Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hindret masseslagsmål før hatkampen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Hindret masseslagsmål før hatkampen

Sitat: Den tir, 19 september 2006 08:48 skrev Brandy:

> Sitat: Den tir, 19 september 2006 08:46 skrev keyserløkka:

>

> > Ja, viktig å utestenge disse folka. Tenk å ikke ha på seg supporterutstyr a... Fysj. Motepolitiet slår til igjen. Tragisk.

>

> -------------

>

> håper du har såpass vett at du skjønner at dette ikke dreier seg om en diskusjon om bruk av supporterutstyr eller ei?? eller??

>

> terje

er ikke så lett å skjønne da, skal dem slås kan de gjøre det en annen dag, men er vel så feige at de ikke tør så lenge det ikke er noen i nærheten som kan stoppe det

Comment

kan bare spille inn et resultat som kommer fra en undesøkelse som ble gjort for Hammarby som hadde som mål å kartlegge dere potensielle tilskuerbase.

En av de tingene som ble gjentat oftest i forskjellige sammenheng var viktigheten av å skape en trygg atmosfære for at folk skulle komme på kamp. Enten ved at klubben gjorde mer, supporterne sjøl tok ansvar eller at sponsorene spytta inn penger i mer vakthold. Nå er det langt til svenske tilstander, men det kan bli et hinder for klubbens utviklingen hvis det setter seg bedre.

Videre er det knekkende likegyldig om det skjedde noe eller ikke. Det er total hodeløst og barnehagementalitet å holde på sånn, spesielt hvis målet ikke var å slåss som Dresser mener, hva er poenget med det pisset da? Vise fram de ny trainera sine? Eller noe missforstått er kulhetsideal? Begynn å røyk da vell....da blir du kul da....

Hadde jeg vært der som Enga supporter hadde jeg hvertfall blitt mektig provosert

Felt: H

Rad: 15

Plass: 5

Comment

Word. Er utrolig lite keen på at folk drar navnet vårt ned i søla, for det er det de folka der gjør. Og hva er poenget med å lage kvalm mot "vanlige" supportere?! Voks opp! Vi vil ikke ha tilstander der hvor det føles utrygt å ta med unga på kamp. For en tragisk gjeng.

Comment

Sitat: Den tir, 19 september 2006 08:20 skrev Flem:

> Veldig enkelt, de skal utestenges fra Vålenga arrangementer fordi de oppsøker bråk. Dette er tikkende bomber vi IKKE har bruk for på innsiden av arrangement.

> Klarer du ikke å forstå det?

---

Igjen angriper du problemet med feil "løsning". Skal vi kjøre tanke-politi nå eller? Hva lsk-supporter som står å skriker søppel, sprøyte-misbrukere osv til deg på vei til stadion. Ser ikke at de er noe bedre. Hvordan er det forskjellig fra det casuals gjorde?

Og hvordan kan du si at de oppsøker bråk når de ikke gjorde noe annet enn å provosere?

Jeg skjønner at du vil problemet til livs Flem, men du er en av de som hadde pålagt port-forbud i helgene om du hadde vært politiker for å unngå helge-vold. Forslagene dine legger seg på en linje langt over loven og rettferdighet. Dersom du skal følge den linja, blir enga kampene som en gjennomsnittlig landslagskamp på 90-tallet. Problemet er at det er noe som heter likhet for loven, og selv kriminelle/slemme mennesker har rettigheter. Så lenge dine løsninger på problemet kan sørge for at halvparten av Klanen blir utestengt så er ikke det en akseptabel løsning.

Comment

Sitat: Den tir, 19 september 2006 12:06 skrev Grim:

> Sitat: Den tir, 19 september 2006 08:20 skrev Flem:

> > Veldig enkelt, de skal utestenges fra Vålenga arrangementer fordi de oppsøker bråk. Dette er tikkende bomber vi IKKE har bruk for på innsiden av arrangement.

> > Klarer du ikke å forstå det?

> ---

>

> Igjen angriper du problemet med feil "løsning". Skal vi kjøre tanke-politi nå eller? Hva lsk-supporter som står å skriker søppel, sprøyte-misbrukere osv til deg på vei til stadion. Ser ikke at de er noe bedre. Hvordan er det forskjellig fra det casuals gjorde?

> Og hvordan kan du si at de oppsøker bråk når de ikke gjorde noe annet enn å provosere?

>

> Jeg skjønner at du vil problemet til livs Flem, men du er en av de som hadde pålagt port-forbud i helgene om du hadde vært politiker for å unngå helge-vold. Forslagene dine legger seg på en linje langt over loven og rettferdighet. Dersom du skal følge den linja, blir enga kampene som en gjennomsnittlig landslagskamp på 90-tallet. Problemet er at det er noe som heter likhet for loven, og selv kriminelle/slemme mennesker har rettigheter. Så lenge dine løsninger på problemet kan sørge for at halvparten av Klanen blir utestengt så er ikke det en akseptabel løsning.

