Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Fotokurs del 2: 16/10 kl. 13.00 i Jordalhallen!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fotokurs del 2: 16/10 kl. 13.00 i Jordalhallen!

Klanen arrangerte før sommeren fotokurs, hvor Joachim Strandberg innledet og Inge Wallumrød lærte bort ting og tang. Dette var første runde med hele 10 deltakere, noe som var meget bra.

Denne gangen skal vi ha om fotoredigering. Det blir innføring i redigeringsprogrammer, og man lærer at det også finnes bra gratisprogrammer. Kurset er gratis og etterpå rusler vi en tur på Vålerenga Vertshus. Alle som vil er hjertelig velkommen! Påmelding til kjelstrup.mikkelÆTTgmail.com. (De som var på kursets del 1 trenger ikke å sende mail)

OBS: Kurset kan bli flytta hvis det plutselig er store endringer i kamper hvor Vålerenga spiller!

Mikkel
    Last edited by Hjesus; 28.09.2011, 11:18.

Dette kurset er utsatt inntil videre. Litt mye som skjer lørdag og foredragsholder IngeW må være på Vålerenga dagen for håndballen blant annet. Dessuten er det hockeykamp og damekamp denne dagen.

Men vi kommer sterkere tilbake!

Mikkel

Comment

Originally posted by miguel View Post
      Dette kurset er utsatt inntil videre. Litt mye som skjer lørdag og foredragsholder IngeW må være på Vålerenga dagen for håndballen blant annet. Dessuten er det hockeykamp og damekamp denne dagen.

Men vi kommer sterkere tilbake!

Mikkel
      Har dere en mer detaljert kursplan til disse kursene? Hvilke type redigering legges det opp til og med hvilke program. Canon-brukere får gratis programvare med kameraet, DPP, som har både god oppskarping og curves. Det er eksempelvis ikke interessant for alle å lære 10 ulike måter å skarpe opp i photoshop, når det ikke blir brukt uansett.
      +++

Comment

Originally posted by FrodeAS View Post
        Har dere en mer detaljert kursplan til disse kursene? Hvilke type redigering legges det opp til og med hvilke program. Canon-brukere får gratis programvare med kameraet, DPP, som har både god oppskarping og curves. Det er eksempelvis ikke interessant for alle å lære 10 ulike måter å skarpe opp i photoshop, når det ikke blir brukt uansett.
        Hvis del 2 følger del 1, vil det være helt basic beregnet på nybegynnere.

Photoshop vil uansett ikke være aktuelt, men se ikke bort fra at Lightroom vil være et tema.

Kurset er overhodet ikke beregnet på "proffer", men på klansfolk som ønsker å bidra og som i noen tilfeller trenger litt mer ballast.

De mer dyptgående funksjoner håper jeg de enkelte selv klarer å sette seg inn i etter å ha fått en helt grei gjennomgang av muligheter. F.eks har Adobe sin egen "TV-kanal" som gjennomgår praktiske oppgaver og løsninger veldig bra.

-jørn-
        (*´ェ`*)

Comment

Originally posted by loco View Post
          Hvis del 2 følger del 1, vil det være helt basic beregnet på nybegynnere.

Photoshop vil uansett ikke være aktuelt, men se ikke bort fra at Lightroom vil være et tema.

Kurset er overhodet ikke beregnet på "proffer", men på klansfolk som ønsker å bidra og som i noen tilfeller trenger litt mer ballast.

De mer dyptgående funksjoner håper jeg de enkelte selv klarer å sette seg inn i etter å ha fått en helt grei gjennomgang av muligheter. F.eks har Adobe sin egen "TV-kanal" som gjennomgår praktiske oppgaver og løsninger veldig bra.

-jørn-
          OK, det høres greit ut. Takk for svaret!
          +++

Comment

Jeg håper at kurset dreier seg mer om redigering generelt, enn om konkret programvare. Det finnes utallige programmer som kan gjøre oppgavene som Lightroom og Aperture blant annet utfører, med både gode og dårlige resultater.

Når det gjelder Photoshop kan det være aktuelt og avholde ett eget kurs om dette seinere om det er interesse
            Søk på Klanens Masterstipend! Fristene er 1. mars og 15. oktober, hvert år.
            [url]http://www.klanen.no/klanen/klanens-masterstipend/[/url]

Comment

Når er det nye kurset satt opp, eller er det ikke bestemt noe dato enda?
              Syng for fulle hals, Vål\'enga..

Comment

Originally posted by haraa1 View Post
                Når er det nye kurset satt opp, eller er det ikke bestemt noe dato enda?
                Ikke bestemt enda. Skal prøve å finne en dato hvor det ikke kræsjer med alt annet...

Mikkel

Comment

Vi prøver igjen med fotokurs del 2. Søndag 17/10 klokka 1300. De som var på første trenger ikke å si ifra...Sted Jordalhallen, dette blir noe. Dette blir gjennom selv om kanskje gutt 9 sitt tredje lag har trening!

MikkelK

Comment

Synes at lightroom burde være en ting som dere går igjennom. Har brukt det selv i ca ett halvt år, og det er ett fantastisk værktøy.
                    Elsker Bergen By

Comment

Vi prøver igjen med fotokurs del 2. Søndag 17/10 klokka 1300. De som var på første trenger ikke å si ifra...Sted Jordalhallen, dette blir noe. Dette blir gjennom selv om kanskje gutt 9 sitt tredje lag har trening!

MikkelK
                      Jeg antar du mener søndag 16.10, eller snakker du om det herrens år 2021?
                      in Absinthia

Comment

Jeg mener 16.10. Sjekker bare om leser det jeg skriver...

Mikkel

Comment

Jeg mener 16.10. Sjekker bare om leser det jeg skriver...

Mikkel
                          Jepp, og ettersom jeg la det inn i kalenderen min så oppdaga jeg at den datoen ikke var en søndag.
                          in Absinthia

Comment

Minner om denne. De som deltar på kurset drar videre til vertshuset en tur etter det over!

Mikkel

Comment

Working...
                            X