Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvorfor ble VIF ditt lag ?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvorfor ble VIF ditt lag ?

Var som liten gutt på min første Enga-kamp i 1977 mellom VIF og Bodø/Glimt. Resultatet ble 1-1, husker ikke hvem som scoret, men tilskuertallet var 19.127 (!!). Etter denne kampen ble jeg frelst supporter.

En liten kuriositet er at mine to sønner har eiendommelige fødselsdatoer; eldstemann på 12 er født 29.07. 94 (klubbens stiftelsesdato, 29.07.1913), mens yngstemann på 6 er født 05.05.2000 (klanens stiiftelsesdato,05.05.1991).

Det MÅ jo bare bli Enga, og ingenting annet på oss, og jeg erklærer herved arverekkefølgen som VIF-supportere som sikret !

Re: Hvorfor ble VIF ditt lag ?

i 2003 flyttet jeg tilbake til Norge etter et opphold i utlandet. Jeg hadde null interesse for fotball.

En venn av meg sa at jeg burde heie på Enga så jeg sa jeg gjorde det, selvom jeg egentlig ikke fulgte med fotball. Så etterhvert ble jeg mer og mer interresert.

Den første kampen jeg så tror jeg var en kamp mot Lyn. Jeg ble med, og atmosfæren rundt kampen var bare genial.

Så hørte jeg om kvalikkampen i 2003. Det var en flott prestasjon tenkte jeg.

Etterhvert ble jeg bare mer og mer interresert i Enga, rett og slett. En kamp jeg husker spesielt godt var mot Start i cupen ifjor. Vet ikke helt hvorfor. Spenningen, spillerene. Når Kong Henning Hovi headet inn ledelsen...

Nå er jeg 100% trofast til Vålerenga, medlem av klanen og elsker Enga!

Håper på mange gode år fremover.

Comment

Fattern begynte å ta meg med på kamper i 1983. Det første som slår meg er at jeg husker Pål Jacobsen som en av mine første helter i enga, Draktene de brukte på den tia er fortsatt den drakta med fetest design som har vært i enga. Den første virkelig store helten min i enga ble alikevel Jørn Andersen, selv om han vel bare var der en sesong....

Kommer ikke unna besiktas kampen når man skal trekke frem noen av de store øyeblikka i enga historien, og sef kampen mot sandefjord i valhall. Det var spesielle øyeblikk. Fett med seriemesterskap og Cupgull også, men det kommer vi sef. til å oppleve igjen og igjen og igjen......
      PASTOR B!

Comment

Husker ikke i farta nøyaktig årstall, men det var på begynnelsen av 90.

Faren til en kompis i klassen kjørte taxi, så vi fikk gratisbilletter på japptribunen. Første kampen tror jeg vi tapte 0-1 mot xxx på ullevål.

Klanen sto i vg nedre, og den store "drømmen" var at en dag skulle jeg også stå der.

Interressen for klubben kom en stund før min første kamp.

Mvh Stefan

Comment

Det startet med cup-finalen mot LSK, hvor Foss spilte godt kledd og enga trampet på en fugl. Mitt andre minne var en kamp på Bislett under Norway Cup hvor Odd Iversen putta. Litt senere flytta jeg til Oslo og begynte i posten. Lørdagsvikarene gjorde et gedigent intrykk da de kom brisne på jobb og brølte Vålenga, Vålenga. Da var det endelig gjort.
          Arne G

søvnløs om natta - bevisstløs om dagen

Comment

Det var vel den berømte fattern her også som tok meg med på hockey på tidlig 90-tall,deretter ble det fotball fra og med 96 sesongen...Så denne sesongen er det 10-års jubileum
            -Bergen består stort sett av folk fra Sogn, som enten var for dumme eller for fulle til å komme på Amerikabåten-

Comment

Det hele starta med at vi solgte buljong, is og brus på indre bane på Bislet. Tipper det var sesongen 82 eller 83. Husker så godt den sesongen de gjorde om regeln ved frispark, slik at man kunne ta dem direkte etter avblåsning, ikke vente til mur og keeper var oppstilt slik det var. Pål Jacobsen sendte kula helt nede ved stolperota, før mur og keeper var klar. Mener å huske vi vant 3-1 mot LSK. Uansett ble jeg dratt med i Vålengas magiske verden. Begynte forøvrig å se hockey først i '81.
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Sitat: Den lør, 12 august 2006 02:40 skrev Sasukhan:

> i 2003 flyttet jeg tilbake til Norge etter et opphold i utlandet. Jeg hadde null interesse for fotball(...)

