Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Svar til MortenP

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Svar til MortenP

http://klanen.no/styret/aapent_brev_...a_deg_ei_bolle

Klanstyret har bestemt seg for å kommentere Dagbladets og Morten Ps synspunkter fra forrige uke.

Alternativet var å tie, det føltes vanskelig.

Kjellsen

Word! Meget bra skrevet. Vi får se om han gidder å komme med noe tilsvar, selv om jeg betviler det sterkt da det kunne bidra til at klansstyrets rasjonelle synspunkter leses av flere.

Comment

Originally posted by Kjellsen View Post
      http://klanen.no/styret/aapent_brev_...a_deg_ei_bolle

Klanstyret har bestemt seg for å kommentere Dagbladets og Morten Ps synspunkter fra forrige uke.

Alternativet var å tie, det føltes vanskelig.

Kjellsen
      Redigerer du signaturen så den blir logisk? "På vegne av Klanen" f.eks.?
      Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Knallbra. Er kopi sent til dagbladet/vg ? Eller, hvordan når dette frem til MP?

Comment

Flott skrevet og pressisert av Klansstyret! Meget bra!

Er det vurdert å sende denne til Dagladet som en kronikk slik at den har mulgihet for å komme på trykk? Noe bør muligens redigeres slik at formen blir kronikk i stedet for brev.

Comment

Originally posted by Ronny La Rock View Post
            Knallbra. Er kopi sent til dagbladet/vg ? Eller, hvordan når dette frem til MP?
            Behørig oversendt av Formann Kjellsen til Morten P.
            SK Vålerenga Fotball

Comment

Originally posted by Korthåra gentlemann View Post
              Behørig oversendt av Formann Kjellsen til Morten P.
              Hva er Kjellsen formann i? Borettslaget?
              Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Originally posted by Nesrene View Post
                Hva er Kjellsen formann i? Borettslaget?
                Vi har alle våre titler. Morten (N) er generalsekretær. Sjøl har jeg bedt om tittelen livstidsdiktator

Comment

Originally posted by Erlink View Post
                  Vi har alle våre titler. Morten (N) er generalsekretær. Sjøl har jeg bedt om tittelen livstidsdiktator
                  Skal du gå KjellG i næringa?

Flott tilsvar, liker godt de stadige antydningene om at MortenP er diktert og robbet for integritet.

Mvh
                  Anders
                  www.grydis.no - Bilder av Vålerenga
                  Glemmer passordet mitt...

Comment

Morten P kommer med ny pekefinger mot klanen i dagens dagblad. Han slutter ikke å fornekte seg. Jeg siterer:

De snilleste onklene er østkantfolk.
                    For to sesonger siden flyttet stabæk inn i nytt hus som tittelforsvarere med ambisjoner om CL. Den gangen balanserte Vålerenga på konkursens rand. I dag lever stabæl på goodwill og lånt tid samtidig som de står i fare for å bli kastet ut av sin blå drøm på fornebu. Nå er det Vålerenga som sitter ipenga, og har seriemesterskapet og det som enda større er som sine definerte mål. Så ting skjer ikke bare fort i toppfotballen - det skjer ekstremt fort. Det som er bra det ene året er fort natta det neste. Og omvendt.

Hvorfor er det sånn handler i første rekke om to ting: A) Penger og B) evnen til å forvalte midlene. Norske fotballklubber, Stabæk som Vålerenga, har i alle tider brukt det de har hatt til rådighet - og desverre enda mer enn det - som fulle sjøfolk. Og i brytningstida etter finanskrisen gikk stabæk på trynet mens vålerenga på mirakuløst vis tok medisinen sin og ble god butikk. Det handler også om penger. Og ekstrem velvilje fra dem som eier pengene.

Vålerengas store forsprang når vest møter øst i telenor arena i kveld skyldes toppfotballens beste administrasjon og noen ekstremt snille eiere. Det bør snart også klanen ta inn over seg istedenfor å kalle Vålerenga redningsmenn "et nødvendig onde" "Ja vi vil ha pengene deres", sier klanen, "men vi vil ikke ha dere". Eller for å si det på en annen måte: Ja vi (klanen) vil ha norges beste fotballag. Men vi skjønner ikke hvorfor det må koste penger. Er det ingen fornuftige VIF-supportere der ute som ser hvor fornærmende, dumt og ødeleggende slike uttalelser er ? Er det ingen som ser at toppklubben Vålerenga ikke ville eksistert om eierne ikke hadde vært der? Hvis svaret er nei - se til lyn, skeid og frigg. Hvis svaret derimot er ja - se på stabøk og forstå hvor heldige dere er.

Arbederklubben VIF er 98 år i år og har en historie ingen og alle bør misunne dem. Vålerenga er vålerenga - på godt og vondt - det er derfor klubben har overlevd selv de største krisene. Mens stabæl, i hvertfall slik Norge har lært klubben å kjenne de siste 20 åra er en vill ide unnfanget av noen enda villere herrer i et forhenværende reklamebyrå i Oslo. Som på høyden av galskapen hadde momentumet og alle svarene. Men som nå sliter med de gode løsningene.

Stabæk har kommet på kanten med sin største velgjører, Kjell Christian Ulrichsen. Vålerenga har blidgjort sine. Og mens Stabæk-lederne skrev et indignert og åpent brev angående leieforholdene i telenor arena til sin rike onkel, fikk vålerengas hovedaksjonær, Tor Olav Trøim, en telefon med ønske om god jul og et godt nyttår. Det høres ikke så voldsomt ut. Men slik situasjonen er i dag utgjør dette lille bildet omtrent hele forskjellen.

