Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hindret masseslagsmål før hatkampen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lundefugl
    replied
    Re: Hindret masseslagsmål før hatkampen

Sitat: Den ons, 20 september 2006 02:49 skrev Grim:

> de to-tre gutta på stadion var ca 40 ganger mer provoserende enn det casual-gutta gjorde. Det casualsene gjorde var å sjekke om det var noen som ville sloss, evt. så sto noen lillestrøm casuals i mengden der. Er du ikke interesert i det er det ikke noe problem for deg (dog kan det være skremmende).

Jeg synes vi skal drite i hva de andre gjøre og tenke på hva vi selv gjør. Vi har selv ansvaret for våre reaksjoner, dvs. casuals har selv ansvar for sine reaksjoner. To kanaris som provoserte - javel og det skulle rettferdiggjøre hva da?

Men det er interresant at du bagatelliserer det som du gjør:

"Det casualsene gjorde var å sjekke om det var noen som ville sloss". De provoserer, men vi bare "sjekker om noen vil slåss".

Du skriver selv at "det kan være skremmende" - og der begynner vel de fleste her å være enige: Skal vi godta "skremmende" oppførsel av Enga-supportere? Er det ikke noe problem at det er skremmende situasjoner rundt en stadion?

Lundefugl

Leave a comment:

• Adi_
    replied

Sitat: Den tir, 19 september 2006 20:30 skrev ehasseldal:

> Ettersom jeg er lite glad i slosskamper, tok jeg en annen vei da jeg så hva som skjedde.

Med mindre du er blind eller handikappet av noe sort, så blir jeg faktisk flau på dine vegne.

Visst er vi forskjellige, og visst har vi forskjellige meninger og holdninger, men jeg har og kommer alltid til å stille opp for alle klansfolk så fremt jeg har mulighet til det.

Leave a comment:

• Grim
    replied

Svarer på 2 i en smell her. Bruker du trådet - synd. =P

Sitat: Den tir, 19 september 2006 20:30 skrev ehasseldal:

> Ettersom jeg er lite glad i slosskamper, tok jeg en annen vei da jeg så hva som skjedde.

> Da jeg imidlertid så guttene på togstasjonen etterpå haltet den ene, han hadde tydelig vondt og holdt seg til siden.

---

Du er kompis... Er det bare jeg som reagerer på dette? Dersom du hadde kommet i tilsvarende situasjon regner med at du hadde satt pris på at noen engasjerte seg og prøvde å stoppe at du ble grisa så du slapp å dra hjem med diverse skavanker.

Du trenger ikke engasjere deg i selve slosskampen men prøve å roe de ned, evt. tilkalle andre supportere i nærheten.

Sitat: Den tir, 19 september 2006 20:51 skrev Nr.13:

> Nå vil vel jeg si at vold og pedofili o.l. ligger høyere i alvorlighetsskalaen enn stjæling.

---

Jo men skjønn nå poenget her da. Alvorlighetsgraden av forbrytelsen bedømmes utifra straffen, ikke skyldsspørsmålet. Med din logikk kan hele klanen bortvises fra Ullevaall fordi Politiet for eget godtbefinnende er redd for voldtekter og drap. Det er jo de verste på skalaen så da kan man ihvertfall ikke ta noen sjanser, ikke sant?

Dere må slutte å se på sort-hvitt situasjonene og tenke på konsekvensene når man nærmer seg gråsonen. Personling synes jeg lsk maskotten (kan ikke skjønne hvorfor de engang har det, men det er nå så) og de to-tre gutta på stadion var ca 40 ganger mer provoserende enn det casual-gutta gjorde. Det casualsene gjorde var å sjekke om det var noen som ville sloss, evt. så sto noen lillestrøm casuals i mengden der. Er du ikke interesert i det er det ikke noe problem for deg (dog kan det være skremmende). Når en lsk supporter står å skriker dritt i trynet ditt 2 minutter etter at du har blitt pissa på av hovedfienden er desto mer farlig.

Til slutt så er vel hverken klubbene eller supportergruppene ansvarlig for hva som skjer på Torget? (Jeg spør, er ikke retorisk. Regner med at det er politiets oppgave.)

