Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Nye hjemmesider åpnet for testing: beta.klanen.no

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nye hjemmesider åpnet for testing: beta.klanen.no

Klanens hjemmesider har sin rot i det tidlige totusentallet. Med andre ord er de overmodne for utskifting. Prosessen med å utvikle nytt nettsted med de standarder som forventes av en organisasjon i vår størrelsesorden er igang. Sånn i det små ihvertfall.

Nå har vi kommet dit at vi ønsker å definere litt tydeligere hva slags type innhold og tjenester de nye sidene skal ha. Det blir i disse dager sendt ut en epost til alle arbeidslagene hvor de får komme med sin mening. Så hva er da mer naturlig enn å høre med våre kjæreste forumtroll?

Ønsker du å bidra til å gi Klanen de hjemmesidene vi fortjener hører vi gjerne ifra deg. Send en epost til joachim (att) klanen (dott) no og fortell hva du kan bidra med.

Vi søker spesielt deg som kan skrive noenlunde bra, lage tøffe bilder i Photoshop (og lignende programmer), komme med gode ideer eller kode kildematerialet slik at det ser ut som vi vil.

Så til poenget, hvordan synes du at Klanens hjemmesider bør være? Og hvilken type innhold og tjenester er du opptatt av?

Mvh
    Joachim S.
    Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
    [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Originally posted by qxvrea View Post
    Klanens hjemmesider har sin rot i det tidlige totusentallet. Med andre ord er de overmodne for utskifting. Prosessen med å utvikle nytt nettsted med de standarder som forventes av en organisasjon i vår størrelsesorden er igang. Sånn i det små ihvertfall.

Nå har vi kommet dit at vi ønsker å definere litt tydeligere hva slags type innhold og tjenester de nye sidene skal ha. Det blir i disse dager sendt ut en epost til alle arbeidslagene hvor de får komme med sin mening. Så hva er da mer naturlig enn å høre med våre kjæreste forumtroll?

Ønsker du å bidra til å gi Klanen de hjemmesidene vi fortjener hører vi gjerne ifra deg. Send en epost til joachim (att) klanen (dott) no og fortell hva du kan bidra med.

Vi søker spesielt deg som kan skrive noenlunde bra, lage tøffe bilder i Photoshop (og lignende programmer), komme med gode ideer eller kode kildematerialet slik at det ser ut som vi vil.

Så til poenget, hvordan synes du at Klanens hjemmesider bør være? Og hvilken type innhold og tjenester er du opptatt av?

Mvh
    Joachim S.
    Alle som ikke kommer med innspill mister automatisk retten til å klage i ettertid
    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Originally posted by qxvrea View Post

Mvh
      Joachim S.
      Det jeg iallefall synes er viktig er multimediabiten og "selvskrytinga". Jeg vil se og ha enkel tilgang til masse bilder, videoklipp og eventuelt høre lydklipp fra Klanen i aksjon, og også kunne laste ned bakgrunner osv hvis det blir en aktuell problemstilling.

Meninger om tribuneinnsatsen og kanskje evalueringer av svære tifoarrangement vil jeg også lese om. En ide kan kanskje være å ha muligheter for å kommentere rett under disse sakene/artiklene, for å få feedback fra flere enn en person, uten at man trenger å registrere seg på et forum og starte opp nye tråder for å få sagt sin mening. Men ser selvsagt problemet med at det også kan skli helt ut (hei db.no!) med tanke på supportere fra andre lag som vil spre dritt osv.

Iallefall bilder, videoer osv og informasjon/evaluering fra ledende skikkelser i Klanen, enten det er ledelsen, eller folk fra tifo- og/eller sanggruppa er viktig.

Veit det finnes mye av dette nå også, men ihvertfall gjøre det (spesielt bildealbum/videoer) mer moderne/kulere/bedre eller hva man sier på dataspråket, hehe!