----

Dette blir jo feil Grim. Du må jo nå forstå at vi ser ting forskjellig. Jeg er rimelig sikker på at hverken du eller jeg har fasiten her.

Denne såkalte gjengen vi snakker om er ikke mer enn 20-30 stk, asså, IKKE halve klanen.

Disse idiotene (nå snakker vi om igår), hadde ingenting der å gjøre. Hvis du ikke klarer å se at de forsøkte å framprovosere bråk, gir jeg meg ende over.

De venta kanskje på bussen?

Jeg er helt klar over at det er vanskelig å sette en grense som er tilfreds for alle, men vi er NØDT til å forsøke å være føre var. Sitter vi bare og venter vil det gå riktig ille før eller siden.

Hadde dette vært så enkelt som at casuals (nå snakker jeg generelt) kun møtes og denger hverandre, hadde jo dette vært greit for resten av oss, men dette organiseres midt blant oss. Vi blir automatisk trukket inn i dette uten å ville det.

Det er rett og slett synd at det er for mange av oss som ikke ser problemet før det er for seint.

Vi nordmenn er ofte blåøyde av natur, la oss bevise at vi klarer å tenke samtidig http://www.klanen.no/snakk/images/sm...icon_smile.gif
            "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Sitat: Den tir, 19 september 2006 12:06 skrev Grim:

> Sitat: Den tir, 19 september 2006 08:20 skrev Flem:

> > Veldig enkelt, de skal utestenges fra Vålenga arrangementer fordi de oppsøker bråk. Dette er tikkende bomber vi IKKE har bruk for på innsiden av arrangement.

> > Klarer du ikke å forstå det?

> ---

>

> Igjen angriper du problemet med feil "løsning". Skal vi kjøre tanke-politi nå eller? Hva lsk-supporter som står å skriker søppel, sprøyte-misbrukere osv til deg på vei til stadion. Ser ikke at de er noe bedre. Hvordan er det forskjellig fra det casuals gjorde?

> Og hvordan kan du si at de oppsøker bråk når de ikke gjorde noe annet enn å provosere?

>

> Jeg skjønner at du vil problemet til livs Flem, men du er en av de som hadde pålagt port-forbud i helgene om du hadde vært politiker for å unngå helge-vold. Forslagene dine legger seg på en linje langt over loven og rettferdighet. Dersom du skal følge den linja, blir enga kampene som en gjennomsnittlig landslagskamp på 90-tallet. Problemet er at det er noe som heter likhet for loven, og selv kriminelle/slemme mennesker har rettigheter. Så lenge dine løsninger på problemet kan sørge for at halvparten av Klanen blir utestengt så er ikke det en akseptabel løsning.

--------------------

nå er det vel ikke så mange som ville blitt borte da de fleste har litt vett i hue da, selv om folk slenger litt med leppa klarer man fint å snu seg rundt, eller bare gå videre, oppsøker man problemer for man problemer

Comment

Mange momenter på en gang.

Ad. utestenghelse - så sier den ene delen av huet mitt at "bråkmakere må bort fra kampene". Den andre delen sier at vi må holde huet kaldt og ha noen klare regler FØRST slik at folk veit hva dem forholder seg til. Å stå på gata og brøle til LSK-fans - er det nok til å bli utestengt for hvor lenge? Hvor går grensa for hva man kan gjøre? Det er sinnsykt vanskelig, men den heavy jobben må faktisk klubben gjøre,for det er en streng straff å utestenge folk og da bør grensa være klart dratt opp før man begynner å straffe folk.

Samtidig så blir også alle unnskyldninger for hva "dette miljøet" eller "disse folka" gjør litt snåle etter min mening. Det er vel ikke så vanskelig å se argumentene FOR å kunne gå på fotballkamp i fred. Jeg har vært på kamper i Spania der "sånne folk" slåss mot hverandre, men det er lite trivelig å være passiv tilskuer til heavy slagsmål på en tribune (eller uttafor for den saks skyld). Argumenter om at så lenge de slår hverandre så driter vi i det, holder ikke etter min mening. A- og B-gjengen knerter løs på hverandre, men det er vel ikke greit av den grunn. Ønsker vi et stappfullt Ullevaal så må det faktisk være slagsmålsfritt rundt stadion også. Selv om "disse folka" møtes tirdag natt uttafor IKEA på Furuset så vil det likevel gi negativ omtale til klubbene involvert og det vil skape utrygghetsfølelse for vaaaaaaaaaaanlige supportere og enda vaaaaaaaaaaaanligere folk - og det påvirker om man går på kamp.

Men - jeg skjønner også at "disse folka" synes det er kult det de driver med. Å være en sammensveisa gjeng med samme stil som er innstilte på å lage et helvetes liv på alle kamper, støtte og forsvare klubben på alle måter og ta det helt ut hvorsomhelst og nårsomhelst. Hadde de vært mutters aleine så kunne man jo godtatt det også, men så lenge vi heldigvis er jævla mange så kan "disse folka" faktisk ikke kjøre løpet sitt akkurat som de vil og forvente at andre skal synes det er greit.

