Du besøker forumet som gjest. For å skrive innlegg og delta i debatten må du være registrert.Registrer ny bruker her.
Guest, er du en av de som bruker Facebook? Nå kan du koble sammen Facebookkontoen din med Klansforumet, og på den måten dele innholdet mye enklere med dine venner.
Klikk på knappen "Facebook Connect" mens du er logget inn på forumet og Facebook, og resten går av seg selv. Liker du tråder, kommer det på veggen din, og når du skriver i en tråd kan du huke av for at svaret skal gå direkte på din Facebookvegg.
Hvis alle er flinke til å bruke dette vil forumet få mer trafikk, og Vålerenga får mer penger!
Det er en forutsetning for medlemskap i Klanen at man har gjort seg kjent med vedtektene. Når man er medlem i Klanen har man frasagt seg retten til å ta eventuelle tvister med bakgrunn i vedtektene i Klanen (mv.) til domstolene.
Så kan man jo rusle til et advokatkontor og betale noen kroner der for å finne ut av om man likevel kan sno seg rundt dette formuleringen...
Se der ja. Men uavhengig av den bestemmelsen så ville ikke en tvist ang. ekskludering innebært et rettkrav, da medlemskap i foreninger som feks Klanen mv som hovedregel ikke er ett rettskrav.
Det virker som for meg at man kan skille mellom et par forskjellige tilfeller;
- Utestengelse fra Klanen, ikke kunne tas for domstolene da det ikke innebærer et rettskrav.
- Utestengelse fra Ullevål, regulert av privatrettslige regler, eller selvbestemmelse over egen privateiendom, dvs at grunneier er i sin fulle rett til å bestemme hvem han vil .
- Utestengelse av sesongkortinnehavere, vet ikke om det har kommet en avgjørelse om dette punktet, men her har man betalt en god sum for penger for et produkt, og det ville virke rart om feks en sesongkortinnehaver ikke kunne få en slik avgjørelse overprøver. Men det er mulig at man må legge til grunn samme betrakninger som nevnt overfor, jfr. stor økonomisk betydning.
Jeg har bevisst holdt meg unna denne diskusjonen, fordi jeg skjønte at det ville være fare for at man kunne komme til å si noe som man i ettertid ville angre på.
Men etter dagens uttalelse fra Klansstyret, med påfølgende tilgivelse fra Erik Torp, faren til Carl-Erik Torp, og løfter om at ting som ble helt feil etter hvert vil resultere i noe godt, håper jeg at vi kan legge dette bak oss.
Vi er nok alle enige - i en eller annen grad - om at det som skjedde i Bergen for snart en uke siden ikke var bra for oss - hverken når det gjelder oss, klubben eller det generelle omdømmet.
Men hvem som sang hva, hva som ble sagt, hvorfor det ble gjort og reaksjonene fra Bergen (for ordens skyld: Jeg har fått en - hvis man vil tolke det slik - en ganske drøy trussel på Facebook) er mine øyne heretter et ikke-tema.
Vi må bare lære av det, stå sammen, og hjelpe de som har driti seg ut.
Ja, de fucka opp, men det er de så utrolig langt fra alene om å ha gjort.
Ja, jeg var det. Fordi jeg var på ferie i Tyrkia og så kampen på en pøbb der.
Jeg fikk ikke med meg en dritt av dette og er jævlig glad for det, fordi jeg nemlig fikk den ære av å glede meg over en meget god kamp og ett jævlig godt resultat og det var det.
Nå er jeg hjemme igjen og har jeg lest meg inn i situasjonen og har en kommentar: du verden hvor fort vi snur oss mot våre egne.
En mann, en feil = en galge?
Her er det tydeligvis flere enn Svenna som har noe å lære!
Jeg har bevisst holdt meg unna denne diskusjonen, fordi jeg skjønte at det ville være fare for at man kunne komme til å si noe som man i ettertid ville angre på.
Men etter dagens uttalelse fra Klansstyret, med påfølgende tilgivelse fra Erik Torp, faren til Carl-Erik Torp, og løfter om at ting som ble helt feil etter hvert vil resultere i noe godt, håper jeg at vi kan legge dette bak oss.
Thanx for linker!
Og takk til Erik Torp og Carl-Erik Torp. Bra folk! Lykke til videre!
Og Takk til Klansstyret Og til Svenna. Bra jobba alle sammen! Blir interessant å se hva dere har funnet på - i samarbeid med Brann - mht. neste sesongs kamp!
Sånn, ferdig: Forgiven, forgotten & Moving on.
'Det er menneskelig å feile, Guddommelig å tilgi.'
Comment