Comment

Originally posted by Erlink View Post
        Alle som ikke kommer med innspill mister automatisk retten til å klage i ettertid
        Jeg vil ha retten til å klage i ettertid så mitt innspill er at jeg helst ikke vil ha det for fancy. Enkelt, oversiktlig og lettvint. Ikke masse ekstra dilldall for at det skal se bra ut. vif-fotball.no er på god vei med alle bannerne, facebook og twitter linker osv. Er ikke keen på at det skal se ut som en fjortiss side. Men stoler på at det ikke er aktuelt

Comment

Informativt og oversiktlig. Lett tilgang til "nyhetssaker", og bedre mulighet til å finne gamle nyhetssaker. Samt at sakene kommer i datorekkefølge, slik de ikke gjør i dag nødvendigvis.

Samtidig synes jeg det er viktig med oppdattering av alle deler av hjemmesiden, og det krever selvfølgelig frivilige sjeler. Det er en del gammelt og utdattert stoff på den nåværende hjemmesiden. Så om det trengs folk til å oppdattere ting og tang, så kan jeg nok hjelpe til med nettop det....

Er foresten helt konge at dere tar initiativ til ny hjemmeside...Stå på!
          --- 228 ---

Comment

Originally posted by jonas View Post
            Informativt og oversiktlig. Lett tilgang til "nyhetssaker", og bedre mulighet til å finne gamle nyhetssaker. Samt at sakene kommer i datorekkefølge, slik de ikke gjør i dag nødvendigvis.

Samtidig synes jeg det er viktig med oppdattering av alle deler av hjemmesiden, og det krever selvfølgelig frivilige sjeler. Det er en del gammelt og utdattert stoff på den nåværende hjemmesiden. Så om det trengs folk til å oppdattere ting og tang, så kan jeg nok hjelpe til med nettop det....

Er foresten helt konge at dere tar initiativ til ny hjemmeside...Stå på!
            Det er en rekke ulemper med datorekkefølge, så ren datosortering på forsiden er ikke aktuelt. Men, ideen om en egen "nyhetsakside" hvor alle artikler listes opp etter dato er nevnt tidligere.

--
            Ett par gode innspill her. Med tanke på multimedia og sosiale medier er dette selvsagt med i planene. Vi skal ha film og video, twitter og Facebook. Med videre, men ikke nødvendigvis sånn voldsomt synlig...

-Joachim
            Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
            [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

For det første er sidene til Klanen utrolig treige?!

Jeg vil at dere skal samle opp alt dere har av Tifo-bilder gjennom tidene og lage et skikkelig galleri på de nye sidene.

http://arkiv.klanen.no/bilder/tifo/vif/vif.shtml

Oversiktelig og ryddig meny med oppdatert:

-Spillere (med bilder, 10-kjappe spørsmål, fakta, osv)
              -terminliste
              -profiler på forsida
              -intervjuer med folk på gata om Enga, klanen
              -flere artikler
              -mer breialt og mindre profesjonalitet (det tar vif-fotball.no seg av)
              -Linker til hvordan melde seg inn i klanen
              -vise hvor mange medlemmer det er i klanen på forsiden
              - savner også sånne "året var 1980" artikler, der man kan mimre og skrive litt om sesonger, kamper, før vi skal møte samme lag osv...

Registrerer at Bastionen faktisk har veldig ryddige og fine sider.

Husk at sidene skal ha sjel, og ikke bli for kjedelige.
              Må ha faste spalter og alt sånt.

Comment

Hva med å lage en greie hvor man kan reservere plass på borteturer? Sånn at man kan hente feks bussbillett i sjappa den dagen man har mulighet til det, hvis du ikke rekker/er bortreist, er blakk eller whatever i dem første dagene billetta ligger ute for salg. Mang en gang hvor jeg har vært raka fant når billetter legges ut for salg, men får inn lønning noen dager i forkant av turen. Da er det som regel solgt ut, iallfall på populære turer som horåsen, drammen for noen uker sia osv. Veit at man kan ringe Frode Veie og holde av, men allikavæl...