Lundefugl

Comment

Var du på kampen i går Flem? Så du hva som skjedde med noen få lsk supportere som provoserte oss like før kampstart?De ville absolutt slåss med hele Klanen.Provoserte de ikke i pausen også?Ingen sier en dritt om dem,men det er alltid oppslag i både aviser og særlig her på forumet om Vålerenga supportere som "lager"bråk.Hvor var politiet i går???? Det skjedde inne på stadion Flem!!! Ikke ute på en torg.
                  [url]www.fkvelez.net[/url] / [url]www.redarmy-mostar.com[/url] / [url]www.bhfanaticos.com[/url]

Comment

Hva med det bildet fra torget, da?
                    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Jeg må si jeg stadig vekk blir overraska over hvor fort folk her inne kaster seg over tabloidenes oversskrifter.

Etter å ha titta litt på kfl.no, så står det ingenting om hendelsen der. Sannsynligheten for at det hadde stått noe om det virkelig hadde vært problemer, er oppimot 100%.

Nyheten er salta på noe som er skrivi i Romerikets Blad, som vel er avisa for folk som elsker å hate Vålerenga og Klanen av hele sitt hjerte, og da skriver vel journalistene akkurat det de måtte mene. VG følger selvfølgelig alltid opp med krigstyper.
                      in Absinthia

Comment

Sitat: Den tir, 19 september 2006 13:38 skrev Hjesus:

> Jeg må si jeg stadig vekk blir overraska over hvor fort folk her inne kaster seg over tabloidenes oversskrifter.

>

> Etter å ha titta litt på kfl.no, så står det ingenting om hendelsen der. Sannsynligheten for at det hadde stått noe om det virkelig hadde vært problemer, er oppimot 100%.

>

> Nyheten er salta på noe som er skrivi i Romerikets Blad, som vel er avisa for folk som elsker å hate Vålerenga og Klanen av hele sitt hjerte, og da skriver vel journalistene akkurat det de måtte mene. VG følger selvfølgelig alltid opp med krigstyper.

*kremt* http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=5321

Comment

Ja, jeg formulerte meg litt dårlig.

Det står ikke noe om "Et undertallig politi måtte ha hjelp fra Lillestrøms vakter for å hindre et voldsomt basketak mellom Vålerenga-casuals og Kanarifansen" og "Det var i ferd med å bryte ut fullstendig kaos da politiet og vakter fra LSK fikk hindret bråk i siste liten" som VG formulerte seg.

Derimot står det vel nær sagt svart på hvitt at det ikke skjedde en dritt og hvis du ser på det bildet, så kan heller ikke jeg se noe som helst av dette såkalte kaoset. Derimot står det et par tre snut svært avslappa og overvåker situasjonen.
                          in Absinthia

Comment

Du har et poeng i at det (selvsagt) blir blåst opp, men man skal vel ha litt skylapper for ikke å se at den gjengen er "up to no good"? Utfra det som sto på kanari-fansen.no og det bildet var det vel ganske åpenbart at den gjengen var ute etter å lage noe bråk? Og det er noe med bekledningen da. Hvis du går inn i en bank med finlandshette må du regne med at folk tror du skal rane banken.. Blir så teit å snakke om at folk må få kle seg som de vil. Kler man seg som en bråkmaker/hooligan er det vel ikke akkurat overraskende at folk behandler deg som en..

Er helt enig i at dette ikke akkurat er noen stor sak, men det er en dårlig trend.

Comment

hva er vitsen med å lage bråk, hva er tøft med det??? greit at man kan slenge med leppa men sloss?? hva oppnår dere med det???

grow up
                              gåkke aleine....

Comment

Sitat: Den tir, 19 september 2006 13:07 skrev Balkan boys:

> Var du på kampen i går Flem? Så du hva som skjedde med noen få lsk supportere som provoserte oss like før kampstart?De ville absolutt slåss med hele Klanen.Provoserte de ikke i pausen også?Ingen sier en dritt om dem,men det er alltid oppslag i både aviser og særlig her på forumet om Vålerenga supportere som "lager"bråk.Hvor var politiet i går???? Det skjedde inne på stadion Flem!!! Ikke ute på en torg.

----

Heldigvis skjedde det ikke noe stort igår. Mulig det aldri skjer heller.

Jeg mener ikke at vi har verre "casuals" enn andre, men jeg gidder ikke å hoppe rundt på alle forum og lese hva andre mener om sine enge. Jeg fokuserer på hva jeg leser her inne og opplevelser jeg selv har.

Beklager hvis du føler deg truffet, men jeg er ikke ute etter noen spesielle personer, jeg vil bare detta tullet til livs.

"I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Working...
                                X