett i at ved sånn knuffing er det ganske vanlig å gi like mange kort til begge lag. I dette tilfellet var det imidlertid RBK-spillerne som både begynte å dytte og dytta overlegent mest, med Annans forsøk på å "ta tak i noe så han ikke falt" som et tillegg etter at dyttinga hadde begynt.
                Ellers er det jo interessant at til og med Eggen i flere intervjuer nevner at Annan prøver å jobbe med temperamentet sitt, sjøl om han samtidig står fast ved det han har sagt. Hva manglende styring på temperament har med balanseevnen å gjøre, kan man jo bare lure på.

Rasisme har ingenting med dette å gjøre. Ikke var Annan rasistisk når han tok grepa tak i Muri, sannsynligvis har ingen på Vålenga vært rasistiske mot Annan i denne kampen og Eggens uttalelser er stygge, dumme og patetiske, men heller ikke rasistiske.

Jeg sliter med å skjønne noen folks enorme engasjement for å få lov til å bruke skjellsord som har rasistisk opphav, og som av de grunner oppleves som mer sårende enn ellers. Jeg har ingen generelle problemer med bruk av skjellsord, men det er jo en fordel om de så treffende som mulig.

Når man bruker homo eller homse som skjellsord må man bare finne seg i at man blir oppfatta som homofob på samme måte som at man må regne med sterk mistanke om at man er rasist når man bruker uttrykk om afrikanere som neger (det minst dårlige av disse), nigger eller referanser til aper. Å bruke beskrivende ord om folks seksuelle legning eller geografiske opphav på en nedsettende måte bidrar til økende homofobi/rasisme sjøl om det kanskje i noen få tilfeller ikke er ment sånn.

Det er fint og sikkert også nødvendig for Eggen å beskytte svarte spillere for rasistisk dritt, men her er det jo skivebom, noe også RBK som klubb har understreket. Nå påstår noen i denne tråden at Eggen er rasistisk når han spiller rasismekortet i denne saken, men det er feil. Han tar feil, og prøver på en ganske stygg måte å hinte til at Annan gjorde det han gjorde fordi han blei hetset for å være svart. Det er i denne saken dustete og ganske patetisk, men rasistisk er det ikke.

Comment

Tre siste Annan har biti eller prøvd fista har vært hvite, så hvis noen er rasist må det jo være Annan....

Comment

personangrep, Ogni M ?

"Rasisme, nazisme og fotballrelatert vold er uforenlig med medlemskap i Klanen."
                    jeg kaller det ikke rasisme å kalle en neger for en neger.
                    det at DU oppfatter ordet neger som negativt ladet er ikke mitt problem.
                    har mange negervenner jeg, som jeg sier neger til. aldri fått høre noe om "rasisme".
                    det står også "fotballrelatert vold".
                    jeg foreslår at du personlig kaster ut alle som har gitt noen en ørefik/klaps/slag iført vålerengatøy.
                    som han sa over her, jeg har ingen problemer med å si "jævla neger" om annan, da han er en neger og oppfører seg jævlig, samtidig som jeg er stor fan av Ogude.
                    Litt av problemet her blir jo hvordan man lader utrykket. Til feil mann og i feil tonefall tror jeg neger kan være veldig støtende, mens til venner og andre så trenger det ikke bety noenting. Poenget blir vel nettopp at du går ikke opp til en fremmed person og kaller han for en neger.

Comment

Working...
                    X