Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Politisk uavhengighet? (av: Klanens årsmøte 2011 - reaksjoner)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Politisk uavhengighet? (av: Klanens årsmøte 2011 - reaksjoner)

Originally posted by Kjellsen View Post
    Da ønsker jeg, på vegne av et politisk uavhengig styreHold grumset for deg sjæl eller hold deg unna, det gjelder forøvrig alle som ikke liker Klanens formålsregler eller vedtekter.

Kjellsen.
    Politisk uavhengig ja? Men klans styre stiller da opp i media sammen med politiske organisjasjoner?

Originally posted by darkbull View Post
    Politisk uavhengig ja? Men klans styre stiller da opp i media sammen med politiske organisjasjoner?
    At man er politisk uavhengig, betyr ikke at man ikke ønsker å påvirke politiske prosesser/sette ting på den politiske dagsorden. Et eksempel på dette er Klanens arbeid mot politiske partier i forbindelse med arbeidet med ny stadion.
    SK Vålerenga Fotball

Comment

Originally posted by Korthåra gentlemann View Post
      At man er politisk uavhengig, betyr ikke at man ikke ønsker å påvirke politiske prosesser/sette ting på den politiske dagsorden. Et eksempel på dette er Klanens arbeid mot politiske partier i forbindelse med arbeidet med ny stadion.
      Neivel, så og stille opp sammen med landsforeningen for lesbiske og homofile er ikke politisk? og det kan heller ikke oppfattes som om klanen har et standpunkt når styret stiller opp sammen med LLH i media? Forklar meg definisjonen på politisk uavhengig da bingo? t

Comment

Neivel, så og stille opp sammen med landsforeningen for lesbiske og homofile er ikke politisk? og det kan heller ikke oppfattes som om klanen har et standpunkt når styret stiller opp sammen med LLH i media? Forklar meg definisjonen på politisk uavhengig da bingo? t
        Klanen har aldri stilt opp i media sammen med noen politisk organisasjon. Klanen har hatt en ide på hvordan vi på en egenartet måte kan fortelle at man på våre tibuner er velkomne uansett seksuell legning. Denne ideen ble lansert for LLH. De likte den og sammen tok vi kostnadene. Hvordan du kan få dette til og bli politisk arbeid er meg en gåte. Det eneste måtte være hvis du er i det mindretallet i Norge som ennå ikke aksepterer homofili.

Kjellsen.

Comment

Originally posted by Kjellsen View Post
          Da ønsker jeg, på vegne av et politisk uavhengig styre, en dokumentasjon på denne påstanden.
          Klanen, eller dens styre, er vel ikke politisk uavhengige som at den/de ikke er politiske? At man er partipolitisk uavhengige derimot blir nok riktig, det sammenfaller også med vedtektene. Jeg ser heller ikke noe problem i Børres uttalelser på ”diverse sosiale medier” i forhold til Klanen/Vålerenga. Jeg ser problemer i forhold til det menneskesynet jeg har helt personlig, men Børres uttalelser og er helt personlig. På lik måte finner vi Vålerengasupportere og Klansmedlemer som ytrer seg i andre enden av skalaen på de samme sosiale mediene.

For meg er det også et lite skakt menneskesyn, men fremdeles ser jeg ikke at dette er noe problem i forhold til Vålerenga/Klan. Derimot blir dette et problem den dagen det trekkes inn i våre arrangementer. Jeg ville reagert like dårlig på et Vålerengaflagg under gårsdagens nasse-demo som en med en ukoordinert høyrearm på Ullevål. Når det gjelder fremtredende medlemmer av Klanen (enten det er styremedlemmer eller andre som er svært synlige) påhviler det selvsagt disse å skille enda tydeligere da folk ikke alltid er like flinke på å skille når mennesker har forskjellige roller.

For å styre inn meg selv igjen, Klanen er partipolitisk uavhengige men er ikke politisk uavhengige all den tid vi har et sosialt engasjement.

Anders G.
          www.grydis.no - Bilder av Vålerenga
          Glemmer passordet mitt...

Comment

Frekt og utidig å komme med hva folk skriver på PRIVATE sider, uansett hva det enn er, og det å disse andres meninger er mobbing etter mening, og Kjellsen er da en MOBBER....

Jeg fex går ALDRI i annet enn Engaeffekter på kamp, synger KUN engasanger, prater ALDRI politikk med noen hverken på - under eller etter kamp, så hva faen skal problemet egentlig være ?
            Den dagen jeg skulle gå amok å stå å siege og være atal dust på kamp så skal Kjellsen & co få gjøre hva de vil med meg, men skjer så ikke så skal de bare drite i hva folk har for meninger, det har de INGENTING med...
            De skal jobbe for å få folk til kamp, synge og lage fine tifoer, ikke styre folks privatliv...