Leave a comment:

• Jan Banan
    replied

Sitat: Den tir, 19 september 2006 22:43 skrev Ogni M:

> Hva er det du egentlig sier? Det er ikke greit at en gjeng provoserer på torvet, men det er greit at den offisielle maskoten gjør det?

Ja, det er AKKURAT det jeg sier.. Jesus.....

Tror ikke maskoten sto og ropte på dere og ba dere komme ned fra tribunen for å slåss.

Ser du ikke forskjellen, så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.

Leave a comment:

• Glenn H
    replied

Sitat: Den tir, 19 september 2006 23:28 skrev Pondus:

> Hvis noen har lurt på hvor navnet Isko Boys kommer i fra, vil jeg, med en liten reservasjon, fortelle at det trolig kommer fra navnet på den avdøde hunden til den politimannen på Majorstua (Ellingsen?) som jobber mest med kartlegging av Casuals-miljøet i Norge. Kanskje en liten hilsen tilbake fra Casuals-gutta på at de også har litt kontroll...

-------------

men seg selv har de ikke kontroll på da

Leave a comment:

• Pondus
    replied

Hvis noen har lurt på hvor navnet Isko Boys kommer i fra, vil jeg, med en liten reservasjon, fortelle at det trolig kommer fra navnet på den avdøde hunden til den politimannen på Majorstua (Ellingsen?) som jobber mest med kartlegging av Casuals-miljøet i Norge. Kanskje en liten hilsen tilbake fra Casuals-gutta på at de også har litt kontroll...

Leave a comment:

• lille i
    replied

Det siste tilfellet du nevner skjedde vel før disse retningslinjene ble offentliggjort hvis jeg ikke husker helt feil. Det var vel den episoden som framskyndet tydeligere retningslinjer for hva som ble akseptert eller ikke fra klubben side.

Leave a comment:

• Dresser
    replied

http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/vif/article606585.ece

3) Utestengelse ilegges etter vedtak av Hovedstyret i Klubben. Før beslutning fattes vil vedkommende person varsles skriftlig om forholdet og ha rett til å avgi forklaring for styret eller den styret bemyndiger.

Dette er bare piss fra klubben sin side, da flere har blitt utestengt uten å få noe skriftlig varsel og uten å få mulighet til å forklare seg! Ved 2 annledninger er det eneste klubben har gjort vært å sende ut en tekstmelding.

Leave a comment:

• Ogni M
    replied

Sitat: Den tir, 19 september 2006 17:46 skrev Jan Banan:

> Nå mener jeg ikke å være kverulant - men dersom det som skjedde tidligere på dagen skulle spille noen rolle, så burde vel faktisk den reaksjonen være at Klanen i enda større grad bestemmer seg for å IKKE bli provosert http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif

>

>

>

>

Hva er det du egentlig sier? Det er ikke greit at en gjeng provoserer på torvet, men det er greit at den offisielle maskoten gjør det?

Leave a comment:

• Balkan boys
    replied

Sitat: Den tir, 19 september 2006 18:11 skrev Nr.13:

> Sitat: Den tir, 19 september 2006 13:07 skrev Balkan boys:

>

> > Var du på kampen i går Flem? Så du hva som skjedde med noen få lsk supportere som provoserte oss like før kampstart?De ville absolutt slåss med hele Klanen.Provoserte de ikke i pausen også?Ingen sier en dritt om dem,men det er alltid oppslag i både aviser og særlig her på forumet om Vålerenga supportere som "lager"bråk.Hvor var politiet i går???? Det skjedde inne på stadion Flem!!! Ikke ute på en torg.

>

> Jeg var på kampen ivæfall. De 2 kara som absolutt skulle provosere på sida, blei jo gelæida vekk ganske fort av vaktene, inne på Åråsen, så å blande inn politiet der hadde vært som å fjerne sagmugg med gravemaskin.

> Den derre, irriterende fuggern, blei også tatt vekk nogenlunde fort og "flaggerne" kom jo aldri til.