Ellers ønsker jeg også det samma som Garcia, et svært arkiv med tifobilder ol. opp gjennom åra. I tillegg til morsomme reisebrev fra gammalt av, fra supportercuper, borteturer osv. Med andre ord, smell opp alt fra arkivet og opp på dem nye sidene!

Comment

Legg vekt på det aller viktigste :

Få flest mulig folk på kampene og hvordan lage best mulig stemning.

Så forhåndsomtaler før kampene og oppfordringer om oppmøte/støtte.
                  EVIG VIF

Comment

Kommer det nytt forum også, siden man først er i gang med å shine opp hjemmesiden?

Forslag/ønsker:

* At det blir (hvis mulig, tar kanskje mye plass på server) en egen filmseksjon, med alt fra EngaFilm, generelle tribunevideoer med Klanen (ikke nødvendigvis alt, men det som er bra)

* Et bra og oversiktlig fotoalbum med diverse kategorier (TIFO, tribuneliv, humor, bortetur, tatoveringer, grafitti)

* Faste spalter, med kommentarer og skråblikk fra diverse folk, fortrinnsvis kanskje fra folk som er aktive i Klanen, type TIFO-/sanggruppa. En av Klanens talsmenn kan oppsummere uka osv. Ellers også fra folk som virkelig er opptatt av tribunekultur. Et krav her må da være at personen(e) er god(e) til å skrive, så man finner spaltene interessante.

* Gjerne en kul heading, med litt bilder av tribunelivet vårt i bakgrunnen osv.

* Selv om kongeblått er VIFs hovedfarge, så synes jeg ikke den bør skrike mot meg når jeg går inn på siden. Mange sider som blir bra når klubbfargene går igjen i alle de små detaljene, mens man kanskje har noe annet nøytralt sånn ellers. Men er selvfølgelig vanskelig å uttale seg om noe man ikke har sett ennå.

* Oppgradering av medlemsweben?

* Får å sette lista litt høyt (veldig urealistisk, I know!): Klanens Web-TV, aka. KWTV (må da selvfølgelig være totalt usensurert!)

* Implementering av Klanens Webradio (KWR) lett tilgjengelig på siden, så jeg bare trenger å trykke "Play"

* Jeg elsker også å pirke på sånne småting, så vil gjerne ha neste kamp i en synlig boks, gjerne med begge lags logoer istedenfor bare kjedelig tekst. Det ser jo litt bedre ut :P Og ordentlig fyldig tabell

* Sider som er litt kjappee enn i dag? Synes innimellom det går litt treigt

Litt useriøst:

* "Hjemme hos ..."-reportasjer

Comment

En kalenderfunksjon som tar for seg alt som skjer i og rundt Klanen. Det være seg kamper, åpne møter, dugnader og andre relevante hendelser som folk kan ha godt av å vite.

Comment

Originally posted by Plaum View Post
                        En kalenderfunksjon som tar for seg alt som skjer i og rundt Klanen. Det være seg kamper, åpne møter, dugnader og andre relevante hendelser som folk kan ha godt av å vite.
                        Den funksjonen har alltid vært der siden vi først lanserte den første raklete versjonen av klanen.no.

Problemet er ikke av teknisk art, men mennesker som faktisk gidder ta jobben med å holde det oppdatert.
                        Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Eneste jeg savner er et Vålerenga Basket forum.
                          Hjelp oss å gi deg nye storflagg. Flaggborgen av 1913s konto: 1503 12 17528

Comment

Hvis det blir noe oppgradering av forum, så ønsker jeg en sånn "liker/ikke liker" funksjon på som andre har posta på forumet.
                            ouSV - Enga for de gale!

Comment

Originally posted by Fyrtegn View Post
                              Hvis det blir noe oppgradering av forum, så ønsker jeg en sånn "liker/ikke liker" funksjon på som andre har posta på forumet.
                              Det ønsker ikke jeg. Det skaper en form for avstemmingsforum som jevnt over gjør diskusjonene dårligere, mener jeg.

Comment

Working...
                              X