Men tror nok Kjellsen & co hadde fått hakaslepp hadde de visst hvor mye rød rasisme det er i og rundt Klanen, men det tar de ALDRI tak i...
            Hvorfor ikke mon tro ?
            Jeg tror det er fordi de ikke TØR, av ren feighet....

Comment

Originally posted by Toy S View Post
              Frekt og utidig å komme med hva folk skriver på PRIVATE sider, uansett hva det enn er, og det å disse andres meninger er mobbing etter mening, og Kjellsen er da en MOBBER....
              Facebook er ikke privat, det er et sosialt medium. Å komme med f.eks. rasistiske ytringer på FB eller andre sosiale medier, er like straffbart som om man ytret det i offentlighet. Folk har fått sparken pga at de har skrevet dritt om jobben eller sjefen sin på sosiale medier. Det er IKKE som å sitte å prate på puben eller i stua. Det er ikke beskyttet av privatlivets fred.

Når man så kommer med ytringer eller gir sin støtte til organisasjoner på FBsider, kan en organisasjon reagere på at et av deres medlemmer har kommet med dette. Det er AKKURAT som om man hadde sagt det til VG.

Når du tillegger andre jødehat og mener man driver jødehets fordi man ikke har samme syn som deg på konflikten i Midt-Østen, er det vel heller du som mobber?
              SK Vålerenga Fotball

Comment

Originally posted by Korthåra gentlemann View Post
                Facebook er ikke privat, det er et sosialt medium. Å komme med f.eks. rasistiske ytringer på FB eller andre sosiale medier, er like straffbart som om man ytret det i offentlighet. Folk har fått sparken pga at de har skrevet dritt om jobben eller sjefen sin på sosiale medier. Det er IKKE som å sitte å prate på puben eller i stua. Det er ikke beskyttet av privatlivets fred.

Når man så kommer med ytringer eller gir sin støtte til organisasjoner på FBsider, kan en organisasjon reagere på at et av deres medlemmer har kommet med dette. Det er AKKURAT som om man hadde sagt det til VG.

Når du tillegger andre jødehat og mener man driver jødehets fordi man ikke har samme syn som deg på konflikten i Midt-Østen, er det vel heller du som mobber?
                > TULL...
                Sperrer en på facebook for alle andre enn venner, så kan INGEN som kan se hva en skriver hvis en ikke er på vennelista...
                Og skriver en ikke noe rasistisk, så blir en heller ikke utestengt..

Jeg mobber, he he, takk for en god latter på søndags ettermiddagen...
                Det jeg sier er at en jødehater er en rasist, det kalles ikke mobbing, men fakta...
                Og jeg vil at styret i klanen utestenger alle jødehatere som er medl

Comment

Viser bare til gjeldende rettspraksis, som tydeligvis du har mere greie på enn meg. Vi får se...

Synes dette bare sklir ut i usakligheter når jeg prøver å debattere med deg, så jeg gidder ikke å bruke mere tid på deg i dag. I morra er en annen skål.

God søndag!
                  SK Vålerenga Fotball

Comment

God søndag videre, både til deg og alle andre...

En bra Engahelg tross alt, vi vant 5 - 0 i går

Comment

Sammen med? I den artikkelen du sikter til var det kun en representant fra Klanen og ingen andre. Det var ingen fra LLH eller NDL eller andre organisasjoner tilstede under det intervjuet....

Svein Erik "Svenna" Bakke

Comment

Originally posted by Toy S View Post
                        > TULL...
                        Sperrer en på facebook for alle andre enn venner, så kan INGEN som kan se hva en skriver hvis en ikke er på vennelista...
                        Og skriver en ikke noe rasistisk, så blir en heller ikke utestengt..
                        Ytringer som kommer frem i sosiale medier er etter hva jeg har skjønt av norsk rettspraksis ansett å være i det offentlige rom, uavhengig av om tilgangen er sperret av vennelista eller ikke.
                        Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
                        [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Facebook er ikke privat. Spør det norske rettsvesenet. Det er f.eks. en smal sak å se alle bildene dine uten å være venn med deg, børre. Man må bare mekke litt på URL-ene.

-Erling, som studerer personvern, jus og IT
                          Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Kjære darkbull.

Hvorfor skriver du kun innlegg om homofili her på forumet? Er du sportsinteressert, eller mest opptatt av seksuell legning? Jeg er oppriktig nysgjerrig.
                            Last edited by Bayer Frydenlund; 14.03.2011, 09:05. Reason: typo

Comment

Working...
                            X