> Dette faller innafor lavmål som, ivæfall jeg, klarer å heve meg over. Voksne folk burde skjønne bedre.

>

> Iforhold til sakens kjerne. Både kamparrangører, vakter fra begge klubber og politiet hadde kartlagt "aksjonen" lenge før det skjedde. Det var planlagt å putte dem på toget igjen, FØR de fikk gjort noe ugang.

>

> For de som virkelig ikke skjønner hvorfor politiet gjør dette...

> En mistenkt pedofil befinner seg i nærheten av barnehagen ungen din går i. Ville du hindret politiet å fjerne ham fra området før han hadde fått gjort noe?

Tror ikke vi to var på samme kampen i går,men,men...

Leave a comment:

• sefo
    replied

nå får det være nok fra disse idiotene. får vel bli klanen vs isko så slipper vi flere diskusjoner. jævla tapere.

Leave a comment:

• Lundefugl
    replied

Sitat: Den tir, 19 september 2006 20:39 skrev lille i:

> http://www.klanen.no/alle_artikler/k...erenga_fotball

>

> http://www.klanen.no/styret/

Flaut a gitt! Dette glemte jeg fullstendig i farta, og den er ganske god den. Men jeg undrer ennå bare sånn prinsipielt hva som hadde skjedd i en rettssal. Men det holder i praksis ganske langt detta.

Lundefugl

Leave a comment:

• Nr.13
    replied

Sitat: Den tir, 19 september 2006 20:25 skrev Grim:

> Nr. 13:

> "En mistenkt pedofil befinner seg i nærheten av barnehagen ungen din går i. Ville du hindret politiet å fjerne ham fra området før han hadde fått gjort noe?"

> ---

> Argumentene dine spiller følelser og ikke logikk. La meg ta den andre enden av skalen. Du blir tatt for butikk-tyveri. Hver gang du er i nærheten av en butikk kommer politet og bortviser deg. Du har ICA Rett Hjem, Peppes, o.l. om du vil ha mat. Greit det og?

Nå vil vel jeg si at vold og pedofili o.l. ligger høyere i alvorlighetsskalaen enn stjæling.

Har forsåvidt jobbet i butikk og kom det innom noen du visste hadde blitt tatt for tjuveri (butikker snakker sammen om detta), så følger du ekstra nøye med og ved visse tilfeller sender dem på dør.

Leave a comment:

• lille i
    replied

http://www.klanen.no/alle_artikler/k...erenga_fotball

http://www.klanen.no/styret/

Leave a comment:

• Lundefugl
    replied

Sitat: Den tir, 19 september 2006 15:08 skrev Nesrene:

> Sitat: Den tir, 19 september 2006 15:00 skrev Lundefugl:

>

> > Jeg vet man hevder det, men undrer hva en rettssak ville ha ført til. Det er privat, men samtidig tilgjengelig for alle. Hvis Enga nektet innvandrere - hva da? Hvor "privat" kunne man da påberope seg i forhold til hva en pub kan tillate seg?

>

> Svada! Å utestenge på bakgrunn av noe som går på tvers av menneskerettigheten vil aldri holde i retten, de er ratifisert og inkorporert i norsk lov.

>

> Utover det står Vålerenga fritt til å nekte enhver inngang etter eget forgodtbefinnende - derunder også disse velkledte voldsromatikerne.

>

Det kan godt være riktig det du skriver, men jeg bare undret meg hvordan dette ville gått i en rettssal når grunnlaget er "eget forgodtbefinnende". Må være lov å undre uten at det er "svada"?

En venn av meg i England nekta å sette seg ned og nekta å følge vaktenes pålegg om det, og ble tatt inn, fratatt sesongkort og skal nå kjøre sak på det. Eh...hvor relevant dette egentlig er veit jeg ikke helt, men...jo! en klar regel med en klar sanksjon - da veit folk hva det handler om.

At man er "voldsromantiker" er sånn jeg ser det ikke like klart.

En gang til - jeg bare undrer - og er like mot dette barnslige casuals-kjøret som de fleste andre her inne.

Lundefugl

Leave a comment:

Working...
X