Stabæk må bygge ned og kan i verste fall havne som leietaker på Ullevaal stadion i 2012. Vålerenga vil eksapndere og drømmer om eget hus i 2014. Så selv om Bærum er norges rikeste kommune er de snilleste onklene østkantfolk. Det kan Vålerenga prise seg lykkelig over. Klanen også.

Comment

Har ikke lest artikkelen, men hvis man altså tar utgangspunkt i det som er gjengitt her,
                      så reduseres Engas tilhengere igjen til en gjeng utakknemmelige idioter som ikke forstår
                      hvor heldige vi er ... Interessant forståelse av supporterkultur det.
                      Og skikkelig dyptpløyende. Må jeg si. Men det selger vel. Nisse!

Comment

Originally posted by Larrse View Post
                        Det bør snart også klanen ta inn over seg istedenfor å kalle Vålerenga redningsmenn "et nødvendig onde" "Ja vi vil ha pengene deres", sier klanen, "men vi vil ikke ha dere". Eller for å si det på en annen måte: Ja vi (klanen) vil ha norges beste fotballag. Men vi skjønner ikke hvorfor det må koste penger. Er det ingen fornuftige VIF-supportere der ute som ser hvor fornærmende, dumt og ødeleggende slike uttalelser er ?
                        Jeg har ikke sett drøyere stråmannsargumentasjon på lenge. Først finner Morten P på uttalelser, så fordømmer han dem, og til slutt er han skikkelig fornøyd med seg selv fordi han mener å ha tilbakevist det Klanen angivelig står for.
                        Jeg kan ikke se noe i nærheten av uttalelsene Morten P påstår noen har kommet med. Kilde, Morten P, kilde? Jeg tror du blir svar skyldig.
                        Det Morten P fyrer mot er i utgangspunktet denne betegnelsen "nødvendig onde", rettet mot ekterne investorer. Det er også ganske godt forklart at Klanen ville foretrekke en selvdreven klubb, stabil og rik nok til å være uavhengig av ekterne penger. Men denne delen av argumentasjonen lukker Morten P øynene og ørene for. Det er tross alt morsommere å fyre av noen ordentlige halvsannheter, fordreie fakta og sole seg i glansen av egen innbilt fortreffelighet, enn å faktisk forholde seg til en ordentlig diskusjon. Klovn.
                        mvh

Ogni M

Comment

Originally posted by Evol View Post
                          Har ikke lest artikkelen, men hvis man altså tar utgangspunkt i det som er gjengitt her,
                          så reduseres Engas tilhengere igjen til en gjeng utakknemmelige idioter som ikke forstår
                          hvor heldige vi er ... Interessant forståelse av supporterkultur det.
                          Og skikkelig dyptpløyende. Må jeg si. Men det selger vel. Nisse!
                          Nja, jeg vet ikke om det selger. Det er vel mer det at mange kommentatorer synes det kan være tungt å mene noe hver eneste dag. Så av og til mener de skikkelig teite ting, fundert på elendig analyse. Jeg blir surere over kommentarer som inneholder masse feil og fornærmende karakteristikker enn kommentarer som bare er dårlige.

Comment

I mai i fjor vedtok Uefa regler om "financial fair play". Dette er regler som medfører at klubber ikke får lov til å bruke mer penger enn de tjener, regler som fra sesongen 2015/2016 skal være helt på plass. Klanen var på EFFC (European Football Fans Congress) i Barcelona i sommer. Det var også Sefton Perry, finansdirektør i Uefa, og ansvarlig for innføringen av financial fair play.

Han fortalte at med disse reglene, ville det være mange av dagens toppklubber som ikke ville få lov til å delta i Uefas turneringer. Han navnga Manchester City, og spekulerte på om Chelsea, Manchester United, Real Madrid og Barcelona tilføres penger på en slik måte at de bryter intensjonen i det kommende reglementet.

Disse reglene gjelder for spill i europeiske turneringer. NFF er imidlertid blant de ivrigste forbundene til å tilpasse internasjonale regler også for deltakelse i nasjonale turneringer (blant annet gjelder dette krav til stadioner, osv).

Dette er altså regler som Klanen ønsker hjertelig velkommen, og som jeg mener vil medføre mindre snusk. At Morten Pedersen ikke er enig er ingen bombe, men jeg tipper han ikke visste om det kommende regelverket da han skrev kommentaren.

---

Og, mens jeg er inne på temaet fotballpenger:

Påstanden om at Lyn er i fjerdedivisjon på grunn av mangel på rik onkel er bullshit. Før Brynestad tok over Lyn for ei krone på tampen av 1990-tallet, hadde klubben plassert seg ganske sikkert midt mellom førstedivisjon og eliteserien. De var for gode til det ene og for dårlige til det andre. Der tror jeg de også ville vært i dag, om det ikke var for den rike onkelen; Lyn har en stor breddeavdeling med mange talenter som enten kommer fra egne rekker eller u/offisielle samarbeidsklubber hovedsaklig på vestkanten, og har drevet økonomisk forsvarlig også på A-lagsnivå når de ikke har blitt for ivrige.

Comment

6% av Vålerengas inntekter de siste 10 årene kommer fra investorer.

Comment

Working...
                              X