Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Engelsk blogg om VIF fotball og hockey

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Engelsk blogg om VIF fotball og hockey

Jeg har åpnet en blogg om Vålerenga fotball og hockey på engelsk nå. Dette for å spre det gode ord til fler enn bare de 5 millionene her til lands.

Blir spennende å prøve noe nytt, og skal ikke se bortfra at jeg blir flinkere i engelsk etterhvert her også.

Inspirasjonen er faktisk rundt New York Rangers. Det er ørten tusen forskjellig blogger om de, og jeg prøver nå noe ala det samme, bare om VIF - på engelsk.

Selvfølgelig fikk bloggen navnet "kongeblaa" enn så lenge.

Blir bloggen en hit, får jeg nok et bedre domene også.

http://kongeblaa.wordpress.com/

Kult med mer om Vålerenga på nettet. Tror likevel du har større sjans til å lykkes om du gjør dette sammen med noen. En idé og forsøke ett samarbeid med Klanen.no, VPN eller klubbens sider kanskje?
    Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
    [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Et herlig initiativ. Tar resten på PM :-)
      Spill til dommern blåser daaaaa!!!

1922 Goalkeeper JF Mitchell, first and last player to wear glasses in an FA Cup Final.

Comment

Har ikke tenkt på noe samarbeid med noen enn så lenge. Åpner rolig og forsiktig, forsikrer meg selv om at denne bloggen kommer til å overleve samt at man klarer å oppdatere regelmessig med både store og små news samt egne kommentarer.

Takk

Comment

Gjort en "theme"-forandring, og jeg må innrømme - jeg liker denne best.

Comment

Originally posted by Carez View Post

Gjort en "theme"-forandring, og jeg må innrømme - jeg liker denne best.
            Likte den første best selv for å være ærlig..men det er din blogg, og forøvrig et toppers initiativ
            In the beginning the Universe was created.
            This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
            - Douglas Adams

Comment

Jeg måtte endre fordi den andre ikke funka som den skulle. Nå gjenstår det bare litt konfigurasjon av skriften.

Takk

Comment

Har du tillatelse fra Vålerengens Idrettsforening til å bruke deres logo?

Comment

Etter hva jeg forstår gjelder de reglene kun ved kommersielle ting hvor jeg tjener penger på å bruke deres logo. I dette tilfelle skjer ikke det. I så fall er det MANGE blogger der ute som trenger en undersøkelse.

Comment

Originally posted by Carez View Post
                    Etter hva jeg forstår gjelder de reglene kun ved kommersielle ting hvor jeg tjener penger på å bruke deres logo. I dette tilfelle skjer ikke det. I så fall er det MANGE blogger der ute som trenger en undersøkelse.
                    Jeg synes uansett at du tilriver deg ett noe offisielt preg som jeg er helt sikker på at klubben ikke ønsker at du har.

Syns du kan fjerne logoen i den formen den er, og heller bruke den i mashupen. Forøvrig ett kult design du har laget

Retten til å bruke noens logo er det de som eier logoen som bestemmer. Klanen eier de kommersielle rettighetene via sin eierpost i Sjappa, i alle andre sammenhenger har VIF enerett.

Comment

Burde ikke overskriften "Kongeblaa" vært på engelsk, som i "The Royal Blues" ?

Bra side må jeg si.

Comment

Originally posted by qxvrea View Post
                        Jeg synes uansett at du tilriver deg ett noe offisielt preg som jeg er helt sikker på at klubben ikke ønsker at du har.

Syns du kan fjerne logoen i den formen den er, og heller bruke den i mashupen. Forøvrig ett kult design du har laget

Retten til å bruke noens logo er det de som eier logoen som bestemmer. Klanen eier de kommersielle rettighetene via sin eierpost i Sjappa, i alle andre sammenhenger har VIF enerett.
                        I hvilken sammenheng bruker jeg logoen nå forresten? Den er ikke i headeren lenger.

Takk for det, syns også dette designet funket. Håper å få konfigurert litt, slik at menyen til høyre får samme farge som bakgrunnen, kan dog ingenting om sånt.

Originally posted by Ronny La Rock View Post
                        Burde ikke overskriften "Kongeblaa" vært på engelsk, som i "The Royal Blues" ?

Bra side må jeg si.
                        Jo, jeg har vurdert å få et annet navn, men prøver å ikke å få for likt navn som de fleste New York Rangers-bloggene, som f.eks "Blue Shirt Pride" osv, så mulig jeg får lage en artikkel om navntips.

Takk for det

Comment

Merker allerede at det å ha en engelsk blogg kan bli tøft i lengden. Noen uttrykk og generelt språket er ikke det enkleste å bruke til en blogg, så hjelp ville vært fint.

Kan hende jeg gjør den om til norsk.

Comment

Ikke gi deg! :-)

Synes du skal holde ut. En engelsk blogg er tøft å holde ved like, men med tiden kan det hende folk trer hjelpende til.

Som tideligere nevnt synes jeg du bør bytte ut fonten til en litt mer "verdig" èn, og ikke en som ser ut som den har et smittsomt virus, og muligens ha -The royal blues eller lignende nede til høyre for en midtstilt hvit KONGEBLAA.

Staa paa! :-)
                            Spill til dommern blåser daaaaa!!!

1922 Goalkeeper JF Mitchell, first and last player to wear glasses in an FA Cup Final.

Comment

Skal prøve å komme med litt konstruktiv kritikk:

Jeg er ingen ekspert på hverken engelsk eller blogging. Allikevel legger jeg merke til en del skrivefeil. Kanskje en liten greie, men for meg får dette siden til å se veldig uprofesjonell ut. Hvis du ikke helt vet hvordan du skal formulere det riktig på engelsk, så prøv å formuler deg annerledes. På en måte du er trygg på at er riktig.

En annen ting jeg legger merke til er at du kommer med veldig mye "nyheter". Det er vel og bra i lengden, men jeg tror det ville vært bedre å skrive om Vålerenga generelt i oppstartsfasen. Skal du få utlendinger interessert i Vålerenga så bør du legge fokus på sjela. Skriv om klubbens historie (få til et prosjekt med Jarle?), skriv om spillere og historiske hendelser (XXX?).

En tredje ting jeg legger merke til er at det fort kan bli litt rotete med en blogg om både fotball og hockey. Det skjer såpass mye på begge fronter at jeg ville enten drevet to blogger eller kanskje aller helst fokusert på en av delene.

Når det er sagt synes jeg det er et veldig bra tiltak som jeg absolutt ønsker velkommen. Det er ikke meningen å bare komme med negativ kritikk og jeg er selvfølgelig subjektiv i mine meninger selv om jeg prøver å være så objektiv jeg bare kan. Det kan hende du har andre meninger og da bør du absolutt følge disse.

Stå på videre. Jeg ønsker deg lykke til! Tommel opp!

Comment

Working...
                              X