"Skremmende" lik min historie, det der... http://www.klanen.no/snakk/images/sm.../icon_razz.gif

Før 2001 var jeg ikke interessert i sport i det hele tatt, men i 2001 ble jeg bitt av VIF Hockey-basillen.

Først i 2003 fikk jeg øynene opp for fotballen, og siden da har jeg fulgt med Enga i tykt og tynt - og sånn vil det være for alltid.

Comment

Jeg var overhodet ikke intresert i sport før jeg gikk på min første hockeykamp (Våren 2003 Vålerenga - Storhamar 7-1) Husker ikke datoen....

Grunnen til at jeg gikk på denne kampen var at jeg var intresert i en jente som var der, og etter den kampen var det gjort, både med dama og Vålerenga.

Jeg og dama ble sammen på Bohemen etter den siste finalekampen på Hamar den 23.03.2003

Min første fotballkamp var Vålerenga - Sogndal den 04.05.2003, da kampen endte uavgjort 3-3....

Min første bortekamp var Odd Grenland - Vålerenga den 11.05.2003 da Vålerenga tapte 3-1

Andreas

Comment

født og oppvokst rundt bislett.alltid vært på kamp,men debuterte i Klanen i 87.Beste supporteropplevelse er chelsea i london.

Comment

da jeg var veldig liten gutt, "tvang" min far meg å holde me lsk :S hele familien min holder me lsk.. jeg begynte å synes lsk spilte skikkelig kjedelig fotball. merk:jeg var fortsatt liten gutt.. så jeg ville finne meg et annet lag. så en enga kamp på tv. husker ikke hvem. men de tapte men jeg syntes fotsatt de var kulest og best.

så dro min far meg me på kap. bislett. vif-lsk. jeg måtte stå sammen med han me bøfla http://www.klanen.no/snakk/images/sm...s/icon_sad.gif og husker når enga scorte. tror det var pascal som løp bort til kanarifansen og jubla. de ble jo drit forbanna. mens jeg stod og hoppa og jubla.. aldri fått så mange stygge blikk mot meg før..

Comment

Først og fremst fordi jeg er født og oppvokst på Kampen, begynnte og dra på fotballkamper da jeg var 5.

Hockeyen kom ett par år etter.

Hadde egentlig ikke noe valg, kan ikke bo på Kampen og holde med Skeid elle Lyn liksom
                        You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try

Comment

Jeg har vel alltid sagt til folk at jeg holder med enga siden jeg var 5 eller noe. Og jeg var på en eller annen kamp, men syns ikke det var noe spesielt morsomt. For sto ikke med klanen eller noe. Så i 2001 skulle vi på hytta i hønefoss og noen som var medlem i klanen skulle være med. Så da ble planen at vi skulle se Hønefoss-Vif. Den kampen husker jeg godt, den ente 2-0 til oss og Grahn og Rekdal(straffe) scorte. Så etter den sesongen meldte jeg meg inn i klanen og så diverse kamper og cup kamper i 2002 og 2003. Bl.a. kvalikk kampen. Så i 2004 hadde jeg fått mast pappa til å kjøpe sesongkort til meg siden vi var på så å si alle kampene i 2003. Så nå er jeg helt med http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif Kompissene mine sier at alt som står i hue på meg er VIF og damer http://www.klanen.no/snakk/images/sm...s/icon_eek.gif http://www.klanen.no/snakk/images/sm.../icon_razz.gif

Comment

Det begynte vell med at storebror og pappa tok meg med på kamper da jeg var liten. Husker cupfinalen 97, og chelsea i 98. Jeg har medlems kort fra 97. Var vell da jeg ble meldt inn i klanen. Jeg er født i 91.. bare så det er sagt. http://www.klanen.no/snakk/images/sm.../icon_razz.gif

Comment

Andy_81 og min andre storebror er vel de som har fått meg til å bli Vål'enga-interessert. Til min 15-årsgave 26. oktober 2004 fikk jeg billett til kampen Vålerenga - Stabæk (de fleste husker vel den). Kampen gjorde et godt inntrykk på meg, og etter det så ble det mye Royal League-titting og til og med litt hockey-titting.

2005-sesongen fulgte jeg så godt med som mulig, kjøpte billetter til de fleste hjemmekampene og noen bortekamper (spesielt Odd i Skien).

Denne sesongen har jeg fått sesongkort, fikk med meg siste NM-finalen i hockey og noen andre hockeykamper... dratt på noen borteturer (Stabæk, Lyn, Fredrikstad, Brann og Rosenborg) og så godt som alle hjemmekampene.
                              Волеренга!

Comment

Working...
                              X